ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖН ИЙ
АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
11 листопада 2009 року Справа № 2а-2738/09/0970
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окр ужний адміністративний суд у складі:
Суддя Остап'юк С.В.
за участю секретаря Дутчак Л.В.
представників позивача: Державної податкової інсп екції в місті Івано-Франківс ьку Воришка Я.Я., Ровенко Н.М.
розглянувши у відкритому с удовому засіданні в приміщен ні суду адміністративну спра ву за позовом Державної п одаткової інспекції в місті Івано-Франківську до І вано-Франківської міської ор ганізації «Студентське брат ство» про стягнення п одаткового боргу в сумі 2799,58 гр ивень, -
ВСТАНОВИВ :
05 жовтня 2009 року Державна по даткова інспекція в місті Ів ано-Франківську (далі - пози вач) звернулась в суд з адміні стративним позовом до Івано- Франківської міської органі зації «Студентське братство » (далі - відповідач) про стя гнення податкового боргу в с умі 2799,58 гривень.
Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідачем протипр авно, в порушення пункту 3 час тини 1 статті 9 Закону України «Про систему оподаткування» , підпункту 4.1.4, пункту 4.1 статті 4 Закону України «Про порядок погашення зобов' язань плат ників податків перед бюджето м та державними цільовими фо ндами» не було подано звіту п ро використання коштів непри бутковими установами за пері од І півріччя 2006 року, 9 місяців 2006 року, 2006 рік, І квартал 2007 року, І півріччя 2007 року, І квартал 2007 року, І півріччя 2007 року, 9 місяц ів 2007 року, 11 місяців 2007 року, 2007 рі к, І квартал 2008 року, І півріччя 2008 року, 9 місяців 2008 року, 11 місяц ів 2008 року, 2008 рік. Позивачем до в ідповідача застосовані штра фні (фінансові) санкції в розм ірі 2549,48 гривень та нараховано пеню в розмірі 250,10 гривень, в по рядку статей 17, 16 Закону Україн и «Про порядок погашення зоб ов' язань платників податкі в перед бюджетами та державн ими цільовими фондами». Зага льна сума несплаченого боргу відповідача становить 2799,58 гри вень.
У судовому засіданні предс тавник позивача позовні вимо ги підтримав з підстав, навед ених у позовній заяві.
Відповідач в судове засіда ння не з' явився, хоча був нал ежним чином повідомлений про дату, час та місце розгляду сп рави в друкованому засобі ма сової інформації за останнім відомим місцем знаходження.
Розглянувши матеріали адм іністративної справи, заслух авши пояснення представника позивача, дослідивши докази , суд прийшов до висновку, що а дміністративний позов слід з адовольнити з таких мотивів.
Судом встановлено, що 19.06.2001 ро ку виконавчим комітетом Іван о-Франківської міської ради проведено державну реєстрац ію юридичної особи Івано-Фра нківської міської організац ії «Студентське братство», я ка зареєстрована в Державній податковій інспекції. За пер іод І півріччя 2006 року, 9 місяці в 2006 року, 2006 рік, І квартал 2007 року , І півріччя 2007 року, І квартал 200 7 року, І півріччя 2007 року, 9 місяц ів 2007 року, 11 місяців 2007 року, 2007 рі к, І квартал 2008 року, І півріччя 2008 року, 9 місяців 2008 року, 11 місяц ів 2008 року, 2008 рік відповідачем н е було подано звіту про викор истання коштів неприбуткови ми установами. Позивачем на в иконання повноважень, передб ачених статтею 4 Закону Украї ни Закону України «Про поряд ок погашення зобов' язань пл атників податків перед бюдже тами та державними цільовими фондами» , у відповідності до підпункту 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 вказаного Закону, за виявлен і порушення, податковими пов ідомленнями-рішеннями від 26 л ютого 2008 року за №0004911501/0, від 03 жовт ня 2008 року за №0016351501 та 21 червня 2009 р оку за №0011241501/0 до відповідача за стосовані штрафні (фінансові ) санкції на суму 2549,48 гривень та нараховано пеню в розмірі 250,10 гривень. Загальна сума неспл ачених податкових зобов' яз ань відповідача становить 2799, 58 гривень.
У відповідності до статті 36 Конституції України громад яни України мають право на св ободу об' єднання у політичн і партії та громадські орган ізації для здійснення і захи сту своїх прав і свобод та зад оволення політичних, економі чних, соціальних, культурних та інших інтересів, за винятк ом обмежень, встановлених за коном в інтересах національн ої безпеки та громадського п орядку, охорони здоров' я на селення або захисту прав і св обод інших людей.
Закон України «Про молодіж ні та дитячі громадські орга нізації» визначає особливос ті організаційних і правових засад утворення та діяльнос ті молодіжних і дитячих гром адських організацій та держа вні гарантії забезпечення їх діяльності.
Відповідно до абзацу 1 статт і 2 м олодіжні громадські орга нізації - об'єднання громадян віком від 14 до 35 років, метою як их є здійснення діяльності, с прямованої на задоволення та захист своїх законних соціа льних, економічних, творчих, д уховних та інших спільних ін тересів.
Згідно частини 1 статті 6 Зак ону України «Про молодіжні т а дитячі громадські організа ції» статус молодіжних грома дських організацій і їх спіл ок визначається відповідно д о цього Закону та Закону Укра їни «Про об'єднання громадян ».
Статтею 3 Закону України «Пр о молодіжні та дитячі громад ські організації» молодіжні громадські організації утво рюються і діють на засадах до бровільності, рівноправност і їх членів, самоврядування, з аконності та гласності, зокр ема: молодіжні громадські ор ганізації зобов'язані доводи ти до відома громадськості в ідомості про свою діяльність у формах, що не суперечать зак онодавству.
Частиною 1 статті 6 Закону Ук раїни «Про молодіжні та дитя чі громадські організації» п ередбачено, що статус молоді жних громадських організаці й і їх спілок визначається ві дповідно до цього Закону та З акону України «Про об'єднанн я громадян».
Згідно Закону України «Про об'єднання громадян» право г ромадян на свободу об'єднанн я є невід'ємним правом людини , закріпленим Загальною декл арацією прав людини, і гарант ується Конституцією та закон одавством України. Держава с прияє розвитку політичної та громадської активності, тво рчої ініціативи громадян і с творює рівні умови для діяль ності їх об'єднань.
Відповідно статті 3 вказано го Закону громадською органі зацією є об'єднання громадян для задоволення та захисту с воїх законних соціальних, ек ономічних, творчих, вікових, н аціонально-культурних, спорт ивних та інших спільних інте ресів.
Оскільки, діяльність Івано -Франківської міської органі зації «Студентське братство » спрямована на задоволення та захист своїх законних соц іальних, економічних, творчи х, духовних та інших спільних інтересів, метою якої не є оде ржання прибутків, то відпові дач є неприбутковою організа цією.
Пунктом 7.11 статті 7 Закону Ук раїни «Про оподаткування при бутку підприємств» визначаю ться особливості оподаткува ння, обліку та порядок поданн я податкового звіту про вико ристання коштів неприбутков ими установами та організаці ями. Крім того, встановлено ви ди доходів, які звільняються у таких організація від опод аткування.
Згідно підпункту 7.11.1 пункту 7.11 статті 7 вказаного Закону ви значено неприбуткові органі зації, до яких застосовуютьс я положення вказаної статті, пунктом «б» якої положення д аної статті поширено на гром адські організації.
У відповідності до частини 2 підпункту 7.11.12 пункту 7.11 статті 7 Закону України «Про оподатк ування прибутку підприємств » набуття статусу неприбутко вої організації здійснюєтьс я при її первісній реєстраці ї.
Відповідно до підпункту 7.11.12 пункту 7.11 статті 7 Закону Украї ни «Про оподаткування прибут ку підприємств» центральний податковий орган встановлює порядок обліку і подання под аткової звітності про викори стання коштів неприбуткових організацій.
Пунктом 2.2. Положення про Реє стр неприбуткових організац ій та установ, затверджених н аказом Державної податкової адміністрації України за №232 від 11.07.1997 року для внесення до Р еєстру неприбуткова організ ація або установа повинні по дати (надіслати) до податково го органу за її місцезнаходж енням реєстраційну заяву за формою № 1-РН згідно з додатком 1 до цього Положення, а також к опію статутних і установчих документів.
Як встановлено в судовому з асіданні, відповідач належни м чином зареєстрований в Дер жавній податковій інспекції в місті Івано-Франківську, як неприбуткова організація.
Згідно до пункту 1.3 Порядку с кладання податкового звіту п ро використання коштів непри бутковими установами й орган ізаціями, затвердженого нака зом Державної податкової адм іністрації України за № 233 від 11.07.1997 року податковий звіт про використання коштів неприбу тковими установами й організ аціями складається за формою , що додається, і подається неп рибутковою установою за кожн ий звітний період.
Відповідно до абзацу першо го пункту 11.1 статті 11 Закону Ук раїни «Про оподаткування при бутку підприємств» для цілей цього Закону використовують ся такі податкові періоди: ка лендарні квартал, півріччя, т ри квартали, рік.
Пунктом 16.4 статті 16 вказаног о Закону податок за звітний п еріод сплачується його платн иком до відповідного бюджету у строк, визначений законом д ля квартального податкового періоду. Платники податку у с троки, визначені законом, под ають до податкового органу п одаткову декларацію про приб уток за звітний період, розра ховану наростаючим підсумко м.
Згідно пункту “б” підпункт у 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 Закону Ук раїни «Про порядок погашення зобов' язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами» по даткові декларації подаютьс я за базовий податковий (звіт ний) період, що дорівнює кален дарному кварталу, - протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним дне м звітного (податкового) квар талу.
Враховуючи вищевказані но рми, суд зазначає, що неприбут кова організація зобов' яза на подати податковий звіт пр о використання коштів неприб утковими організаціями, а ін ші підприємства - деклараці ю з податку на прибуток підпр иємства щоквартально протяг ом 40 календарних днів, наступн их за останнім календарним д нем звітного (податкового) кв арталу.
Як встановлено в судовому засіданні, відповідачем в пе ріод І півріччя 2006 року, 9 місяц ів 2006 року, 2006 рік, І квартал 2007 рок у, І півріччя 2007 року, І квартал 2007 року, І півріччя 2007 року, 9 міся ців 2007 року, 11 місяців 2007 року, 2007 р ік, І квартал 2008 року, І піврічч я 2008 року, 9 місяців 2008 року, 11 міся ців 2008 року, 2008 рік не подано зві ти про використання коштів н еприбутковою організацією.
Згідно пункту 17.1.1 статті 17 Зак ону України «Про порядок пог ашень зобов' язань платникі в податків перед бюджетами т а державними цільовими фонда ми» платник податків, що не по дає податкову декларацію у с троки, визначені законодавст вом, сплачує штраф у розмірі 10 неоподаткованих мінімумів д оходів громадян за кожне так е неподання або її затримку .
Підпунктом 5.2.1. пукнут 5.2 стат ті 5 Закону України «Про поряд ок погашення зобов' язань пл атників податків перед бюдже тами та державними цільовими фондами» встановлено, що под аткове зобов' язання платни ка податків, нараховане конт ролюючим органом відповідно до пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 цього Закону, вважається узгоджен им у день отримання платнико м податків податкового повід омлення, за винятком випадкі в, визначених підпунктом 5.2.2 ць ого пункту, який передбачає п роцедуру апеляційного узгод ження суми податкового зобов ' язання.
Підпункт 6.2.1. пункту 6.2 статті 6 Закону України «Про порядок погашення зобов' язань плат ників податків перед бюджета ми та державними цільовими ф ондами» передбачає, що у разі коли платник податків не спл ачує узгоджену суму податков ого зобов' язання в установл ені строки, податковий орган надсилає такому платнику по датків податкові вимоги.
Судом встановлено, що пода тковими повідомленнями-ріше ннями від 26 лютого 2008 року за №000 4911501/0, від 03 жовтня 2008 року за №0016351501 т а 21 червня 2009 року за №0011241501/0 до від повідача застосовано штрафн і (фінансові) санкції в розмір і 2549,48 гривень за порушення пун кту 16.4 статті 16 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств», які відповіда чем не оскаржувались, процед ура апеляційного узгодження суми податкового зобов' яза ння не порушувалась. 18 квітня 2007 року та 29 травня 2007 року позив ачем надіслано відповідачу п ершу та другу податкові вимо ги про сплату штрафних санкц ій.
За таких обставин суд прихо дить до висновку, що відповід ачем було порушено строки по дання звіту використання кош тів неприбутковою організац ією, а тому дії Державної пода ткової інспекції в місті Іва но-Франківську по застосуван ню штрафних санкцій є правом ірними, а податкові повідомл ення-рішення є законними.
Як встановлено судом, за нес плату відповідачем штрафних (фінансових) санкцій, позивач ем нараховано пеню в розмірі 250,10 гривень.
Пунктом 6.1.1 пункту 6.1 статті 6 З акону України «Про порядок п огашення зобов'язань платник ів податків перед бюджетами та державними цільовими фонд ами» передбачено, що після за кінчення встановлених строк ів погашення узгодженого под аткового зобов'язання на сум у податкового боргу нарахову ється пеня.
Відповідно до пункту 1.4. стат ті 1 зазначеного Закону, пеня - плата у вигляді процентів, на рахованих на суму податковог о боргу (без урахування пені), що справляється з платника п одатків у зв'язку з несвоєчас ним погашенням податкового з обов'язання, обов'язок сплати якої передбачено підпунктом 1.1. пункту 1 статті 1 зазначеног о Закону.
Згідно підпункту 5.4.1. пункту 5.4 статті 5 Закону України «Про порядок погашення зобов' яз ань платників податків перед бюджетами та державними ціл ьовими фондами» узгоджена су ма податкового зобов' язанн я, не сплачена платником пода тків у строки, визначені цією статтею, визнається сумою по даткового боргу платника под атків.
Суд приходить до висновку, щ о узгоджена заборгованість з і сплати штрафних (фінансови х) санкцій та пені на загальну сума 2799,58 гривень є податковим боргом відповідача, який ним несплачений.
За таких обставин суд прихо дить до висновку, що відповід ач зобов' язаний погасити по датковий борг. Наявність так ого обов' язку у відповідача є визначальною для вирішенн я вказаного спору, крім того, д аний обов' язок забезпечуєт ься Конституцією України, ст аття 67 якої передбачає, що кож ен зобов' язаний сплачувати податки і збори в порядку і ро змірах, встановлених законом .
Підпункт 3.1.1 пункт 3.1 статті 3 З акону України «Про порядок п огашення зобов' язань платн иків податків перед бюджетам и та державними цільовими фо ндами» встановлює, що активи платника податків можуть бу ти примусово стягнені в раху нок погашення його податково го боргу виключно за рішення м суду.
Враховуючи вищевикладене , суд приходить до висновку, що позовні вимоги Державної по даткової інспекції в місті І вано-Франківську про стягнен ня з Івано-Франківської місь кої організації «Студентськ е братство» заборгованості в розмірі 2799,58 гривень, є обґрунт ованими, а позов таким що підл ягає до задоволення.
На підставі статті 124 Кон ституції України, керуючись статтями 158-163, 167 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни, суд, -
ПОСТАНОВИВ :
Позов задовольнити пов ністю.
Стягнути з Івано-Франківсь кої міської організації «Сту дентське братство», 76000, вулиця Січових Стрільців, 56, місто Ів ано-Франківськ, код ЄДРПОУ 2605510 4 в дохід бюджету податковий б орг в розмірі - 2799 (дві тисячі сімсот дев' яносто дев' ять ) гривень 58 копійок.
Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Львівського апеляційного а дміністративного суду. Відпо відно до статті 186 Кодексу адм іністративного судочинства України про апеляційне оска рження постанови подається з аява протягом 10 днів з дня скл адення постанови в повному о бсязі. Апеляційна скарга на п останову суду першої інстанц ії подається протягом 20 днів п ісля подання заяви про апеля ційне оскарження. Заява про а пеляційне оскарження та апел яційна скарга подаються до Л ьвівського апеляційного адм іністративного суду через Ів ано-Франківський окружний ад міністративний суд.
Відповідно до статті 254 Коде ксу адміністративного судоч инства України постанова су ду набирає законної сили піс ля закінчення 10-денного строк у подання заяви про апеляцій не оскарження, якщо таку заяв у не було подано. Якщо було под ано заяву про апеляційне оск арження, але апеляційна скар га не була подана у 20-денний ст рок, постанова набирає закон ної сили після закінчення ць ого строку. У разі подання апе ляційної скарги постанова, я кщо її не скасовано, набирає з аконної сили після закінченн я апеляційного розгляду спра ви.
Суддя С.В. О стап' юк
Постанова в повному обс язі складена 16.11.2009 року.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.11.2009 |
Оприлюднено | 08.06.2010 |
Номер документу | 7019732 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Остап'юк С.В.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Остап'юк Сергій Васильович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні