Категорія №8
ПОСТАНОВА
Іменем України
06 квітня 2011 року Справа № 2а-758/11/1270
Луганський окружний адміністративний суд у скла ді:
судді Цицю ри О.О.,
при секретарі Бойк о В.В.,
розглянувши у відкри тому судовому засіданні адмі ністративну справу за позово м Товариства з обмеженою від повідальністю “Авіто Луганс ьк”до Державної податкової а дміністрації в Луганській об ласті про визнання дій та нез аконною перевірки за дотрима нням порядку проведення розр ахунків за товари (послуги), ви мог з регулювання обігу готі вки, наявності торгових пате нтів і ліцензій від 15.10.2010,-
ВСТАНОВИВ:
20 січня 2011 року до Лугансь кого окружного адміністрати вного суду надійшов адмініст ративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю “Авіто Луганськ”до Державно ї податкової адміністрації в Луганській області, в якому п озивач просив суд визнати ді ї посадових осіб Державної п одаткової адміністрації Укр аїни в Луганській області що до проведення перевірки Това риства з обмеженою відповіда льністю “Авіто Луганськ” за дотримання порядку проведен ня розрахунків за товари (пос луги), вимог з регулювання обі гу готівки, наявності торгов их патентів і ліцензій проти правними та перевірку незако нною.
В обґрунтування заявлен их вимог позивачем зазначено , що 15 жовтня 2010 року посадовими особами Державної податково ї адміністрації в Луганській області було проведено пере вірку дотримання порядку про ведення розрахунків за товар и (послуги), вимог з регулюванн я обігу готівки, наявності то ргових патентів і ліцензій Т овариством з обмеженою відпо відальністю “Авіто Луганськ ”, за результатами якої склад ено акт перевірки за дотрима нням суб'єктами господарюван ня порядку проведення розрах унків за товари (послуги), вимо г з регулювання обігу готівк и, наявності торгових патент ів і ліцензій від 15.10.2010 року. На п ідставі зазначеного акту пер евірки Державною податковою інспекцією в Артемівському районі у м. Луганську були при йняті рішення про застосуван ня штрафних (фінансових) санк цій від 08.11.2010 року № 0003192310 (пору шення п.п. 1, 2 ст. 3 Закону України “Про застосування реєстрато рів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадськог о харчування та послуг”на су му 6847 грн. 85 коп.) та № 0003202310 (пору шення ст. 3 Закону України “Про патентування деяких видів п ідприємницької діяльності” на суму 20 грн. 64 коп.).
Позивач зазначає, що в ідповідно до ч. 2 ст. 11-1 ЗУ “Про Де ржавну податкову службу в Ук раїні” планова виїзна переві рка проводиться за сукупними показниками фінансово-госпо дарської діяльності платник а податків не частіше одного разу на календарний рік.
Позивач зазначає, що в п орушення ч. 4 ст. 11 Закону Україн и “Про державну податкову сл ужбу в Україні” жодне повідо млення про проведення планов ої виїзної перевірки ТОВ “Ав іто Луганськ”на адресу підпр иємства не надходило.
Крім того, позивач зазна чає, що в порушення ч. 1 ст. 11-1 Зак ону України “Про державну по даткову службу в Україні”, як ою передбачено, що плановою в иїзною перевіркою вважаєтьс я перевірка платника податкі в щодо своєчасності, достові рності, повноти нарахування та сплати ним податків та збо рів (обов'язкових платежів), як а передбачена у плані роботи органу державної податкової служби і проводиться за місц езнаходженням такого платни ка податків чи за місцем розт ашування об'єкта права власн ості, стосовно якого проводи ться така планова виїзна пер евірка, фактично перевірка б ула проведена не за місцезна ходженням ТОВ “Авіто Лугансь к”, а за місцезнаходженням фі зичних осіб-підприємців, які згідно з відповідними догов орами купівлі-продажу товару були покупцями товару у ТОВ “ Авіто Луганськ”, оскільки до кументи, які стали підставою для оформлення акту перевір ки та прийняття рішень про за стосування штрафних (фінансо вих) санкцій, були вилучені у з азначених фізичних осіб-підп риємців.
Також позивач зазначає, що пунктом 1 постанови Кабіне ту Міністрів України від 21.05.2009 р оку № 502 “Про тимчасові обмеже ння щодо здійснення заходів державного нагляду (контролю ) у сфері господарської діяль ності на період до 31 грудня 2010 р оку”передбачено, що органам і посадовим особам, уповнова женим законами здійснювати д ержавний нагляд (контроль) у с фері господарської діяльнос ті, до 31 грудня 2010 року тимчасов о припинити проведення плано вих перевірок суб'єктів госп одарювання, крім перевірок с уб'єктів господарювання, що в ідповідно до затверджених Ка бінетом Міністрів України кр итеріїв оцінки ступеня ризик у від провадження господарсь кої діяльності віднесені до суб'єктів господарювання з в исоким ступенем ризику, та пл анових заходів державного на гляду (контролю) за додержанн ям санітарного і податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєч асністю сплати до бюджетів, д ержавних цільових фондів под атків і зборів (обов'язкових п латежів). Порядок проведення розрахунків регулюється Зак оном України “Про РРО” і не ві дноситься до податкового зак онодавства і правильності об числення, повноти і своєчасн ості сплати до бюджетів, держ авних цільових фондів податк ів і зборів (обов'язкових плат ежів). Тому позивач вважає, що посадові особи Державної под аткової адміністрації в Луга нській області взагалі не ма ли права проводити планові п еревірки щодо дотримання суб 'єктами господарювання поряд ку проведення розрахунків за товари (послуги) та вимог з ре гулювання обігу готівки до 31 г рудня 2010 року.
Представник позивача в с удовому засіданні підтримав заявлені позовні вимоги, під тримав доводи, викладені у по зові, та додатково пояснив, що відповідачем не було надано у передбаченому законодавст вом порядку документів про п раво проведення перевірки та порушено порядок оформлення акту за результатами переві рки. Крім того, направлення на проведення планової перевір ки від 13.10.2010 року № 416 замість під пису керівника органу держав ної податкової служби, як тог о вимагає закон, містить підп ис виконувача обов'язків пер шого заступника голови Держа вної податкової адміністрац ії в Луганській області. Під ч ас проведення перевірки поса довими особами органу ДПС бу ло вилучено оригінали докуме нтів без рішення суду та без с кладання відповідного опису . Таким чином, вилучення докум ентів під час проведення пер евірки було здійснено з пору шеннями вимог чинного законо давства, у зв'язку з чим такі д окументи взагалі не можуть б ути використані в якості док азів по справі, оскільки джер ело походження таких доказів з'ясувати неможливо.
Крім того, представник ом позивача зазначено, що акт перевірки ТОВ “Авіто Луганс ьк”оформлено із суттєвими по рушеннями Порядку оформленн я результатів невиїзних доку ментальних, виїзних планових та позапланових перевірок з питань дотримання податково го, валютного та іншого закон одавства, затвердженого нака зом ДПА України від 10.08.2005 року № 327.
Представник відповідач а в судовому засіданні позов ні вимоги не визнав, заперечу вав проти задоволення позову , підтримав доводи, викладені у письмових запереченнях пр оти позову від 09.02.2011 року та від 14.03.2011, в яких зазначено, що фахі вцями органів ДПС 15.10.2010 на підс таві направлення на право пр оведення перевірки від 13.10.2010 ро ку № 416, була проведена планова перевірка за дотриманням су б'єктами господарювання поря дку проведення розрахунків з а товари (послуги), вимог з рег улювання обігу готівки, наяв ності торгових патентів і лі цензій, виїзної торгівлі авт омашини державний номер 41971АА за адресою: Луганська област ь, м. Петровське, вул. Леніна, 20, я ка належить ТОВ "Авіто Луганс ьк".
Планові перевірки щодо к онтролю за здійсненням розра хункових операцій сфері готі вкового та безготівкового об ігу, проводяться за окремим щ омісячним планом ДПА в Луган ській області, що регламенто вано п. 3.1 наказу ДПА України ві д 27.05.2008 № 355 "Про затвердження Мет одичних рекомендацій щодо по рядку між підрозділами орган ів державної податкової служ би України при організації т а проведенні перевірок платн иків податків", який повинен н еухильно виконуватись орган ами ДПС.
Перевірка була проведен а відповідно до затвердженог о заступником голови ДПА в Лу ганській області Корольов ою А.В. плану проведення пер евірок на жовтень 2010 року.
Представник відповідача з азначає, що позивач у позові х ибно вказує на незаконність перевірки в зв'язку з Постано вою КМУ від 21.05.2009 року № 502 "Про тим часові обмеження щодо здійсн ення заходів державного нагл яду (контролю) у сфері господа рської діяльності на період до 31 грудня 2010 року", оскільки Закон України має вищу юри дичну силу ніж постанова КМУ (підзаконний акт), він має прі оритет у правозастосуванні.
На підставі викладеного представник відповідача про сив відмовити у задоволенні позовних вимог у повному обс язі.
Вислухавши пояснення пре дставників сторін, дослідивш и матеріали справи, суд прихо дить до такого.
В судовому засіданні в становлено, що фахівцями орг анів державної податкової сл ужби 15.10.2010 згідно плану провед ення перевірок за дотримання м суб' єктами господарюванн я порядку проведення розраху нків за товари (послуги), вимог з регулювання обігу готівки , наявності торгових патенті в і ліцензій відділом контро лю за суб' єктами господарюв ання, що здійснюють розрахун ки у готівковій формі управл іння податкового контролю юр идичних осіб на жовтень 2010 рок у, затвердженого 29.09.2010 року вико нуючим обов' язки першого за ступника голови ДПА в Луганс ькій області А.В.Корольвою , на підставі направлення № 416 від 13.10.2010 року, проведено плано ву перевірку Товариства з об меженою відповідальністю “А віто Луганськ”(ідентифікаці йний код 31594868) стосовно дотрима ння суб' єктами господарюва ння порядку проведення розра хунків за товари (послуги), вим ог з регулювання обігу готів ки, наявності торгових патен тів і ліцензій, на наступною а дресою:
- Луганська область, м. Петро вськ, вул. Леніна, 20, виїзна торг івля (за результатами переві рки складено акт від 15.10.2010 року) ;
Під час перевірки авто машини державний номер 41971АА з а адресою: Луганська область , м. Петровське, вул. Леніна, 20, як а належить ТОВ "Авіто Лугансь к", виявлено та зафіксовано в а кті перевірки від 15.10.2010 року нас тупні порушення:
- в порушення п. 1 ст. 3 Закону Ук раїни “Про застосування реєс траторів розрахункових опер ацій у сфері торгівлі, громад ського харчування та послуг” розрахункові операції при пр одажі товарів проведені без застосування реєстраторів р озрахункових операцій;
- в порушення п. 2 ст. 3 Закону Ук раїни “Про застосування реєс траторів розрахункових опер ацій у сфері торгівлі, громад ського харчування та послуг” розрахункові документи вста новленої форми не видані;
- в порушення ст. 3 Закону Укра їни від 23.03.1996 року “Про патентув ання деяких видів підприємни цької діяльності”(із змінами та доповненнями) здійснювал ась підприємницька діяльніс ть без придбання торгового п атенту на деякі види підприє мницької діяльності.
Відповідно до п. 1 ст. 11 За кону України “Про державну п одаткову службу в Україні”(в редакції Закону, яка діяла на момент виникнення даних пра вовідносин) органами державн ої податкової служби надано право здійснювати документа льні невиїзні перевірки, а та кож планові та позапланові в иїзні перевірки своєчасност і, достовірності, повноти нар ахування і сплати податків т а зборів.
Відповідно до пункту 2 ц ієї статті (в редакції Закону , яка діяла на момент виникнен ня даних правовідносин) пода тковим органам також надано право здійснювати контроль з а додержанням порядку провед ення готівкових розрахунків за товари (послуги) у встановл еному законом порядку.
Згідно ст. 15 Закону Украї ни “Про застосування реєстра торів розрахункових операці й у сфері торгівлі, громадськ ого харчування та послуг”кон троль за додержанням суб'єкт ами господарювання порядку проведення розрахунків за т овари (послуги), інших вимог ць ого Закону здійснюють органи державної податкової служби України шляхом проведення планових або позапланових п еревірок згідно із законодав ством України.
Перевірки проведення го тівкових розрахунків за това ри (послуги) не відносяться до планових та позапланових ви їзних перевірок своєчасност і, достовірності, повноти, нар ахування і сплати податків т а зборів, тому до них не застос овуються вимоги щодо направл ення письмового повідомленн я за 10 днів до дня проведення з азначеної перевірки із зазна ченням дати початку та закін чення її проведення відповід но до частини 4 статті 11-1 Закону України “Про державну подат кову службу в Україні”(в реда кції Закону, яка діяла на моме нт виникнення даних правовід носин).
Оскільки Закон Укра їни “Про застосування реєстр аторів розрахункових операц ій у сфері торгівлі, громадсь кого харчування та послуг”є спеціальним у питаннях засто сування реєстраторів розрах ункових операцій, тому Зако н України “Про державну под аткову службу в Україні”та і нші акти законодавства, пови нні застосовуватися в частин і, що не врегульована Законом України “Про застосування р еєстраторів розрахункових о перацій у сфері торгівлі, гро мадського харчування та посл уг”.
Суд не погоджується з до водами позивача стосовно тог о, що відповідачем не було над ано у передбаченому законода вством порядку документів пр о право проведення перевірки , виходячи з наступного.
Направлення на проведе ння перевірки № 416 від 13.10.2010 року та план проведення перевіро к за дотриманням суб' єктами господарювання порядку пров едення розрахунків за товари (послуги), вимог з регулювання обігу готівки, наявності тор гових патентів і ліцензій ві дділом контролю за суб' єкта ми господарювання, що здійсн юють розрахунки у готівковій формі управління податковог о контролю юридичних осіб на жовтень 2010 року підписано та з атверджено виконуючим обов' язки першого заступника голо ви ДПА в Луганській області Корольовою А.В., на яку наказ ом № 355 від 07.09.2010 року тимчасово п окладено обов' язки першого заступника голови ДПА в Луга нській області.
Таким чином, посилання по зивача на неправомірність пі дписання направлення на пере вірку виконуючим обов' язки першого заступника голови Д ПА в Луганській області є без підставним.
Суд критично оцінює дово ди позивача стосовно проведе ння перевірки всупереч полож ень постанови Кабінету Мініс трів України “Про тимчасове обмеження щодо здійснення за ходів державного нагляду у с фері господарської діяльнос ті на період до 31 грудня 2010 року ”№ 502 від 31.05.2009 року, виходячи з на ступного.
Постановою Кабінету Мі ністрів України “Про тимчасо ве обмеження щодо здійснення заходів державного нагляду у сфері господарської діяльн ості на період до 31 грудня 2010 ро ку”№ 502 від 31.05.2009 року встановлен о, що органам посадовим особа м, уповноваженим законами здійснювати державний нагля д (контролі у сфері господар ської діяльності тимчасово н еобхідно припинити проведен ня планових перевірок суб'єк тів господарювання, крім пер евірок суб'єктів господарюв ання, що відповідно до затвер джених Кабінетом Міністрів У країни критеріїв оцінки ступ еня ризику від провадження г осподарської діяльності від несені до суб'єктів господар ювання з високим ступенем р изику, та планових заходів державного нагляду (контрол ю) за додержання санітарного і податкового законодавст ва, правильністю обчисленн я, повнотою своєчасністю сплати до бюджетів, державн их цільових фондів податк ів і зборів (обов'язкових пл атежів) та встановлено обмеж ення щодо проведення позап лановій перевірок суб'єктів господарювання, крім пер евірок, що проводяться за зверненнями фізичних і юрид ичних осіб про порушен ня суб'єктом господарюван ня вимог законодавства або за поданням суб'єктом гос подарювання до відповідно го органу письмової заяви про проведення перевірки за його бажанням.
Відповідачем була провед ена перевірка позивача за до триманням суб' єктами госпо дарювання порядку проведенн я розрахунків за товари (посл уги), вимог з регулювання обі гу готівки, наявності торгов их патентів і ліцензії.
Згідно п. 4 ст. 4 Закону Укр аїни “Про основні засади дер жавного нагляду (контролю) у с фері господарської діяльнос ті” виключно законами вста новлюються:
органи, уповноважені здійс нювати державний нагляд (кон троль) у сфері господарської діяльності;
- види господарської діяльн ості, які є предметом державн ого нагляду (контролю);
- спосіб здійснення державн ого нагляду (контролю);
- санкції за порушення вимог законодавства і перелік пор ушень, які є підставою для вид ачі органом державного нагля ду (контролю) припису, розпоря дження або іншого розпорядчо го документа.
Тобто, постанова Кабіне ту Міністрів України не може регулювати спірних питань. В той же час, відповідач діяв на підставі, у межах повноважен ь та у спосіб, що передбачені К онституцією та законами Укра їни.
Таким чином, твердження п озивача щодо проведення пере вірки всупереч положень пост анови Кабінету Міністрів Укр аїни “Про тимчасове обмеженн я щодо здійснення заходів де ржавного нагляду у сфері гос подарської діяльності на пер іод до 31 грудня 2010 року”№ 502 від 31. 05.2009 року є помилковим та воно н е погоджується з вимогами по даткового законодавства.
Отже, виходячи з меж заяв лених позовних вимог, систем ного аналізу положень законо давства України та матеріалі в справи, суд дійшов висновку , що викладені в адміністрати вному позові доводи позивача є необґрунтованими та не під лягають задоволенню.
Оскільки в задоволе нні позову було відмовлено, с уд вважає, що підстав для стяг нення витрат по сплаті судов ого збору немає.
Згідно ст. 160 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни у судовому засіданні, у якому закінчився розгляд с прави, оголошено вступну та р езолютивну частини постанов и та повідомлено представник ів сторін про те, що постанову у повному обсязі буде вигото влено протягом 5-денного стро ку.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 2, 17, 87, 94, 98, 158 - 163 Коде ксу адміністративного судоч инства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
У задоволенні адміні стративного позову Товарист ва з обмеженою відповідальні стю “Авіто Луганськ”до Держа вної податкової адміністрац ії в Луганській області про в изнання дій та незаконною пе ревірки за дотриманням поряд ку проведення розрахунків за товари (послуги), вимог з регу лювання обігу готівки, наявн ості торгових патентів і ліц ензій від 15.10.2010, відмовити.
Постанова може бути о скаржена в апеляційному поря дку до Донецького апеляційно го адміністративного суду.
Апеляційна скарга под ається до Донецького апеляці йного адміністративного суд у через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасн о надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної ін станції.
Апеляційна скарга на по станову суду першої інстанці ї подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У р азі застосування судом части ни третьої статті 160 КАС Украї ни, а також прийняття постано ви у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня от римання копії постанови.
Постанова набирає закон ної сили після закінчення ст року подання апеляційної ска рги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційн ої скарги постанова, якщо її н е скасовано, набирає законно ї сили після повернення апел яційної скарги, відмови у від критті апеляційного провадж ення або набрання законної с или рішенням за наслідками а пеляційного провадження.
Якщо строк апеляційног о оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова с уду не набрала законної сили .
Повний текст постанов и складено та підписано 11 квіт ня 2011 року.
Суддя О.О. Цицюра
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.04.2011 |
Оприлюднено | 18.04.2011 |
Номер документу | 14876367 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Гімон Микола Михайлович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Гімон Микола Михайлович
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
О.О. Цицюра
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні