КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
24 січ ня 2011 р. №2а-9544 /10/1070 приміщення суду за адресою: м. Київ, бул. Лесі Українки, 26, зал судових засідань №10 22
час прийняття постанови : 11 год . 54 хв.
Київський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді Леонтович А.М.
при секретарі - Воронюк М.М.
за участю представників стор ін
від позивача : Бойчук Д.Л. (з а довіреністю)
від відповід ача: Кап устіна О.Г. (за довіреністю)
розглянувши у в ідкритому судовому засіданні адміністративну справу
з а позовом
д о
про Товариства з обмеженою відповідальністю “ Гренадом ЛТД ”
Іванківської міжра йонної державної податкової інспекції Київської області
визнання дій проти правними та зобов ' язанн я вчинити дії
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеже ною відповідальністю « Гренадом ЛТД » (далі - позивач) звернулось до суду з позовом до Іванківської між районної державної податкової інспекції в Киї вській області (далі - відповідач) про визнання дій відповідача проти правними щодо невизнання податкової декларац ії з податку на додану вартість позивача за вер есень 2010 року та зобов' язання відповідача визнати зазначену деклараці ю як податкову звітність, та провести податкову звітність по особовому р ахунку платника податків.
В обґрунтування позовних вимог позивач вказує на те, що на виконання вимог підпункту «а» підпункту 4.1.4 п. 4.1. ст. 4 З акону України «Про порядок погашення податкових зобов' язань платникі в по датків перед бюджетом та державними цільовими фондами » від 21.12.2000 року № 2181-ІІІ (надалі - За кон України № 2181-ІІІ) ним було подано декларацію з податку на додану вартість за вересень 2010 року на паперових носіях до податкового органу в законо давчо передбачені строки.
Окрім того позивач з вертає увагу суду на те , що посилання відповідача при неви знанні податкової декларації за вересень 2010 року як податкової звітност і на ту обставину, що позивачем не додано до под аткової декларації реєстру виданих та отриманих податкових накладних в електронному вигляді є безпідставними, адже згідно опису вкладення у ц інний лист, разом з зазначеною декларацією було також направлено додато к 5 до декларації та електронний носій з реєстром виданих та отриманих по даткових накладних за вересень 2010 року.
У судовому засі данні представник позивача підтвердив обставини викладені у позовній заяві, позовні вимоги підтримав, просив суд позов задовольнити .
Представник в ідпові дач а у судовому засід анні проти позову заперечував, просив у задоволенні позо ву відмовити.
Вислухавши пояснення представників сторін, розглян увши подані документи і матеріали, всебічно і повно з' ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оц інивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішен ня спору по суті , с уд вважає встановленими наступні обставини та відповідні їм правовідн осини .
Судом встановл ено, що позивач - Товариство з о бмеженою відповідальністю «Гренадом ЛТД » , зареєстров ан о Іванківською районною державною адміністрацією в Київській області 07 . 12 . 200 6 року , ідентифікаційний код юридичної особи - 34278749, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осі б та фізичних осіб-підприємців. Я к платник податку на додану вартість позивач зареєстрований у Іванківській МДПІ в Київській області .
З гідно вимог абз. 1 підпункту 4.1.2. пункту 4.1. статті 4 Закону України «Про пор ядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та держа вними цільовими фондами» від 21 грудня 2000 року № 2181-III (далі - Закон України № 2181-III ) п рийняття податкової декл арації є обов'язком контролюючого органу. Податкова декларація приймає ться без попередньої перевірки зазначених у ній показників через канце лярію, чий статус визначається відповідним нормативно-правовим актом. В ідмова службової (посадової) особи контролюючого органу прийняти подат кову декларацію з будь-яких причин або висування нею будь-яких передумов щодо такого прийняття (включаючи зміну показників такої декларації, зме ншення або скасування від'ємного значення об'єктів оподаткування, сум бю джетних відшкодувань, незаконного збільшення податкових зобов'язань тощо) забороняється та розцін юється як перевищення службових повноважень такою особою, що тягне за со бою її дисциплінарну та матеріальну відповідальність у порядку, визнач еному законом.
Строки подання податкових декларацій за базовий податковий (звітний) період, що дорівню є календарному місяцю (у тому числі при сплаті місячних авансових внескі в) визначені підпунктом «а» підпункту 4.1.4. пункту 4.1. статті 4 Закону України № 2181-III.
Так, згідно підпункту «а» підпункту 4.1.4. пункту 4.1. ст. 4 Закону України № 2181-III п одаткові декларації подаю ться за базовий податковий (звітний) період, що дорівнює календарному мі сяцю (у тому числі при спл аті місячних авансови х внесків) - протягом 20 календарних днів, нас тупних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.
Як вбачається з матеріалів справи, позивачем , на виконання вищезазначених вимог, 19.10.2010 року засобами поштовог о зв' язку цінним листом з описом вкладення було подано до відповідача п одаткові декларації з податку на додану вартість за вересень 2010 року.
Згідно приписі в абзацу п' ятого підпункту 4.1.2 пункту 4.1. ста тті 4 Закон у України № 2181-III п одаткова зв ітність, отримана контролюючим органом від платника податків як податк ова декларація, що заповнена ним всупереч правилам, зазначеним у затверд женому порядку її заповнення, може бути не визнана таким контролюючим ор ганом як податкова декларація, якщо в ній не зазначено обов'язкових рекв ізитів, її не підписано відповідними посадовими особами, не скріплено пе чаткою платника податків. У цьому випадку, якщо контролюючий орган зверт ається до платника податків з письмовою пропозицією надати нову податк ову декларацію з виправленими показниками (із зазначенням підстав непр ийняття попередньої) .
Наказом Державної податкової а дміністрації України від 31.12.2008 р. № 827 (із змінами і д оповненнями) (далі - Наказ ДПА України № 827 ) було затверджено «Мето дичні ре комендації щодо централізованого приймання та комп' ютерної обробки п одаткової звітності платників податків в орга нах державної податкової служби ( ОДПС ) України» .
Так, пунктом 4.5 гл ави 4 Методичних рекомендацій щодо централізованого приймання та комп' ютерної обробки податкової звітності платникі в податків в ОДПС України визначений перелік підстав, у разі наявності яких , надана органу ДПС платником по датків податкова звітність заповнена ним з порушенням правил, зазначен их у затвердженому порядку заповнення , може бути не визнана таким органом ДПС як п одаткова декларація, а саме:
1) у ній не зазнач ено обов'язкових реквізитів або не проставлено прочерк у показниках, які не заповнюються;
2) її не підписано відповідними посадовими особами (факсиміле не дозволя ється);
3) не скріплено печаткою платника податків;
4) відсутні обов'язкові додатки до податкової звітності, передбачені пор ядком заповнення відповідної звітності;
5) неможливо прочитати текст або цифри внаслідок пошкодження (наприклад, документи, залиті чорнилом або іншою рідиною, потерті);
6) наявні порвані аркуші, підчищення, помарки, виправлення, дописки і закре слювання;
7) подана ксерокопія звітних документів;
8) звітність з по датку на додану вартість, подана неплатником ПДВ.
Як вбачається з вищенаведеного, з азначений перелік є вич ерпним.
У таких випадках працівники структурного підрозділу ОДПС, до функцій якого належить приймання податкової звітно сті, в усній формі попереджають платника податків про виявлені недоліки і право невизнання органом ДПС такої податкової звітності відповідно д о норм Закону України № 2181-III .
Якщо платник податків наполягає на прийн ятті звітності, то звітність приймається, реєструється та разом зі служб овою запискою передається до галузевого підрозділу для подальшого збе рігання у звітній частині особової справи платника податків. На примірн ику, що залишається у платника податків, проставляється штамп "ОТРИМАНО, попереджено про можливість невизнання" (зразок штампа наведено у додатк у 1 до Методичних рекомендацій).
Структурним підрозділом ОДПС, до функцій якого належить приймання пода ткової звітності у триденний термін від дня отримання звітності (але не пізніше наступного дня від граничного строку подання), надсилається пла тнику податків повідомлення про невизнання ОДПС податкової звітності як податкової декларації із зазначенням підстав неприйняття та пропоз ицією надати нову податкову декларацію, оформлену належним чином (пп. 4.1.3 п . 4.1 ст. 4 Закону України № 2181 -ІІІ ).
У БДАЗ (База наданих адресата звітності) ця податкова звітність тільки реєструється (без вне сення показників) та отримує статус "Не визнано як податкова декларація" із обов'язковим зазначенням підстав невизнання, а в коментарях проставл яється реєстраційний номер повідомлення ОДПС (про невизнання податков ої звітності як податкової декларації) та дата його відправки.
В свою чергу ві дповідач листом від 21.10.2010 року № 4625/10/28-008 повідомив позивача, що податкова декл арація з податку на додану вартість за вересень 2010 року отримала статус « не визнана як податкова звітність», оскільки звітність подана не в повно му обсязі, відсутній обов' язковий додаток реєстру отриманих і виданих податкових накладних в електронному вигляді .
Проте таке посилання відповідача на відс утність обов' язкового додатку реєстру отриманих і виданих податкових накладних в електронному вигляді не знаходить свого підтвердження оск ільки відповідно до опису вкладення у цінний лист (а.с. 14) направлено на адр есу відповідача додаток 5 до декларації та електронний носій з реєстром виданих та отриманих податкових накладних за вересень 2010 року.
Окрім того з огляду на податкову декларац ію позивача за вересень 2010 року вбачається, що вона містить всі обов' язк ові реквізити, зокрема, підписана відповідною посадовою особою та скріп лена печаткою позивача
Відповідно до а бзацу третього підпункту 4.1.2 пункту 4.1. статті 4 Закону України № 2181-III п латник податкі в може також оскаржити дії службової (посадової) особи контролюючого орг ану з відмови у прийнятті податкової декларації у судовому порядку.
Статтею 19 Конституції України встановлено, що орга ни державної влади, їх посадові особи зобов' язані діяти лише на підстав і, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та закона ми України.
Частиною 2 ст.71 КАС України в адміністративни х справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владн их повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує пр оти адміністративного позову.
В ході розгляду справи відповідач, який є су б' єктом владних повноважень не подав до суду жодних доказів правомірн ості неприйняття податкової декларації позивача за вересень 2010 року.
Відповідно до ч.1 ст.2 КАС України завданням адмініст ративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядува ння, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ним и владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Частиною 1 ст атті 11 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що розг ляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у дов еденні перед судом їх переконливості.
З урахуванням систе много аналізу вищенаведених законодавчих норм, суд приходить до висно вку , що дії відповідача щодо невизнання - Іванківською МДПІ в Київській області податкової декларації позивача з податку на до дану вартість за вересень 2010 р. з підстав подання звітності не в повному обсязі, а саме - відсутності обов' язкового додатку реєстр у отриманих і виданих податкових накладних в електронному вигляді, офор мленого у вигляді лист а від 21.10 .2010 р. № 4625/10/28-008 - не відповіда ють вимогам абзацу п' ятого пі дпункту 4.1.2 пункту 4.1. статті 4 Закон у України № 2181-III та пункту 4.5 глави 4 «Методичних р екомендацій щодо централізованого приймання та комп' ютерної обробки податкової звітності платників податків в ОД ПС України », затверджених Наказом Державної податкової адмін істрації України від 31.12.2008 р. № 827 , а отже - є протиправними та таким и, що вчинені з перевищенням повнова жень , а позовні вимоги позивача є такими, що під лягають задоволення.
Ке руючись статтями 9, 69-71, 97, 15 8 -163, Кодексу адміністративного судочинства України, су д, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний п озов - задовольнити.
Визнати протиправн ими дії Іванківської міжрайонної державної податкової інспекції Київс ької області щодо невизнання податкових декларацій з податку на додану вартість товариства з обмеженою відповідальністю «Гренадом ЛТД» за ве ресень 2010 року податковою звітністю.
Зобов ' язати Іва нківську міжрайонну державну податкову інспекцію Київської області ви знати декларацію з податку на додану вартість товариства з обмеженою ві дповідальність “ Гренадом ЛТД ” за вересень 2010 року як податкову звітність та провести податкову звітність по особовому рахунку платника податків.
Постанова наби рає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, я кщо скаргу не було подано в установлені строки. У разі подання апеляційн ої скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після по вернення скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набр ання законної сили рішення за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга на постанову суду подається до Київського апеляційн ого адміністративного суду через Київський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі проголошення лиш е вступної та резолютивної частини постанови або прийняття постанови у письмовому провадженні - протягом десяти днів з дня отримання її копії.
Суддя : (підпис) А.М. Леонтович
З оригіналом згідно. Суддя
Повний текст постанови ви готовлено 2 6 . 01.2011 року
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.01.2011 |
Оприлюднено | 05.04.2011 |
Номер документу | 14576557 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Леонтович А.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні