ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"29" березня 2011 р. Справа № 2a-714/11/0970
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:
Суддя Остап'юк С.В.
за участю секретаря Хоми О.В.,
прокурора Савчук Л.Є,
представника позивача ОСОБА_1,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом заступника прокурора Івано-Франківської області в інтересах держави в особі: урядового органу державного управління - Державної інспекції з енергозбереження -територіального управління Державної інспекції з енергозбереження до Богородчанського виробничого управління водопровідно-каналізаційного господарства про стягнення підвищеної плати за нераціональне використання газу та інших паливно-енергетичних ресурсів в розмірі 1832,88 гривень, -
ВСТАНОВИВ:
28.02.2011 року заступник прокурора Івано-Франківської області звернувся з адміністративним позовом в інтересах держави в особі: урядового органу державного управління - Державної інспекції з енергозбереження -територіального управління Державної інспекції з енергозбереження (далі -позивач) до Богородчанського виробничого управління водопровідно-каналізаційного господарства (далі -відповідач) про стягнення підвищеної плати за нераціональне використання газу та інших паливно-енергетичних ресурсів в розмірі 1832,88 гривень.
Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідачем нераціонально (неефективно) використовувалась електроенергія, внаслідок перевищення фактичних витрат води в мережах понад норму про, що складено акт перевірки за № 15/10-13-49 від 23.12.2010 року. На підставі вищевказаного акта перевірки внесено припис за № 15/10-13-50 від 23.12.2010 року та постановою за № 15/10-14-4 від 23.12.2010 року про застосування економічних санкцій до відповідача за допущене порушення застосована підвищена плата за нераціональне (неефективне) використання електроенергії в розмірі 1832,88 гривень. Однак, дані кошти відповідачем не відшкодовано, а тому вони підлягають стягненню в судовому порядку.
Прокурор в судовому засіданні позовні вимоги підтримала в повному обсязі з підстав, викладених в позовній заяві.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримала в повному обсязі з підстав, викладених в позовній заяві. Просила позов задовольнити повністю.
Відповідач в судове засідання не з'явився повторно без поважних причин та без повідомлення про причини неприбуття хоча, про дату, час та місце судового розгляду справи був належним чином повідомлений. Правом подання заперечень проти заявленого позову не скористався.
Розглянувши матеріали адміністративної справи, заслухавши пояснення прокурора та представника позивача, дослідивши докази, суд прийшов до висновку, що адміністративний позов слід задовольнити з таких мотивів.
Судом установлено, що 23.12.2010 року працівниками територіального управління Державної інспекції з енергозбереження по Івано-Франківській області: заступником начальника територіального управління -старшим державним інспектором з енергозбереження ОСОБА_2 та головним спеціалістом - державним інспектором з енергозбереження ОСОБА_3 проведена планова перевірка стану використання паливно-енергетичних ресурсів підприємствами теплопостачання та водопровідно-каналізаційного господарства на Богородчанському виробничому управлінні водопровідно-каналізаційного господарства.
В ході перевірки виявлені факти безгосподарного використання паливно-енергетичних ресурсів з систематичним перевищенням стандартизованих енергетичних рівнів та порушення вимог раціонального використання та ощадливого витрачання паливно-енергетичних ресурсів. Перевитрати електроенергії в електромережах на Богородчанському виробничому управлінні водопровідно-каналізаційного господарства за рахунок відхилення коефіцієнта потужності від величини нормативного (граничного) значення tg f2 - 0,25 до фактичного значення tg f1 - 0,4429 по площадці ВНС-2, - 0,4443 по площадці очисних споруд (довідка підприємства). За наслідками перевірки складений акт за № 15/10-13-49 від 23.12.2010 року (а.с. 16 - 19).
Для усунення порушень виявлених при проведенні перевірки та зазначених у вказаному акті внесено припис за № 15/10-13-50 від 23.12.2010 року (а.с. 20, 21).
На підставі вищевказаного акта перевірки, постановою від 23.12.2010 року № 15/10-14-4 про застосування економічних санкцій до відповідача за допущені порушення вимог законодавства щодо ощадливого використання паливно-енергетичних ресурсів застосована підвищена плата за нераціональне (неефективне) використання електроенергії в розмірі 1832,88 гривень (а.с. 22).
Вказана заборгованість підтверджується документами адміністративної справи, дослідженими в судовому засіданні, зокрема, розрахунком підвищеної плати за перевитрати електроенергії внаслідок неефективного використання за рахунок низького коефіцієнта потужності від величини cos f (tg f) на Богородчанському виробничому управлінні водопровідно-каналізаційного господарства (а.с. 23). Станом на день розгляду судом справи відповідачем вона не відшкодована.
Відповідно до статті 5 Закону України В«Про енергозбереженняВ» (далі - Закон) суб'єктами правового регулювання відносин у сфері енергозбереження є юридичні та фізичні особи, в результаті діяльності яких здійснюються проведення енергозберігаючої політики та заходів щодо енергозбереження в усіх галузях народного господарства - промисловості, транспорті, будівництві, сільському господарстві тощо, соціальній сфері та побуті, а також у сфері міждержавного та міжнародного співробітництва.
Згідно пункту В«еВ» статті 11 Закону економічні заходи для забезпечення енергозбереження передбачають введення плати за нераціональне використання паливно-енергетичних ресурсів у вигляді надбавок до діючих цін та тарифів залежно від перевитрат паливно-енергетичних ресурсів щодо витрат, встановлених стандартами.
Відповідно до пункту В«єВ» статті 27 Закону відповідальність за порушення законодавства про енергозбереження несуть особи, винні у використанні паливно-енергетичних ресурсів з систематичним перевищенням стандартизованих енергетичних рівнів та порушенні інших вимог щодо раціонального використання та ощадливого витрачання паливно-енергетичних ресурсів (пункт В«єВ» частини другої статті 27 із змінами, внесеними згідно із Законом N 3260-IV (3260-15) від 22.12.2005).
Згідно постанови Кабінету Міністрів України від 29.06.2000 року № 1039 В«Питання Державної інспекції з енергозбереженняВ» з подальшими змінами і доповненнями, Державна інспекція з енергозбереження є урядовим органом державного управління, яка відповідно до законодавства виконує контрольно-наглядові функції щодо використання паливно-енергетичних ресурсів.
Статтею 1 Порядку проведення перевірок ефективності використання паливно-енергетичних ресурсів на підприємствах, в установах та організаціях та усунення фактів їх неефективного використання, затвердженого наказом Державного комітету України з енергозбереження від 04.08.2000 року № 64 (далі - Порядок) зазначено, що відповідно до Закону України В«Про енергозбереженняВ» цей Порядок установлює механізм проведення Державною інспекцією з енергозбереження перевірок ефективності використання паливно-енергетичних ресурсів та усунення фактів їх неефективного використання на підприємствах, в установах та організаціях незалежно від форми власності та підпорядкованості.
Згідно статті 2 Порядку планові перевірки підприємств здійснюються за річним графіком перевірок, який затверджується на наступний рік начальником Інспекції - головним державним інспектором з енергозбереження до 1 грудня поточного року. Планова перевірка підприємства проводиться не частіше ніж один раз на рік.
Приписами статей 16, 17 Порядку передбачено, що підприємство повинно внести підвищену плату протягом 30 днів з дня винесення постанови про її застосування. У разі несплати підвищеної плати у зазначений термін грошова сума стягується в судовому порядку.
Згідно постанови Кабінету Міністрів України В«Про заходи щодо ефективного використання газу та інших паливно-енергетичних ресурсів в народному господарствіВ» від 02.09.1993 року № 699 за перевитрати газу та інших паливно-енергетичних ресурсів внаслідок неефективного їх використання, виявлені органами Державної інспекції з енергозбереження, стягується підвищена плата.
Відповідно до частини 2 статті 124 Конституції України юрисдикція судів поширюється на всі правовідносини, що виникають в державі. Відповідно до Рішення Конституційного Суду України № 15-рп/2002 від 09.07.2002 року дане положення слід розуміти так, що право особи (громадянина України, іноземця, особи без громадянства, юридичної особи) на звернення до суду за вирішенням спору не може бути обмежене законом, іншими нормативно-правовими актами. Таким чином, право суб'єкта владних повноважень на звернення до суду визначено в частині 2 статті 124 Конституції України.
Враховуючи наведене, а також те, що відповідачем доказів про сплату заборгованості зі сплати підвищеної плати за нераціональне використання паливо-енергетичних ресурсів в сумі 1832,88 гривень не подано, суд дійшов висновку про те, що позов обґрунтований та підлягає задоволенню.
На підставі статті 124 Конституції України, керуючись статтями 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити повністю.
Стягнути з Богородчанського виробничого управління водопровідно-каналізаційного господарства (індекс 77701, вул. Петраша, 6-а, смт. Богородчани, Івано-Франківська область, ідентифікаційний код ЄДРПОУ 03345834) в доход Державного бюджету (код бюджетної класифікації 21081200, код отримувача 20568100, банк: ГУ ДКУ в Івано-Франківській області МФО: 836014, р/р 31218202700002) підвищену плату за нераціональне використання газу та інших паливно-енергетичних ресурсів в розмірі 1832 (однієї тисячі восьмисот тридцять двох) гривень 88 копійок за постановою про застосування економічних санкцій № 15/10-14-4 від 23.12.2010 року.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.
Постанова набирає законної сили в порядку та строки встановлені статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Остап'юк С.В.
Постанова складена в повному обсязі 04.04.2011 року.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.03.2011 |
Оприлюднено | 26.08.2015 |
Номер документу | 48768222 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Остап'юк С.В.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Остап'юк С.В.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Остап'юк С.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні