Ухвала
від 22.03.2011 по справі 2а-3999/10/2370
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № 2а-3999/10/2370 Головуючий у 1-й ін станції: Трофімова Л.В.

Суддя-доповідач: Бистри к Г.М.

У Х В А Л А

Іменем України

"22" березня 2011 р. м. Київ

Колегія суддів Київсько го апеляційного адміністрат ивного суду у складі:

головуючого судді: Бистрик Г.М.,

суддів: Сорочко Є.О., Усенка В .Г.,

при секретарі: Пеньковій О.Г .,

розглянувши у судовому зас іданні апеляційну скаргу поз ивача Черкаського облас ного громадського об'єднан ня «Досить Нас Дурити»на постанову Черкаського о ружного адміністративного с уду від 14 вересня 2010 року у спра ві за адміністративним позов ом Черкаського обласног о громадського об'єднання « Досить Нас Дурити»до Гол овного управління Міністерс тва внутрішніх справ України в Черкаській області про виз нання бездіяльності протипр авною та зобов'язання вчини ти дії,

ВСТАНОВИЛА:

У серпні 2010 року позива ч Черкаське обласне гром адське об'єднання «Досить н ас дурити»звернулися в суд з позовом до Міністерства вну трішніх справ України в Черк аській області про визнання бездіяльності протиправною та зобов'язання вчинити ді ї, оскільки на звернення пози вача, як інституту громадськ ого суспільства, не вчинено д ій щодо задоволення направле ного відповідачу запиту від 17.05.2010 року №27 про проведення гро мадської експертизи, та спри яння проведенню громадської експертизи діяльності орган ів виконавчої влади.

Постановою Черкаського окружного адміністративног о суду від 14 вересня 2010 року в за доволенні вимог позивача від мовлено.

Не погоджуючись з прийняти м рішенням позивач звернувся з апеляційною скаргою, в якій зазначають, що вказана поста нова суду є незаконною, прийн ятою з порушенням норм матер іального та процесуального п рава, тому підлягає скасуван ню з ухваленням нового рішен ня у справі, яким просить задо вольнити позовні вимоги.

Сторони в судове засідання не з'явились, хоча про дату, час та місце розгляду справи були повідомлені належним ч ином, що згідно з ч. 4 ст. 196 КАС Ук раїни не перешкоджає судовом у розгляду справи, в зв'язку з чим фіксування судового зас ідання за допомогою звукоза писувального технічного зас обу не здійснюється відповід но до ч. 1 ст. 41 КАС України.

Відповідно до ч. 1 ст. 195 КАС Укр аїни суд апеляційної інстанц ії переглядає судові рішення першої інстанції в межах апе ляційної скарги.

Заслухавши в судовому засі данні суддю-доповідача, пере віривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, к олегія суддів вважає, що апел яційна скарга підлягає залиш енню без задоволенню, а поста нова суду-без змін.

Згідно зі ст.ст. 198 ч. 1 п. 1, 200 КАС У країни, суд апеляційної інст анції залишає скаргу без зад оволення, а постанову суду - бе з змін, якщо визнає, що суд пер шої інстанції правильно вста новив обставини справи та ух валив судове рішення з додер жанням норм матеріального і процесуального права.

Суд першої інстанції всебі чно, повно та об'єктивно роз глянув справу, правильно вст ановив обставини, яким та над аним доказам дав правильну п равову оцінку і прийшов до об ґрунтованого висновку про ві дмову в задоволенні вимог по зивача.

Відмовляючи в задоволенні вимог позивача суд першої ін станції виходив з того, що у зв 'язку з відсутністю нормати вного акту МВС України про ор ганізацію роботи із проведен ня громадської експертизи у системі центральних органів виконавчої влади з питань фо рмування і реалізації держав ної політики та з врахування м принципу, що при виконанні с лужбових обов'язків працівни ки міліції незалежні від впл иву громадських об'єднань не вбачається протиправної без діяльності з боку ГУМВС Укра їни в Черкаській області при розгляді і реалізації запит у від 17.05.2010 року №27 про проведенн я громадської експертизи Ч еркаським обласним громад ським об'єднанням «Досить н ас дурити».

Колегія суддів погоджуєть ся з таким висновком суду з на ступних підстав.

Згідно ст. 32 Закону України « Про інформацію», громадянин має право звернутися до держ авних органів і вимагати над ання будь-якого офіційного д окументу, незалежно від того , стосується цей документ йог о особисто чи ні, крім випадкі в обмеження доступу, передба чених цим Законом. Під інформ аційним запитом щодо доступу до офіційних документів у ць ому Законі розуміється зверн ення з вимогою про надання мо жливості ознайомлення з офіц ійними документами. Запит мо же бути індивідуальним або к олективним, що подається у пи сьмовій формі.

Відповідно до вимог статті 40 Конституції України, усі ма ють право направляти індивід уальні чи колективні письмов і звернення або особисто зве ртатися до органів державної влади, органів місцевого сам оврядування та посадових і с лужбових осіб цих органів, що зобов'язані розглянути звер нення і дати обґрунтовану ві дповідь у встановлений закон ом строк.

З матеріалів справи вбачає ться, що 30.05.2010 року до ГУМВС Укра їни в Черкаській області над ійшов запит голови Черкась кого обласного громадсько го об'єднання «Досить Нас Дурити»Стадника В.В. що до проведення громадської ек спертизи.

На зазначений запит відпов ідач надав відповідь від16.06.2010 р оку.

Згідно ст. 31 Закону України « Про інформацію», Державні ор гани та організації, органи м ісцевого самоврядування, інф ормаційні системи яких вміщу ють інформацію про громадян, зобов'язані надавати її безп ерешкодно і безкоштовно на в имогу осіб, яких вона стосуєт ься, крім випадків, передбаче них законом, а також вживати з аходів щодо запобігання неса нкціонованому доступу до неї . У разі порушень цих вимог Зак он гарантує захист громадян від завданої їм шкоди викори станням такої інформації. За бороняється доступ сторонні х осіб до відомостей про іншу особу, зібраних відповідно д о чинного законодавства держ авними органами, організація ми і посадовими особами.

Відповідно до ст. 2 Закону Ук раїни «Про міліцію»основним и завданнями міліції є: забез печення особистої безпеки гр омадян, захист їх прав і свобо д, законних інтересів; запобі гання правопорушенням та їх припинення; охорона і забезп ечення громадського порядку ; виявлення і розкриття злочи нів, розшук осіб, які їх вчинил и; забезпечення безпеки доро жнього руху; захист власност і від злочинних посягань; вик онання кримінальних покаран ь і адміністративних стягнен ь; участь у поданні соціально ї та правової допомоги грома дянам, сприяння у межах своєї компетенції державним орган ам, підприємствам, установам і організаціям у виконанні п окладених на них законом обо в'язків.

Законом України «Про креди тні спілки»визначено, що від повідно до принципів діяльно сті кредитних спілок ніхто н е може примушувати вступати до кредитних спілок та забор оняється будь-яке втручання в діяльність кредитних спіло к.

Діяльність кредитних спіл ок визначається статутами, я кі затверджують органи юстиц ії і погодження з органами вн утрішніх справ не передбачен о законодавством.

В договорах, які укладаютьс я між кредитними спілками і г ромадянами на обслуговуванн я останніх зазначаються обов 'язки сторін і зміна зобов'яза нь і наслідки їх невиконання також не погоджуються з орга нами внутрішніх справ, а тому органи внутрішніх справ не м ожуть впливати на виконання зобов'язань кредитними спілк ами.

Постановою Кабінету Мініс трів України від 05 листопада 2 008 року №976, затверджений Порядо к сприяння проведення громад ської експертизи діяльності органів виконавчої влади.

Вірно зазначає суд першої і нстанції, що громадська експ ертиза діяльності органів ви конавчої влади є складовою м еханізму демократичного упр авління державою, що передба чає проведення інститутами г ромадянського суспільства о цінки діяльності органів вик онавчої влади, ефективності прийняття і виконання такими органами рішень, підготовку пропозицій щодо розв'язання суспільно значущих проблем для їх врахування органами в иконавчої влади у своїй робо ті.

Згідно пункту 6 Постанови Ка бінету Міністрів України від 05 листопада 2008 року №976, кінцеви ми задачами громадської експ ертизи на підставі результат ів підготувати пропозиції, я кі можуть бути враховані під час підготовки органами дер жавної влади програм соціаль но-економічного розвитку, де ржавних цільових та регіонал ьних програм, формування бюд жетів відповідного рівня, ви рішення питань поточної діял ьності, але проведення всіх ц их заходів не відноситься до обов'язків органів внутрішн іх справ, а тому зазначена Пос танова не поширюється на дія льність органів внутрішніх с прав України.

Доводи позивача, що судом пе ршої інстанції не враховано норми ст. 7 Закону України «Про демократичний цивільний кон троль над Воєнною організаці єю і правоохоронними органам и держави», як обґрунтування вимог апеляційної скарги, не заслуговують на увагу.

Частиною 1 статті 11 Кодексу а дміністративного судочинст ва України визначено, що розг ляд і вирішення справ в адмін істративних судах здійснюєт ься на засадах змагальності сторін та свободи в наданні н ими суду своїх доказів і у дов еденні перед судом їх переко нливості.

У відповідності до ст. 69 Коде ксу адміністративного судоч инства України доказами в ад міністративній справі є будь -які фактичні дані, на підстав і яких суд встановлює наявні сть або відсутність обставин , що обґрунтовують вимоги і за перечення сторін.

Згідно ч. 4 ст. 70 КАС України об ставини, які за законом повин ні бути підтверджені певними засобами доказування, не мож уть підтверджуватися ніяким и іншими засобами доказуванн я, крім випадків, коли щодо так их обставин не виникає спору .

Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодекс у адміністративного судочин ства України кожна сторона п овинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимог и та заперечення, крім випадк ів, встановлених статтею 72 цьо го Кодексу.

Частиною 2 ст. 71 КАС України п ередбачено, що в адміністрат ивних справах про протиправн ість рішень, дій чи бездіяльн ості суб'єкта владних повнов ажень обов'язок щодо доказув ання правомірності свого ріш ення, дії чи бездіяльності по кладається на відповідача, я кщо він заперечує проти адмі ністративного позову.

Аналізуючи вище викладене , колегія суддів погоджуєтьс я з висновком суду першої інс танції, що позивачем не довед ено протиправної бездіяльно сті відповідача.

Доводи апелянта не ґрунтую ться на належній доказовій б азі та правильному трактуван ні норм права.

Суд першої інстанції вірно застосував норми Закону Укр аїни «Про інформацію», Закон у України «Про міліцію», прав ову позицію з приводу яких ар гументовано виклав в мотивув альній частині оскаржуваног о апелянтом рішення.

Доводи апеляційної скарги не дають підстав для висновк у, що судом першої інстанції п ри розгляді справи допущені порушення норм матеріальног о чи процесуального права, як і передбачені ст. ст. 201 - 204 КАС Ук раїни.

Оскаржуване судове рішенн я ухвалено з додержанням нор м матеріального та процесуал ьного права.

Керуючись ст. ст. 41, 158, 160, 167, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 212, 254, КАС України, колегія с уддів

У Х В А Л И Л А:

Апеляційну скаргу поз ивача Черкаського облас ного громадського об'єднан ня «Досить Нас Дурити» - залишити без задоволення.

Постанову Черкаського оружного адміністративного суду від 14 вересня 2010 року - з алишити без змін.

Ухвала набирає законної с или з моменту проголошення, т а може бути оскаржена до Вищо го адміністративного суду Ук раїни в порядку та строки пер едбаченні ст. 212 КАС України.

Повний текст ухвали суду ви готовлено 28.03.2011 року.

Головуючий суддя: (підпис )

Судді: (підпис)

Суддя: Бистрик Г.М.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.03.2011
Оприлюднено09.04.2011
Номер документу14634584
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-3999/10/2370

Ухвала від 22.03.2011

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Бистрик Г.М.

Постанова від 14.09.2010

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Л.В.Трофімова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні