Ухвала
від 30.03.2011 по справі 2-а-10773/09/2170
ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ А ДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

30 березня 2011 р. Справа № 2-а-10773/09/2170

Категорія: 8.1.1 Головуючий в 1 інстанції: Хо м'якова В.В.

Одеський апеляційний ад міністративний суд у складі колегії суддів:

Головуючого судді Бойка А.В.,

суддів: Романішина В.Л.,

Яковлєва О.В.,

розглянувши в поряд ку письмового провадження в місті Одесі апеляційну с каргу державної податкової і нспекції у місті Херсоні на п останову Херсонського окруж ного адміністративного суду від 03.07.2009 року по справі за позо вом державної податкової інс пекції у місті Херсоні до тов ариства з обмеженою відповід альністю «Скіф Плюс»про нада ння дозволу на проведення по запланової виїзної перевірк и, -

В С Т А Н О В И В:

05.06.2009 року начальник дер жавної податкової інспекції у м. Херсоні звернувся до Херс онського окружного адмініст ративного суду з позовом, в як ому ставиться питання про на дання державній податковій і нспекції у м. Херсоні, в особі її представника - головного державного податкового реві зора-інспектора відділу пода ткового аудиту окремих платн иків податків управління под аткового контролю юридичних осіб ДПІ у м. Херсоні, радника податкової служби ІІ рангу, Малишенко Ользі Володимирів ні, дозволу на проведення п озапланової виїзної перевір ки товариства з обмеженою ві дповідальністю «Скіф Плюс», тривалістю 5 робочих днів, пер евірка за період з 01.04.2006 року по 31.03.2009 року.

Постановою Херсонського о кружного адміністративного суду від 03.07.2009 року позивачу в з адоволенні позову відмовлен о.

Не погоджуючись з постанов ою суду першої інстанції, 17.07.2009 року начальник державної под аткової інспекції у м. Херсон і подав апеляційну скаргу на вказану постанову суду.

Апелянт зазначає, що вказан а постанова ухвалена з поруш енням норм матеріального та процесуального права, що при звело до неправильного виріш ення справи.

В своїй апеляційній скарзі апелянт посилається на те, що суд першої інстанції неправ ильно застосував до спірних правовідносин норми Закону У країни «Про державну податко ву службу України»щодо підст ав проведення позапланової в иїзної перевірки. Крім того, а пелянт зазначає, що при розгл яді позову Херсонським окруж ним адміністративним судом н е було надано належної оцінк и фактам, викладеним в листі г ромадянина ОСОБА_3.

На підставі викладеного в а пеляційній скарзі ставиться питання про скасування пост анови Херсонського окружног о адміністративного суду від 03.07.2009 року та прийняття нової, я кою задовольнити позовні вим оги державної податкової інс пекції у м. Херсоні.

Сторони по справі в судове з асідання апеляційної інстан ції не з' явились, про час та м ісце судового засідання були сповіщені належним чином, пр о що свідчать повідомлення п ро вручення поштових відправ лень, які містяться в матеріа лах справи, причини неявки су ду не відомі.

Відповідно до вимог п. 2 ч. 1 ст . 197 КАС України суд апеляційно ї інстанції може розглянути справу в порядку письмового провадження за наявними у сп раві матеріалами, якщо справ у може бути вирішено на основ і наявних у ній доказів, у разі неприбуття жодної з осіб, які беруть учать у справі, у судов е засідання, хоча вони були на лежним чином повідомлені про дату, час і місце судового зас ідання.

Заслухавши суддю - доповіда ча, доводи апеляційної скарг и, перевіривши законність та обґрунтованість судового рі шення в межах апеляційної ск арги, вивчивши матеріали спр ави колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підляг ає задоволенню з наступних п ідстав:

Судом першої інстанції вст ановлено, що державна податк ова інспекція у м. Херсоні зве рнулась до суду з позовом про надання дозволу на проведен ня позапланової виїзної пере вірки товариства з обмеженою відповідальністю «Скіф Плюс », тривалістю 5 робочих днів, п еріод перевірки з 01.04.2006 року по 31.03.2009 року.

Звертаючись до суду першої інстанції позивач посилався на те, що згідно ст. 111 Закону Ук раїни «Про державну податков у службу в Україні»у разі вин икнення обставин, не передба чених зазначеною статтею, пе ревірка може здійснюватись з а рішенням суду.

Позивач мотивував необхід ність проведення перевірки т им, що до державної податково ї адміністрації України 05.05.2009 р оку надійшла скарга від гром адянина ОСОБА_3, в якій вик ладено факти порушення подат кового законодавства товари ством з обмеженою відповідал ьністю «Скіф Плюс»та проханн я перевірити відповідача на предмет дотримання податков ого законодавства.

Колегія суддів апеляційно ї інстанції погоджується з в исновком суду першої інстанц ії щодо відмови в задоволені вимог державної податкової інспекції у м. Херсоні про над ання дозволу на проведення п озапланової виїзної перевір ки за період з 01.04.2006 року по 31.03.2009 р оку, зважаючи на наступне:

Відповідно до ч. 1 ст. 2 Закону України «Про державну подат кову службу»на органи держав ної податкової служби поклад ено завдання щодо здійснення контролю за додержанням под аткового законодавства, прав ильністю обчислення, повното ю і своєчасністю сплати до бю джетів, державних цільових ф ондів податків і зборів, а так ож неподаткових доходів, уст ановлених законодавством.

Пунктом 1 ч. 1 ст. 11 Закону Украї ни «Про державну податкову с лужбу в Україні»встановлено , що органи державної податко вої служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, вст ановлених законами України, мають право здійснювати доку ментальні невиїзні перевірк и, а також планові та позаплан ові виїзні перевірки своєчас ності, достовірності, повнот и нарахування і сплати подат ків та зборів (обов'язкових пл атежів), додержання валютног о законодавства юридичними о собами, їх філіями, відділенн ями, іншими відокремленими п ідрозділами, що не мають стат усу юридичної особи, а також ф ізичними особами, які мають с татус суб'єктів підприємниць кої діяльності чи не мають та кого статусу, на яких згідно і з законами України покладено обов'язок утримувати та/або с плачувати податки і збори (об ов'язкові платежі), крім Націо нального банку України та йо го установ.

Частина 6 ст. 111 Закону Україн и «Про державну податкову сл ужбу в Україні»встановлює ви черпний перелік обставин, за наявності хоча б одного з яки х органи державної податково ї служби можуть проводити по запланові виїзні перевірки.

Однак, ч. 7 ст. 111 зазначеного ви ще закону передбачає можливі сть проведення позаплановою виїзною перевірки на підста ві рішення суду. При цьому орг ан державної податкової служ би, який ініціює проведення п озапланової виїзної перевір ки, подає до суду письмове обґ рунтування підстав такої пер евірки та дати її початку і за кінчення, склад осіб, які буду ть проводити таку перевірку, документи, які відповідно до частини шостої цієї статті с відчать про виникнення підст ав для проведення такої пере вірки, інформацію про вид та к ількість перевірок, проведен их органами державної податк ової служби щодо суб'єкта гос подарської діяльності та нас лідки таких перевірок за поп ередні три роки, а також на вим огу суду - інші відомості.

З матеріалів справи вбачає ться, що лист громадянина О СОБА_3 не містить жодної із з азначених ч. 6 ст. 111 Закону Укра їни «Про державну податкову службу в Україні»обставини, яка могла б стати підставою д ля проведення позапланової в иїзної перевірки ТОВ «Скіф П люс».

Судом першої інстанції вір но зазначено, що даний громад янин не є контрагентом відпо відача та в своїй скарзі він н е посилається на будь-які гос подарські стосунки з товарис твом.

Крім того, як вбачається з л иста прокурора Дніпровськог о району м. Херсона від 04.06.2009 рок у №1/23509 та акту перевірки, прове деної комісією Херсонської о бласної організації Товарис тва сприяння обороні України (ТСО України) за участю предст авника управління освіти і н ауки облдержадміністрації Х ерсонської області згідно з дорученням Державної інспек ції навчальних закладів Міні стерства освіти і науки Укра їни, факти викладені в листі г ромадянина ОСОБА_3 не знай шли свого підтвердження (а.с. 28, 30-32).

Таким чином, громадянином ОСОБА_3 в своєму листі викла дені лише власні припущення, які не ґрунтуються на будь-як их фактах.

Зважаючи на зазначене, коле гія суддів приходить до висн овку, що державною податково ю інспекцією у м. Херсоні не на дано вагомих доказів необхід ності проведення позапланов ої перевірки ТОВ «Скіф Плюс» .

У зв' язку з викладеним, вір ною є думка суду першої інста нції стосовно того, що скарга громадянина, в якій він вказу є на порушення відповідачем встановлених правил здійсне ння господарської діяльност і, не є підставою для проведен ня позапланової перевірки ві дповідача.

Оскільки судом першої інст анції правильно встановлено обставини справи та постано влено судове рішення з додер жанням норм матеріального і процесуального права, відпов ідно до ст. 200 КАС України за нас лідками розгляду апеляційно ї скарги на постанову суду пе ршої інстанції суд апеляційн ої інстанції залишає апеляці йну скаргу без задоволення, а постанову суду - без змін.

Враховуючи вищенаведене і керуючись ст. ст. 184, 185, 197, 198, 200, 205, 206, 254 К одексу адміністративного су дочинства України, суд апеля ційної інстанції, -

У Х В А Л И В:

Апеляційну скаргу держ авної податкової інспекції у місті Херсоні залишити без з адоволення, а постанову Херс онського окружного адмініст ративного суду від 03.07.2009 року - без змін.

Ухвала апеляційного суду н абирає законної сили відпові дно до ст. 254 КАС України, та мож е бути оскаржена в касаційно му порядку до Вищого адмініс тративного суду України прот ягом двадцяти днів з дня набр ання законної сили судовим р ішенням суду апеляційної інс танції.

Головуючий: Бойко А.В.

Судді: Романішин В.Л.

Яковлєв О.В.

СудОдеський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.03.2011
Оприлюднено19.04.2011
Номер документу14890045
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-10773/09/2170

Ухвала від 20.01.2011

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Бойко А.В.

Ухвала від 30.03.2011

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Бойко А.В.

Постанова від 03.07.2009

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Хом'якова В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні