ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА
01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
18 квітня 2011 року № 2а-4976/11/2670
Суддя Окружного адміні стративного суду міста Києва Васильченко І.П. розглянувши в порядку скороченого прова дження адміністративну спра ву
за позовом Державної податкової інс пекції у Печерському районі м. Києва
до Товариства з обмеженою від повідальністю «Мікс-Комбуд С ервіс»
про припинення юридичної особ и
ВСТАНОВИВ:
До Окружного адміністра тивного суду м. Києва звернул ась Державна податкова інспе кція у Печерському районі м. К иєва (далі - ДПІ у Печерському районі м. Києва, позивач) з поз овом до Товариства з обмежен ою відповідальністю «Мікс-Ко мбуд Сервіс»(далі - ТОВ «Мік с-Комбуд Сервіс», відповідач ) про припинення юридичної ос оби.
Як вбачається з позовної заяви, ДПІ у Печерському рай оні м. Києва позовні вимоги об ґрунтовує тим, що відповідач не знаходиться за місцезнах одженням, що вбачається з вит ягу з Єдиного державного реє стру юридичних осіб та фізич них осіб-підприємців, що унем ожливлює здійснення контрол ю та нагляду за його діяльніс тю з боку органів державної п одаткової служби.
Ухвалою суду від 06.04.2011 року відкрито скорочене провадже ння в адміністративній справ і.
Відповідач заперечення н а позов не надав, ухвала про ві дкриття скороченого провадж ення в адміністративній спра ві надсилалась ТОВ «Мікс-Ком буд Сервіс»за адресою, внесе ною відповідачем до Єдиного державного реєстру юридични х осіб та фізичних осіб-підпр иємців. Відповідно до вимог ч . 8 ст. 35 Кодексу адміністратив ного судочинства України так а адреса вважається достовір ною, а повістка, направлена за нею, врученою юридичній особ і.
Дослідивши наявні в матер іалах справи докази, оцінивш и їх в сукупності, оцінивши по відомлені позивачем та відпо відачем обставини, судом вст ановлено наступне.
ТОВ «Мікс-Комбуд Сервіс»(ід ентифікаційний код юридично ї особи 34415242) зареєстроване Печ ерською районною у м. Києві де ржавною адміністрацією 16.06.2006 р оку та згідно копії Довідки п ро взяття на облік платника п одатків від 26.11.2010 року №10784 відпо відач взятий на облік 19.06.2006 року за №41626.
Згідно Витягу з Єдиного д ержавного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підпри ємців станом на 11.03.2011 року місце знаходження ТОВ «Мікс-Комбуд Сервіс»: 01004, м. Київ, Печерський район, вул. Рогнідинська, буд. 1/13.
Закон України «Про державн у реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємц ів» регулює відносини, які ви никають у сфері державної ре єстрації юридичних осіб, а та кож фізичних осіб - підприєм ців і є спеціальним норматив ним актом з цих питань.
Згідно з частиною другою статті 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичн их осіб та фізичних осіб- пі дприємців», підставами для п остановлення судового рішен ня щодо припинення юридичної особи, що не пов' язано з банк рутством юридичної особи, зо крема є:
- визнання судом недійсною д ержавної реєстрації юридичн ої особи через допущені при ї ї створенні порушення, які не можна усунути, а також в інших випадках, встановлених зако ном;
- провадження нею діяльност і, що суперечить установчим д окументам, або такої, що забор онена законом;
- невідповідність мінімаль ного розміру статутного капі талу юридичної особи вимогам закону;
- неподання протягом року ор ганам державної податкової с лужби податкових декларацій , документів фінансової звіт ності відповідно до закону;
- наявність в Єдиному держав ному реєстрі запису про відс утність юридичної особи за в казаним її місцезнаходження м.
Суд приходить до висновку, щ о даний перелік підстав для п рипинення юридичної особи є виключним та розширеному тлу маченню не підлягає.
Відповідно до п.8 ч. 1 ст. 3 Кодек су адміністративного судочи нства України, позивач - осо ба, на захист прав, свобод та і нтересів якої подано адмініс тративний позов до адміністр ативного суду, а також суб' є кт владних повноважень, на ви конання повноважень якого по дана позовна заява до адміні стративного суду.
Частиною третьою статті 6 Ко дексу адміністративного суд очинства України визначено, що суб' єкти владних повнова жень мають право звернутися до адміністративного суду у випадках, передбачених Конст итуцією та законами України.
Згідно з ч. 4 ст. 50 Кодексу ад міністративного судочинств а України громадяни України, іноземці чи особи без громад янства, їх об' єднання, юриди чні особи, які не є суб' єктам и владних повноважень, можут ь бути відповідачами лише за адміністративним позовом су б' єкта владних повноважень : 1) про тимчасову заборону (зуп инення) окремих видів або всі єї діяльності об'єднання гро мадян; 2) про примусовий розпус к (ліквідацію) об' єднання гр омадян; 3) про примусове видвор ення іноземця чи особи без гр омадянства з України; 4) про об меження щодо реалізації прав а на мирні зібрання збори, міт инги, походи, демонстрації то що); 5) в інших випадках, встанов лених законом.
Відповідно до пп.20.1.12 п.20.1 ст.20 По даткового кодексу України ор гани державної податкової сл ужби мають право, зокрема, у ви падках, встановлених законом , звертатися до суду щодо прип инення юридичної особи та пі дприємницької діяльності фі зичної особи - підприємця про визнання недійсними установ чих (засновницьких) документ ів суб'єктів господарювання.
Виходячи з положень пп.20.1.12 п.2 0.1 ст.20 Податкового кодексу Укр аїни, ст. 10 Закону України «Про державну податкову службу в Україні»стосовно функцій по даткової служби з контролю з а своєчасністю подання платн иками податків податкових зв ітів, декларацій, розрахункі в та інших документів, пов' я заних з обчисленням податків , інших платежів, в кореспонде нції з положеннями ч. 2 ст. 38 Зак ону України «Про державну ре єстрацію юридичних осіб та ф ізичних осіб-підприємців», о ргани державної податкової с лужби можуть звертатися з ви могами про припинення юридич ної особи не в усіх випадках, в изначених статтею 38 зазначен ого закону, а лише в тих, коли п одаткові органи діють на реа лізацію своєї владної компет енції.
Тому органи державної пода ткової служби вправі звертат ися з вимогою про припинення суб' єктів господарювання л ише в разі, якщо підставою поз ову є неподання таким суб' є ктом протягом року до органі в державної податкової служб и податкових декларацій, док ументів фінансової звітност і згідно із законодавством.
Водночас, відповідно до ч. 2 с т. 7 Закону України «Про держав ну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємці в», державний нагляд за дотри манням законодавства у сфері державної реєстрації юридич них осіб та фізичних осіб-під приємців здійснює спеціальн о уповноважений орган з пита нь державної реєстрації, яки м відповідно до постанови Ка бінету Міністрів України від 26.04.2007р. № 667 є Державний комітет У країни з питань регуляторної політики та підприємництва.
Відповідно до ст. 19 Конститу ції України, органи державно ї влади та органи місцевого с амоврядування, їх посадові о соби зобов' язані діяти лише на підставі, в межах повноваж ень та у спосіб, що передбачен і Конституцією та законами У країни. Компетенція органів державної податкової служби поширюється саме на відноси ни в сфері оподаткування.
Таким чином, оскільки до ком петенції органів державної п одаткової служби не віднесен о контроль за дотриманням за конодавства у сфері державно ї реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців , в тому числі контроль за дост овірністю даних, які містять ся в Єдиному державному реєс трі юридичних осіб та фізичн их осіб-підприємців, звернен ня до суду з вимогою скасуван ня державної реєстрації юрид ичної особи на підставі її ві дсутності за вказаним у Єдин ому державному реєстрі юриди чних осіб та фізичних осіб-пі дприємців місцезнаходження м виходить за межі повноваже нь органів державної податко вої служби, що є підставою для відмови у задоволенні позов у.
Поряд з цим судом не запе речується право органів держ авної податкової служби на з вернення до суду з позовом пр о скасування державної реєст рації юридичних осіб та фізи чних осіб-підприємців у зв' язку з неподанням податкової звітності.
Враховуючи викладене, су д приходить до висновку, що по зовні вимоги задоволенню не підлягають.
Керуючись статтями 69, 70, 71, 158-163, 167 , 183І Кодексу адміністративног о судочинства України, суд
П О С Т А Н О В И В:
В задоволенні адмініс тративного позову відмовити повністю.
Постанова набирає законн ої сили відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова може бути оскарж ена до суду апеляційної інст анції за правилами, встановл еними статтею 183І Кодексу адмі ністративного судочинства У країни.
Суддя І.П. Васильченко
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 18.04.2011 |
Оприлюднено | 21.04.2011 |
Номер документу | 14972440 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Васильченко І.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні