Постанова
від 07.04.2011 по справі 2а-16545/10/0470
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

29 березня 2011 р. Справа № 2а-16545/10/0470

Дніпропетровський о кружний адміністративний су д у складі:

головуючого судді Коблової О. Д.

при секретарі Туранській С.О.

за участю представників:

позивача

відповідача Сіренко Т.М.

Кекуатової Н.І.

розглянувши у відкритом у судовому засіданні у місті Дніпропетровську адміністр ативну справу за адміністрат ивним позовом Товариства з о бмеженою відповідальністю « Компанія ЛПК» до Дніпропетро вської митниці Державної мит ної служби України про визна ння недійсними податкових по відомлень, -

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмежено ю відповідальністю «Компані я ЛПК» звернулось до Дніпроп етровського окружного адмін істративного суду із адмініс тративним позовом до Дніпроп етровської митниці Державно ї митної служби України з поз овними вимогами про визнання недійсними податкові повідо млення форми «Р» Дніпропетро вської митниці від 29.11.2010 року № 130, № 131 про сплату 139 901, 77 грн., в тому числі: ввізне мито - 46 478, 99 грн., шт рафні санкції - 2 323, 95 грн., ПДВ - 8 6 760, 79 грн., штрафні санкції -4 338, 04 гр н. скасувати у сумі 139 901, 77 грн. (ст о тридцять дев'ять тисяч дев'я тсот одна грн. 77 коп.).

В обґрунтування позову заз начено, що 02 грудня 2010 року Това риство з обмеженою відповіда льністю «Компанія ЛПК» отрим ало податкові повідомлення ф орми «Р» Дніпропетровської м итниці від 29.11.2010 року № 130, 131 про сп лату податку на додану варті сть з товарів, увезених на тер иторію України суб'єктами пі дприємницької діяльності у с умі разом із штрафними санкц іями 91 098, 83 грн., застосованих за порушення Закону України ві д 05.04.2001 року № 2371-111 «Про Митний тар иф України», п. 4.3. ст. 4 Закону Укр аїни від 03.04.1997 року № 168/97-ВР «Про п одаток на додану вартість» т а мито на товар, що ввозяться н а територію України суб'єкта ми підприємницької діяльнос ті у сумі разом із штрафними с анкціями 48 802, 94 грн., застосован их за порушення Закону Украї ни від 05.04.2001 № 2371-111 «Про Митний тар иф України», виданих Дніпроп етровською митницею на підст аві Закону України від 21.12.2000 рок у № 2181-111 «Про порядок погашення зобов'язань платників подат ків перед бюджетами та держа вними цільовими фондами» та акту камеральної перевірки с тану дотримання вимог законо давства України з питань мит ної справи від 27.10.2010 року № К52/10/110000 000/0036942565.

Позивач вважає, що акт камер альної перевірки стану дотри мання вимог законодавства Ук раїни з питань митної справи від 27.10.2010 року № К52/10/110000000/0036942565 не відповідає дійсності та под аткові повідомлення форми «Р » Дніпропетровської митниці від 29.11.2010 року № 130, № 131 не відповід ають вимогам чинного законод авства.

В судовому засіданні предс тавник позивача позовні вимо ги підтримав та просив позов задовольнити в повному обся зі.

Представник відповідача у судовому засіданні проти по зову заперечував, просив у за доволенні позовних вимог від мовити. В обґрунтування свої х заперечень зазначив, що згі дно з наказом Дніпропетровсь кої митниці від 06.10.2010 року № 814 «П ро проведення камеральної пе ревірки» посадовими особами митниці було проведено каме ральну перевірку стану дотри мання ТОВ «Компанія ЛПК» зак онодавства України при митно му оформленні за вантажною м итною декларацією від 04.06.2010 рок у № 110000011/2010/111696 товару «пристосува ння ортопедичні, включаючи м едико-хірургічні пояси, банд ажі та корсети, шини для фікса ції шийних хребців. Виробник OPPO Medical Corporation. Країна виробництва - Т айвань.

Відповідач зазначає, що пер евірка здійснювалась на підс таві письмового розпоряджен ня керівника митного органу і посадові особи митниці під час перевірки діяли в порядк у і в межах, наділених законод авством. Тобто, відповідач вв ажає, що винесені на підставі акту № К52/10/110000000/0036942565 податков і повідомлення форми «Р» від 29.11.2010 року № 130, № 131 є правомірними і такими, що відповідають зак ону.

Дослідивши матеріали спра ви, заслухавши пояснення сто рін, а також всебічно і повно з 'ясувавши всі фактичні обста вини, на яких ґрунтується поз ов, об'єктивно оцінивши доказ и, які мають юридичне значенн я для розгляду справи і виріш ення спору по суті, суд дійшов висновку, що позовна заява пі длягає задоволенню, виходячи із наступного.

Статтею 69 Митного кодексу У країни передбачено, що незал ежно від закінчення операцій митного контролю, оформленн я та пропуску товарів і транс портних засобів митний контр оль за ними може здійснювати ся, якщо є достатні підстави в важати, що мають місце поруше ння законодавства України чи міжнародного договору Украї ни, укладеного в установлено му законом порядку, контроль за виконанням яких покладен о законом на митні органи. Так ий контроль здійснюється на підставі письмового розпоря дження керівника митного орг ану або особи, яка його заміщу є.

З матеріалів справи вбачає ться, що на підставі наказу Дн іпропетровської митниці від 06.10.2010 року № 814 «Про проведення к амеральної перевірки» посад овими особами митниці було п роведено камеральну перевір ку ТОВ «Компанія ЛПК» (код ЄДР ПОУ-36942565, юридична адреса: 49000, м. Дн іпропетровськ, вул. Лоцмансь ка, буд. 25) з питань додержання в имог законодавства України п ри митному оформленні товару «пристосування ортопедичні » за вантажною митною деклар ацією № 110000011/2010/111696 від 04.06.2010 року.

Перевіркою встановлено, що Товариство з обмеженою відп овідальністю «Компанія ЛПК» відповідно до зовнішньоекон омічного контракту від 01.03.2010 ро ку №SLPK-1 заявляло до митного офо рмлення, на ВМО № 1 Дніпропетро вської митниці товар «присто сування ортопедичні, включаю чи медико-хірургічні пояси, б андажі та корсети, шини для фі ксації шийних хребців. Вироб ник OPPO Medical Corporation. Торговельна марк а «ОТТО». Країна виробництва - Тайвань.

В результаті перевірки скл адено акт камеральної переві рки стану дотримання вимог з аконодавства України з питан ь митної справи від 27.10.2010 року № К52/10/110000000/0036942565.

28 жовтня 2010 року ТОВ «Компані я ЛПК» отримало від Дніпропе тровської митниці Державної Митної служби України для оз найомлення і підписання Акт № К52/10/110000000/0036942565 камеральної пе ревірки стану дотримання вим ог законодавства України з п итань митної справи від 27.10.2010 ро ку із супровідним листом до в ищезазначеного Акту. В акті Д ніпропетровська митниця заз начає, що ТОВ «Компанія ЛПК» д опустила методологічну поми лку, яка полягає у неправильн ому визначенні бази оподатку вання та розрахунку відповід ного податкового зобов' яза ння, яке виникло у платника по датків за ВМД № 110000011/2010/111696 від 04.06.2010 р оку внаслідок невірної класи фікації товару «прилади орто педичні» при його декларуван ні митному органу.

ТОВ «Компанія ЛПК» 03.11.2010 року (вих. № 32) подало до Дніпропетро вської митниці Державної мит ної служби України заперечен ня на Акт від 27.10.2010 року № К52/10/110000000/0036942565.

Проте, висновком на запереч ення до акту камеральної пер евірки стану дотримання вимо г законодавства України з пи тань митної справи №17-10-2/8614 від 17 листопада 2010 року Дніпропетро вською митницею були відхиле ні заперечення позивача, обґ рунтовуючи це тим, що при скла данні акту посадові особи Дн іпропетровської митниці дія ли у відповідності та в межах повноважень, встановлених ч инним законодавством.

02 грудня 2010 року Товариство з обмеженою відповідальністю «Компанія ЛПК» отримало под аткові повідомлення форми «Р » Дніпропетровської митниці від 29.11.2010 року № 130, 131 про сплату по датку на додану вартість з то варів, увезених на територію України суб'єктами підприєм ницької діяльності у сумі ра зом із штрафними санкціями 91 098, 83 грн., застосованих за поруш ення Закону України від 05.04.2001 ро ку № 2371-111 «Про Митний тариф Укра їни», п. 4.3. ст. 4 Закону України ві д 03.04.1997 року № 168/97-ВР «Про податок на додану вартість» та мито н а товар, що ввозяться на терит орію України суб'єктами підп риємницької діяльності у сум і разом із штрафними санкція ми 48 802, 94 грн., застосованих за по рушення Закону України від 05.0 4.2001 № 2371-111 «Про Митний тариф Укра їни», виданих Дніпропетровсь кою митницею на підставі Зак ону України від 21.12.2000 року № 2181-111 « Про порядок погашення зобов' язань платників податків пер ед бюджетами та державними ц ільовими фондами» та акту ка меральної перевірки стану до тримання вимог законодавств а України з питань митної спр ави від 27.10.2010 року № К52/10/110000000/0036942565 .

Суд не погоджується з висно вком Дніпропетровської митн иці, відображеним в акті пере вірки та вважає, що податкові повідомлення від 29.11.2010 року № 130, 131 є незаконними та підлягают ь скасуванню виходячи з наст упного.

Відповідно до пункту 35 стат ті 1 Митного кодексу України п ропуск товарів і транспортни х засобів через митний кордо н України - це дозвіл митного о ргану на переміщення товарів і транспортних засобів чере з митний кордон України з ура хуванням заявленої мети тако го переміщення після проведе ння митних процедур, пов'язан их відповідно до пункту 19 тієї самої статті зі здійсненням митного контролю за переміщ енням товарів і транспортних засобів через митний кордон України, митного оформлення цих товарів і транспортних з асобів, а також із справляння м передбачених законом подат ків і зборів.

Згідно до п.п. "б" п. 10.1 ст.10 Закон у України «Про податок на дод ану вартість» від 03.04.1997 року № 168/ 97-ВР особами, відповідальними за нарахування, утримання та сплату (перерахування) подат ку до бюджету, є митний орган п ри справлянні податку з осіб , визначених у пункті 2.4 статті 2 цього Закону.

Пункт 2.4 ст. даного Закону виз начає, що це будь-яка особа, що імпортує (для фізичних осіб - ввозить (пересилає)) товари (су путні послуги) на митну терит орію України для їх використ ання або споживання на митні й території України, незалеж но від того, який режим оподат кування вона використовує зг ідно із законодавством, за ви нятком фізичних осіб, не заре єстрованих платниками подат ку, які ввозять (пересилають) т овари (предмети) у супроводжу вальному багажі або отримуют ь їх як поштове відправлення у межах неторгового обороту в обсягах, що не підлягають оп одаткуванню відповідно до ми тного законодавства (крім вв езення транспортних засобів чи запасних частин до них так ими фізичними особами) та нер езидентів, які пересилають п оштові відправлення згідно з правилами Міжнародного пошт ового союзу на митну територ ію України, та отримувачів та ких поштових відправлень.

Відповідно до п. 10.3 ст. 10 Закон у «Про податок на додану варт ість» платники податку, які і мпортують товари (супутні по слуги) на митну територію Укр аїни для їх використання або споживання на митній терито рії України, відповідають за дотримання правил надання і нформації для розрахунку баз и оподаткування (суми податк у, належного до сплати) митним органам.

Згідно із п. 10.4 ст.10 Закону Укр аїни «Про податок на додану в артість» контроль за правиль ністю нарахування сплати (пе рерахування) податку до бюдж ету здійснюється відповідни м податковим органом, а при ім порті товарів із сплатою под атку при його митному оформл енні - відповідним митним орг аном за правилами, встановле ними спільним рішенням центр ального податкового та митно го органів.

Абзацом 2 підпункту 2.2.1 п. 2.2 ст. 2 Закону України від 21.12.2000 року № 2181-III «Про порядок погашення зо бов'язань платників податків перед бюджетами та державни ми цільовими фондами» порядо к контролю з боку митних орга нів за сплатою платниками по датку на додану вартість та а кцизного збору встановлюєть ся спільними рішенням центра льного податкового органу та центрального митного органу .

Відповідно до підпункту 2.1 п ункту 2 Порядку здійснення ми тними органами контролю за с платою платниками податків П ДВ та акцизного збору, які спр авляються при ввезенні (пере силанні) товарів та інших пре дметів на митну територію Ук раїни, затверджений спільним наказом ДПА України та Держа вної митної служби України з а N 109/188 від 16.03.2001 року контроль за с воєчасністю, достовірністю, повнотою визначення податко вих зобов'язань та за сплатою платниками податків, які спр авляються при ввезенні (пере силанні) товарів на митну тер иторію України, здійснюється митними органами.

З огляду на вищевикладене, с уд приходить до висновку, що Д ніпропетровська митниця згі дно підпункту "б" пункту 10.1 ст. 10 Закону України «Про податок на додану вартість» є відпов ідальною за нарахування, утр имання та сплату (перерахува ння) податку до бюджету, оскіл ьки виступає митним органом при справлянні податку з осі б, визначених у пункті 2.4 ст. 2 ць ого Закону.

Відповідно до п.п. "в" п.п. 4.2.2 п. 4.2 ст. 4 Закону «Про порядок пога шення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондам и» контролюючий орган зобов' язаний самостійно визначити суму податкового зобов'язан ня платника податків у разі я кщо контролюючий орган внасл ідок проведення камеральної перевірки виявляє арифметич ні або методологічні помилки у поданій платником податкі в податковій декларації, які призвели до заниження або за вищення суми податкового зоб ов'язання. Камеральною вважа ється перевірка, яка проводи ться контролюючим органом ви ключно на підставі даних, заз начених у податкових деклара ціях, без проведення будь-яки х інших видів перевірок плат ника податків.

Відповідно до роз'яснення К омітету Верховної Ради Украї ни з питань фінансів і банків ської діяльності від 20.03.2001 року № 06-10/167 під терміном «методолог ічна помилка» слід розуміти помилку, якої припустився пл атник податків при складанні декларації, що полягає у непр авильному застосуванні або н езастосуванні ставок оподат кування чи коефіцієнтів при визначенні податкового зобо в'язання з того чи іншого пода тку, збору (обов'язкового плат ежу).

Відповідно до частини 2 стат ті 19 Конституції України орга ни державної влади та органи місцевого самоврядування, ї х посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межа х повноважень та у спосіб, що п ередбачені Конституцією та з аконами України.

Якщо митні органи, приймаюч и вантажні митні декларації та пропускаючи товар на митн у територію України, погоджу валися з відомостями щодо зв ільнення позивача від сплати ПДВ, чи з кодом товарної номен клатури, зазначеної імпортер ом, то відповідно до п.10.3 ст. 10 За кону «Про податок на додану в артість» та підпункту 4.2.1 п. 4.2 ст . 4 Закону «Про порядок погашен ня зобов'язань платників под атків перед бюджетами та дер жавними цільовими фондами» м итниця не має правових підст ав для прийняття податкових повідомлень про нарахування податкових зобов' язань у з в' язку з помилковим визначе нням коду товарної номенклат ури, зокрема, з посиланням на р езультати камеральної перев ірки та на положення підпунк ту "в" підпункту 4.2.2 п. 4.2 ст. 4 Закон у «Про порядок погашення зоб ов'язань платників податків перед бюджетами та державним и цільовими фондами», дія яко го не поширюється на митні ор гани (аналогічна позиція вис ловлена в узагальненні Верхо вного Суду України практики розгляду судами адміністрат ивних справ щодо спорів, пов' язаних зі справлянням податк ів і зборів митними органами від 01.01.2010 року).

Оскільки відповідно до Пор ядку заповнення та подання п одаткової декларації з подат ку на додану вартість, затвер дженого наказом Державної по даткової адміністрації Укра їни від 30 травня 1997 року № 166, пода ткова декларація подається д о податкового органу, то саме він наділений повноваженням и на проведення камеральної перевірки на підставі підпун кту "в" підпункту 4.2.2 п.4.2 ст.4 Закон у «Про порядок погашення зоб ов'язань платників податків перед бюджетами та державним и цільовими фондами», а не мит ний орган, який самостійно ви значає базу оподаткування та ставку податку.

Зазначене відповідає прав овій позиції Судової палати в адміністративних справах В ерховного Суду України (пост анова від 02.06.2009 року, справа № 21-474) та правовій позиції Вищого а дміністративного суду Украї ни (постанова від 23.03.2010 року, спр ава № к-19658/08).

Слід зазначити, що згідно із частиною 1 статті 9 Кодексу ад міністративного судочинств а України, суд при вирішенні с прави керується принципом за конності, відповідно до яког о:

- суд вирішує справи відпові дно до Конституції та законі в України, а також міжнародни х договорів, згода на обов' я зковість яких надана Верховн ою Радою України;

- суд застосовує інші нормат ивно-правові акти, прийняті в ідповідним органом на підста ві, у межах повноважень та у сп осіб, передбачені Конституці єю та законами України.

Враховуючи вищевикладене, суд вважає, що позовні вимоги є обґрунтованими та підляга ють задоволенню, оскільки по даткові повідомлення форми " Р" від 29.11.2010 року № 130, 131 були прийня ті відповідачем не у спосіб т а не у межах повноважень визн ачений законодавством.

Керуючись статтями 160-163 Ко дексу адміністративного суд очинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний поз ов Товариства з обмеженою ві дповідальністю «Компанія ЛП К» до Дніпропетровської митн иці Державної митної служби України про визнання недійсн ими податкових повідомлень - задовольнити повністю.

Визнати недійсними податк ові повідомлення форми «Р» Д ніпропетровської митниці ві д 29.11.2010 року № 130, № 131 про сплату 139 901, 7 7 грн., в тому числі: ввізне мито - 46 478, 99 грн., штрафні санкції - 2 32 3, 95 грн., ПДВ - 86 760, 79 грн., штрафні сан кції -4 338, 04 грн. та скасувати у су мі 139 901, 77 грн. (сто тридцять дев'я ть тисяч дев'ятсот одна грн. 77 к оп.).

Постанова набирає законн ої сили після закінчення стр оку апеляційного оскарження , а у разі її апеляційного оска рження - з моменту проголоше ння судового рішення суду ап еляційної інстанції.

Постанову може бути оскарж ено в апеляційному порядку д о Дніпропетровського апеляц ійного адміністративного су ду через Дніпропетровський о кружний адміністративний су д у десятиденний строк з дня о тримання копії постанови, ви готовленої у повному обсязі.

Повний текст постанови ск ладений 30 березня 2011 року.

Суддя

О. Д. Коблова

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.04.2011
Оприлюднено11.04.2011
Номер документу14643608
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-16545/10/0470

Ухвала від 04.11.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Усенко Є.А.

Ухвала від 02.11.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Усенко Є.А.

Ухвала від 20.12.2010

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Коблова Ольга Дмитрівна

Постанова від 07.04.2011

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Коблова Ольга Дмитрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні