Постанова
від 11.11.2009 по справі 2а-2738/09/0970
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКР УЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"11" листопада 2009 р. Справ а № 2а-2738/09/0970

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський о кружний адміністративний су д у складі:

Суддя Остап'юк С.В.

за участю секретаря Д утчак Л.В.

представників позив ача: Державної податкової інспекції в місті Івано-Фран ківську Воришка Я.Я., Ров енко Н.М.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщ енні суду адміністративну сп раву за позовом Державної податкової інспекції в міст і Івано-Франківську до І вано-Франківської міської ор ганізації «Студентське брат ство»про стягнення под аткового боргу в сумі 2799,58 грив ень, -

ВСТАНОВИВ:

05 жовтня 2009 року Державна податкова інспекція в місті Івано-Франківську (далі - по зивач) звернулась в суд з адмі ністративним позовом до Іван о-Франківської міської орган ізації «Студентське братств о» (далі - відповідач) про стя гнення податкового боргу в с умі 2799,58 гривень.

Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідачем протипр авно, в порушення пункту 3 час тини 1 статті 9 Закону України «Про систему оподаткування» , підпункту 4.1.4, пункту 4.1 статті 4 Закону України «Про порядок погашення зобов' язань плат ників податків перед бюджето м та державними цільовими фо ндами» не було подано звіту п ро використання коштів непри бутковими установами за пері од І півріччя 2006 року, 9 місяців 2006 року, 2006 рік, І квартал 2007 року, І півріччя 2007 року, І квартал 2007 року, І півріччя 2007 року, 9 місяц ів 2007 року, 11 місяців 2007 року, 2007 рі к, І квартал 2008 року, І півріччя 2008 року, 9 місяців 2008 року, 11 місяц ів 2008 року, 2008 рік. Позивачем до в ідповідача застосовані штра фні (фінансові) санкції в розм ірі 2549,48 гривень та нараховано пеню в розмірі 250,10 гривень, в по рядку статей 17, 16 Закону Україн и «Про порядок погашення зоб ов' язань платників податкі в перед бюджетами та державн ими цільовими фондами». Зага льна сума несплаченого боргу відповідача становить 2799,58 гри вень.

У судовому засіданні предс тавник позивача позовні вимо ги підтримав з підстав, навед ених у позовній заяві.

Відповідач в судове засіда ння не з' явився, хоча був нал ежним чином повідомлений про дату, час та місце розгляду сп рави в друкованому засобі ма сової інформації за останнім відомим місцем знаходження.

Розглянувши матеріали адм іністративної справи, заслух авши пояснення представника позивача, дослідивши докази , суд прийшов до висновку, що а дміністративний позов слід з адовольнити з таких мотивів.

Судом встановлено, що 19.06.2001 ро ку виконавчим комітетом Іван о-Франківської міської ради проведено державну реєстрац ію юридичної особи Івано-Фра нківської міської організац ії «Студентське братство», я ка зареєстрована в Державній податковій інспекції. За пер іод І півріччя 2006 року, 9 місяці в 2006 року, 2006 рік, І квартал 2007 року , І півріччя 2007 року, І квартал 200 7 року, І півріччя 2007 року, 9 місяц ів 2007 року, 11 місяців 2007 року, 2007 рі к, І квартал 2008 року, І півріччя 2008 року, 9 місяців 2008 року, 11 місяц ів 2008 року, 2008 рік відповідачем н е було подано звіту про викор истання коштів неприбуткови ми установами. Позивачем на в иконання повноважень, передб ачених статтею 4 Закону Украї ни Закону України «Про поряд ок погашення зобов' язань пл атників податків перед бюдже тами та державними цільовими фондами», у відповідності до підпункту 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 вказаного Закону, за виявлен і порушення, податковими пов ідомленнями-рішеннями від 26 л ютого 2008 року за №0004911501/0, від 03 жовт ня 2008 року за №0016351501 та 21 червня 2009 р оку за №0011241501/0 до відповідача за стосовані штрафні (фінансові ) санкції на суму 2549,48 гривень та нараховано пеню в розмірі 250,10 гривень. Загальна сума неспл ачених податкових зобов' яз ань відповідача становить 2799, 58 гривень.

У відповідності до ст атті 36 Конституції України гр омадяни України мають право на свободу об' єднання у пол ітичні партії та громадські організації для здійснення і захисту своїх прав і свобод т а задоволення політичних, ек ономічних, соціальних, культ урних та інших інтересів, за в инятком обмежень, встановлен их законом в інтересах націо нальної безпеки та громадськ ого порядку, охорони здоров' я населення або захисту прав і свобод інших людей.

Закон України «Про молодіж ні та дитячі громадські орга нізації» визначає особливос ті організаційних і правових засад утворення та діяльнос ті молодіжних і дитячих гром адських організацій та держа вні гарантії забезпечення їх діяльності.

Відповідно до абзацу 1 статт і 2 молодіжні громадські орга нізації - об'єднання громадян віком від 14 до 35 років, метою як их є здійснення діяльності, с прямованої на задоволення та захист своїх законних соціа льних, економічних, творчих, д уховних та інших спільних ін тересів.

Згідно частини 1 статті 6 Зак ону України «Про молодіжні т а дитячі громадські організа ції» статус молодіжних грома дських організацій і їх спіл ок визначається відповідно д о цього Закону та Закону Укра їни «Про об'єднання громадян ».

Статтею 3 Закону України «Пр о молодіжні та дитячі громад ські організації» молодіжні громадські організації утво рюються і діють на засадах до бровільності, рівноправност і їх членів, самоврядування, з аконності та гласності, зокр ема: молодіжні громадські ор ганізації зобов'язані доводи ти до відома громадськості в ідомості про свою діяльність у формах, що не суперечать зак онодавству.

Частиною 1 статті 6 Закону Ук раїни «Про молодіжні та дитя чі громадські організації» п ередбачено, що статус молоді жних громадських організаці й і їх спілок визначається ві дповідно до цього Закону та З акону України «Про об'єднанн я громадян».

Згідно Закону України «Про об'єднання громадян» право г ромадян на свободу об'єднанн я є невід'ємним правом людини , закріпленим Загальною декл арацією прав людини, і гарант ується Конституцією та закон одавством України. Держава с прияє розвитку політичної та громадської активності, тво рчої ініціативи громадян і с творює рівні умови для діяль ності їх об'єднань.

Відповідно статті 3 вказано го Закону громадською органі зацією є об'єднання громадян для задоволення та захисту с воїх законних соціальних, ек ономічних, творчих, вікових, н аціонально-культурних, спорт ивних та інших спільних інте ресів.

Оскільки, діяльність Івано -Франківської міської органі зації «Студентське братство » спрямована на задоволення та захист своїх законних соц іальних, економічних, творчи х, духовних та інших спільних інтересів, метою якої не є оде ржання прибутків, то відпові дач є неприбутковою організа цією.

Пунктом 7.11 статті 7 Зако ну України «Про оподаткуванн я прибутку підприємств» визн ачаються особливості оподат кування, обліку та порядок по дання податкового звіту про використання коштів неприбу тковими установами та органі заціями. Крім того, встановле но види доходів, які звільняю ться у таких організація від оподаткування.

Згідно підпункту 7.11.1 пункту 7.11 статті 7 вказаного Закону ви значено неприбуткові органі зації, до яких застосовуютьс я положення вказаної статті, пунктом «б» якої положення д аної статті поширено на гром адські організації.

У відповідності до частини 2 підпункту 7.11.12 пункту 7.11 статті 7 Закону України «Про оподатк ування прибутку підприємств » набуття статусу неприбутко вої організації здійснюєтьс я при її первісній реєстраці ї.

Відповідно до підпункту 7.11.12 пункту 7.11 статті 7 Закону Украї ни «Про оподаткування прибут ку підприємств» центральний податковий орган встановлює порядок обліку і подання под аткової звітності про викори стання коштів неприбуткових організацій.

Пунктом 2.2. Положення про Реє стр неприбуткових організац ій та установ, затверджених н аказом Державної податкової адміністрації України за №232 від 11.07.1997 року для внесення до Р еєстру неприбуткова організ ація або установа повинні по дати (надіслати) до податково го органу за її місцезнаходж енням реєстраційну заяву за формою № 1-РН згідно з додатком 1 до цього Положення, а також к опію статутних і установчих документів.

Як встановлено в судовому з асіданні, відповідач належни м чином зареєстрований в Дер жавній податковій інспекції в місті Івано-Франківську, як неприбуткова організація.

Згідно до пункту 1.3 Порядку с кладання податкового звіту п ро використання коштів непри бутковими установами й орган ізаціями, затвердженого нака зом Державної податкової адм іністрації України за № 233 від 11.07.1997 року податковий звіт про використання коштів неприбу тковими установами й організ аціями складається за формою , що додається, і подається неп рибутковою установою за кожн ий звітний період.

Відповідно до абзацу першо го пункту 11.1 статті 11 Закону Ук раїни «Про оподаткування при бутку підприємств» для цілей цього Закону використовують ся такі податкові періоди: ка лендарні квартал, півріччя, т ри квартали, рік.

Пунктом 16.4 статті 16 вказаног о Закону податок за звітний п еріод сплачується його платн иком до відповідного бюджету у строк, визначений законом д ля квартального податкового періоду. Платники податку у с троки, визначені законом, под ають до податкового органу п одаткову декларацію про приб уток за звітний період, розра ховану наростаючим підсумко м.

Згідно пункту “б” підпункт у 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 Закону Ук раїни «Про порядок погашення зобов' язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами» по даткові декларації подаютьс я за базовий податковий (звіт ний) період, що дорівнює кален дарному кварталу, - протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним дне м звітного (податкового) квар талу.

Враховуючи вищевказані но рми, суд зазначає, що неприбут кова організація зобов' яза на подати податковий звіт пр о використання коштів неприб утковими організаціями, а ін ші підприємства - деклараці ю з податку на прибуток підпр иємства щоквартально протяг ом 40 календарних днів, наступн их за останнім календарним д нем звітного (податкового) кв арталу.

Як встановлено в судо вому засіданні, відповідачем в період І півріччя 2006 року, 9 мі сяців 2006 року, 2006 рік, І квартал 200 7 року, І півріччя 2007 року, І квар тал 2007 року, І півріччя 2007 року, 9 м ісяців 2007 року, 11 місяців 2007 року , 2007 рік, І квартал 2008 року, І піврі ччя 2008 року, 9 місяців 2008 року, 11 мі сяців 2008 року, 2008 рік не подано з віти про використання коштів неприбутковою організацією .

Згідно пункту 17.1.1 статті 17 За кону України «Про порядок по гашень зобов' язань платник ів податків перед бюджетами та державними цільовими фонд ами» платник податків, що не п одає податкову декларацію у строки, визначені законодавс твом, сплачує штраф у розмірі 10 неоподаткованих мінімумів доходів громадян за кожне та ке неподання або її затримку .

Підпунктом 5.2.1. пукнут 5 .2 статті 5 Закону України «Про порядок погашення зобов' яз ань платників податків перед бюджетами та державними ціл ьовими фондами» встановлено , що податкове зобов' язання платника податків, нарахова не контролюючим органом відп овідно до пунктів 4.2 та 4.3 статт і 4 цього Закону, вважається уз годженим у день отримання пл атником податків податковог о повідомлення, за винятком в ипадків, визначених підпункт ом 5.2.2 цього пункту, який передб ачає процедуру апеляційного узгодження суми податкового зобов' язання.

Підпункт 6.2.1. пункту 6.2 статті 6 Закону України «Про порядок погашення зобов' язань плат ників податків перед бюджета ми та державними цільовими ф ондами» передбачає, що у разі коли платник податків не спл ачує узгоджену суму податков ого зобов' язання в установл ені строки, податковий орган надсилає такому платнику по датків податкові вимоги.

Судом встановлено, що податковими повідомленнями -рішеннями від 26 лютого 2008 року за №0004911501/0, від 03 жовтня 2008 року за №0016351501 та 21 червня 2009 року за №0011241501/0 до відповідача застосовано ш трафні (фінансові) санкції в р озмірі 2549,48 гривень за порушенн я пункту 16.4 статті 16 Закону Укр аїни «Про оподаткування приб утку підприємств», які відпо відачем не оскаржувались, пр оцедура апеляційного узгодж ення суми податкового зобов' язання не порушувалась. 18 квіт ня 2007 року та 29 травня 2007 року поз ивачем надіслано відповідач у першу та другу податкові ви моги про сплату штрафних сан кцій.

За таких обставин суд прихо дить до висновку, що відповід ачем було порушено строки по дання звіту використання кош тів неприбутковою організац ією, а тому дії Державної пода ткової інспекції в місті Іва но-Франківську по застосуван ню штрафних санкцій є правом ірними, а податкові повідомл ення-рішення є законними.

Як встановлено судом, за нес плату відповідачем штрафних (фінансових) санкцій, позивач ем нараховано пеню в розмірі 250,10 гривень.

Пунктом 6.1.1 пункту 6.1 статті 6 З акону України «Про порядок п огашення зобов'язань платник ів податків перед бюджетами та державними цільовими фонд ами» передбачено, що після за кінчення встановлених строк ів погашення узгодженого под аткового зобов'язання на сум у податкового боргу нарахову ється пеня.

Відповідно до пункту 1.4. стат ті 1 зазначеного Закону, пеня - плата у вигляді процентів, на рахованих на суму податковог о боргу (без урахування пені), що справляється з платника п одатків у зв'язку з несвоєчас ним погашенням податкового з обов'язання, обов'язок сплати якої передбачено підпунктом 1.1. пункту 1 статті 1 зазначеног о Закону.

Згідно підпункту 5.4.1. пункту 5.4 статті 5 Закону України «Про порядок погашення зобов' яз ань платників податків перед бюджетами та державними ціл ьовими фондами» узгоджена су ма податкового зобов' язанн я, не сплачена платником пода тків у строки, визначені цією статтею, визнається сумою по даткового боргу платника под атків.

Суд приходить до висновку, щ о узгоджена заборгованість з і сплати штрафних (фінансови х) санкцій та пені на загальну сума 2799,58 гривень є податковим боргом відповідача, який ним несплачений.

За таких обставин суд прихо дить до висновку, що відповід ач зобов' язаний погасити по датковий борг. Наявність так ого обов' язку у відповідача є визначальною для вирішенн я вказаного спору, крім того, д аний обов' язок забезпечуєт ься Конституцією України, ст аття 67 якої передбачає, що кож ен зобов' язаний сплачувати податки і збори в порядку і ро змірах, встановлених законом .

Підпункт 3.1.1 пункт 3.1 статті 3 З акону України «Про порядок п огашення зобов' язань платн иків податків перед бюджетам и та державними цільовими фо ндами» встановлює, що активи платника податків можуть бу ти примусово стягнені в раху нок погашення його податково го боргу виключно за рішення м суду.

Враховуючи вищевикла дене, суд приходить до виснов ку, що позовні вимоги Державн ої податкової інспекції в мі сті Івано-Франківську про ст ягнення з Івано-Франківської міської організації «Студен тське братство» заборговано сті в розмірі 2799,58 гривень, є обґ рунтованими, а позов таким що підлягає до задоволення.

На підставі статті 124 Конституції України, керую чись статтями 158-163, 167 Кодексу ад міністративного судочинств а України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити п овністю.

Стягнути з Івано-Фран ківської міської організаці ї «Студентське братство», 76000, в улиця Січових Стрільців, 56, мі сто Івано-Франківськ, код ЄДР ПОУ 26055104 в дохід бюджету податк овий борг в розмірі - 2799 (дві ти сячі сімсот дев' яносто дев' ять) гривень 58 копійок.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному по рядку до Львівського апеляці йного адміністративного суд у. Відповідно до статті 186 Коде ксу адміністративного судоч инства України про апеляцій не оскарження постанови пода ється заява протягом 10 днів з дня складення постанови в по вному обсязі. Апеляційна ска рга на постанову суду першої інстанції подається протяго м 20 днів після подання заяви п ро апеляційне оскарження. За ява про апеляційне оскарженн я та апеляційна скарга подаю ться до Львівського апеляцій ного адміністративного суду через Івано-Франківський ок ружний адміністративний суд .

Відповідно до статті 254 Код ексу адміністративного судо чинства України постанова с уду набирає законної сили пі сля закінчення 10-денного стро ку подання заяви про апеляці йне оскарження, якщо таку зая ву не було подано. Якщо було по дано заяву про апеляційне ос карження, але апеляційна ска рга не була подана у 20-денний с трок, постанова набирає зако нної сили після закінчення ц ього строку. У разі подання ап еляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінче ння апеляційного розгляду сп рави.

Суддя (підпис) С.В. Остап' юк

Постанова в повн ому обсязі складена 16.11.2009 року.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.11.2009
Оприлюднено20.04.2011
Номер документу14930169
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2738/09/0970

Постанова від 11.11.2009

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Остап'юк С.В.

Постанова від 11.11.2009

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Остап'юк Сергій Васильович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні