Постанова
від 31.03.2011 по справі 2а/0570/4084/2011
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

31 березня 2011 р. справа № 2а/0570/4084/2011

Приміщення суду за адре сою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвард ійської дивізії, 17

час прийняття постанови:

Донецький окружний адмін істративний суд в складі:

головуючого судді Логойди Т. В.

при секретарі Чегрин ець М.А.

з участю представника поз ивача Шокурова Г.М., предс тавника відповідача Фомен ка О.І.,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом сел янського (фермерського) госп одарства «Дінастія» до проку рора Микитівського району мі ста Горлівки Донецької облас ті про визнання протиправним и дій та скасування вимоги,

в с т а н о в и в :

У березні 2011 року селянське (фермерське) господарство «Д інастія» звернулося до суду з вказаним адміністративним позовом, в якому зазначало, що прокурором Микитівського ра йону міста Горлівки Донецько ї області 12 березня 2011 року щод о нього винесено вимогу №76-605, я ка надійшла на адресу позива ча факсом 14 березня 2011 року, в як ій з посиланням на проведенн я перевірки дотримання вимог земельного законодавства, н а підставі ст. ст. 8, 20 Закону Укр аїни «Про прокуратуру» вимаг алося: до 16 березня 2011 року нада ти до Прокуратури Микитівськ ого району міста Горлівки До нецької області інформацію ( у вигляді таблиці) щодо оренд и земельних часток (паїв) на те риторії Микитівського район у міста Горлівки Донецької о бласті, в якій вказати певні в ідомості, і надати договори о ренди для вивчення.

З вимогою не погоджувалося , вважаючи, що прокурор поруши в, зокрема, ст. 19 Закону України «Про прокуратуру», безпідст авно проводячи перевірку та підміняючи органи міжвідомч ого управління та контролю.

Просив:

- визнати протиправними дії прокурора Микитівського рай ону міста Горлівки Донецької області щодо проведення пер евірки селянського (фермерсь кого) господарства «Дінастія »;

- скасувати вимогу прокурор а Микитівського району міста Горлівки Донецької області від 12 березня 2011 року №76-605.

В судовому засіданні предс тавник позивача позов підтри мав в повному обсязі. Просив й ого задовольнити.

Представник відповідача п роти позову заперечував та з азначав, зокрема, що перевірк у позивача проведено на підс таві завдання Прокуратури До нецької області від 04 лютого 2 011 року та відповіді Горлівськ ого міського голови від 11 люто го 2011 року прокурору Микитівс ького району міста Горлівки Донецької області, в якій пов ідомлялося про те, що розраху нки за оренду земельних част ок (паїв) селянським (фермерсь ким) господарством «Дінастія » здійснені на 97 відсотків. Вв ажав, що вимогу прийнято з дот риманням вимог законодавств а та в межах наданої компетен ції. Просив в задоволенні поз ову відмовити.

Судом встановлено, що проку рором Микитівського району м іста Горлівки Донецької обла сті 12 березня 2011 року щодо селя нського (фермерського) госпо дарства «Дінастія» винесено вимогу №76-605, в якій з посилання м на проведення перевірки до тримання вимог земельного за конодавства, на підставі ст. с т. 8, 20 Закону України «Про проку ратуру» вимагалося в строк д о 16 березня 2011 року надати до Пр окуратури Микитівського рай ону міста Горлівки Донецької області інформацію (у вигляд і таблиці) щодо оренди земель них часток (паїв) на території Микитівського району міста Горлівки Донецької області, в якій вказати: П.І.Б. орендода вця, дата народження; адресу р еєстрації (мешкання) орендод авця; номер договору оренди з емлі, дату укладення; площу зе мельної ділянки, її місце роз ташування; відомості щодо ре єстрації договорів оренди зе млі в державному земельному кадастрі; відомості щодо заб оргованості за оренду землі, період. Також вимагалося над ати вказані договори оренди для вивчення.

З вимогою селянське (фермер ське) господарство «Дінастія » не погоджувалося, у зв' язк у з чим звернулося до суду з вк азаним адміністративним поз овом.

Судом також встановлено , що підставою для винесення вим оги стало завдання Прокурату ри Донецької області від 04 лют ого 2011 року, направлене, зокрем а, прокурору Микитівського р айону міста Горлівки Донецьк ої області, в якому повідомля лося, що відповідно до пункту 3.7 плану роботи прокуратури о бласті на перше півріччя 2011 ро ку необхідно організувати і провести перевірки додержан ня вимог земельного законода вства органами місцевого сам оврядування та виконавчої вл ади, контролюючими природоох оронними органами при вилуче нні та наданні земельних діл янок у користування, звернув ши особливу увагу на законні сть передачі земель під забу дову, зокрема, прокурору Мики тівського району міста Горлі вки Донецької області провес ти перевірки в органах викон авчої влади та місцевого сам оврядування, управліннях агр опромислового розвитку місц евих державних адміністраці й, місцевих (районних) відділа х державної інспекції архіте ктурно-будівельного контрол ю, в органах державної податк ової служби.

На підставі вказаного завд ання прокурором Микитівсько го району міста Горлівки Дон ецької області 08 лютого 2011 року зроблено відповідний запит до Горлівського міського гол ови, на що отримано відповідь від 11 лютого 2011 року, в якій пові домлялося про те, зокрема, що с елянське (фермерське) господ арство «Дінастія» здійснює с ільськогосподарську діяльн ість на землях колишнього КС П «40 лет Октября», між підприє мством та власниками земельн их часток (паїв) укладено 488 дог оворів оренди земельних діля нок, декілька договорів орен ди укладено між підприємство м та Горлівською міською рад ою. За оперативною інформаці єю розрахунки за оренду земе льних часток (паїв) селянськи м (фермерським) господарство м «Дінастія» здійснені на 97 ві дсотків, 3 відсотки невиконан ня договірних зобов' язань п ояснено неявкою орендодавці в за орендною платою. Заборго ваність з орендної плати за з емлю згідно з договорами оре нди землі, укладеними між під приємством та Горлівською мі ською радою, відсутня. У зв' я зку з тим, що проект формуванн я території КСП «40 лет Октября », державні акти на право влас ності на землю, договори орен ди земельних часток (паїв) збе рігаються в державному місце вому фонді документації із з емлеустрою управління Держк омзему у місті Горлівка Доне цької області, запропоновано за одержанням інформації що до повного переліку пайщиків , розміру земельних часток (па їв), реквізитів сертифікатів на право на земельну частку (п ай), державних актів на право в ласності на земельні ділянки , свідоцтв про право на спадщи ни на земельну частку (пай), до говорів оренди земельних час ток (паїв) та відомостей про їх державну реєстрацію звернут ися до вказаного державного органу.

Перевіривши матеріали спр ави, вирішивши питання чи мал и місце обставини, якими обґр унтовувалися вимоги та запер ечення, та якими доказами вон и підтверджуються, чи є інші ф актичні дані, які мають значе ння для вирішення справи, та д окази на їх підтвердження, як у правову норму належить зас тосувати до цих правовідноси н, суд приходить до висновку п ро те, що позов підлягає задов оленню з таких підстав.

Відповідно до ч. 3 ст. 2 Кодекс у адміністративного судочин ства України у справах щодо о скарження рішень, дій чи безд іяльності суб'єктів владних повноважень адміністративн і суди перевіряють, чи прийня ті (вчинені) вони, зокрема, на п ідставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Ко нституцією та законами Украї ни.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Консти туції України та ч. 3 ст. 2 Кодекс у адміністративного судочин ства України органи державно ї влади та органи місцевого с амоврядування, їх посадові о соби зобов' язані діяти лише на підставі, в межах повноваж ень та у спосіб, що передбачен ий Конституцією та законами України.

Конституція України прого лосила розподіл державної вл ади в Україні на законодавчу , виконавчу та судову. У систем і державної влади прокуратур а України займає особливе по ложення, оскільки її не відне сено до жодної з вказаних гіл ок.

Прокурорський нагляд є сам остійним, специфічним видом державної діяльності, який п овинен забезпечити виконанн я закону та його верховенств о у всіх сферах життєдіяльно сті суспільства. Він здійсню ється від імені держави - Укра їни, репрезентує і захищає су спільні інтереси та інтереси фізичних та юридичних осіб.

Відповідно до ст. 5 Закону Ук раїни «Про прокуратуру» прок уратура України становить єд ину систему, на яку відповідн о до Конституції України та ц ього Закону покладаються так і функції:

1) підтримання державного об винувачення в суді;

2) представництво інтересів громадянина або держави в су ді у випадках, визначених зак оном;

3) нагляд за додержанням за конів органами, які прово дять оперативно-розшукову ді яльність, дізнання, досудове слідство;

4) нагляд за додержанням зак онів при виконанні судових р ішень у кримінальних справах , а також при застосуванні інш их заходів примусового харак теру, пов'язаних з обмеженням особистої свободи громадян.

Статтею 19 вказаного Закону встановлено, що предметом на гляду за додержанням і засто суванням законів є:

1) відповідність актів, які в идаються всіма органами, під приємствами, установами, орг анізаціями та посадовими осо бами, вимогам Конституції Ук раїни та чинним законам;

2) додержання законів про не доторканність особи, соціаль но-економічні, політичні, осо бисті права і свободи громад ян, захист їх честі і гідності , якщо законом не передбачени й інший порядок захисту цих п рав;

3) додержання законів, що сто суються економічних, міжнаці ональних відносин, охорони н авколишнього середовища, мит ниці та зовнішньоекономічно ї діяльності.

Перевірка виконання закон ів проводиться за заявами та іншими повідомленнями про п орушення законності, що вима гають прокурорського реагув ання, а за наявності приводів - також з власної ініціативи п рокурора. Прокуратура не під міняє органи відомчого управ ління та контролю і не втруча ється у господарську діяльні сть, якщо така діяльність не с уперечить чинному законодав ству.

Права прокурора при здійсн енні прокурорського нагляду за додержанням і застосуван ням законів визначені ст. 20 вк азаного Закону.

Доказів в підтвердження на явності передбачених законо м підстав для проведення пер евірки додержання селянськи м (фермерським) господарство м «Династія» законів, а саме з аяв та повідомлень про поруш ення законності, що може бути предметом прокурорського на гляду відповідно до ст. 19 Зако ну України «Про прокуратуру» та вимагає прокурорського р еагування, надано не було. Так ож не надано план роботи прок уратури.

Вказане свідчить про те, що прокурор не повинен був пров одити перевірку позивача і п ідміняти органи відомчого уп равління та контролю, втруча тися у його господарську дія льність, в тому числі проводи ти перевірку з питань додерж ання вимог земельного законо давства України, що не належи ть до його повноважень.

Посилання представника ві дповідача на те, що підставою для винесення вимоги стало з авдання Прокуратури Донецьк ої області від 04 лютого 2011 року , є неприйнятним, оскільки вка зане завдання стосується про ведення перевірок в органах виконавчої влади та місцевог о самоврядування, управління х агропромислового розвитку місцевих державних адмініст рацій, місцевих (районних) від ділах державної інспекції ар хітектурно-будівельного кон тролю, в органах державної по даткової служби, до яких пози вач не належить.

Враховуючи наведене дії пр окуратури щодо проведення та кої перевірки підлягають виз нанню протиправними, а прийн ята внаслідок таких дій вимо га - скасуванню.

Аналогічна правова позиці я міститься, зокрема, в ухвалі Вищого адміністративного су ду України від 15 лютого 2011 року , яка прийнята в справі №К-29843/10.

Керуючись статтями 23, 94, 162, 163 Ко дексу адміністративного суд очинства України, суд

п о с т а н о в и в:

Позов селянського (фермерс ького) господарства «Дінасті я» до прокурора Микитівськог о району міста Горлівки Доне цької області про визнання п ротиправними дій та скасуван ня вимоги задовольнити.

Визнати протиправними дії прокурора Микитівського рай ону міста Горлівки Донецької області щодо проведення пер евірки селянського (фермерсь кого) господарства «Дінастія », на підставі якої прокуроро м Микитівського району міста Горлівки Донецької області винесено вимогу від 12 березня 2011 року №76-605.

Скасувати вимогу прокурор а Микитівського району міста Горлівки Донецької області від 12 березня 2011 року №76-605.

Присудити селянському (фер мерському) господарству «Дін астія» здійснені ним докумен тально підтверджені судові в итрати в розмірі 3 (три) грн. 40 (со рок) коп. з Державного бюджету України.

Постанова набирає законно ї сили у строк та у порядку, що визначені статтею 254 КАС Укра їни, і може бути оскаржена до Д онецького апеляційного адмі ністративного суду через суд першої інстанції у порядку, в изначеному статтею 186 КАС Укра їни, шляхом подачі апеляційн ої скарги протягом десяти дн ів з дня проголошення постан ови.

Суддя Логойда Т. В.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення31.03.2011
Оприлюднено07.04.2011
Номер документу14587516
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0570/4084/2011

Ухвала від 22.04.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Ханова Раїса Федорівна

Ухвала від 22.04.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Ханова Раїса Федорівна

Ухвала від 16.05.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Ханова Р.Ф.

Постанова від 31.03.2011

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Логойда Т. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні