Категорія №8.2.1
ПОСТАНОВА
Іменем України
21 березня 2011 року Справа № 2а-2013/11/1270
Луганський окружний адміністративний суд у скла ді:
Судді: Ковальової Т.І.
при секретарі: Скрипкіної А.О.,
за участю сторін:
представник позивача: Клименко Г.В.
представник відповідача: Борзенко Н.О.,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативний позов Товариства з о бмеженою відповідальністю « Природа Інжиніринг» до Ленін ської міжрайонної державної податкової інспекції в м. Луг анську про визнання незаконн им акту, визнання протиправн им та скасування повідомленн я-рішення №0039391600/0 від 21.12.2010 року, -
В С Т А Н О В И В:
09 березня 2011 року до Луганс ького окружного адміністрат ивного суду надійшов адмініс тративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Природа Інжиніринг» до Лен інської міжрайонної державн ої податкової інспекції в м. Л уганську про визнання незако нним акт, визнання протиправ ним та скасування повідомлен ня-рішення №0039391600/0 від 21.12.2010 року.
В обґрунтування позовни х вимог позивач зазначив так е.
14 січня 2011 року на адресу ТОВ « ПРИРОДА ІНЖИНІРИНГ» надійшо в лист від Ленінської МДПІ в м . Луганську із актом перевірк и де були зазначені результа ти невиїзної документальної перевірки своєчасності пода ння податкової звітності №794/2 8-524 від 14 грудня 2010 року, та податк ове повідомлення-рішення від 21 грудня 2010 року № 0039391600/0 із зазнач енням суми штрафних санкцій у розмірі 1020 грн. 00 коп.
У акті невиїзної документа льної перевірки №794/28-524 інспект ором Беркут Юлією Володимирі вною було зазначено, що ТОВ «П РИРОДА ІНЖИНІРИНГ» було пору шено п.п. 4.1.4. п. 4.1 ст. 4 Закону Украї ни від 21 грудня 2000 року №2181-111 «Про порядок погашення зобов'яза нь платників податків перед бюджетами та державними ціль овими фондами» зі змінами та доповненнями, а саме не надан ня (несвоєчасне надання) до Ле нінської МДПІ у м. Луганську Д екларацій з податку на додан у вартість за період квітень -жовтень 2010 року. Керуючись акт ом перевірки Ленінською МДПІ у м Луганськ було винесено по даткове повідомлення-рішенн я від 21 грудня 2010 року № 0039391600/0 із за значенням суми штрафних санк цій у розмірі 1020 грн. 00 коп.
Позивач вважає, що податков е повідомлення видано безпід ставно, на підставі припущен ь, а тому підлягає визнанню не дійсними та скасування
Представник позивача в суд ове засідання з' явився, під тримав позовні вимоги у повн ому обсязі.
Представник відповідача - Л енінської міжрайонної держа вної податкової інспекції в м. Луганську в судове засідан ня з' явився, позовні вимоги не визнав та пояснив, що стосо вно невизнання податковим ор ганом податковою звітністю п одані декларації за квітень - жовтень 2010 року Ленінська МДП І у м. Луганську повідомляє, що згідно із п. п. 4.1.2 п. 4.1 ст. 4 ЗУ 2181 - 111 ві д 21.12.00 «Про порядок погашення з обов'язань платників податкі в перед бюджетами та державн ими цільовими фондами» у ред акції ЗУ № 550- IV від 20.02.03 «Про внесе ння змін до ЗУ «Про порядок по гашення зобов'язань платникі в податків перед бюджетами т а державними цільовими фонда ми», прийняття податкової де кларації є обов'язком контро люючого органу. Податкова де кларація приймається без поп ередньої перевірки зазначен их у ній показників через кан целярію, чий статус визначає ться відповідним нормативно - правовим актом.
Відповідно до п. п. 4.2 п. 4 «Мето дичних рекомендацій щодо цен тралізованого приймання та к омп'ютерної обробки податков ої звітності платників подат ків в ОДСПС» № 827 від 31.12.08, податко ва звітність приймається під розділом ведення та захисту податкової звітності.
Декларація з ПДВ за квітень 2010р. проведена до електронної бази АРМА «Бест-Звіт» зі стат усом «Не визнано як податков а декларація», про причини не прийняття ТОВ «ПРИРОДА ІНЖИН ІРИНГ» (код ЄДРПОУ 36006803) було пов ідомлено у листі від 13.05.10 за №20280; декларація з ПДВ за червень 20 10р. проведена до електронної б ази АРМА «Бест-Звіт» зі стату сом «Не визнано як податкова декларація», про причини неп рийняття ТОВ «ПРИРОДА ІНЖИНІ РИНГ» (код ЄДРПОУ 36006803) було пові домлено у листі від 15.07.10 за № 30489; д екларація з ПДВ за липень 2010р. п роведена до електронної бази АРМА «Бест-Звіт» зі статусом «Не визнано як податкова дек ларація», про причини неприй няття ТОВ «ПРИРОДА ІНЖИНІРИН Г» (код ЄДРПОУ 36006803) було повідом лено у листі від 19.08.10 за № 39224; декл арація з ПДВ за серпень 2010р. про ведена до електронної бази А РМА «Бест-Звіт» зі статусом « Не визнано як податкова декл арація», про причини неприйн яття ТОВ «ПРИРОДА ІНЖИНІРИНГ » (код ЄДРПОУ 36006803) було повідомл ено у листі від 20.09.10 за №43330; декла рація з ПДВ за вересень 2010р. про ведена до електронної бази А РМА «Бест-Звіт» зі статусом « Не визнано як податкова декл арація», про причини неприйн яття ТОВ «ПРИРОДА ІНЖИНІРИНГ » (код ЄДРПОУ 36006803) було повідомл ено у листі від 20.10.10 за № 48698; декла рація з ПДВ за жовтень 2010р. пров едена до електронної бази АР МА «Бест-Звіт» зі статусом «Н е визнано як податкова декла рація», про причини неприйня ття ТОВ «ПРИРОДА ІНЖИНІРИНГ» (код ЄДРПОУ 36006803) було повідомле но у листі від 22.11.10 за № 55406.
На теперішній час ТОВ «ПРИР ОДА ІНЖИНІРИНГ» (код ЄДРПОУ 360 06803) нові податкові декларації з податку на додану вартість за квітень, червень, липень, с ерпень, вересень та жовтень 201 0 року не надані.
Заслухавши пояснення пред ставників сторін, перевіривш и матеріали справи, розгляну вши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сто ронами доказів, оцінивши док ази відповідно до вимог ст.ст .69-72 КАС України, суд прийшов до такого.
Згідно із ч.1 ст.2 КАС України завданням адміністративног о судочинства є захист прав, с вобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юриди чних осіб у сфері публічно-пр авових відносин від порушень з боку органів державної вла ди, органів місцевого самовр ядування, їхніх посадових і с лужбових осіб, інших суб' єк тів при здійсненні ними влад них управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегова них повноважень, шляхом спра ведливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміні стративних справ.
У справах щодо оскарження р ішень, дій чи бездіяльності с уб' єктів владних повноваже нь адміністративні суди відп овідно до вимог частини 3 стат ті 2 Кодексу адміністративно го судочинства України перев іряють, чи прийняті (вчинені) в они: на підставі, у межах повно важень та у спосіб, що передба чені Конституцією та законам и України; з використанням по вноваження з метою, з якою це п овноваження надано; обґрунто вано, тобто з урахуванням усі х обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчине ння дії); безсторонньо (неупер еджено); добросовісно; розсуд ливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запо бігаючи несправедливій диск римінації; пропорційно, зокр ема з дотриманням необхідног о балансу між будь-якими несп риятливими наслідками для пр ав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких с прямоване це рішення (дія); з у рахуванням права особи на уч асть у процесі прийняття ріш ення; своєчасно, тобто протяг ом розумного строку.
Статтею 19 Конституції Украї ни встановлено, що правовий п орядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яки х ніхто не може бути примушен ий робити те, що не передбачен о законодавством. Органи дер жавної влади та органи місце вого самоврядування, їх поса дові особи зобов' язані діят и лише на підставі, в межах пов новажень та у спосіб, що перед бачені Конституцією та Закон ами України.
Відповідно до вимог Кодекс у адміністративного судочин ства України, суд при вирішен ні справи керується принципо м законності, відповідно до я кого органи державної влади, органи місцевого самоврядув ання, їхні посадові і службов і особи зобов' язані діяти л ише на підставі, в межах повно важень та у спосіб, що передба чені Конституцією та Законам и України, та принципом рівно сті усіх учасників адміністр ативного процесу перед закон ом і судом.
Згідно із частиною 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна с торона повинна довести ті об ставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крі м випадків, встановлених ста ттею 72 цього Кодексу.
В адміністративних справа х про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб' є кта владних повноважень обов 'язок щодо доказування право мірності свого рішення, дії ч и бездіяльності відповідно д о частини 2 статті 71 Кодексу ад міністративного судочинств а України покладається на ві дповідача, якщо він заперечу є проти адміністративного по зову.
14 січня 2011 року на адресу ТОВ « ПРИРОДА ІНЖИНІРИНГ» надійшо в лист від Ленінської МДПІ в м . Луганську із актом перевірк и де були зазначені результа ти невиїзної документальної перевірки своєчасності пода ння податкової звітності №794/2 8-524 від 14 грудня 2010 року, та податк ове повідомлення-рішення від 21 грудня 2010 року № 0039391600/0 із зазнач енням суми штрафних санкцій у розмірі 1020 грн. 00 коп.
У акті невиїзної документа льної перевірки №794/28-524 інспект ором Беркут Юлією Володимирі вною було зазначено, що ТОВ «П РИРОДА ІНЖИНІРИНГ» було пору шено п.п. 4.1.4. п. 4.1 ст. 4 Закону Украї ни від 21 грудня 2000 року №2181-111 «Про порядок погашення зобов'яза нь платників податків перед бюджетами та державними ціль овими фондами» зі змінами та доповненнями, а саме не надан ня (несвоєчасне надання) до Ле нінської МДПІ у м. Луганську Д екларацій з податку на додан у вартість за період квітень -жовтень 2010 року (а.с.8-9).
Керуючись актом перевірки Ленінською МДПІ у м Луганськ було винесено податкове пов ідомлення-рішення від 21 грудн я 2010 року № 0039391600/0 із зазначенням с уми штрафних санкцій у розмі рі 1020 грн. 00 коп.(а.с. 7).
Директором ТОВ «ПРИРОДА ІН ЖИНІРИНГ» була надіслана ска рга на дії Ленінської МДПІ у м . Луганську, а саме щодо скасув ання результатів невиїзної д окументальної перевірки та в инесення податкового повідо млення-рішення, які носять пр отивоправний характер та під лягають скасуванню. В якості обґрунтування своїх вимог, б уло пояснено, що ТОВ «ПРИРОДА ІНЖИНІРИНГ» надавало до Лен інської МДПІ у м. Луганську де кларації з податку на додану вартість у строки зазначені Законодавством України, про що у Товариства є відмітка ви щезазначеної Державної пода ткової інспекції про отриман ня декларацій з поміткою «От римано з попередженням про м ожливість невизнання» (а.с. 9).
У листі-відповіді від Ленін ської МДПІ у м. Луганську, від 04.02.2011 року №4462/31-106, щодо питання про законні підстави знаходженн я ТОВ «ПРИРОДА ІНЖИНІРИНГ» у операції «Бюджет», податков ою інспекцією було роз'яснен о, що відпрацювання операції «Бюджет» направлено лише на виявлення порушень податков ого законодавства, та не тягн е за собою окремих правових н аслідків (а.с. 10).
Також судом встановлено, що податкові декларації за кві тень - жовтень 2010 року були пода ні без порушення строку, а сам е:
за квітень 2010 року декларац ія була подана 13.05.2010 року (а.с. 12-14),
за червень 2010 року - була пода на 16.07.2010 року (а.с. 15-17),
за липень 2010 року була подана 19.08.2010 року (а.с. 18-20),
за серпень 2010 року була подан а 20.09.2010 року (а.с. 21-23),
за вересень 2010 року була пода на 20.10.2010 року (а.с. 24-26),
за жовтень 2010 року була подан а 22.11.2010 року (а.с. 27-29).
На момент складених правов ідношень сторін по справі ді яли норми Закону України від 21 грудня 2000 року №2181-111 «Про поряд ок погашення зобов'язань пла тників податків перед бюджет ами та державними цільовими фондами».
Згідно п.п. 4.1.4. п. 4.1 ст. 4 Закону У країни від 21 грудня 2000 року №2181-111 «Про порядок погашення зобо в'язань платників податків п еред бюджетами та державними цільовими фондами» податков і декларації подаються за ба зовий податковий (звітний) пе ріод, що дорівнює:
а) календарному місяцю (у то му числі при сплаті місячних авансових внесків), - протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним дне м звітного (податкового) міся ця;
б) календарному кварталу аб о календарному півріччю (у то му числі при сплаті кварталь них або піврічних авансових внесків), - протягом 40 календар них днів, наступних за останн ім календарним днем звітного (податкового) кварталу (піврі ччя);
в) календарному року, крім в ипадків, передбачених підпун ктом "г" підпункту 4.1.4 цього пун кту, - протягом 60 календарних д нів за останнім календарним днем звітного (податкового) р оку;
г) календарному року для пла тників податку на доходи фіз ичних осіб (прибуткового под атку з громадян), - до 1 квітня ро ку, наступного за звітним.
Якщо податкова декларація за квартал, півріччя, три квар тали або рік розраховується наростаючим підсумком на під ставі показників базових под аткових періодів, з яких скла даються такі квартал, півріч чя, три квартали або рік (без у рахування авансових внесків ) згідно з відповідним законо м з питань оподаткування, так а декларація подається у стр оки, визначені цим пунктом дл я такого базового податковог о періоду. Для цілей підпункт у 4.1.4 цього пункту під терміном "базовий податковий період" с лід розуміти перший податков ий період звітного року, визн ачений відповідним законом з питань оподаткування, зокре ма календарний квартал для ц ілей оподаткування прибутку підприємств.
Платник податку звільняєт ься від обов'язку подавати по даткову декларацію за звітни й (податковий) період протяго м поточного року у разі, якщо й ого податкові зобов'язання б ули відображені у річній под атковій декларації на поточн ий рік відповідно до закону з питань окремого податку, збо ру (обов'язкового платежу).
Відповідно до п.п. 5.3.1. п. 5.3 ст. 5 З акону України від 21 грудня 2000 р оку №2181-111 «Про порядок погашен ня зобов'язань платників под атків перед бюджетами та дер жавними цільовими фондами» п орядок застосування цього пі дпункту визначається центра льним податковим органом.
Згідно п.п. 5.3.1. п. 5.3 ст. 5 Закону У країни від 21 грудня 2000 року №2181-111 , платник податків зобов'язан ий самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, за значену у поданій ним податк овій декларації, протягом де сяти календарних днів, насту пних за останнім днем відпов ідного граничного строку, пе редбаченого підпунктом 4.1.4 пу нкту 4.1 статті 4 цього Закону дл я подання податкової деклара ції.
У разі коли відповідно до за кону контролюючий орган само стійно визначає податкове зо бов'язання платника податків за причинами, не пов'язаними і з порушенням податкового зак онодавства, платник податків зобов'язаний сплатити нарах овану суму податкового зобов 'язання у строки, визначені у з аконі з відповідного податку , а за їх відсутності - протяго м тридцяти календарних днів від дня отримання податковог о повідомлення про таке нара хування.
У разі визначення податков ого зобов'язання контролюючи м органом за підставами, зазн аченими у підпунктах "а" - "в" під пункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4, пла тник податків зобов'язаний п огасити нараховану суму пода ткового зобов'язання протяго м десяти календарних днів ві д дня отримання податкового повідомлення, крім випадків коли протягом такого строку такий платник податків розпо чинає процедуру апеляційног о узгодження.
На підставі п.п. 17.1.1. п. 17.1 ст. 17 За кону України від 21 грудня 2000 ро ку №2181-111 «Про порядок погашенн я зобов'язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами» шт рафні санкції за порушення п одаткового законодавства на кладаються на платника подат ків у розмірах, визначених ці єю статтею, крім штрафних сан кцій за порушення валютного законодавства, що встановлюю ться окремим законодавством .
Штрафні санкції накладают ься контролюючими органами, а у випадку, передбаченому пу нктом 17.2 цієї статті, самостій но нараховуються та сплачуют ься платником податків.
Платник податків, що не пода є податкову декларацію у стр оки, визначені законодавство м, сплачує штраф у розмірі дес яти неоподатковуваних мінім умів доходів громадян за кож не таке неподання або її затр имку.
Для фізичних осіб, які займа ють посади, що підпадають під визначення суб'єктів корупц ійних діянь відповідно до за кону, за неподання або несвоє часне подання декларації про доходи таких фізичних осіб, о триманих протягом зайняття т акої посади, штраф застосову ється у розмірі тридцяти нео податковуваних мінімумів до ходів громадян за кожне таке неподання або її затримку.
Врахувавши вищевикладене, суд приходить до висновку, що позовна вимога щодо скасува ння повідомлення-рішення Лен інської міжрайонної державн ої податкової інспекції в м. Л уганську №0039391600/0 від 21.12.2010 року є о бґрунтованою та такою, що під лягає задоволенню, оскільки позивачем було своєчасно на дано податкові декларації.
Позовна вимога щодо визнан ня незаконним акту Ленінсько ї міжрайонної державної пода ткової інспекції в м. Лугансь ку № 794/28-524 від 14 грудня 2010 року зал ишається судом без задоволен ня з огляду на наступне.
Право оскаржити нормативн о-правовий акт мають особи, що до яких його застосовано, а та кож особи, які є суб'єктом прав овідносин, у яких буде застос овано цей акт.
Юридичний акт - волевиявл ення держави (її органів, поса дових осіб) формально обов' язкове для виконання. Соціал ьну роль державного, юридичн ого акту полягає в тому, що чер ез нього держава об' єктивує , виражає свою волю, доводить ї ї до відповідних суб' єктів, створює формально обов' язк ові передумови для узгоджен ня з цією волею поведінки уча сників суспільного життя. Ци м держава впливає на поведін ку громадян, діяльність різн оманітних об' єднань та угру повань, реалізує у правовій ф ормі свої функції.
Юридичні акти поділяються за сферою обов' язковості - на нормативні (загальні) та ін дивідуальні (зокрема правоза стосувальні), за юридичною фо рмою - на закони, укази, вирок и, рішення, інструкції, накази тощо…
З огляду на викладене акт Лу ганської міжрайонної держав ної податкової інспекції у м . Луганську від 14 грудня 2010 рок у № 794/28-524 не є нормативно-правов им актом і не є актом індивіду альної дії, оскільки в його пр иписах відсутня обов' язков ість. У вказаному акті зафікс овані встановлені перевіря ючими данні (факти). Тому в роз умінні Кодексу адміністрати вного судочинства він не під лягає оскарженню.
Відповідно до ч.1 ст. 94 КАС Укр аїни якщо судове рішення ухв алене на користь сторони, яка не є суб' єктом владних повн оважень, суд присуджує всі зд ійсненні нею документально п ідтвердженні судові витрати з Державного бюджету Україн и (або відповідного місцевог о бюджету, якщо іншою стороно ю був орган місцевого самовр ядування, його посадова чи сл ужбова особа).
На підставі викладеного, ке руючись ст.ст. 2, 17, 87, 94, 98, 158 - 163 Кодекс у адміністративного судочин ства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний по зов Товариства з обмеженою в ідповідальністю «Природа Ін жиніринг» до Ленінської міжр айонної державної податково ї інспекції в м. Луганську про визнання незаконним акту, ви знання протиправним та скасу вання повідомлення-рішення № 0039391600/0 від 21.12.2010 року задовольнити частково.
Визнати протиправним та скасувати повідомлення-р ішення Ленінської міжрайонн ої державної податкової інсп екції в м. Луганську №0039391600/0 від 21.12.2010 року.
Стягнути з Державного бюдж ету України на користь Товар иства з обмеженою відповідал ьністю «Природа Інжиніринг» держмито у сумі 1 грн. 70 коп.
У задоволенні решти п озовних вимог відмовити за н еобґрунтованістю.
Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Донецького апеляційного ад міністративного суду.
Апеляційна скарга подаєть ся до Донецького апеляційног о адміністративного суду чер ез Луганський окружний адмін істративний суд. Копія апеля ційної скарги одночасно надс илається особою, яка її подає , до суду апеляційної інстанц ії.
Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні ап еляційна скарга подається пр отягом десяти днів з дня отри мання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених частиною четв ертою статті 167 КАС України, бу ло повідомлено про можливіст ь отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеля ційне оскарження постанови с уду обчислюється з наступног о дня після закінчення п'ятид енного строку з моменту отри мання суб'єктом владних повн оважень повідомлення про мож ливість отримання копії пост анови суду.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, встановленого статтею 186 КА С України, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .
Повний текст пос танови складений 25 березня 2010 р оку.
Суддя Т.І. Ковальова
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.03.2011 |
Оприлюднено | 19.04.2011 |
Номер документу | 14840771 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Т.І. Ковальова
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні