Постанова
від 04.04.2011 по справі 2/282-10
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

2/282-10

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ

ГОСПОДАРСЬКИЙ  СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

04.04.2011 року                                    Справа №  2/282-10

     Дніпропетровський апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:

головуючий суддя   Прудніков В.В. (доповідач)    

суддів: Чимбар Л.О., Чоха Л.В.

секретар судового засідання:   Деббіш Г.В.

      за участю представників сторін:

від позивача: Кучерук А.В., представник, довіреність №29  від 01.01.11;

від  відповідача: представник у судове засідання не з'явився, про час та місце судового засідання повідомлений належним чином.

         Розглядається апеляційна скарга Управління праці та соціального захисту населення Васильківської районної державної адміністрації, смт.Васильківка  на рішення господарського суду Дніпропетровської області від 25.01.2011р.  у справі №2/282-10

        за позовом  Державного підприємства "Придніпровська залізниця", м.Дніпропетровськ 

        до  Управління праці та соціального захисту населення Васильківської районної державної адміністрації, смт.Васильківка 

        про   стягнення    збитків за  пільгове  перевезення   пасажирів  в   сумі    144 578,14 грн., -

В С Т А Н О В И В :

  Рішенням господарського суду Дніпропетровської області від 25.01.11р.  позов задоволено. Стягнуто з Управління праці та соціального захисту населення Васильківської районної державної адміністрації, смт. Васильківка на користь Державного підприємства "Придніпровська залізниця", м.Дніпропетровськ    збитків   за   пільгове  перевезення  пасажирів   в   сумі    144 578,14 грн., 1 445,78 грн. державного мита, 236,00 грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.

Управління праці та соціального захисту населення Васильківської районної державної адміністрації звернулось з апеляційною скаргою, просить зазначене рішення суду скасувати. Скаржник вважає, що судом при прийнятті рішення було порушено норми матеріального та процесуального права.

                Державне підприємство "Придніпровська залізниця" у відзиві на апеляційну скаргу просить рішення господарського суду залишити без змін, а апеляційну скаргу - без задоволення.

 Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, обговоривши доводи апеляційної скарги, колегія суддів підстав для  задоволення апеляційної скарги не знаходить, виходячи з наступного.

   Пільгове перевезення пасажирів залізничним транспортом передбачено Законами України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи",  "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту", "Про основні засади соціального захисту ветеранів праці та інших громадян похилого віку в Україні", "Про соціальний і правовий захист військовослужбовців, членів їх сімей", "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні", постановою Кабінету Міністрів України від 17.05.1993р. №354 "Про безплатний проїзд пенсіонерів на транспорті загального користування", Угодою про взаємне визнання прав на пільговий проїзд для інвалідів та учасників Великої вітчизняної війни, а також осіб, прирівняних до них від 12 березня 1993р.

Відповідно  до  зазначених  норм  законодавства  ДП "Придніпровська залізниця" протягом вересня-жовтня 2010р. здійснено перевезення пільгових категорій пасажирів.

Згідно зі ст. 174 Господарського процесуального кодексу України зобов'язання можуть виникати безпосередньо із закону та нормативно-правового акту, що регулює господарську діяльність.

         Статтею 9 Закону України “Про залізничний транспорт” встановлено, що для захисту інтересів окремих категорій громадян на пасажирських перевезеннях, у тому числі приміських, можуть передбачатися пільгові тарифи. Збитки залізничного транспорту загального користування від їх використання відшкодовуються залізницям за рахунок державного або місцевих бюджетів залежно від того, яким органом прийнято рішення щодо введення відповідних пільг.

          Розрахунок суми компенсаційних виплат за пільгові перевезення окремих категорій громадян позивачем здійснено на підставі Порядку розрахунку обсягів компенсаційних виплат за пільгові перевезення залізничним транспортом окремих категорій громадян, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2009 року № 1359. Цей Порядок визначає механізм розрахунку обсягів компенсаційних виплат залізницям за пільгові перевезення окремих категорій громадян, яким таке право надано законом, що здійснюються за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів, а також субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на зазначені цілі (п.1 Порядку).

          Пунктами 3,4,5 вказаного Порядку передбачено, що облік пільгових перевезень та визначення суми недоотриманих коштів від таких перевезень проводиться залізницями на підставі інформації автоматизованої системи керування пасажирськими перевезеннями та реєстраторів розрахункових операцій про оформлені та видані пасажирам безоплатні або пільгові проїзні документи (квитки). Сума недоотриманих коштів обчислюється в автоматизованому режимі під час оформлення кожного безоплатного та пільгового проїзного документа (квитка) як різниця між повною вартістю проїзду, встановленою згідно з діючими тарифами для відповідного виду сполучення, маршруту прямування, категорії поїзда та вагона, і вартістю проїзду, що сплачує пасажир відповідно до наданих пільг.  Інформація про оформлені та видані пасажирам безоплатні та пільгові проїзні документи (квитки) включається до місячної станційної звітності. Сума недоотриманих коштів включається до місячної станційної звітності області, на території якої був придбаний пільговий проїзний документ (квиток), незалежно від місця проживання (навчання) пасажира (п.7 Порядку).

          Згідно з п.9 Порядку на підставі місячної станційної звітності залізниці складають облікову   форму  про  недоотримані   кошти   за  перевезення   залізничним

транспортом окремих категорій громадян, витрати на перевезення яких відшкодовуються з державного або місцевих бюджетів, згідно з додатком. Для компенсації недоотриманих коштів облікова форма складається окремо для органу виконавчої влади, який є головним розпорядником бюджетних коштів, передбачених на цю мету державним бюджетом, та органу виконавчої влади, який є головним розпорядником коштів, виділених місцевим бюджетом.

          Відповідно до п.п. 10, 11 Порядку залізниці не пізніше ніж 15 числа місяця наступного звітного періоду подають відповідним головним розпорядникам коштів рахунок на суму, яка підлягає компенсації, та облікові форми.  Головні розпорядники коштів, передбачених на компенсаційні виплати, після надходження їх на власні рахунки у п'ятиденний строк перераховують зазначені кошти відповідній залізниці.

            Наказом начальника залізниці №Л/121 від 29.05.2000р. затверджено Інструкцію з ведення обліку пільгових пасажирів на Придніпровській залізниці, якою встановлено порядок обліку пільгових пасажирів із складанням звітів на станціях.

          Відповідно до наданих позивачем звітів, облікових форм компенсація за пільговий проїзд пасажирів  за вересень, жовтень 2010р. складає 144 578, 14 грн.

Згідно з підпунктом “б” пункту 4 частини 1 статті 89 Бюджетного кодексу України до видатків, які здійснюються з районних бюджетів та бюджетів міст республіканського Автономної Республіки Крим і міст обласного значення та враховуються при визначенні обсягу міжбюджетних трансфертів, належать видатки на соціальний захист та соціальне забезпечення, в т.ч. компенсаційні виплати за пільговий проїзд окремих категорій громадян.

Статтею 102 Бюджетного кодексу України передбачено, що видатки місцевих бюджетів, передбачені у підпункті "б" пункту 4 частини першої статті 89 цього Кодексу, фінансуються за рахунок субвенцій з Державного бюджету України у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Статтею 38 Закону України “Про державний бюджет на 2010 рік”  встановлено, що за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам здійснюються компенсації  по виплаті за пільговий проїзд окремих категорій громадян.

          Кабінет Міністрів України 04.03.02р. прийняв Постанову №256 “Про затвердження Порядку фінансування видатків місцевих бюджетів на здійснення заходів з виконання державних програм соціального захисту населення за рахунок субвенцій з державного бюджету”.

Відповідно до п. 2 зазначеного Порядку фінансування видатків місцевих бюджетів за державними програмами соціального захисту населення провадиться за рахунок субвенцій, передбачених державним бюджетом на відповідний рік, у межах обсягів, затверджених у обласних бюджетах, бюджеті Автономної Республіки Крим, бюджетах міст Києва та Севастополя, міст республіканського Автономної Республіки Крим і обласного значення та у районних бюджетах на зазначені цілі. Забороняється фінансування місцевих програм соціального захисту населення за рахунок субвенцій з державного бюджету.

Головні розпорядники коштів місцевих бюджетів здійснюють розрахунки з постачальниками послуг на підставі отриманих від них щомісячних звітів щодо послуг, наданих отримувачам, які мають право на відповідні пільги.

Пунктом 3 наведеного Порядку  визначено, що головними розпорядниками коштів місцевих бюджетів на здійснення заходів з виконання державних програм соціального захисту населення є керівники головних управлінь, управлінь, відділів

та інших самостійних структурних підрозділів місцевих держадміністрацій, виконавчих органів рад, до компетенції яких належать питання праці та соціального захисту населення (далі - головні розпорядники коштів).

Головні розпорядники коштів місцевих бюджетів у п'ятиденний термін здійснюють розрахунки з постачальниками відповідних послуг, в т.ч. компенсаційних виплат за пільговий проїзд окремих категорій громадян (ч.2 п.8 зазначеного Порядку).

 Управлінням праці та соціального захисту населення Васильківської районної державної адміністрації, яке являється розпорядником бюджетних коштів, не проведено розрахунки за пільгове перевезення окремих категорій громадян, то відповідач зобов'язаний у відповідності до вимог п.п. 2, 3, 5, 6, 7, 8 Порядку фінансування видатків місцевих бюджетів на здійснення заходів з виконання державних програм соціального захисту населення за рахунок субвенцій з державного бюджету, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 256 від 04.03.02 р. та пунктів 1, 2, 3, 5, 6 Постанови Кабінету Міністрів України № 20 від 11.01.05 р., відшкодувати понесені ДП  "Придніпровська залізниця" збитки за перевезення пільговиків за вересень та жовтень 2010 року.

          Відсутність бюджетного асигнування не є підставою для  звільнення від виконання грошового зобов'язання, взятого на себе державою в особі органу виконавчої влади, в даному випадку в особі відповідача.

             Доводи викладені відповідачем у апеляційній скарзі, колегія суддів вважає необгрунтованими та такими, що не можуть служити підставою для зміни чи скасування оскаржуваного рішення суду.

             Керуючись ст.ст. 103-105 Господарського процесуального кодексу України, Дніпропетровський апеляційний господарський суд, -

                            П О С Т А Н О В И В :

         Апеляційну скаргу Управління праці та соціального захисту населення Васильківської районної державної адміністрації, смт.Васильківка залишити без задоволення.

          Рішення господарського суду Дніпропетровської області від 25.01.2011р.  у справі №2/282-10 залишити без змін.

Постанова може бути оскаржена в касаційному порядку до Вищого господарського суду України.

Головуючий                                                                               В.В. Прудніков

Судді                                                                                           Л.О. Чимбар

                                                                                                    

                                                                                            Л.В. Чоха                                                                                          

                                                                                            

Повний текст постанови складено   07.04.2011р.

СудДніпропетровський апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення04.04.2011
Оприлюднено11.04.2011
Номер документу14643073
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —2/282-10

Постанова від 04.04.2011

Господарське

Дніпропетровський апеляційний господарський суд

Прудніков Володимир Віталійович

Рішення від 27.01.2011

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Боділовська Марина Михайлівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні