Постанова
від 29.03.2011 по справі 2а-714/11/0970
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИ Й ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"29" березня 2011 р. Справа № 2a- 714/11/0970

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружн ий адміністративний суд у ск ладі:

Суддя Остап' юк С.В.

за участю секретаря Хом и О.В.,

прокурора Савчук Л.Є,

представника позива ча Кальмук Н.А.,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні в приміщен ні суду адміністративну спра ву за позовом заступника п рокурора Івано-Франківської області в інтересах держави в особі: урядового органу дер жавного управління - Державн ої інспекції з енергозбереже ння - територіального управ ління Державної інспекції з енергозбереження до Бо городчанського виробничого управління водопровідно-кан алізаційного господарства про стягнення підвищеної плати за нераціональне вико ристання газу та інших палив но-енергетичних ресурсів в р озмірі 1832,88 гривень, -

ВСТАНОВИВ:

28.02.2011 року заступник прокур ора Івано-Франківської облас ті звернувся з адміністратив ним позовом в інтересах держ ави в особі: урядового органу державного управління - Держ авної інспекції з енергозбер еження - територіального уп равління Державної інспекц ії з енергозбереження (далі - позивач) до Богородчанського виробничого управління водо провідно-каналізаційного го сподарства (далі - відповіда ч) про стягнення підвищеної п лати за нераціональне викори стання газу та інших паливно -енергетичних ресурсів в роз мірі 1832,88 гривень.

Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідачем нераціо нально (неефективно) викорис товувалась електроенергія, в наслідок перевищення фактич них витрат води в мережах пон ад норму про, що складено акт п еревірки за № 15/10-13-49 від 23.12.2010 року. На підставі вищевказаного а кта перевірки внесено припис за № 15/10-13-50 від 23.12.2010 року та постан овою за № 15/10-14-4 від 23.12.2010 року про з астосування економічних сан кцій до відповідача за допущ ене порушення застосована пі двищена плата за нераціональ не (неефективне) використанн я електроенергії в розмірі 1832 ,88 гривень. Однак, дані кошти ві дповідачем не відшкодовано, а тому вони підлягають стягн енню в судовому порядку.

Прокурор в судовому засіда нні позовні вимоги підтримал а в повному обсязі з підстав, викладених в позовній заяві .

Представник позивача в суд овому засіданні позовні вимо ги підтримала в повному обся зі з підстав, викладених в по зовній заяві. Просила позов з адовольнити повністю.

Відповідач в судове засі дання не з' явився повторно без поважних причин та без по відомлення про причини непри буття хоча, про дату, час та мі сце судового розгляду справи був належним чином повідомл ений. Правом подання запереч ень проти заявленого позову не скористався.

Розглянувши матеріали а дміністративної справи, засл ухавши пояснення прокурора т а представника позивача, дос лідивши докази, суд прийшов д о висновку, що адміністратив ний позов слід задовольнити з таких мотивів.

Судом установлено, що 23.12.2010 ро ку працівниками територіаль ного управління Державної і нспекції з енергозбереження по Івано-Франківській облас ті: заступником начальника т ериторіального управління - старшим державним інспектор ом з енергозбереження Ніпр уком І.М. та головним спеціа лістом - державним інспектор ом з енергозбереження Цюць мацем І.А. проведена планов а перевірка стану використан ня паливно-енергетичних ресу рсів підприємствами теплопо стачання та водопровідно-кан алізаційного господарства н а Богородчанському виробнич ому управлінні водопровідно -каналізаційного господарст ва.

В ході перевірки виявлені ф акти безгосподарного викори стання паливно-енергетичних ресурсів з систематичним пе ревищенням стандартизовани х енергетичних рівнів та пор ушення вимог раціонального в икористання та ощадливого в итрачання паливно-енергетич них ресурсів. Перевитрати ел ектроенергії в електромереж ах на Богородчанському вироб ничому управлінні водопрові дно-каналізаційного господа рства за рахунок відхилення коефіцієнта потужності від в еличини нормативного (гранич ного) значення tg f2 - 0,25 до фактич ного значення tg f1 - 0,4429 по площа дці ВНС-2, - 0,4443 по площадці очисн их споруд (довідка підприємс тва). За наслідками перевірки складений акт за № 15/10-13-49 від 23.12.2010 року (а.с. 16 - 19).

Для усунення порушень вияв лених при проведенні перевір ки та зазначених у вказаному акті внесено припис за № 15/10-13-50 в ід 23.12.2010 року (а.с. 20, 21).

На підставі вищевказаного акта перевірки, постановою в ід 23.12.2010 року № 15/10-14-4 про застосування економічних са нкцій до відповідача за допу щені порушення вимог законод авства щодо ощадливого викор истання паливно-енергетични х ресурсів застосована підви щена плата за нераціональне (неефективне) використання е лектроенергії в розмірі 1832,88 гр ивень (а.с. 22).

Вказана заборгованість пі дтверджується документами а дміністративної справи, досл ідженими в судовому засіданн і, зокрема, розрахунком підви щеної плати за перевитрати е лектроенергії внаслідок нее фективного використання за р ахунок низького коефіцієнта потужності від величини cos f (tg f) на Богородчанському виробни чому управлінні водопровідн о-каналізаційного господарс тва (а.с. 23). Станом на день розгл яду судом справи відповідаче м вона не відшкодована.

Відповідно до статті 5 Закон у України “Про енергозбереже ння” (далі - Закон) суб'єктами правового регулювання відно син у сфері енергозбереження є юридичні та фізичні особи, в результаті діяльності яких здійснюються проведення ене ргозберігаючої політики та з аходів щодо енергозбереженн я в усіх галузях народного г осподарства - промисловості, транспорті, будівництві, сіл ьському господарстві тощо, с оціальній сфері та побуті, а т акож у сфері міждержавного т а міжнародного співробітниц тва.

Згідно пункту “е” статті 11 З акону економічні заходи для забезпечення енергозбереже ння передбачають введення пл ати за нераціональне викорис тання паливно-енергетичних р есурсів у вигляді надбавок д о діючих цін та тарифів залеж но від перевитрат паливно-ен ергетичних ресурсів щодо вит рат, встановлених стандартам и.

Відповідно до пункту “є” ст атті 27 Закону відповідальніс ть за порушення законодавств а про енергозбереження несут ь особи, винні у використанні паливно-енергетичних ресурс ів з систематичним перевищен ням стандартизованих енерге тичних рівнів та порушенні і нших вимог щодо раціональног о використання та ощадливого витрачання паливно-енергети чних ресурсів (пункт “є” част ини другої статті 27 із змінами , внесеними згідно із Законом N 3260-IV (3260-15) від 22.12.2005).

Згідно постанови Кабінету Міністрів України від 29.06.2000 рок у № 1039 “Питання Державної інсп екції з енергозбереження” з подальшими змінами і доповне ннями, Державна інспекція з е нергозбереження є урядовим о рганом державного управлінн я, яка відповідно до законода вства виконує контрольно-наг лядові функції щодо використ ання паливно-енергетичних ре сурсів.

Статтею 1 Порядку проведенн я перевірок ефективності вик ористання паливно-енергетич них ресурсів на підприємства х, в установах та організація х та усунення фактів їх неефе ктивного використання, затве рдженого наказом Державного комітету України з енергозб ереження від 04.08.2000 року № 64 (далі - Порядок) зазначено, що відп овідно до Закону України “Пр о енергозбереження” цей Поря док установлює механізм пров едення Державною інспекцією з енергозбереження перевіро к ефективності використання паливно-енергетичних ресурс ів та усунення фактів їх нееф ективного використання на пі дприємствах, в установах та о рганізаціях незалежно від фо рми власності та підпорядков аності.

Згідно статті 2 Порядку план ові перевірки підприємств зд ійснюються за річним графіко м перевірок, який затверджує ться на наступний рік началь ником Інспекції - головним де ржавним інспектором з енерго збереження до 1 грудня поточн ого року. Планова перевірка п ідприємства проводиться не ч астіше ніж один раз на рік.

Приписами статей 16, 17 Порядку передбачено, що підприємств о повинно внести підвищену п лату протягом 30 днів з дня вин есення постанови про її заст осування. У разі несплати під вищеної плати у зазначений т ермін грошова сума стягуєтьс я в судовому порядку.

Згідно постанови Кабінету Міністрів України “Про захо ди щодо ефективного використ ання газу та інших паливно-ен ергетичних ресурсів в народн ому господарстві” від 02.09.1993 рок у № 699 за перевитрати газу та ін ших паливно-енергетичних рес урсів внаслідок неефективно го їх використання, виявлені органами Державної інспекці ї з енергозбереження, стягує ться підвищена плата.

Відповідно до частини 2 стат ті 124 Конституції України юрис дикція судів поширюється на всі правовідносини, що виник ають в державі. Відповідно до Рішення Конституційного Суд у України № 15-рп/2002 від 09.07.2002 року д ане положення слід розуміти так, що право особи (громадяни на України, іноземця, особи бе з громадянства, юридичної ос оби) на звернення до суду за ви рішенням спору не може бути о бмежене законом, іншими норм ативно-правовими актами. Так им чином, право суб' єкта вла дних повноважень на зверненн я до суду визначено в частині 2 статті 124 Конституції Україн и.

Враховуючи наведене, а тако ж те, що відповідачем доказів про сплату заборгованості з і сплати підвищеної плати за нераціональне використання паливо-енергетичних ресурсі в в сумі 1832,88 гривень не подано, с уд дійшов висновку про те, що п озов обґрунтований та підляг ає задоволенню.

На підставі статті 124 Консти туції України, керуючись ста ттями 158-163, 167 Кодексу адміністра тивного судочинства України , суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити п овністю.

Стягнути з Богородча нського виробничого управлі ння водопровідно-каналізаці йного господарства (індекс 7770 1, вул. Петраша, 6-а, смт. Богородч ани, Івано-Франківська облас ть, ідентифікаційний код ЄДР ПОУ 03345834) в доход Державного бюд жету (код бюджетної класифік ації 21081200, код отримувача 20568100, бан к: ГУ ДКУ в Івано-Франківській області МФО: 836014, р/р 31218202700002) підвищ ену плату за нераціональне в икористання газу та інших па ливно-енергетичних ресурсів в розмірі 1832 (однієї тисячі вос ьмисот тридцять двох) гривен ь 88 копійок за постановою про застосування економічних са нкцій № 15/10-14-4 від 23.12.2010 року.

Постанова може бути оскар жена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодек су адміністративного судочи нства України, апеляційна ск арга на постанову суду першо ї інстанції подається протяг ом десяти днів з дня отр имання копії постанови.

Апеляційна скарга подаєть ся до Львівського апеляційно го адміністративного суду че рез Івано-Франківський окруж ний адміністративний суд.

Постанова набирає за конної сили в порядку та стро ки встановлені статтею 254 Коде ксу адміністративного судоч инства України.

Суддя Остап'юк С.В.

Постанова складен а в повному обсязі 04.04.2011 року.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.03.2011
Оприлюднено20.04.2011
Номер документу14930089
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-714/11/0970

Ухвала від 15.03.2011

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Остап'юк С.В.

Постанова від 29.03.2011

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Остап'юк С.В.

Ухвала від 01.03.2011

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Остап'юк С.В.

Постанова від 29.03.2011

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Остап'юк С.В.

Постанова від 29.03.2011

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Остап'юк С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні