Ухвала
від 07.04.2011 по справі 8/4(02-2)/2011/5003
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

8/4(02-2)/2011/5003

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

21036, м. Вінниця,  Хмельницьке шосе, 7  тел. 66-03-00, 66-11-31       http://vn.arbitr.gov.ua


У Х В А Л А

про відмову в прийнятті позовної заяви

07 квітня 2011 р.                                                                              № 8/4(02-2)/2011/5003

          Суддя господарського суду Грабик В.В., розглянувши матеріали

за позовом: Контрольно-ревізійного управління у Вінницькій області (код ЄДРПОУ 20080633, 21100, м. Вінниця, вул. Хмельницьке шосе, 7)    

до: Вінницької обласної клінічної дитячої інфекційної лікарні (код ЄДРПОУ 34004453, 21032, м. Вінниця, вул. Київська, 68)   

про стягнення 12 533,33 грн., за порушення вимог чинного законодавства

ВСТАНОВИВ :

Контрольно-ревізійне управління у Вінницькій області 06.04.2011 р. звернулось до господарського суду Вінницької області з позовом про стягнення 12 533,33 грн.  з Вінницької обласної клінічної дитячої інфекційної лікарні.Позовні вимоги обґрунтовані наступним.В ході проведення планової ревізії в січні-лютому 2010р. було виявлено факт зайвої сплати лікарнею  постачальнику - підприємству "Автоінвестстрой - Вінниця"  податку на додану вартість в сумі 12533,33грн. при купівлі санітарного автомобіля ГАЗ-2752 АХШДУ.Також позивач вказав, що  заявлений спір є  господарсько-правовим, і не може бути віднесений до категорії публічно-правових, оскільки існує спір між двома юридичними особами про стягнення коштів.

Згідно ст.1 ГПК України, підприємства, установи, організації, інші юридичні особи (у тому числі іноземці), громадяни, які здійснюють підприємницьку діяльність без створення юридичної особи і в установленому порядку набули статусу суб'єкта підприємницької діяльності, мають право звертатися до господарського суду згідно з встановленою підвідомчістю господарських справ за захистом своїх порушених або оспорюваних прав і охоронюваних законом інтересів, а також для вжиття передбачених цим Кодексом заходів, спрямованих на запобігання правопорушенням.У випадках, передбачених законодавчими актами України, до господарського суду мають звертатися державні та інші органи, громадяни, що не є суб'єктами підприємницької діяльності.

Відповідно до п.1 ч.1 ст. 12 ГПК України, господарським судам підвідомчі справи у спорах, що виникають при укладанні, зміні, розірванні і виконанні господарських договорів, у тому числі щодо приватизації майна, та з інших підстав, крім спорів, що виникають із публічно-правових відносин та віднесені до компетенції Конституційного Суду України та адміністративних судів.

Законом України   "Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні" передбачено наступне: головним завданням державної контрольно-ревізійної служби є здійснення державного фінансового контролю за використанням і збереженням державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, правильністю визначення потреби в бюджетних коштах та взяття зобов'язань, ефективним використанням коштів і майна, станом і достовірністю бухгалтерського обліку і фінансової звітності в міністерствах та інших органах виконавчої влади, в державних фондах, у бюджетних установах і у суб'єктів господарювання державного сектору економіки, а також на підприємствах і в організаціях, які отримують (отримували в періоді, який перевіряється) кошти з бюджетів усіх рівнів та державних фондів або використовують (використовували у періоді, який перевіряється) державне чи комунальне майно (далі - підконтрольні установи), виконанням місцевих бюджетів, розроблення пропозицій щодо усунення виявлених недоліків і порушень та запобігання їм у подальшому (ст.2ч.1);  контрольно-ревізійним управлінням в Республіці Крим, областях, містах Києві і Севастополі, контрольно-ревізійним підрозділам (відділам, групам) у районах, містах і районах у містах надається право у судовому порядку стягувати у дохід держави кошти, одержані підконтрольними установами за незаконними угодами, без встановлених законом підстав та з порушенням чинного законодавства; звертатися до суду в інтересах держави, якщо підконтрольною установою не забезпечено виконання вимог щодо усунення виявлених ревізією порушень законодавства з питань збереження і використання активів (п.8,п.10 ст.10); законні  вимоги службових осіб державної контрольно-ревізійної служби є обов"язковими до виконання службовими особами об"єктів, що ревізуються.

Пунктом 1 ч. 1 ст. 3 КАС України передбачено, що справою адміністративної юрисдикції (далі - адміністративна справа) є переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

В силу п. 7 ч.1 ст. 3 КАС України встановлено, що суб'єктом владних повноважень є орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Тобто, до вирішення в порядку адміністративного судочинства відноситься спір, який виник між двома (кількома) конкретними суб'єктами суспільства стосовно їхніх прав та обов'язків у конкретних правовідносинах, у яких хоча б один суб'єкт законодавчо уповноважений керувати поведінкою іншого (інших) суб'єктів, а ці суб'єкти відповідно зобов'язані виконувати вимоги та приписи такого владного суб'єкта.

Розглянувши позовну заяву, суд дійшов висновку, що в її прийнятті слід відмовити  оскільки вона не  підлягає розгляду в господарських судах України з огляду на таке.  

У спірних правовідносинах  КРУ у Вінницькій області здійснює владні управлінські функції , а позов подано ним на виконання своїх повноважень з  державного фінансового контролю, передбачених законом, отже суд приходить до переконання в тому, що цей спір  є справою адміністратиної юрисдикції.Твердження позивача про те, що заявлена вимога про стягнення коштів є господарсько-правовою не може бути взята до уваги судом, оскільки воно суперечить  змісту правовідносин, що виникли між сторнами.

Керуючись п. 1 ч.1 ст. 62 Господарського процесуального кодексу України, -

УХВАЛИВ :

1. У прийнятті позовної заяви  № 02-10-20-14/2248  від 23.03.11  на 4-харкушах відмовити.

2. Позовні матеріали  на 56-тиаркушах із конвертом повернути позивачу.

          3. Копію ухвали надіслати позивачу та відповідачу.

Суддя                                                             Грабик В.В.

віддрук. прим.:

1 - в наряд

2 - позивачу (21100, м. Вінниця, вул. Хмельницьке шосе, 7)

3 - відповідачу (21032, м. Вінниця, вул. Київська, 68)

   

Дата ухвалення рішення07.04.2011
Оприлюднено12.04.2011
Номер документу14695318
СудочинствоГосподарське
Сутьстягнення 12 533,33 грн., за порушення вимог чинного законодавства

Судовий реєстр по справі —8/4(02-2)/2011/5003

Постанова від 24.05.2011

Господарське

Рівненський апеляційний господарський суд

Юрчук М.І.

Ухвала від 06.05.2011

Господарське

Рівненський апеляційний господарський суд

Юрчук М.І.

Ухвала від 07.04.2011

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Грабик В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні