Рішення
від 01.04.2011 по справі 18/5025/239/11
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

18/5025/239/11

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

29000, м. Хмельницький, Майдан Незалежності, 1 тел. 71-81-84, факс 71-81-98

          


ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

"01" квітня 2011 р.Справа № 18/5025/239/11

за позовом  прокурора Дунаєвецького району м. Дунаївці в інтересах держави в особі Управління агропромислового розвитку Дунаєвецької районної державної адміністрації м. Дунаївці  

до товариства з обмеженою відповідальністю "Прима-віста" с. Голозубинці Дунаєвецького району

про  повернення бюджетних коштів, виділених з резервного фонду державного бюджету на відшкодування наслідків стихійного лиха в сумі 23100 грн.

                                                                                                                          Суддя           Саврій В.А.

Представники сторін:

позивача: не з'явився

відповідача: не з'явився

за участю прокуратури: Параскевич О.Г. прокурор відділу прокуратури області

      

З оголошенням перерви.

       СУТЬ СПОРУ: в позовній заяві прокурор Дунаєвецького району м. Дунаївці в інтересах держави в особі Управління агропромислового розвитку Дунаєвецької районної державної адміністрації м. Дунаївці просить суд повернути товариству з обмеженою відповідальністю "Прима-віста" с. Голозубинці Дунаєвецького району бюджетні кошти, виділенні з резервного фонду Державного бюджету на відшкодування наслідків стихійного лиха, в сумі  23100 грн.

        Прокурор в судовому засіданні позовні вимоги підтримав, обгрунтовуючи  доказами поданими при поданні позову.

    Відповідач у відзиві на позов проти позовних вимог заперечує, просить у позові відмовити. В обгрунтування своєї позиції посилається на  розпорядження № 1010-р від 28 липня 2008 року, прийняте Кабінетом Міністрів України "Про часткову компенсацію витрат сільськогосподарських підприємств, які зазнали збитків внаслідок стихії, що сталася у  Волинській, Львівській, Рівненській та Хмельницькій областях", яким виділено кошти в сумі 58,5 млн. грн. для проведення часткової компенсації витрат сільськогосподарських підприємств, які зазнали збитків внаслідок стихії, що сталася в червні-липні 2008 року, за рахунок коштів резервного фонду державного бюджету. На підставі вказаного розпорядження, Головою Хмельницької обласної державної адміністрації видано розпорядження №428/2008-р від 12.08.2008 року та зобов'язано голів відповідних райдержадміністрацій визначити розпорядника по використанню коштів із дотриманням встановлених вимог на часткову компенсацію витрат сільськогосподарських підприємств, які зазнали збитків внаслідок стихії, відповідно до розподілу. На виконання даного розпорядження, розпорядженням першого заступника голови Дунаєвецької райдержадміністрації Хмельницької області №847/2008-р від 15.08.2008р. розпорядником по використанню вищезазначених коштів визначено управління агропромислового розвитку райдержадміністрації. Згідно з додатком до розпорядження Голови Хмельницької обласної державної адміністрації 428/2008-р від 12.08.2008р. "Розподіл коштів на часткову компенсацію витрат сільськогосподарських підприємств, які зазнали збитків внаслідок стихії відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 28 липня 2008р. № 1010-р "Про часткову компенсацію витрат сільськогосподарських підприємств, які зазнали збитків внаслідок стихії, що сталася у Волинській, Львівській, Рівненській та Хмельницькій областях" в розрізі підприємств та культур Хмельницької області для закупівлі паливно-мастильних матеріалів, насіння, садивного матеріалу, міндобрив, гербіцидів, пестицидів, протруйників" ТОВ "Прима-віста" визначено суму на компенсацію витрат у розмірі 23100 грн.

    На виконання вищезначеного розпорядження Кабінету Міністрів України, ТОВ "Прима-віста" платіжним дорученням від 11.09.2008 року були перераховані кошти в сумі 21000 грн., та платіжним дорученням від 29.12.2008року кошти в сумі 2100 грн. Відповідно до призначення платежу, зазначеного у платіжних дорученнях були використані бюджетні кошти на часткову компенсацію витрат сільськогосподарських підприємств, які зазнали збитків внаслідок стихії, що сталася у червні-липні 2008 року на території Хмельницької області.

     Так, ТОВ "Прима-віста" отримало компенсацію в сумі 23100 грн. за КЕКВ 1310 "Субсидії і поточні трансферти підприємствам (установам, організаціям)", що відповідає розпорядчим документам Кабінету Міністрів України, Міністерства фінансів України, Хмельницької обласної та Дунаєвецької районної державних адміністрацій.

   Вважає, що зазначені кошти надійшли Відповідачу на безповоротній основі і не підлягають поверненню до державного бюджету у зв'язку з наступним:

1. Кошти, що надійшли Відповідачу з державного бюджету, належать до видатків, що здійснюються на безповоротній основі.

    Так, відповідно до Роз'яснення щодо застосування економічної класифікації видатків бюджету, затвердженого Наказом Державного казначейства України № 330 від 08.12.2006р. до категорії видатків "Субсидії і поточні трансферти (1300)" відносяться всі невідплатні державні платежі, які не підлягають поверненню і передбачаються лише на поточні цілі одержувача бюджетних коштів.

        Згідно з п. 3.1. названого Роз'яснення за кодом 1310 "Субсидії та поточні трансферти підприємствам (установам, організаціям)" здійснюються поточні платежі юридичним особам, що включають: а)субсидії госпрозрахунковим підприємствам, установам та організаціям; б)субсидії підприємствам і організаціям сільського господарства: в)субсидії на покриття збитків підприємств, фінансову підтримку підприємств на безповоротній основі, а також інші субсидії; г)відшкодування відсотків за користування кредитами; д) державну підтримку громадських організацій; є) внески у статутні фонди суб'єктів підприємницької діяльності відповідно до законодавства, спрямовані на приріст обігових коштів.

  Під субсидіями розуміють всі невідплатні поточні виплати підприємствам, які не передбачають компенсації у вигляді спеціально обумовлених виплат або товарів і послуг в обмін на проведені платежі, а також видатки, пов'язані з відшкодуванням збитків державних підприємств. Трансфертні платежі є невідплатними і безповоротними і не являють собою придбання товарів чи послуг, надання кредиту або виплату непогашеного боргу. Трансферти населенню можуть надаватись як у готівковій формі, так і шляхом оплати рахунків.

    Таким чином, вважає, що вимога заявлена Позивачем про повернення Відповідачем коштів, отриманих з державного бюджету як невідплатний безповоротний платіж, є безпідставною та такою, що не ґрунтується на положеннях законодавства.

   2.  У рішеннях державних органів на підставі яких Відповідачеві було виділено бюджетні кошти, відсутня умова про їх повернення.  Так, відповідно до п. 11 Постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку використання коштів резервного фонду бюджету»від 29 березня 2002 р. N 415 "Кошти з резервного фонду бюджету виділяються на безповоротній основі або на умовах повернення, про що зазначається у рішенні про виділення коштів з резервного фонду бюджету". Стверджує, що жодне із вищеперелічених розпоряджень державних органів (Розпорядження КМУ № 1010-р від 27.07.2008р., Розпорядження Голови облдержадміністрації № 428/2008-р від 12.08.2008р., Розпорядження Першого заступника Голови райдержадміністрації № 847/2008-р. 15.08.2008 р.) не містить положення щодо обов'язковості повернення бюджетних коштів, що виділяються з резервного фонду державного бюджету, а також не встановлює строків та умов такого повернення та вважає, що такі кошти виділені на безповоротній основі і не породжують обов'язку Відповідача щодо їх повернення.

    3. Звертає увагу, що посилання прокурора на договір № 10 від 05 серпня 2008 р. як на підставу повернення бюджетних коштів є необгрунтованим та безпідставним, оскільки відповідно до п.1.1. Договору №10 від 05 серпня 2008 р., укладеного між Управлінням агропромислового розвитку Дунаєвецької районної державної адміністрації та ТОВ «Прима-віста»«надавач коштів надає, а отримувач коштів отримує кошти виділені відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 26 липня 2008 р. № 1010-р «Про часткову компенсацію витрат сільськогосподарських підприємств, які зазнали збитків від стихії, що сталася в Хмельницькій області для закупівлі паливо-мастильних матеріалів, насіння, садивного матеріалу, міндобрив, гербіцидів, пестицидів, протруйників».

     Однак, Кабінетом Міністрів України не виносилося розпорядження і названою датою ухвалення та назвою, тобто розпорядження на яке здійснюється посилання у договорі не існує, тому договір укладений на його виконання не може породжувати жодних правових наслідків для сторін такого договору.

      Звертає увагу суду на те, що договір на який прокурор посилається як на підставу своїх позовних вимог є неукладеним з тієї підстави, що не містить усіх істотних умов. Посилається на п.п. 2-3 ст. 180 Господарського кодексу України. Вважає, що у названому договорі не визначено суми коштів, що передається "здавачем отримувачу і не міститься жодних посилань на інші документи де ця сума зазначається, таким чином договір не містить істотної умови - ціни, а отже є неукладеним, тобто з нього не виникають договірні зобов'язання і він не породжує жодних правовідносин.

      Крім того, кошти отримані відповідачем на підставі платіжних доручень, які отримані Відповідачем не на підставі зазначеного договору, а на підставі відповідних розпоряджень державних органів  не мають жодного відношення до договору.

       Стверджує, що договір № 10 від 05 серпня 2008 р., є неукладеним.

Розглядом матеріалів справи встановлено наступне:

Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 28.07.2008р. №1010-р „Про часткову компенсацію витрат сільськогосподарських підприємств, які зазнали збитків внаслідок стихії, що сталася у Волинській, Львівській, Рівненській та Хмельницькій областях” встановлено виділити для проведення часткової компенсації витрат сільськогосподарських підприємств, які зазнали збитків внаслідок стихії, що сталася в червні - липні 2008 р., 58,5 млн. гривень, зокрема Волинській облдержадміністрації - 12 млн., Львівській -6,5 млн., Рівненській - 20 млн., Хмельницькій - 20 млн. гривень. Мінфіну здійснити зазначені видатки за рахунок коштів резервного фонду державного бюджету. (п. 1 розпорядження).

Згідно п.2 вказаного розпорядження, Волинській, Львівській, Рівненській та Хмельницькій облдержадміністраціям затвердити у тижневий строк за погодженням з Мінагрополітики, Мінекономіки і Мінфіном розподіл коштів, виділених згідно з цим розпорядженням.

Розпорядженням Хмельницької обласної держадміністрації від 12.08.2008р. №428/2008-р. „Про розподіл коштів, виділених Кабінетом Міністрів України на часткову компенсацію витрат сільськогосподарських підприємств, які зазнали збитків внаслідок стихії, що сталась в червні-липні 2008р. на території Хмельницької області” було вирішено: 1. спрямувати кошти, виділені з резервного фонду державного бюджету райдержадміністраціям для часткової компенсації витрат сільськогосподарських підприємств, які зазнали збитків внаслідок стихії, що сталась на території Хмельницької області. 2. Головам відповідних райдержадміністрацій визначити розпорядника по використанню коштів із дотриманням встановлених вимог на часткову компенсацію витрат сільськогосподарських підприємств.

Відповідно до розпорядження Дунаєвецької райдержадміністрації від 15.08.2008р. №847/2008-р „Про використання коштів, виділених Кабінетом Міністрів України, на часткову компенсацію витрат сільськогосподарських підприємств, які зазнали збитків внаслідок стихії, що сталася в чевні-липні 2008р. на території Дунаєвецького району” було визначено управління агропромислового розвитку райдержадміністрації розпорядником по використанню коштів, виділених Кабінетом Міністрів України із дотриманням встановлених вимог на часткову компенсацію витрат сільськогосподарських підприємств, які зазнали збитків внаслідок стихії. Управлінню агропромислового розвитку Дунаєвецької районної державної адміністрації забезпечити виконання розпорядження голови обласної державної адміністрації від 12.08.08р. №428/2008-р "Про розподіл коштів, виділених Кабінетом Міністрів України на часткову компенсацію витрат сільськогосподарських підприємств, які зазнали збитків внаслідок стихії, що сталася в червні-липні 2008р. на території Хмельницької області" в частині, що стосується Дунаєвецького району.

Між Управлінням агропромислового розвитку Дунаєвецької районної державної адміністрації            м.Дунаївці (надавач коштів) та товариством з обмеженою відповідальністю "Прима-віста"                              с.Голозубинці Дунаєвецького району (отримувач коштів) було укладено договір надання та використання коштів резервного фонду державного бюджету від 05.08.2008р. № 9 відповідно.

Згідно п.1.1 вказаного договору передбачено, що надавач коштів надає, а отримувач коштів отримує кошти, виділені відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 26.07.2008р. №1010-р „Про часткову компенсацію витрат сільськогосподарських підприємств, які зазнали збитків від стихії, що сталися в Хмельницькій області для закупівлі паливно-мастильних матеріалів, насіння, садивного матеріалу, міндобрив, гербіцидів, пестицидів, протруйників".

Згідно п.2 договору кошти надаються отримувачу коштів через відділення державного казначейства у Дунаєвецькому районі до 31.12.2008р.

Відповідно до п. 3.2 договору одержання матеріальних цінностей отримувачу коштів від надавача буде здійснено за умови наявності звернень сільгоспвиробників та договору  лише надавачем коштів і отримувачем коштів.

Отримувач коштів зобов'язується повернути надані кошти повністю до 01.07.09р. (п.3.3 договору).

Кошти в загальній сумі 23100 грн. були перераховані відповідачу згідно платіжних доручень  №416 від 10.09.2008р. в сумі 21000 грн. та №715 від 29.12.08р. в сумі 2100 грн..  

Оскільки кошти в сумі 23100 грн. не були повернуті у визначені договором строк, прокурор звернувся із позовом до суду про їх стягнення в примусовому порядку.

Досліджуючи надані сторонами докази, аналізуючи наведені міркування, оцінюючи їх в сукупності, судом враховується наступне.

Відповідно до ст. 174 Господарського кодексу України господарські зобов'язання можуть виникати, зокрема, з господарського договору та інших угод, передбачених законом, а також з угод, не передбачених законом, але таких, які йому не суперечать.

Відповідно до ст. 193 Господарського кодексу України суб'єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов'язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов'язання – відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться.

Статтею 526 Цивільного кодексу України визначено, що зобов'язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться. Відповідно до ст.629 Цивільного кодексу України, договір є обов'язковим для виконання сторонами.

Згідно з ч. 1 ст. 530 Цивільного кодексу України, якщо у зобов'язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).

Відповідно до абз.1 ст.610 ЦК України, порушенням зобов'язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов'язання (неналежне виконання).

Згідно Розпорядження Кабінету Міністрів України від 28.07.2008 р. № 1010-р „Про часткову компенсацію витрат сільськогосподарських підприємств, які зазнали збитків внаслідок стихії, що сталася у Волинській, Львівській, Рівненській та Хмельницькій областях” було встановлено наступне: п. 1. Виділити для проведення часткової компенсації витрат сільськогосподарських підприємств, які зазнали збитків внаслідок стихії, що сталася в червні - липні 2008 р., 58,5 млн. гривень, зокрема Волинській облдержадміністрації - 12 млн., Львівській -6,5 млн., Рівненській - 20 млн., Хмельницькій - 20 млн. гривень. Мінфіну здійснити зазначені видатки за рахунок коштів резервного фонду державного бюджету; п. 2. Волинській, Львівській, Рівненській та Хмельницькій облдержадміністраціям: затвердити у тижневий строк за погодженням з Мінагрополітики, Мінекономіки і Мінфіном розподіл коштів, виділених згідно з цим розпорядженням; подати до кінця 2008 р. Мінагрополітики, Мінекономіки, Мінфіну та Державному казначейству звіт про використання зазначених коштів.

Відповідно до п.11 Постанови  Кабінету Міністрів України №415 від 29.03.2002 року „Про затвердження порядку використання коштів резервного фонду”, кошти з резервного фонду бюджету виділяються на безповоротній основі або на умовах повернення, про що зазначається у рішенні про виділення коштів з резервного фонду бюджету. Кошти із резервного фонду бюджету суб'єктам господарської діяльності недержавної форми власності або суб'єктам господарської діяльності, у статутному фонді яких корпоративні права держави становлять менше ніж 51 відсоток, виділяються через головних розпорядників бюджетних коштів лише на умовах повернення.

З матеріалів справи вбачається, що Управлінням агропромислового розвитку Дунаєвецької райдержадміністрації на виконання Розпорядження Кабінету Міністрів України №1010-р. від 28.07.2008 року „Про часткову компенсацію витрат сільськогосподарських підприємств, які зазнали збитків внаслідок стихії, що сталася у Волинській, Львівській, Рівненській та Хмельницькій областях” відповідачеві надавались кошти в сумі 23100грн.

Факт перерахування коштів в сумі 23100 грн. підтверджується платіжними дорученнями №416 від 10.09.2008р. в сумі 21000 грн. та №715 від 29.12.08р. в сумі 2100 грн., будь-яких заперечень щодо їх отримання відповідачем суду не подано.

При цьому, укладеним між сторонами договором, зокрема п.3.3, сторони погодили термін повернення коштів до 01.07.2009р., а додаткових угод, які б свідчили про продовження цього терміну або доказів про повернення коштів відповідачем до дати, встановленої в договорі, суду не подано, доводи прокурора в інтересах позивача –не спростовано.   

Судом також враховується позиція, викладена в п. 11 Постанови  Кабінету Міністрів України №415 від 29.03.2002 року „Про затвердження порядку використання коштів резервного фонду”, згідно якої кошти із резервного фонду бюджету суб'єктам господарської діяльності недержавної форми власності або суб'єктам господарської діяльності, у статутному фонді яких корпоративні права держави становлять менше ніж 51 відсоток, виділяються через головних розпорядників бюджетних коштів лише на умовах повернення.

Судом приймається до уваги, що укладений між сторонами договір надання та використання  коштів резервного фонду державного бюджету від 05.08.2008р. є чинним та в судовому порядку не визнавався недійсними.

За таких обставин, суд вважає, що позовні вимоги є обґрунтованими, відповідають вимогам чинного законодавства, підтверджені матеріалами справи, поданими доказами, а тому підлягають задоволенню.

Судові витрати по справі покладаються на відповідача у відповідності до вимог ст.ст.44, 49 ГПК України.

Керуючись ст.ст.1, 2, 45, 12, 49, 82-85, 115, 116 Господарського процесуального кодексу України, СУД-

В И Р І Ш И В:

          Позов   прокурора Дунаєвецького району м. Дунаївці в інтересах держави в особі Управління агропромислового розвитку Дунаєвецької районної державної адміністрації м. Дунаївці  до товариства з обмеженою відповідальністю "Прима-віста" с. Голозубинці Дунаєвецького району про  повернення бюджетних коштів, виділених з резервного фонду державного бюджету на відшкодування наслідків стихійного лиха в сумі 23100 грн. задовольнити.

          Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю "Прима-віста" с. Голозубинці Дунаєвецького району (код 32363126) на користь Управління агропромислового розвитку Дунаєвецької районної державної адміністрації, м. Дунаївці, вул. Шевченка,50 (код  33522512) кошти в сумі 23100 грн. (двадцять три тисячі сто гривень).  

          Видати наказ.

           Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю "Прима-віста" с. Голозубинці Дунаєвецького району (код 32363126)  в дохід державного бюджету України по коду бюджетної класифікації 22090200, символ звітності банку 095 через відділення державного казначейства на р/р 31112095700002 УДК м. Хмельницького, банк отримувача: ГУ ДКУ у Хмельницькій області, МФО 815013, код ЗКПО 23565225 державне мито в сумі 231 грн. (двісті тридцять одну гривню) та  в дохід державного бюджету на р/р 31211264700002,   ГУ ДКУ у Хмельницькій області, МФО 815013, ЄДРПОУ 23565225 , отримувач УДК м. Хмельницький, по коду бюджетної класифікації 22050003    236 грн. (двісті тридцять шість гривень) витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.

  Видати наказ.

                      Суддя                                                                      В.А. Саврій

Віддрук. 5 прим. : 1 - до справи, 2 - позивачу, 3 - відповідачу, 4,5 - прокуратурі

            

СудГосподарський суд Хмельницької області
Дата ухвалення рішення01.04.2011
Оприлюднено09.04.2011
Номер документу14639658
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —18/5025/239/11

Ухвала від 16.06.2011

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Саврій В.А.

Постанова від 12.05.2011

Господарське

Рівненський апеляційний господарський суд

Щепанська Г.А.

Ухвала від 26.04.2011

Господарське

Рівненський апеляційний господарський суд

Щепанська Г.А.

Рішення від 01.04.2011

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Саврій В.А.

Ухвала від 17.03.2011

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Саврій В.А.

Ухвала від 09.02.2011

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Саврій В.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні