2а-10433/10/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА01001, м. Київ, вул. Десятинна, 4/6
П О С Т А Н О В А
Іменем України
м. Київ
20 листопада 2010 року 10:10 год. № 2а-10433/10/2670
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Костенка Д.А., при секре-тарі судового засідання Тимкович І.О., розглянувши у письмовому провадженні справу за позовом Лубенської об'єднаної державної податкової інспекції Полтавської області (далі – ОДПІ) до Товариства з обмеженою відповідальністю "Енергопроект-2" (далі – ТОВ "Енерго-проект-2") про стягнення заборгованості у розмірі 5686,37 грн.,
в с т а н о в и в:
ОДПІ звернулася до суду з позовом, у якому, з урахуванням усунення недоліків позовної заяви, просить сягнути із ТОВ "Енергопроект-2" заборгованість із орендної плати за землю у розмірі 5686,37 грн.
Від позивача надійшла заява про розгляд справи за відсутності його представників.
Відповідач явку своїх представників до суду не забезпечив, заперечень не надав. Судові виклики надіслані відповідачу за адресою його офіційного місцезнаходження, повер-нулись до суду без вручення з незалежних від суду причин, тому згідно із положеннями ст.ст. 34, 35, 38 КАС вважається, що судові повістки були вручені належним чином.
На підставі ч.ч. 4, 6 ст. 128 КАС суд продовжив розгляд справи за відсутності відповідача у письмовому провадженні.
Дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку про задоволення адміністратив-ного позову, виходячи з такого.
На підставі наявних у справі матеріалів судом встановлено, що ТОВ "Енергопроект-2" (ідентифікаційний код 34422684) зареєстровано як юридична особа Голосіївською районною у м. Києві державною адміністрацією, взято на облік у ДПІ Голосіївського району м. Києва з 1 червня 2006 року за № 15066 та знаходиться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.
ТОВ "Енергопроект-2" використовує в м. Лубни Полтавської області земельну ділянку площею 2,8318 га по вул. Радянській, 216, на підставі договору оренди землі від 2 червня 2009 року.
У квітні 2010 року ТОВ "Енергопроект-2" подало до ОДПІ податкову декларацію орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності за 2010 рік (вх. № 9477), у якій самостійно нарахувало орендної плати у загальному розмірі 19788,57 грн. (у т.ч.: за січень - 7051,10 грн., за лютий - 7051,10 грн., за березень - 5686,37 грн.).
Як вбачається із облікової картки платника, розрахунку податкової заборгованості та довідки про наявність заборгованості, станом на момент вирішення справи судом за ТОВ "Енергопроект-2" обліковується непогашена заборгованість з орендної плати за березень 2010 року у розмірі 5686,37 грн., щодо якої не вжито процесуальних заходів стягнення.
У справі відсутні докази сплати зазначеного зобов'язання (погашення заборгованості).
Статтею 67 Конституції України встановлено кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Згідно із ст. 206 Земельного кодексу України використання землі в Україні є платним, а згідно із п. "в" ч. 1 ст. 96 цього Кодексу землекористувачі зобов'язані своєчасно сплачувати земельний податок або орендну плату.
Згідно із п. 8 ч. 1 ст. 14 Закону України від 25 червня 1991 року № 1251-XII "Про систему оподаткування" до загальнодержавних податків і зборів (обов'язкових платежів) належить плата за землю (земельний податок, а також орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності).
Частиною 1 ст. 9 цього Закону встановлено, що платники податків зобов'язані, зокрема, сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законами терміни. Ненарахування та несплата податків з коштів (доходів), отриманих від здійснення господарської діяльності, є порушенням інтересів держави та суспільства.
Відповідно до ст. 2 Закону України від 3 липня 1992 року № 2535-ХІІ "Про плату землю" (далі – Закон № 2535-ХІІ) плата за землю справляється у вигляді земельного податку або орендної плати. За земельні ділянки, надані в оренду, справляється орендна плата.
Згідно із ст. 13 Закону № 2535-ХІІ підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку, яка перебуває у державній або комунальній власності, є договір оренди такої земельної ділянки, а згідно із ст. 14 цього ж Закону платники земельного податку, а також орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності (крім громадян) самостійно обчислюють суму земельного податку та орендної плати щороку за станом на 1 січня і до 1 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою центральним податковим органом, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій.
Статтею 17 цього Закону встановлено, що податкове зобов'язання по земельному податку, а також по орендній платі за землі державної та комунальної власності, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за базовий податковий (звітний) період, який дорівнює календарному місяцю, щомісячно протягом 30 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.
Згідно із п.п. 1.2, 1.3 ст. 1 Закон України від 21 грудня 2000 року № 2181-ІІІ "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" (далі –Закон № 2181-ІІІ), чинного на момент виникнення спірних правовідносин та подання позовної заяви, податкове зобов'язання –зобов'язання платника податків сплатити до бюджетів або державних цільових фондів відповідну суму коштів у порядку та у строки, визначені цим Законом або іншими законами України; податковий борг (недоїмка) –податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'язання.
Згідно п. 5.1 ст. 5 Закону № 2181-ІІІ податкове зобов'язання, самостійно визначене платником податків у податковій декларації, вважається узгодженим з дня подання такої податкової декларації. Зазначене податкове зобов'язання не може бути оскаржене платником податків в адміністративному або судовому порядку.
Оскільки податкове зобов'язання ТОВ "Енергопроект-2" з орендної плати за землю у розмірі 5686,37 грн. не сплачено в установлені строки, таке податкове зобов'язання визнається податковим боргом.
Згідно ст. 2 Закону України від 4 грудня 1990 року № 509-ХІІ "Про державну податкову службу в Україні" (далі – Закон № 509-ХІІ), завданнями органів державної податкової служби, зокрема, є здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обов'язкових платежів), а також неподаткових доходів, установлених законодавством.
Пунктом 11 ст. 11 Закону № 509-ХІІ передбачено, що органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, встановлених законами України, мають право стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми недоїмки, пені у випадках, порядку та розмірі, встановлених законодавством.
Згідно із п. 11 ст. 10 цього ж Закону державні податкові інспекції в районах у містах подають до судів позови до підприємств, установ, організацій та громадян про стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами за рахунок їх майна.
Відповідно до п. 1.16 ст. 1 Закону № 2181-ІІІ орган стягнення – державний орган, уповноважений здійснювати заходи із забезпечення погашення податкового боргу у межах компетенції, встановленої законами.
Органами, уповноваженими здійснювати заходи з погашення податкового боргу (органи стягнення), відповідно до пп. 2.3.1 п. 2.3 ст.2 Закону № 2181-ІІІ є виключно податкові органи, а також державні виконавці у межах їх компетенції.
Відповідно до пп. 3.1.1 п. 3.1 ст. 3 Закону № 2181-ІІІ підставою для примусового стягнення активів платника податків в рахунок погашення його податкового боргу є виключно рішення суду.
Згідно із ч. 1 ст. 71 КАС кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Вирішуючи справу, суд бере до уваги наявність доказів, які підтверджують існування податкового боргу, а також зважає на відсутність доказів сплати узгодженого податкового зобов'язання (погашення податкового боргу).
Виходячи з меж позовних вимог та враховуючи, що податковий борг у розмірі 5686,37 грн. не сплачений і відповідачем не надано доказів, які б свідчили про погашення подат-кового зобов'язання (боргу), чи-то спростували його наявність, вказана сума податкового боргу підлягає стягненню із ТОВ "Енергопроект-2" примусово в судовому порядку
Керуючись ст.ст. 6, 9, 11, 14, 17, 50, 70, 71, 76, 79, 86, 128, 158–163 КАС, суд
п о с т а н о в и в:
Задовольнити адміністративний позов та стягнути за рахунок активів Товариства з обмеженою відповідальністю "Енергопроект-2" (ідентифікаційний код 34422684) на користь бюджету (р/р № 33216812700011, одержувач: місцевий бюджет м. Лубни, ГУДК у Полтавській області, код 34698631, МФО 831019, код платежу: 13050201) податковий борг з орендної плати за землю у розмірі 5686,37 грн. (п'ять тисяч шістсот вісімдесят шість гривень 37 коп.).
Постанова набирає законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження.
Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду у порядку і строки, встановлені ст.ст. 185–187 КАС. Апеляційна скарга на постанову подається протягом 10-ти днів з дня отримання її копії.
Суддя Д.А. Костенко
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 20.11.2010 |
Оприлюднено | 14.04.2011 |
Номер документу | 14761816 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Костенко Д.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні