29/170-А
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-Б тел.230-31-34
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
21.02.2008р.м.Київ№ 29/170-А
за позовомЗаступника прокурора Подільського району міста Києва в інтересах держави в особі: Управління Пенсійного фонду України в Подільському районі міста Києва
до Державного підприємства «Науково –дослідний інститут Мікроприладів»НТУ „Інститут монокристалів” НАН України
простягнення 266037,54 грн.
Суддя Усатенко І.В.
Секретар судових засідань Коваль І.А.
Представники сторін:
Від позивача: Бутенко О.В. –представ. (дов. в справі);
Від прокуратури: не з'явились.
Від відповідача: Євдощук О.М. –представ. (дов. в справі)
На підставі ч. 3 ст. 160 КАС України в судовому засіданні 21.02.2008 о 16 год. 50 хв. проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Виготовлення постанови у повному обсязі відкладено на 27.02.2008р. на 15.00 год., про що повідомлено сторонам після проголошення вступної та резолютивної частини постанови в судовому засіданні 21.02.2008 з урахуванням вимог ч. 4 ст. 167 КАС України. З технічних підстав повний текст Постанови виготовлений 18.03.2008р.
Обставини справи:
Позивач звернувся до господарського суду з позовом, в якому просить стягнути з відповідача на користь Управління Пенсійного фонду України в Подільському районі міста Києва заборгованість в сумі 266037,54 грн.
Прокуратура та позивач заявою від 05.12.2007р. зменшив позовні вимоги та просить суд стягнути з відповідача заборгованість в розмірі 163257,32 грн.
Прокуратура та позивач заявою від 04.02.2008р. № 19 зменшив позовні вимоги та просить суд стягнути з відповідача заборгованість в розмірі 150350,57 грн.
Позовні вимоги мотивовані тим, що за період з листопада 2005р. по грудень 2006р. відповідач має заборгованість по відшкодуванню наукових пенсій у розмірі 266037,54 грн., яка в процесі розгляду справи зміниласть та становить 150350,57 грн.
Відповідно до норм Закону України «Про наукову та науково-технічну діяльність»Управління пенсійного фонду України у Подільському районі міста Києва направило на адресу відповідача повідомлення про суми витрат на виплату пенсій, що становлять суму різниці між сумою пенсії, призначених згідно із Законом України «Про наукову та науково-технічну діяльність»і сумою пенсій, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів. Проте виплати на відшкодування різниці на фінансування пенсій підприємством сплачувались лише частково.
За таких обставин, позивач просить стягнути суму заборгованості в судовому порядку.
Відповідач проти задоволення позову заперечує посилаючись на порушення розрахунку різниці між сумою призначених згідно із Законом України «Про наукову та науково-технічну діяльність»і сумою пенсій, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів , оскільки такий розрахунок зроблений без урахування зміни розміру мінімальної пенсії, розрахунок зроблений у тому числі стосовно людей, які ніколи не працювали у позивача та / або вже померли. Також відповідач звертає увагу на невідповідність форми повідомлення формі затвердженої Постановою КМУ № 372; на відсутність коштів на вказані витрати у кошторисі підприємства.
Розглянувши документи і матеріали, заслухавши пояснення представників сторін, оцінивши докази, які мають значення для справи, всебічно і повно дослідивши всі обставини спору, господарський суд - ,
ВСТАНОВИВ:
Відповідно до ст. 24 Закону України «Про наукову та науково –технічну діяльність»держава встановлює для наукових (науково-педагогічних) працівників, які мають необхідний стаж наукової роботи, пенсії на рівні, що забезпечує престижність наукової праці та стимулює систематичне оновлення наукових кадрів.
Пенсії науковим (науково-педагогічним) працівникам призначаються у розмірі 80 відсотків від сум заробітної плати наукового (науково-педагогічного) працівника, яка визначається відповідно до частини другої статті 23 цього Закону та статті 40 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" та на яку відповідно до законодавства нараховується збір на обов'язкове державне пенсійне страхування (внески). За кожний повний рік роботи понад стаж наукової роботи, визначений частиною другою цієї статті, пенсія збільшується на один відсоток заробітної плати, але не може бути більше 90 відсотків середньомісячної заробітної плати.
Різниця між сумою призначеної пенсії за цим Законом та сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, на яку має право науковий працівник, фінансується:
для наукових (науково-педагогічних) працівників державних бюджетних наукових установ, організацій та вищих навчальних закладів III - IV рівнів акредитації - за рахунок коштів державного бюджету;
для наукових (науково-педагогічних) працівників інших державних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III - IV рівнів акредитації - за рахунок коштів цих підприємств, установ, організацій та закладів, а також коштів державного бюджету у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. При цьому за рахунок коштів державного бюджету науковим (науково-педагогічним) працівникам оплачується з розрахунку на одну особу 50 відсотків різниці пенсії, призначеної за цим Законом;
для наукових (науково-педагогічних) працівників недержавних наукових установ, організацій та вищих навчальних закладів III - IV рівнів акредитації - за рахунок коштів цих установ, організацій та закладів.
Державне підприємство «Науково –дослідний інститут Мікроприладів»НТК «Інститут монокристалів»Національної академії наук України є державним науковим підприємством, на якому працювали/працюють наукові працівники.
Таким чином, відповідач, відповідно до ст. 24 Закону України «Про наукову та науково –технічну діяльність», зобов'язаний відшкодувати різницю між сумою призначеної пенсії за цим Законом та сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, на яку має право науковий працівник.
Постановою Кабінету Міністрів України від 24.03.2004р. № 372 затверджено порядок фінансування різниці між сумою пенсії, призначеної науковим (науково-педагогічним) працівникам державних небюджетних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III - IV рівнів акредитації згідно із Законом України "Про наукову і науково-технічну діяльність", та сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, на яку мають право зазначені особи
Згідно п.2, 5 Порядку за рахунок коштів державного бюджету фінансується 50 відсотків різниці у розмірі пенсії наукових (науково-педагогічних) працівників державних небюджетних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III - IV рівнів акредитації у розрахунку на одну особу. Інша частина фінансується за рахунок коштів цих підприємств, установ, організацій та закладів.
Розмір витрат на фінансування різниці у розмірі пенсії за рахунок коштів державних небюджетних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III - IV рівнів акредитації визначається у розрахунку на рік органами Пенсійного фонду до 20 січня поточного року та протягом 10 днів з дня призначення пенсії відповідно до Закону України "Про наукову і науково-технічну діяльність", про що відповідному підприємству, установі, організації або закладу відразу надсилається повідомлення за зразком, що додається.
Зазначені підприємства, установи, організації та заклади самостійно визначають суму, що підлягає до сплати у розрахунку на місяць, та щомісяця до 25 числа перераховують органу Пенсійного фонду за своїм місцезнаходженням відповідні кошти для фінансування різниці у розмірі пенсії, призначеної у минулому та поточному роках.
Пунктом 8 Порядку передбачено, що у разі порушення строку сплати коштів, які спрямовуються на фінансування різниці у розмірі пенсії, органи Пенсійного фонду стягують відповідні суми у порядку, визначеному законодавством.
Пунктом 9 Порядку встановлено, що різниця у розмірі пенсій наукових (науково-педагогічних) працівників недержавних наукових установ, організацій та вищих навчальних закладів III - IV рівнів акредитації фінансується за рахунок коштів цих установ, організацій та закладів згідно з пунктами 3 - 8 цього Порядку.
Згідно довідки від 12.09.2006р. № 2680/03 Управління Пенсійного фонду України в Подільському районі міста Києва, відповідач станом на 01.09.2006р. мав заборгованість по відшкодуванню різниці фактичних витрат на виплату пенсій, призначених згідно Закону України «Про наукову та науково –технічну діяльність»і сумою пенсій, обчисленої відповідно до інших законодавчих актів складає 319298,91 грн. Сума заборгованості також підтверджується витягом з картки особового рахунку за період з 01.11.2005р. по 01.09.2006р.
В матеріали справи позивачем надані повідомлення, які надсилались позивачу, в яких Управління Пенсійного фонду України в Подільському районі міста Києва визначило розмір витрат на фінансування різниці у розмірі пенсії за рахунок коштів відповідача, а саме листи від 11.01.2006р. № 39/03 на загальну суму 42410,68 грн.; від 16.05.2006р. № 1256/04 на загальну суму 81649,13 грн., яка протягом судового розгляду зменшилась на 589,46 грн. по пенсіонеру Примаченко І.А., тобто нарахування по повідомленню № 1256/04 складає 81059,59 грн.; від 06.06.2006р. № 1574/03 на загальну суму 805,10 грн.; від 03.08.2006р. № 2289/03 на загальну суму 2126,36 грн.; від 17.01.2006р. № 81/03 на загальну суму 154075,22 грн.; від 10.01.2006р. № 12/03 на загальну суму 11146,48 грн.; від 10.07.2006р. № 1957/03 на загальну суму 4746,71 грн. ; від 11.01.2006р. № 39/03 на загальну суму 42410,68 грн.; від 06.06.2006р. № 1573/03 на загальну суму 22339,31 грн. Також позивачем наданий лист Головного управління по нарахуванню та виплат пенсій від 31.12.2007р. №11/ю-393 з переліком номерів пенсійних справ та прізвищ пенсіонерів, які дійсно отримували пенсію, призначену Згідно Закону України „Про наукову та науково-технічну діяльність” по кожному району м. Києва окремо.
Позивачем був здійснених перерахунок, та надані уточнюючі повідомлення про суми витрат на виплату пенсій, що становлять різницю між сумою пенсій, призначених згідно із Законом України „Про науково-технічну діяльність” і сумою пенсій, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів по ДПНДІ „Мікро прилади” на загальну суму різниці 154 323, 78 грн., у т.ч. №81 від 17.01.2006р. за 2004 рік: суму різниці 106 159, 16 грн. визначено від суми нарахування 154 075, 22 грн. перерахованої на суму 47 906, 06 грн.; № 12/03 від 10.01.2006р. за 2004р. суму різниці в розмірі 9 180, 87 грн. визначено від суми нарахування 11 146, 48 грн. перерахованої на суму 1 965, 61 грн.; № 1256/04 від 16.05.2006р. за 2005р. суму різниці в розмірі 4 578, 44 грн. визначено від суми нарахування в розмірі 42 410, 68 грн. перерахованої на суму 76 481, 15 грн., № 39/03 від 16.06.2006р. за 2005 рік суму різниці в розмірі 33 379, 11 грн. визначено від суми нарахування в розмірі 42 410, 68 грн. перерахованої на суму 9 031, 57 грн.; № 1957/03 від 10.07.2006р. суму різниці в розмірі 77, 87 грн. визначено від суми нарахування 4 746, 71 грн. перерахованої на суму 4 824, 58 грн.; № 1574/03 від 06.06.2006р. за 2006р. суму різниці в розмірі 286, 10 грн. визначено від суми нарахування в розмірі 805, 10 грн. перерахованої на суму 519 грн..; № 2289/03 від 03.08.2006р. за 2006р. суму різниці в розмірі 625, 21 грн. визначено від суми нарахування 2 126, 36 грн. перерахованої на суму 1 501, 15 грн..
Відповідач частково фінансував різницю між сумою призначеної пенсії за цим Законом та сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, на яку має право науковий працівник за період 2004-2006р.
Відповідач звернувся з листом до Головного управління ПФУ в м. Києві (лист від 28.11.2007р. №751/Д вх. Від 05.12.2007р.) в якому повідомив, що повідомлення управління пенсійного фонду України в Подільському районі мають неточності і помилки, не проведені багаторазові перерахунки пенсій на загальних підставах за 2004 - 2006 роки, не враховані прізвища пенсіонерів, які померли, є прізвища пенсіонерів, які ніколи не працювали в ДП НДІ мікро приладів, та просив здійснити перерахунок та перевірити достовірність розрахунків в повідомленнях про суми витрат на виплату пенсій, що становлять різницю між сумою пенсій. До зазначеного звернення відповідач додав перелік пенсійних справ на 6 аркушах.
У відповідь на звернення відповідача Головне управління Пенсійного фонду України в м. Києві зобов'язало начальників управлінь Пенсійного фонду України в районах м. Києві провести перевірки пенсійних справ згідно списку, наданого відповідачем, а у разі виявлення недостовірних даних, зобов'язав провести перерахунок розрахунків про суми витрат на фінансування різниці між сумою пенсії, призначеної відповідно до Закону України „Про наукову і науково-технічну діяльність, і сумою пенсій, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів в строк до 25.12.2007р.
Згідно із відповіддю Головного управління Пенсійного фонду України в м. Києві від 31.01.2008р. №4250/03 відповідача та позивача повідомлено, що на підставі проведених перевірок пенсійних справ управліннями ПФУ в м.Києві, згідно наданого списку пенсіонерів, яким призначена пенсія відповідно до Закону України „Про наукову та науково-технічну діяльність”, встановлені розбіжності окремими райуправліннями, у т.ч. Печерським за 2004 рік в сумі 5914,91 грн., за 2005 рік в сумі 7819,18 грн., Оболонським за 2004 рік в сумі 7244,03 грн., за 2005 рік в сумі 15949,57 грн., Святошинським за 2005 рік в сумі 12225, 82 грн. Внаслідок виявлених розбіжностей проведений перерахунок розрахунків про суми витрат на фінансування різниці між сумою пенсії, призначеної відповідно до Закону України „Про наукову і науково-технічну діяльність” і сумою пенсій обчисленої відповідно до інших законодавчих актів. Загальна сума сплати відповідача за період з 2004-2006 рік –становить 150350,57 грн. Таким чином, станом на день вирішення справи судом, сума заборгованості складає 150350,57 грн. є обгрунтованою, а тому позовні вимоги підлягають задоволенню.
Відповідач не має заперечень щодо розміру та сум здійсненого перерахунку.
Посилання відповідача на ті обставини, що різниця між сумою пенсії, призначеної за Законом України „Про наукову та науково-технічну діяльність”, та сумою пенсії, обчисленої відповідно до інших законодавчих актів, на яку має право науковий працівник, фінансується з державного бюджету України на підставі ст.. 24 зазначеного Закону, згідно із якою зазначена різниця для наукових (науково-педагогічних) працівників державних бюджетних наукових установ, організацій та вищих навчальних закладів III - IV рівнів акредитації фінансується за рахунок коштів державного бюджету, судом не приймаються з тих підстав, що відповідачем не подані докази в підтвердження зазначених тих обставин, що відповідач є державною бюджетною науковою установою, організацією.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Доказів, які б спростовували доводи позивача, відповідач суду не надав.
Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.
Керуючись ст.ст. 9, 69-71, 72 158-163 КАС України, господарський суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Позов задовольнити повністю.
Стягнути з Державного підприємства „Науково–дослідний інститут Мікроприладів” НТУ „Інститут монокристалів” НАН України (04136, м. Київ, вул. північно –Сирецька, буд.3, код ЄДРПОУ 14308827, р/р 26008601 в ВАТ «Родовід банк»МФО 321712) на користь Пенсійного фонду України в Подільському районі міста Києва (04070, м. Київ, вул. Борисоглібська 14 ,9 р/р 256013012610 в ГУ Ощадбанку по м. Києву та Київській області, МФО 322669, код 2608797) заборгованість в розмірі 150350,57 (сто п'ятдесят тисяч триста п'ятдесят гривень тридцять сім копійок).
Постанова відповідно до ч. 1 ст. 254 КАС України набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого цим Кодексом, якщо таку заяву не було подано.
Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів з дня її складення в повному обсязі за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 КАС України, шляхом подання через суд першої інстанції заяви про апеляційне оскарження з наступним поданням протягом двадцяти днів апеляційної скарги. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.
Суддя І.В. Усатенко
Дата складення та підписання постанови в повному обсязі – 18.03.2008р.
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 21.02.2008 |
Оприлюднено | 03.04.2008 |
Номер документу | 1489541 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд міста Києва
Усатенко І.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні