Ухвала
від 22.03.2011 по справі 2а-1640/10/2670
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № 2а-1640/10/2670 Головуючий у 1-й ін станції: Васильченко І.П.

Суддя-доповідач: Гром Л.М .

У Х В А Л А

Іменем України

"22" березня 2011 р. м. Київ

Київський апеля ційний адміністративний суд у складі:

Головуючого-судді - Гром Л .М.

суддів - Кучми Ю.А.

Бєлово ї Л.В.

при секретарі судового засідання - Губі О.В.

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за апеляційною скаргою Державної податково ї інспекції у Оболонському р айоні м. Києва на постанову Ок ружного адміністративного с уду м. Києва від 30 червня 2010 року у справі за позовом товарист ва з обмеженою відповідальні стю «Елітград»до Державної п одаткової інспекції у Оболон ському районі м. Києва про ска сування податкового повідом лення-рішення,

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Елітград »звернулось до Окружног о адміністративного суду м. К иєва з позовом до Державн ої податкової інспекції у Об олонському районі м. Києва пр о скасування податкового пов ідомлення-рішення.

Постановою Окружного адмі ністративного суду м. Києва в ід 30 червня 2010 позов задоволено повністю.

Не погоджуючись з постанов ою Окружного адміністративн ого суду м. Києва від 30 червня 20 10 року, Державна податкова інс пекція у Оболонському районі м. Києва звернулась до Київсь кого апеляційного адміністр ативного суду з апеляційною скаргою, в якій просить ухвал ене у справі судове рішення с касувати та постановити нове рішення по справі, яким у задо воленні позовних вимог відмо вити в повному обсязі, посила ючись на порушення судом нор м права.

Сторони, будучи належним ч ином повідомлені про дату, ча с та місце апеляційного розг ляду справи, в судове засідан ня не з'явились.

Враховуючи, що в матеріалах справи достатньо письмових доказів для правильного вирі шення апеляційної скарги, а о собиста участь сторін в судо вому засіданні - не обов'язков а, колегія суддів відповідно до ч. 4 ст. 196 КАС України визнала можливим проводити апеляцій ний розгляд справи за відсут ності представників сторін.

Згідно ст.. 41 КАС України фікс ування судового засідання за допомогою звукозаписувальн ого технічного засобу не зді йснювалось.

Заслухавши суддю-доповіда ча, дослідивши докази у справ і та обговоривши доводи апел яційної скарги, судова колег ія встановила наступне.

Державною податковою інсп екцією у Оболонському районі м. Києва було проведено камер альну перевірку податкової д екларації (розрахунку) земел ьного податку ТОВ «Елітград » (код ЄДРПОУ 32798804) поданого за 2009 рік, за результатами якої скл адено Акт від 29.07.2009 року №2853/15-306 «Пр о результати камеральної пер евірки податкової деклараці ї (розрахунку) ТОВ «Елітград» , код ЄДРПОУ 32798804 за період з 01.01.2009 р оку по 28.07.2009 року»(далі - Акт пе ревірки).

Камеральною перевіркою вс тановлено, що розмір зобов' язання з земельного податку ТОВ «Елітград»за квітень, тр авень 2009 року, зазначений плат ником податку у розрахунку з емельного податку на 2009 рік №691 від 23.01.2009 року є меншим ніж визн ачено за результатами переві рки, що призвело до заниження податкового зобов' язання н а 6337,32 грн.

Судом встановлено, що обґру нтовуючи свою позицію, ДПІ у О болонському районі м. Києва з азначила, що при винесені оск аржуваного податкового пові домлення - рішення керувалас ь Рішенням Київської міської ради від 25.12.2008р. №944/944 «Про врегул ювання питання користування земельними ділянками в міст і Києві»яким встановлено, що з 01.04.2009р. плата за земельні (крім земель, які використовуютьс я державними та комунальними підприємствами, установами, організаціями для ведення л ісового господарства, для во догосподарських потреб, та з емель, зайнятих зеленими нас адженнями загального корист ування, житловим фондом, об' єктами інженерно-транспортн ої інфраструктури, крім прис адибних і садових земельних ділянок, а також визначених К иївською міською радою, прий няті рішення про їх передачу у власність або в користуван ня, але документи, що посвідчу ють права на такі земельні ді лянки, не зареєстровані), які в икористовуються суб' єктам и господарської діяльності, але право власності на які аб о право оренди яких у встанов леному законодавством поряд ку не оформлено (не переоформ лено), справляється в розмірі мінімальної річної орендної плати за земельні ділянки, вс тановленої статтею 21 Закону У країни «Про оренду землі»(3%).

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конст итуції України органи держав ної влади та органи місцевог о самоврядування, їх посадов і особи зобов' язані діяти л ише на підставі, в межах повно важень та у спосіб, що передба чені Конституцією та Законам и України.

Як вбачається з матеріалів справи, а саме, додатку 1 до под аткового розрахунку земельн ого податку на 2009 рік, позивач в ідповідно до договору купівл і продажу №б/н від 13.06.2007 року є вл асником земельної ділянки пл ощею 2892,64 кв. м, цільове призначе ння якої визначено як «землі промисловості», місцезнаход ження земельної ділянки: м. Ки їв, вул. Кемерівська, 5 (кадастр овий номер земельної ділянки 78:0346005).

Відповідно до витягу з техн ічної документації №Ю-13725/200, над аного Головним управлінням з емельних ресурсів Київської міської державної адміністр ації, нормативна грошова оці нка земельної ділянки була п роведена і становить 1605389,51 грн .

Позивачем подано до ДПІ у Оболонському районі м. Києва податковий розрахунок земел ьного податку на 2009 рік, згідно якого загальна сума нарахов аного земельного податку, що підлягає сплаті за 2009 рік скла ла 19011,92 грн., і відповідно за баз ові податкові (звітні) місяці поточного року, з січня по лис топад 2009 року щомісячна сума н арахованого земельного пода тку, яка підлягає сплаті стан овить 1584,33 грн. та за грудень 2009 ро ку - 1584,29 грн.

Відповідно до п. 35 ст. 26 Закону України «Про місцеве самовр ядування в Україні»видно, що орган місцевого самоврядува ння вирішує питання затвердж ення ставки земельного подат ку відповідно до закону, тобт о у порядку та в межах, встанов лених нормами спеціального з акону у сфері оподаткування.

Відповідно до змісту п. 8 ч. 1 с т. 14 Закону України «Про систе му оподаткування»земельний податок належить до загальн одержавних податків та зборі в, а ч. 2 ст. 14 цього ж закону перед бачено, що загальнодержавні податки і збори (обов'язкові п латежі) встановлюються Верхо вною Радою України і справля ються на всій території Укра їни.

Згідно з ч.ч. 1, 2 ст. 2 Закону Укр аїни «Про плату за землю»вик ористання землі в Україні є п латним. Плата за землю справл яється у вигляді земельного податку або орендної плати, щ о визначається залежно від г рошової оцінки земель. Розмі ри податку за земельні ділян ки, грошову оцінку яких не вст ановлено, визначаються до її встановлення в порядку, визн аченому цим Законом. Власник и земельних ділянок, земельн их часток (паїв) та землекорис тувачі, крім орендарів та інв есторів - учасників угоди про розподіл продукції, сплачую ть земельний податок.

Відповідно до ч. 2 ст. 4 Закону України «Про плату за землю» ставки земельного податку, п орядок обчислення і сплати з емельного податку не можуть встановлюватись або змінюва тись іншими законодавчими ак тами, крім цього Закону. Зміни і доповнення до цього Закону вносяться не пізніше ніж за т ри місяці до початку нового б юджетного року і набирають ч инності з початку нового бюд жетного року.

З системного аналізу п. 8 ч. 1 с т. 14, ч. 2 ст. 14 Закону України «Про систему оподаткування», ч.ч. 1 , 2 ст. 2, ч. 2 ст. 4 Закону України «Пр о плату за землю»видно, що пов новаження щодо встановлення ставок земельного податку, я к загальнодержавного обов'яз кового платежу, належить до в иключних повноважень Верхов ної Ради України та може реал ізовуватись лише у вигляді в несення відповідних змін до Закону України «Про плату за землю». Натомість, до повнова жень органів місцевого самов рядування у сфері регулюванн я суспільних відносин щодо о брахування та сплати земельн ого податку відповідно до зм істу ч. 5 ст. 7 Закону України «Пр о плату за землю»належить ди ференціація та затвердження ставок земельного податку з а земельні ділянки в межах ст авок такого податку, встанов лених Законом України «Про п лату за землю».

Згідно з ч. 1 ст. 7 Закону Украї ни «Про плату за землю»ставк и земельного податку з земел ь, грошову оцінку яких встано влено, встановлюються у розм ірі одного відсотка від їх гр ошової оцінки, за винятком зе мельних ділянок, зазначених у частинах п'ятій - десятій ціє ї статті та частині другій ст атті 6 цього Закону.

Як вбачається з матеріалів справи, позивач, за період, що перевірявся, розрахував зем ельний податок за ставкою, вс тановленою ч. 1 ст. 7 Закону Укра їни «Про плату за землю».

Враховуючи вищенаведене, с удова колегія погоджується з висновком суду першої інста нції про те, що відповідачем б езпідставно зроблено виснов ок про заниження податковог о зобов' язання з земельного податку, зазначеного позива чем у податковому розрахунку на 2009 рік та, відповідно, засто сування штрафних (фінансових ) санкцій на підставі пп.17.1.4 п. 17.1 ст. 17 Закону №2181-ІІІ «Про порядо к погашення зобов' язань пла тників податків перед бюджет ами та державними цільовими фондами», оскільки п. 2 Рішення Київської міської ради №944/944 в ід 25.12.2008 «Про врегулювання пита ння користування земельними ділянками в місті Києві», яки м встановлюються підвищені с тавки земельного податку, не відповідає ч.ч. 1, 2 ст. 2, ч. 2 ст. 4, ч. 1 ст. 7 Закону України «Про плату за землю», п. 8 ч. 1 ст. 14, ч. 2 ст. 14 Зако ну України «Про систему опод аткування», а тому при визнач енні ставки земельного подат ку, який підлягає сплаті суб'є ктами господарської діяльно сті при використанні земельн их ділянок, право власності н а які або право оренди яких в у становленому законодавство м порядку не оформлено (не пер еоформлено), застосуванню ві дповідно до ч. 4 ст. 9 КАС України підлягає ч. 1 ст. 7 Закону Україн и «Про плату за землю».

У відповідності до ч.1 ст.71 К АС України кожна сторона пов инна довести ті обставини, на які вона посилається як на пі дставу своїх вимог або запер ечень, крім випадків, встанов лених цим Кодексом.

На підставі вищенаведеног о, приймаючи до уваги, що судом першої інстанції правильно встановлено обставини справ и, судове рішення ухвалено з д одержанням норм матеріально го та процесуального права, в исновки суду першої інстанці ї доводами апелянта не спрос товані, колегія суддів прихо дить до висновку про відсутн ість підстав для зміни або ск асування постанови суду.

Відповідно до статті 200 КАС У країни суд апеляційної інста нції залишає апеляційну скар гу без задоволення, а постано ву або ухвалу суду - без змін, я кщо визнає, що суд першої інст анції правильно встановив об ставини справи та ухвалив су дове рішення з додержанням н орм матеріального і процесуа льного права. Не може бути ска совано правильне по суті ріш ення суду з одних лише формал ьних міркувань.

Таким чином, враховуючи від повідні правові норми та вст ановлені обставини, суд апел яційної інстанції дійшов вис новку про застосування статт і 200 КАС України.

Керуючись статтями 195, 196, 200, 205 К АС України, суд

У Х В А Л И В:

Апеляційну скаргу Дер жавної податкової інспекції у Оболонському районі м. Києв а - залишити без задоволення.

Постанову Окружного адмін істративного суду м. Києва ві д 30 червня 2010 - залишити без зм ін.

Рішення набирає законної сили з моменту проголошення , а якщо його було прийнято з а наслідками розгляду у пис ьмовому провадженні, - через п ' ять днів після направлення копій особам, які беруть уча сть у справі (ч. 5 статті 254 КАС У країни). Касаційна скарга на судові рішення подається бе зпосередньо до суду касацій ної інстанції протягом двад цяти днів після набрання зак онної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції , крім випадків, передбачених цим Кодексом, а в разі складе ння постанови в повному обся зі відповідно до статті 160 ць ого Кодексу - з дня складен ня постанови в повному обсяз і (стаття 212 КАС України).

Головуючий: Л.М. Гром

Суддя: А.Ю. Кучма

Суддя: Л.В. Бєлова

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.03.2011
Оприлюднено06.04.2011
Номер документу14588673
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1640/10/2670

Ухвала від 10.02.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Васильченко І.П.

Ухвала від 05.06.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Усенко Є.А.

Ухвала від 22.03.2011

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Гром Л.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні