Ухвала
від 22.03.2011 по справі 2а-5489/10/13/0170
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія

СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯ ЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУ Д

УХВАЛА

Іменем України

Справа № 2а-5489/10/13/0170

22.03.11 м. Севастополь

Севастопольськ ий апеляційний адміністрати вний суд у складі колегії суд дів:

головуючого судді Ілю хіної Г.П.,

суддів Омельченк а В. А. ,

Цикуренка А.С.

секретар судового засід ання Кондратова О.В.

за участю сторін:

від позивача: не з'явився,

від відповідача: Кожухар Іван Григорійович, посвідче ння №8, довіреність №1556 від 25.11.2008,

розглянувши апеляційні скарги Управління Пенсій ного фонду України в м.Саки Ав тономної Республіки Крим та Відділення виконавчої дирек ції фонду соціального страху вання від нещасних випадків на виробництві та професійни х захворювань України в м. Сак и Автономної Республіки Крим на постанову Окружного адмі ністративного суду Автоном ної Республіки Крим (суддя Ол ьшанська Т.С.) від 08.09.10 у справі № 2а-5489/10/13/0170

за позовом Упра вління Пенсійного фонду Укра їни в м.Саки Автономної Респу бліки Крим (вул. Леніна, 41, м. Сак и, Сакський район, Автономна Республіка Крим, 96500)

до Відділення вик онавчої дирекції фонду соціа льного страхування від нещас них випадків на виробництві та професійних захворювань У країни в м.Саки Автономної Ре спубліки Крим (вул. Курортна, 4 , м.Саки, Сакський район, Автон омна Республіка Крим,96500)

про стягнення заборговано сті у сумі 78430,59 грн.,

ВСТАНОВИВ:

Постановою Окружного а дміністративного суду Автон омної Республіки Крим від 08.09.20 10 позовні вимоги задоволено ч астково: стягнено з Відділен ня виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробн ицтві та професійних захворю вань України у м. Саки Автоном ної Республіки Крим на корис ть Управління Пенсійного фон ду України в м. Саки Автономно ї Республіки Крим суми невід шкодованих витрат на виплату і доставку пенсії з інвалідн ості внаслідок нещасного вип адку на виробництві за періо д 01.04.2010 по 31.03.2010 у розмірі 12630,06 грн. та витрати на доставку пенсії у розмірі 99,78 грн. В іншій частин і позовних вимог відмовлено (арк.с.205-209).

Суд першої інстанції дійшо в висновку, що у Відділення ви конавчої дирекції Фонду соці ального страхування від неща сних випадків на виробництві та професійних захворювань у м.Саки Автономної Республі ки Крим відсутній обов' язок відшкодовувати Управлінню Пенсійного фонду України в м .Саки Автономної Республіки Крим витрати, що понесені ним у зв' язку з виплатою щоміся чної державної адресної допо моги, передбаченої Постаново ю Кабінету Міністрів України від 26.03.2008 №265 "Деякі питання пенс ійного забезпечення громадя н", однак, витрати на виплату т а доставку основного розміру пенсії по інвалідності та ці льової допомоги на прожиття підлягають відшкодуванню, ос кільки належним страховиком є Фонд соціального страхува ння від нещасних випадків.

Не погодившись з рішенням с уду позивач - Управління Пенс ійного фонду України в м.Саки Автономної Республіки Крим, звернувся з апеляційною ска ргою, просить скасувати пост анову суду першої інстанції в частині відмови в задоволе нні позовних вимог про стягн ення адресної державної допо моги в розмірі 65576,55 грн., прийнят и нову постанову, якою задово льнити позовні вимоги в повн ому обсязі (арк.с.218-221).

Не погодившись з рішенням с уду відповідач - Відділення в иконавчої дирекції Фонду соц іального страхування від нещ асних випадків на виробництв і та професійних захворювань у м.Саки, звернувся з апеляцій ною скаргою, просить скасува ти постанову суду першої інс танції в частині задоволених позовних вимог, прийняти нов у постанову про відмову в зад оволенні позовних вимог повн істю (арк.с.227-231).

Доводи апеляційних скарг мотивовані тим, що рішення пр ийнято з порушенням норм про цесуального права, судом неп овно з' ясовані всі обставин и, що мають значення для справ и, що призвело до неправильно го вирішення спору.

В судовому засіданні 22.03.2011 п редставник відповідача напо лягав на задоволенні апеляці йної скарги Відділення викон авчої дирекції Фонду соціаль ного страхування від нещасни х випадків на виробництві та професійних захворювань у м .Саки з підстав, викладених в н ій, просив апеляційну скаргу Управління Пенсійного фонду України в м.Саки Автономної Р еспубліки Крим залишити без задоволення.

В судове засідання, признач ене на 22.03.2011, позивач явку уповн оважених представників не за безпечив, про дату, час та місц е апеляційного розгляду спра ви повідомлений належним чин ом та своєчасно (арк.с.242), про пр ичини неявки суд не повідоми в.

Згідно з частиною четверто ю статті 196 Кодексу адміністра тивного судочинства України , неприбуття у судове засідан ня сторін або інших осіб, які б еруть участь у справі, належн им чином повідомлених про да ту, час і місце апеляційного р озгляду, не перешкоджає судо вому розгляду справи.

Чинне законодавство не обм ежує коло представників осіб , які беруть участь у справі, п ри апеляційному розгляді адм іністративної справи.

При викладених обставинах , враховуючи те, що позивач вик ликався в судове засідання, а ле в суд не з' явився, про дату та час апеляційного розгляд у повідомлений належним чино м, суд вважає можливим розгля нути справу у відсутність пр едставників позивача.

Розглянувши справу в поря дку статей 195, 196 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни, колегія суддів, встанов ила наступне.

23.04.2010 Управління Пенсійног о фонду України в м.Саки Автон омної Республіки Крим зверну лось до Окружного адміністра тивного суду Автономної Респ убліки Крим з адміністративн им позовом до Відділення вик онавчої дирекції Фонду соціа льного страхування від нещас них випадків на виробництві та професійних захворювань в Україні в м.Саки Автономної Р еспубліки Крим про стягнення з відповідача суму невідшко дованих витрат на виплату та доставку пенсії за інвалідн істю внаслідок нещасного вип адку на виробництві з 01.04.2009 по 31.0 3.2010 у розмірі 78430,59 грн., з яких 65576,55 - державна адресна допомога, 1285 4,04 грн. - витрати на виплату та доставку пенсій (арк.с.3-7, 92-93, 104-105).

Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідачем неправо мірно не прийнято до відшкод ування витрати на виплату пе нсії та державної адресної д опомоги 14 пенсіонерів.

Судом встановлено, що в пер іод з 01.08.2008 по 31.03.2010 позивач та відп овідач підписували Акти щомі сячної звірки витрат по особ ових справах потерпілих, яки м виплачено пенсії по інвалі дності внаслідок нещасного в ипадку на виробництві або пр офесійного захворювання та п енсії у зв' язку з втратою го дувальника, який помер внасл ідок нещасного випадку на ви робництві або професійного з ахворювання (арк.с.12-71).

Як вбачається з Актів звіро к не прийняті відповідачем д о заліку витрати на виплату п енсій ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5 ., ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОС ОБА_8, ОСОБА_9, не були вклю чені відповідачем до акту що місячної звірки у зв' язку з тим, що у відповідача відсутн і особові справи потерпілих, те, що нещасний випадок трапи вся в іншій країні; не прийнят і витрати на виплату відшкод ування державної адресної до помоги ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБ А_10, ОСОБА_5., ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_11 , ОСОБА_9, ОСОБА_12, ОС ОБА_13

Вивчивши матеріали справ и, обговоривши доводи апеляц ійних скарг, перевіривши пра вову оцінку обставин у справ і та повноту їх встановлення , дослідивши правильність за стосування судом першої інст анції норм матеріального та процесуального права, судова колегія вважає, що апеляційн і скарги задоволенню не підл ягають з наступних підстав.

На правовідносини сторін, щ о виникли, поширюються норми Закону України "Про загально обов'язкове державне соціаль не страхування від нещасного випадку на виробництві та пр офесійного захворювання, які спричинили втрату працездат ності" №1105-ХVІ від 23.09.1999 із змінам и та доповненнями (далі - Зак он № 1105-ХVІ), Закону України "Про с трахові тарифи на загальнооб ов'язкове державне соціальне страхування від нещасного в ипадку на виробництві та про фесійного захворювання, які спричинили втрату працездат ності" №2272-ІІІ від 22.02.2001 із змінам и та доповненнями (далі - Зак он №2272-ІІІ), Постанови Кабінету Міністрів України №265 від 26.03.2008 « Деякі питання пенсійного заб езпечення громадян»(далі - П останова №265), Порядку відшкод ування Фондом соціального ст рахування від нещасних випад ків на виробництві і професі йних захворювань України Пен сійному фонду України витрат , пов' язаних з виплатою пенс ій по інвалідності, внаслідо к нещасного випадку на вироб ництві, або професійному зах ворюванні і пенсій у випадку втрати годувальника, що поме р внаслідок нещасного випадк у на виробництві або професі йного захворювання, затвердж еного Постановою Правління П енсійного фонду України і Фо нду соціального страхування від нещасних випадків на вир обництві і професійних захво рювань України №5-4/4 від 04.03.2003, зар еєстрованим у Міністерстві ю стиції України 16.05.2003 за №376/7697 (дал і - Порядок)

Суд першої інстанції проа налізував зазначене діюче за конодавство України та дійшо в вірного висновку про частк ове задоволення позовних вим ог.

Частиною першою статті 1 За кону України «Про пенсійне з абезпечення»передбачено, що громадяни України мають пра во на державне пенсійне забе зпечення за віком, по інвалід ності, в зв'язку з втратою году вальника та в інших випадках , передбачених цим Законом.

Відповідно до преамбули За кону України «Про загальнооб ов`язкове державне соціальне страхування від нещасного в ипадку на виробництві та про фесійного захворювання, які спричинили втрату працездат ності», який набрав чинності з 01 квітня 2001 року з наступними змінами та доповненнями, цей закон визначає правову осно ву, економічний механізм та о рганізаційну структуру зага льнообов'язкового державног о соціального страхування гр омадян від нещасного випадку на виробництві та професійн ого захворювання, які призве ли до втрати працездатності або загибелі застрахованих н а виробництві (далі - страхува ння від нещасного випадку). Ст рахування від нещасного випа дку є самостійним видом зага льнообов'язкового державног о соціального страхування, з а допомогою якого здійснюєть ся соціальний захист, охорон а життя та здоров'я громадян у процесі їх трудової діяльно сті.

Статтею 21 Закону України «П ро загальнообов'язкове держа вне соціальне страхування ві д нещасного випадку на вироб ництві та професійного захво рювання, які спричинили втра ту працездатності», який наб рав чинності з 01 квітня 2001 року , передбачено, що Фонд соціаль ного страхування від нещасни х випадків зобов'язаний у вст ановленому законодавством п орядку своєчасно та в повном у обсязі відшкодувати шкоду, заподіяну працівникові внас лідок ушкодження його здоров 'я або в разі його смерті, випл ачуючи йому або особам, які пе ребували на його утриманні, п енсію по інвалідності внаслі док нещасного випадку на вир обництві або професійного за хворювання та пенсію в зв'язк у з втратою годувальника, яки й помер внаслідок нещасного випадку на виробництві або п рофесійного захворювання.

Відповідно до пункту 2 статт і 7 Закону України «Про страхо ві тарифи на загальнообов'яз кове державне соціальне стра хування від нещасного випадк у на виробництві та професій ного захворювання, які сприч инили втрату працездатності »Фонд соціального страхуван ня від нещасних випадків спл ачує страхові виплати та над ає соціальні послуги працівн икам (членам їх сімей), які пот ерпіли на виробництві до 01 кві тня 2001 року, з того часу, коли ві дповідні підприємства перед али в установленому порядку Фонду соціального страхуван ня від нещасних випадків док ументи, що підтверджують пра во цих працівників (членів їх сімей) на такі страхові випла ти та соціальні послуги, або к оли таке право встановлено в судовому порядку.

Потерпілі, документи яких н е передані до Фонду соціальн ого страхування від нещасних випадків, продовжують отрим увати належні виплати та соц іальні послуги від свого роб отодавця, Пенсійного фонду У країни та Фонду соціального страхування України. При цьо му кошти, виплачені потерпіл ому страхувальником, зарахов уються Фондом соціального ст рахування від нещасних випад ків у рахунок його страхових внесків на загальнообов'язк ове державне соціальне страх ування від нещасного випадку на виробництві та професійн ого захворювання, а між страх овиками з інших видів страху вання і Фондом соціального с трахування від нещасних випа дків в подальшому відбувають ся відповідні розрахунки.

Частиною першою статті 8 З акону №1788-ХІІ встановлено, що в иплата пенсій здійснюється з коштів Пенсійного фонду Укр аїни. В статті 81 Закону зазнач ено, що призначення пенсій і о формлення документів для їх виплати здійснюється органа ми Пенсійного фонду України.

Пунктом 2 статті 7 Закону №22 72-ІІІ встановлено, що Фонд спл ачує страхові виплати та над ає соціальні послуги працівн икам (членам їх сімей), які пот ерпіли на виробництві до 1 кві тня 2001 року, з того часу, коли ві дповідні підприємства перед али в установленому порядку Фонду документи, що підтверд жують право цих працівників (членів їх сімей) на такі страх ові виплати та соціальні пос луги, або коли таке право вста новлено в судовому порядку.

Потерпілі, документи яких н е передані до Фонду, продовжу ють отримувати належні випла ти та соціальні послуги від с вого роботодавця, Пенсійного фонду України та Фонду соціа льного страхування України. При цьому кошти, виплачені по терпілому страхувальником, з араховуються Фондом у рахуно к його страхових внесків на з агальнообов'язкове державне соціальне страхування від н ещасного випадку на виробниц тві та професійного захворюв ання, а між страховиками з інш их видів страхування і Фондо м в подальшому відбуваються відповідні розрахунки.

Судова колегія не приймає до уваги доводи відповідача про поширення на спірні відн осини положень Угоди про вза ємне визнання прав на відшко дування шкоди, завданої прац івникам каліцтвом, професійн им захворюванням або іншим у шкодженням здоров'я, пов'язан і з виконанням ними трудових обов'язків, підписаної 09.09.1994 мі ж частиною держав колишнього СРСР, ратифікованою Україно ю 06.10.1995, у зв' язку з чим останні й не повинен відшкодовувати витрати на пенсію громадянам , які отримали трудове каліцт во на території колишнього С РСР з огляду на наступне.

Статтею 2 цієї Угоди передб ачено, що відшкодування шкод и, завданої працівнику внасл ідок трудового каліцтва, інш ого ушкодження здоров'я (у том у числі при настанні втрати п рацездатності в результаті н ещасного випадку на виробниц тві, пов'язаного з виконанням працівниками трудових обов' язків, після переїзду потерп ілого на територію іншої Сто рони), смерті здійснюється ро ботодавцем Сторони, законода вство якої поширювалось на п рацівника в момент одержання каліцтва, іншого ушкодження здоров'я, смерті. Роботодавец ь, відповідальний за завданн я шкоди, здійснює її відшкоду вання відповідно до свого на ціонального законодавства.

Отже, вказана норма регулює інші відносини, а не ті, які по в'язані з відшкодуванням вит рат Пенсійного фонду України , понесених у зв'язку з виплато ю пенсій особам, які стали інв алідами внаслідок нещасного випадку на виробництві на те риторії інших республік СРСР до проголошення Україною не залежності.

Статтею 3 Закону України "Пр о правонаступництво України " від 12.09.1991 встановлено, що закон и Української РСР та інші акт и, ухвалені Верховною радою У країнської РСР, діють на тери торії України, в тій частині, в якій вони не суперечать зако нам України, ухваленим після проголошення незалежності У країни. Відповідно до статті 9 цього Закону всі громадяни С оюзу РСР, які на момент прогол ошення незалежності України постійно проживали на терит орії України, є громадянами У країни. Україна гарантує заб езпечення прав людини кожном у громадянину України незале жно від національної принале жності та інших ознак відпов ідно до міжнародно-правових актів про права людини.

Відповідно до Угоди про гар антії прав громадян держав-у часниць СНД в галузі пенсійн ого забезпечення від 13.03.1992 держ ави-учасниць Співдружності мають зобов'язання щодо непр ацездатних осіб, які отримал и право на пенсійне забезпеч ення на їхній території або н а території інших республік за період їх входження до скл аду СРСР і реалізують це прав о на території держав-учасни ць Угоди, яка поширюється на в сі види пенсійного забезпече ння громадян, які встановлен і або будуть встановлені зак онодавством держав - учасниц ь Угоди. Пенсійне забезпечен ня громадян держав-учасниць даної Угоди та членів їх сіме й здійснюється за законодавс твом держави, на території як ої вони проживають.

Статтею 3 цієї Угоди встано влено, що всі витрати, пов'язан і зі здійсненням пенсійного забезпечення за даною Угодою , несе держава, яка надає забез печення.

Отже, взаємні розрахунки мі ж державами можуть проводити ся лише на підставі двосторо нніх договорів.

Таким чином, судова колегія погоджується з висновком су ду першої інстанції що страх овиком, який має відшкодуват и витрати органів Пенсійног о фонду України на пенсію по інвалідності особі, яка стал а інвалідом від нещасного ви падку на виробництві на тери торії колишніх республік СРС Р в разі її виплати є Фонд соці ального страхування від неща сних випадків.

Отже, якщо виплату пенсії здійснює пенсійний орган, то Фонд зобов' язаний провести відповідні розрахунки, тобт о відшкодувати Управлінню Пе нсійного фонду України ці ви плати.

Твердження відповідача пр о те, що обов' язок Фонду відш кодовувати пенсії виникає ли ше після передачі йому справ и потерпілого є помилковим в наслідок неправильного тлум ачення вищенаведеної норми.

Так, вказана норма регулює не саму наявність обов' язку Фонду сплачувати пенсію по і нвалідності, а лише спосіб та кої сплати: після передачі ос обової справи до Фонду - спла чувати безпосередньо громад янину; якщо ж виплату здійсню є інший орган державного соц іального страхування - відш кодовувати останньому понес ені ним витрати.

Таким чином, судова колегія вважає вірним висновок суду першої інстанції про задово лення позову в частині стягн ення з відповідача суми осно вного розміру пенсії та витр ат на виплату основного розм іру пенсії по інвалідності.

Відносно витрат на виплату та доставку державної адрес ної допомоги, судова колегія зазначає наступне.

Постановою Кабінету Мініс трів України №265 від 26.03.2008 «Деякі питання пенсійного забезпеч ення громадян», встановлено що у разі, коли щомісячний роз мір пенсійних виплат (з ураху ванням надбавок, підвищень, д одаткових пенсій, цільової г рошової допомоги, сум індекс ації та інших доплат до пенсі й, встановлених законодавств ом, крім пенсій за особливі за слуги перед Україною та щомі сячної доплати до пенсії у зв 'язку з втратою годувальника членам сімей шахтарів, смерт ь яких настала внаслідок нещ асного випадку на виробництв і) не досягає в осіб, яким приз начено пенсію у зв'язку з втра тою годувальника, на одного н епрацездатного члена сім'ї 100 відсотків, на двох - 120 відсоткі в, на трьох і більше - 150 відсотк ів прожиткового мінімуму, вс тановленого законом для осіб , які втратили працездатніст ь, таким особам надається щом ісячна державна адресна допо мога до пенсії у сумі, що не ви стачає до зазначених розмірі в ( пункт 1) , у разі, коли щомісяч ний розмір пенсійних виплат, державної соціальної допомо ги інвалідам з дитинства і ді тям-інвалідам, особам, які не м ають права на пенсію, та інвал ідам (з урахуванням надбавок , підвищень, додаткових пенсі й, цільової грошової допомог и, сум індексації та інших доп лат, встановлених законодавс твом, крім пенсій за особливі заслуги перед Україною) не до сягає прожиткового мінімуму , встановленого законом для о сіб, які втратили працездатн ість, таким особам надається щомісячна державна адресна допомога у сумі, що не вистача є до зазначеного прожитковог о мінімуму ( пункт 2), виплата що місячної державної адресної допомоги, передбаченої цією постановою, здійснюється за рахунок коштів, з яких виплач ується пенсія або державна с оціальна допомога ( пункт 4), що місячна державна адресна доп омога встановлюється з 1 квіт ня 2008 р. і переглядається у зв'я зку із збільшенням прожитков ого мінімуму, встановленого законом для осіб, які втратил и працездатність ( пункт 5).

Механізм відшкодування на централізованому рівні Фонд ом соціального страхування в ід нещасних випадків на виро бництві та професійних захво рювань України Пенсійному ф онду України витрат, пов'язан их з виплатою пенсії по інвал ідності внаслідок нещасного випадку на виробництві або п рофесійного захворювання та пенсій у зв'язку з втратою год увальника, який помер внаслі док нещасного випадку на вир обництві або професійного за хворювання, які призначені о собам, що застраховані згідн о із Законом України «Про заг альнообов'язкове державне со ціальне страхування він неща сного випадку на виробництві та професійного захворюванн я, які спричинили втрату прац ездатності»(крім осіб, зазна чених у п. 2 ст. 8 цього Закону), у т ому числі добровільно застра ховані, та потерпілим особам , право яких на отримання відш кодування шкоди раніше було встановлено згідно із законо давством СРСР або законодавс твом України про відшкодуван ня шкоди, заподіяної працівн икам внаслідок травмування н а виробництві або професійно го захворювання, пов'язані з в иконанням ними трудових обов 'язків визначено Порядком ві дшкодування Фондом соціальн ого страхування від нещасних випадків на виробництві та п рофесійних захворювань Укра їни Пенсійному фонду України витрат, пов'язаних з виплатою пенсій по інвалідності внас лідок нещасного випадку на в иробництві або професійного захворювання та пенсій в зв'я зку із втратою годувальника, який помер внаслідок нещасн ого випадку на виробництві а бо професійного захворюванн я (надалі - Порядок), який затве рджено постановою правління Пенсійного фонду України та правління Фонду соціального страхування від нещасних ви падків на виробництві та про фесійних захворювань Україн и від 04.03.2003 №5-4/4, та зареєстровано у Міністерстві Юстиції Укра їни 16.05.2003 за №376/7697.

Відповідно до пункту 3 Поряд ку відшкодуванню підлягають пенсії, призначені відповід но до пунктів «а», «в», «г»стат ті 26, статей 37, 38, та пенсії, випла чені відповідно до статей 91, 92 З акону України «Про пенсійне забезпечення»в разі настанн я страхових випадків, визнач ених Переліком обставин, за я ких настає страховий випадок державного соціального стра хування громадян від нещасно го випадку на виробництві та професійного захворювання, затвердженим постановою Каб інету Міністрів України №1094 в ід 21.01.2001р. «Деякі питання розслі дування та обліку нещасних в ипадків, професійних захворю вань і аварій на виробництві »

Пунктом 4 Порядку передбаче но, що відшкодуванню підляга ють суми, що виплачуються від повідно до Законів України « Про пенсійне забезпечення»« Про загальнообов'язкове держ авне соціальне страхування в ід нещасного випадку на виро бництві та професійного захв орювання, які спричинили втр ату працездатності»та інших нормативно-правових актів, а саме:

сума основного розміру пен сії по інвалідності внаслідо к нещасного випадку на вироб ництві або професійного захв орювання та пенсії у зв'язку і з втратою годувальника, який помер внаслідок нещасного в ипадку на виробництві або пр офесійного захворювання;

щомісячна цільова грошова допомога на прожиття, якщо та ка надавалася пенсіонеру, як ий одержував вищезазначену п енсію;

допомога на поховання сім'ї померлого або особі, яка здій снила поховання особи, яка от римувала вищезазначену пенс ію;

сума витрат Пенсійного фон ду з виплати і доставки вищез азначених пенсій.

При цьому слід зазначити, що перелік сум, що виплачуються відповідно до Законів Украї ни «Про пенсійне забезпеченн я», «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхува ння від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинил и втрату працездатності»та і нших нормативно-правових акт ів та підлягають відшкодуван ню відповідно до Порядку від шкодування Фондом соціально го страхування від нещасних випадків на виробництві та п рофесійних захворювань Укра їни Пенсійному фонду України витрат, пов'язаних з виплатою пенсій по інвалідності внас лідок нещасного випадку на в иробництві або професійного захворювання та пенсій в зв'я зку із втратою годувальника, який помер внаслідок нещасн ого випадку на виробництві а бо професійного захворюванн я (надалі - Порядок), який затве рджено постановою правління Пенсійного фонду України та правління Фонду соціального страхування від нещасних ви падків на виробництві та про фесійних захворювань Україн и від 04.03.2003 №5-4/4, та зареєстровано у Міністерстві юстиції Укра їни 16.05.2003 за №376/7697, встановлений п . 4 цього Порядку, є вичерпним т а розширеному тлумаченню не підлягає і серед видів пенсі йного забезпечення що підляг ають відшкодуванню відповід ними відділеннями Фонду соці ального страхування від неща сних випадків на виробництві та професійних захворювань України відсутній такий вид пенсійного забезпечення як д ержавна адресна допомога та витрати на її виплату та дост авку.

Тобто, наведені вище норми чинного законодавства дають можливість зробити висновок про відсутність правових пі дстав та визначеного чинним законодавством порядку (меха нізму) відшкодування відпові дними відділеннями Фонду соц іального страхування від нещ асних випадків на виробництв і та професійних захворювань України понесених Управленн ями Пенсійного фонду України витрат на виплату державної адресної допомоги та витрат на її виплату та доставку.

Аналогічна правова позиці я викладена в ухвалах Вищого адміністративного суду Укра їни №К-29858/09, №К-44245/09, №К-13799/09, №К-37786/09.

За наведених вище обставин , суд першої інстанції дійшов вірного висновку про те, що ві дповідач у справі, не прийняв ши до заліку виплати державн ої адресної допомоги та витр ати на її виплату та доставку , понесені позивачем у справі за період з 01.04.2009 по 31.03.2010, діяв у ме жах повноважень та у спосіб в изначений чинним законодавс твом.

Відповідно до вимог стате й 70, 71 Кодексу адміністративно го судочинства України, нале жними є докази, які містять ін формацію щодо предмету доказ ування. Суд не бере до розгляд у докази, які не стосуються пр едмету доказування. Кожна ст орона повинна довести ті обс тавини, на яких ґрунтуються ї ї вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених стат тею 72 цього Кодексу.

Все вищеперелічене дає су довій колегії право для висн овку про те, що позовні вимоги підлягають задоволенню част ково.

Правова оцінка, яку суд перш ої інстанції дав обставинам справи, не суперечить вимога м процесуального і матеріаль ного права, а доводи апеляцій них скарг щодо їх неправильн ого застосування є необґрунт ованими.

Судове рішення є законним і обґрунтованим й не може бут и скасовано з підстав, що нав едені в апеляційних скаргах.

На підставі викладеного, с удова колегія дійшла висновк у, що апеляційні скарги підля гають залишенню без задоволе ння, а постанова суду першої і нстанції - без змін.

Керуючись частиною третьо ю статті 24, статтями 160, 167, частин ою першою статті 195, статтею 196, п унктом 1 частини першої статт і 198, статтею 200, пунктом 1 частини першої статті 205, статтями 206, 212, 2 54 Кодексу адміністративног о судочинства України, суд, -

УХВАЛИВ:

1. Апеляційні скарги Управління Пенсійного фонду України в м.Саки Автоно мної Республіки Крим та Відд ілення виконавчої дирекції ф онду соціального страхуванн я від нещасних випадків на ви робництві та професійних зах ворювань України в м. Саки Авт ономної Республіки Крим на п останову Окружного адмініст ративного суду Автономної Р еспубліки Крим від 08.09.10 у справ і № 2а-5489/10/13/0170 залишити без задов олення.

2. Постанову Окружног о адміністративного суду Ав тономної Республіки Крим ві д 08.09.10 у справі № 2а-5489/10/13/0170 залишит и без змін.

Ухвала набирає законн ої сили з моменту проголошен ня згідно з частиною п' ятою статті 254 Кодексу адміністрат ивного судочинства України.

Ухвалу може бути оскаржен о в порядку статті 212 Кодексу а дміністративного судочинст ва України, згідно з якою каса ційна скарга на судові рішен ня подається безпосередньо д о Вищого адміністративного с уду України протягом двадцят и днів після набрання законної сили судовим рішен ням суду апеляційної інстанц ії, крім випадків, передбачен их цим Кодексом, а в разі склад ення ухвали в повному обсязі відповідно до статті 160 цього Кодексу - з дня складення ухва ли в повному обсязі.

Повний текст судовог о рішення виготовлений 28 бер езня 2011 р.

Головуючий суддя підпис Г.П .Ілюхіна

Судді підпис В.А.Омельченко

п ідпис А.С. Ци куренко

З оригіналом згідно

Головуючий суддя Г.П.І люхіна

СудСевастопольський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.03.2011
Оприлюднено08.04.2011
Номер документу14629753
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-5489/10/13/0170

Ухвала від 22.03.2011

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Ілюхіна Ганна Павлівна

Постанова від 08.09.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Ольшанська Т.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні