Ухвала
від 15.02.2012 по справі 2а-4976/11/2670
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № 2а-4976/11/2670 Голо вуючий у 1-й інстанції:

Суддя-доповідач: Петрик І.Й.

У Х В А Л А

Іменем України

"15" лютого 2012 р. м. Київ

Київський апеляційний адміністративний суд у скла ді колегії суддів:

Головуючого судді Петрика І.Й.

Суддів Аліменка В.О.,

Мацедонської В.Е.,

При секретарі судових засідань Лаврентьєві Д.О.

розглянувши у відкрит ому судовому засіданні адмін істративну справу за апеляці йною скаргою Державної подат кової інспекції у Печерськом у районі м. Києва на постанову Окружного адміністративног о суду міста Києва від 18 квітн я 2011 р. у справі за адміністрати вним позовом Державної подат кової інспекції у Печерськом у районі м. Києва до Товариств а з обмеженою відповідальніс тю «Мікс-Комбуд Сервіс»про п рипинення юридичної особи, -

ВСТАНОВИВ:

04 квітня 2011 року позивач (Державна податкова інспекц ія у Печерському районі

м . Києва (далі - ДПІ у Печерсько му районі м. Києва)) пред' явив позов до Товариства з обмеже ною відповідальністю «Мікс-К омбуд Сервіс»(далі - ТОВ "Мік с-Комбуд Сервіс») про припине ння юридичної особи.

Постановою Окружного адмі ністративного суду м. Києва в ід 18 квітня 2011 року у задово лені адміністративного позо ву відмовлено повністю.

Не погоджуючись з зазначен им судовим рішенням позивач подав апеляційну скаргу, в як ій просить скасувати постано ву суду першої інстанції як т аку, що постановлена з поруше нням норм матеріального та п роцесуального права та прийн яти нове рішення, яким позовн і вимоги задовольнити в повн ому обсязі.

Заслухавши суддю-доповіда ча та осіб, що з' явилися в суд ове засідання, перевіривши м атеріали справи та доводи ап еляційної скарги, колегія су ддів вважає, що апеляційна ск арга підлягає залишенню без задоволення, а постанова суд у - без змін з таких підстав.

Згідно із п. 1 ч. 1 ст. 198, 200 КАС Ук раїни, суд апеляційної інста нції залишає скаргу без задо волення, а постанову або ухва лу суду - без змін, якщо визна є, що суд першої інстанції пра вильно встановив обставини с прави та ухвалив судове ріше ння з додержанням норм матер іального і процесуального пр ава.

Завданням адміністративно го судочинства є захист прав , свобод та інтересів фізични х осіб, прав та інтересів юрид ичних осіб у сфері публічно-п равових відносин від порушен ь з боку органів державної вл ади, органів місцевого самов рядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб' є ктів при здійсненні ними вла дних управлінських функцій н а основі законодавства, в том у числі на виконання делегов аних повноважень (ч. 1 ст. 2 Коде ксу адміністративного судоч инства України).

Відповідно до ч. 1 ст. 9 Кодекс у адміністративного судочин ства України, суд при виріше нні справи керується принцип ом законності, відповідно до якого органи державної влад и, органи місцевого самовряд ування, їхні посадові і служб ові особи зобов' язані діяти лише на підставі, в межах повн оважень та у спосіб, що передб ачені Конституцією та закона ми України.

Відмовляючи в задоволенні позовних вимог суд першої ін станції виходив з того, що, оск ільки, до компетенції органі в державної податкової служб и не віднесено контроль за до триманням законодавства у сф ері державної реєстрації юри дичних осіб та фізичних осіб -підприємців, в тому числі кон троль за достовірністю даних , які містяться в Єдиному держ авному реєстрі юридичних осі б та фізичних осіб-підприємц ів, звернення до суду з вимого ю скасування державної реєст рації юридичної особи на під ставі її відсутності за вказ аним у Єдиному державному ре єстрі юридичних осіб та фізи чних осіб-підприємців місцез находженням виходить за межі повноважень органів державн ої податкової служби, що є під ставою для відмови у задовол енні позову.

Із такою правовою позицією суду першої інстанції колег ія суддів може погодитись із огляду на наступне.

ТОВ «Мікс-Комбуд Сервіс»(і дентифікаційний код юридичн ої особи 34415242) зареєстроване Пе черською районною у м. Києві д ержавною адміністрацією 16 че рвня 2006 року та згідно копії До відки про взяття на облік пла тника податків від 26 листопад а 2010 року №10784 відповідач взятий на облік 19 червня 2006 року за №41626.

Згідно Витягу з Єдиного д ержавного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підпри ємців станом на 11 березня 2011 ро ку місцезнаходження ТОВ «Мік с-Комбуд Сервіс»: 01004, м. Київ, Печ ерський район, вул. Рогнідинс ька, буд.1/13.

Також відповідно до довідк и Державної податкової інспе кції у Печерському районі м. К иєва (а.с. -5) податковий борг згі дно з картками особових раху нків ТОВ «Мікс Комбуд Сервіс »ЄДРПОУ 34415242 станом на 28 жовтня 2010 року - відсутній.

Відповідно до п.8 ч. 1 ст. 3 Кодек су адміністративного судочи нства України, позивач - осо ба, на захист прав, свобод та і нтересів якої подано адмініс тративний позов до адміністр ативного суду, а також суб' є кт владних повноважень, на ви конання повноважень якого по дана позовна заява до адміні стративного суду.

Частиною третьою статті 6 Ко дексу адміністративного суд очинства України визначено, що суб' єкти владних повнова жень мають право звернутися до адміністративного суду у випадках, передбачених Конст итуцією та законами України.

Згідно з ч. 4 ст. 50 Кодексу ад міністративного судочинств а України громадяни України, іноземці чи особи без громад янства, їх об' єднання, юриди чні особи, які не є суб' єктам и владних повноважень, можут ь бути відповідачами лише за адміністративним позовом су б' єкта владних повноважень : 1) про тимчасову заборону (зуп инення) окремих видів або всі єї діяльності об'єднання гро мадян; 2) про примусовий розпус к (ліквідацію) об' єднання гр омадян; 3) про примусове видвор ення іноземця чи особи без гр омадянства з України; 4) про об меження щодо реалізації прав а на мирні зібрання збори, міт инги, походи, демонстрації то що); 5) в інших випадках, встанов лених законом.

Закон України «Про державн у реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємц ів» регулює відносини, які ви никають у сфері державної ре єстрації юридичних осіб, а та кож фізичних осіб - підприєм ців і є спеціальним норматив ним актом з цих питань.

Водночас, відповідно до ч. 2 с т. 7 Закону України «Про держав ну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємці в», державний нагляд за дотри манням законодавства у сфері державної реєстрації юридич них осіб та фізичних осіб-під приємців здійснює спеціальн о уповноважений орган з пита нь державної реєстрації, яки м відповідно до постанови Ка бінету Міністрів України від 26.04.2007р. № 667 є Державний комітет У країни з питань регуляторної політики та підприємництва.

Згідно з частиною другою статті 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичн их осіб та фізичних осіб- пі дприємців», підставами для п остановлення судового рішен ня щодо припинення юридичної особи, що не пов' язано з банк рутством юридичної особи, зо крема є:

- визнання судом недійсною д ержавної реєстрації юридичн ої особи через допущені при ї ї створенні порушення, які не можна усунути, а також в інших випадках, встановлених зако ном;

- провадження нею діяльност і, що суперечить установчим д окументам, або такої, що забор онена законом;

- невідповідність мінімаль ного розміру статутного капі талу юридичної особи вимогам закону;

- неподання протягом року ор ганам державної податкової с лужби податкових декларацій , документів фінансової звіт ності відповідно до закону;

- наявність в Єдиному держав ному реєстрі запису про відс утність юридичної особи за в казаним її місцезнаходження м.

Колегія суддів приходить д о висновку, що даний перелік п ідстав для припинення юридич ної особи є виключним та розш иреному тлумаченню не підляг ає

Відповідно до пп.20.1.12 п.20.1 ст.20 По даткового кодексу України ор гани державної податкової сл ужби мають право, зокрема, у ви падках, встановлених законом , звертатися до суду щодо прип инення юридичної особи та пі дприємницької діяльності фі зичної особи - підприємця про визнання недійсними установ чих (засновницьких) документ ів суб'єктів господарювання.

Згідно положень пп.20.1.12 п.20.1 с т.20 Податкового кодексу Украї ни, ст. 10 Закону України «Про де ржавну податкову службу в Ук раїні»стосовно функцій пода ткової служби з контролю за с воєчасністю подання платник ами податків податкових звіт ів, декларацій, розрахунків т а інших документів, пов' яза них з обчисленням податків, і нших платежів, в кореспонден ції з положеннями ч. 2 ст. 38 Зако ну України «Про державну реє страцію юридичних осіб та фі зичних осіб-підприємців», ор гани державної податкової сл ужби можуть звертатися з вим огами про припинення юридичн ої особи не в усіх випадках, ви значених статтею 38 зазначено го закону, а лише в тих, коли по даткові органи діють на реал ізацію своєї владної компете нції.

З огляду на викладене колег ія суддів погоджується з вис новком суду першої інстанції про те, що органи державної по даткової служби вправі зверт атися з вимогою про припинен ня суб' єктів господарюванн я лише в разі, якщо підставою п озову є неподання таким суб' єктом протягом року до орган ів державної податкової служ би податкових декларацій, до кументів фінансової звітнос ті згідно із законодавством.

Стаття 19 Конституції Україн и передбачає, що органи держа вної влади та органи місцево го самоврядування, їх посадо ві особи зобов' язані діяти лише на підставі, в межах повн оважень та у спосіб, що передб ачені Конституцією та закона ми України.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС Укр аїни кожна сторона повинна д овести ті обставини, на яких ґ рунтуються її вимоги та запе речення, крім випадків, встан овлених статтею 72 цього Кодек су.

Колегія суддів звертає ува гу на те, що Державною податко вою інспекцією у Печерському районі м. Києва не було надано жодного доказу на підтвердж ення відсутності відповідач а за адресою зазначеною згід но з витягу Єдиного державно го реєстру.

Таким чином, колегія суддів , ретельно дослідивши матері али справи, погоджується з ви сновком суду першої інстанці ї, що позовні вимоги є необґ рунтованими та задоволенню н е підлягають.

Доводи апеляційної скарги висновків суду першої інста нції не спростовують і апеля ційним судом відхиляються.

Оскільки судове рішення ух валене судом першої інстанці ї відповідно до норм матеріа льного права при дотриманні норм процесуального права, н а підставі повно і всебічно з ' ясованих обставин в справі , підтвердженими доказами, а д оводи апеляційної скарги вис новків суду не спростовують, то колегія суддів апеляційн ої інстанції підстав для йог о скасування не вбачає.

На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 160, 196, 198, 200, 205, 206, 254 КА С України, суд,-

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Дер жавної податкової інспекції у Печерському районі м. Києва на постанову Окружного адмі ністративного суду міста Киє ва від 18 квітня 2011 - залишити без задоволення.

Постанову Окружного адмін істративного суду міста Києв а від 18 квітня 2011 року - без змі н.

Ухвала набирає закон ної сили з моменту проголоше ння та може бути оскаржена пр отягом двадцяти днів з дня ск ладання в повному обсязі шля хом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адм іністративного суду України в порядку ст. 212 КАС України.

Головуючий суддя Петрик І.Й.

Судді: Аліменко В.О.

М ацедонська В.Е.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.02.2012
Оприлюднено21.03.2012
Номер документу21970490
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-4976/11/2670

Ухвала від 15.02.2012

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Петрик І.Й.

Постанова від 18.04.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Васильченко І.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні