Рішення
від 12.04.2011 по справі 5024/440/2011
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

5024/440/2011

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

73000, м. Херсон, вул. Горького, 18


Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М      У К Р А Ї Н И

12.04.2011                                                                Справа №  5024/440/2011

Господарський суд Херсонської області у складі судді  Александрової Л.І. при секретарі Малацковській М.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні справу      

за позовом Державної екологічної інспекції в Херсонській області

до Товариства з обмеженою відповідальністю Фірми "Нафта-Імпекс, ЛТД"  

про стягнення 3189 грн. 86 коп.

за участю представників:

позивача: Оржинська  Е.І. - юрисконсульт, дов. б/н від 09.03.11 р.   

відповідача: Рослякова М.О. - юрисконсульт, дов. № 66/03-А від 21.03.11 р.

В судовому засіданні оголошено вступну та резолютивну частини рішення після закінчення розгляду справи.

Державна  екологічна  інспекція в Херсонській області (позивач по справі) звернулася з позовом, яким просить стягнути з відповідача 3189 грн. 86 коп. шкоди, заподіяної державі порушенням Закону України "Про охорону атмосферного повітря".

Позовні вимоги мотивовані тим, що при здійсненні позивачем перевірки дотримання відповідачем вимог природоохоронного законодавства виявлено та зафіксовано факт наднормативних викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря при роботі котла марки "Прометей-100 ГС-01" без відповідного дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря, про що складено відповідний акт №05-12/298 від 17-29 грудня 2009 року.

Позивач позовні вимоги підтримав в повному розмірі.           

У наданому до суду відзиві на позов відповідач позовні вимоги не визнає, посилаючись на те, що державним інспектором з охорони навколишнього природного середовища 19 січня 2010 року було тимчасово заборонено експлуатація котла марки "Прометей-100 ГС-01". Вважає, що оскільки позивачем не було здійснено опломбування або опечатування вказаного котла, ним допущено подальшу діяльність котла та здійснення викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря. Вказує, що ним 01 квітня 2010 року отримано дозвіл на викиди забруднюючих речовин.  Крім того, стверджує, що ним були сплачені кошти в рахунок відшкодування збитків заподіяних державі забрудненням навколишнього природного середовища за 1 та 2 квартали 2010 року, а тому вважає, що розрахунок збитків має розраховуватись позивачем з 17.12.2009 року по 01.01.2010 рік.  

Розглянувши матеріали  справи, дослідивши надані до справи докази, заслухавши представників сторін,

в с т а н о в и в:

          Відносини  в галузі  охорони навколишнього  природного середовища  в Україні  регулюються Конституцією України,  Цивільним  Кодексом України, Законом України "Про  охорону навколишнього  природного середовища", а також іншим  спеціальним законодавством, зокрема  Законом України  "Про охорону атмосферного  повітря".

Статтею 20 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища",  позивачу, як  спеціально  уповноваженому органу  з питань  екології та природних ресурсів, надано право здійснювати контроль  за  використанням та охороною земель, надр, поверхневих  і підземних  вод, атмосферного  повітря, лісів та іншої рослинності, тваринного світу, морського  середовища та природних ресурсів, територіальних вод, дотриманням норм екологічної  безпеки, а  також  подання позовів про  відшкодування збитків, заподіяних  в результаті порушення  законодавства про  охорону навколишнього природного  середовища.

Статтею 28 Закону України  "Про охорону атмосферного  повітря" встановлено, що державний контроль в галузі охорони атмосферного повітря здійснюється спеціально  уповноваженим  центральним органом  виконавчої влади  з питань екології та природних ресурсів, його територіальними органами, а також  іншими спеціально  уповноваженими  на це  органами  виконавчої влади. Порядок здійснення  державного контролю у галузі  охорони  атмосферного повітря визначається відповідно до  закону.

Відповідно до Положення про державну екологічну інспекцію  в областях, містах  Києві  та Севастополі,  затвердженого  наказом Міністерства охорони  навколишнього природного середовища України 19.12.2006року №548, який зареєстровано  в Міністерстві юстиції  України 13.02.2007року за №120/13387, державна екологічна інспекція в Херсонській області здійснює реалізацію державної  політики у сфері охорони навколишнього природного середовища, відтворення та охорони природних  ресурсів.

В межах своєї компетенції, визначеної  законом, позивачем здійснена перевірка  дотримання вимог природоохоронного законодавства товариством з обмеженою відповідальністю "Нафта-Імпекс, ЛТД". За результатами перевірки, здійсненої  державними інспекторами з охорони навколишнього природного середовища в Херсонській області Кецманом В.М., Шатайловою М.М., в присутності заступника директора відповідача Габрука С.М., складено акт перевірки дотримання вимог природоохоронного  законодавства № 05-12/298 від 17-29 грудня 2009 року.

          Відповідно до  частини 5 статті 11 Закону України "Про охорону атмосферного  повітря" викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами  можуть здійснюватися після отримання дозволу, який видається територіальним органом  спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань екології та природних ресурсів за погодженням із територіальним органом спеціально  уповноваженого  центрального органу виконавчої  влади з  питань охорони здоров'я.

          Статтею 33 зазначеного Закону передбачено перелік видів порушень в галузі охорони атмосферного повітря, до яких зокрема віднесено і викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря без дозволу спеціально уповноважених на те органів виконавчої влади відповідно до закону.

Матеріалами справи, зокрема актом перевірки порушення природоохоронного  законодавства № 05-12/28 від 17-29.12.2009 року, встановлено, що відповідач здійснював  наднормативні викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря при роботі котла марки "Прометей-100 ГС-01" без відповідного дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря, оформленого у встановленому законом порядку, чим допустив  порушення вимог  ч. 5 ст. 11 Закону України "Про охорону атмосферного  повітря".

Відповідний дозвіл №6510136600-110 був отриманий відповідачем 01 квітня 2010 року.

Згідно довідки ТОВ "Нафта-Імпекс, ЛТД" (а.с. 21), котел марки "Прометей-100 ГС-01" за період з 17.12.2009 року по 01.04.2010 року використав 8,577 тис. куб. м. газу.

Протиправними діями відповідач спричинив державі шкоду в розмірі 3189 грн. 86 коп. Розмір шкоди підтверджується наданим позивачем розрахунком шкоди за наднормативні викиди забруднюючих речовин, здійсненої на підставі Методики розрахунку розмірів відшкодувань збитків, які заподіяні державі в результаті  наднормативних викидів забруднюючих  речовин в атмосферне  повітря, затвердженої  наказом Мінприроди України 10.12.2008року за №639 та зареєстрованої  в Міністерстві юстиції  України 21.01.2009року за №48/16064.

Розрахунок здійснено за період з з 17.12.2009 року по 01.04.2010 року, тобто з дня виявлення порушення та до отримання ним відповідного дозволу.

Статтями 33, 34 Закону України "Про охорону атмосферного  повітря" встановлено, що особи, винні в наднормативному викиді забруднюючих речовин в атмосферне  повітря без дозволу спеціально уповноважених на те органів виконавчої влади відповідно до закону, відшкодовують завдану шкоду  в порядку і в розмірах, встановлених  законом.

Статтею 69 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища" передбачено, що  шкода, заподіяна внаслідок  порушення законодавства  про  охорону навколишнього природного середовища підлягає компенсації, як  правило, в повному обсязі без застосування  норм зниження  розміру стягнення та незалежно від  збору  за забруднення навколишнього природного  середовища та  погіршення якості природних  ресурсів.

Заперечення відповідача проти позову судом не приймаються до уваги з огляду на наступне.

Пунктом 1.2. Роз'яснення Вищого арбітражного суду України №02-5/744 від 27.06.2001 року встановлено, що відповідно до статті 69 Закону шкода, заподіяна  внаслідок порушення природоохоронного законодавства, підлягає компенсації, як   правило, в повному обсязі без застосування норм зниження розміру стягнення та  незалежно  від сплати збору за забруднення навколишнього природного середовища та погіршення якості природних ресурсів.

Таким чином, спростовуються посилання відповідач на те, що позивач безпідставно розраховував розмір шкоди до 01.04.2010 року, оскільки ним сплачувались кошти з 01.01.2010 року в рахунок збору за забруднення навколишнього природного середовища.

На підставі вищевикладеного, позовні вимоги обґрунтовані і підлягають  задоволенню в повному розмірі.

Судові витрати відповідно до ст. 49 ГПК України відносяться на відповідача в повному розмірі.

На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 44, 49, 82-85 ГПК України суд,

                                                  

в и р і ш и в:

1. Позовні вимоги задовольнити.

          2. Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю фірми "Нафта-Імпекс, ЛТД" (м. Херсон вул. Нафтовиків, 131А, м. Херсон, код ЄДРПОУ 22757927, р/р 26000700100063 в Херсонській філії в ВАТ КБ "Хрещатик", МФО 342207):

          а) на користь держави в особі Державної екологічної інспекції в Херсонській області  м. Херсон провулок Козацький №10 та перерахувати до Фонду охорони навколишнього природного середовища м. Херсона на р/р 33116331700002, МФО 852010, ККД 24062100, у ВДК у м. Херсоні, ЄДРПОУ 24104230 - 3189 грн. 86 коп.   шкоди;          

б) в доход державного бюджету - одержувач управління Державного казначейства  у м.Херсоні р/р № 31119095700002 в Головному  управлінні Державного Казначейства по Херсонській області МФО 852010 код 24104230, код призначення платежу 22090200 символ звітності банку 095 - 102 грн. 00 коп. витрат по сплаті державного мита.

в)  в доход державного бюджету на рахунок  р/р 31218264700002 банк ГУ ДКУ в Херсонській області МФО 852010, код ЄДРПОУ 24104230, отримувач платежу УДК м. Херсона, призначення платежу код 22050003, символ звітності банку 264 - 236 грн. 00 коп. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.

          3. Накази  видати після набрання рішенням законної сили.

         Суддя                                                                            Л.І. Александрова

Дата підписання

рішення 15.04.2011 р.                     

СудГосподарський суд Херсонської області
Дата ухвалення рішення12.04.2011
Оприлюднено22.04.2011
Номер документу14976313
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —5024/440/2011

Судовий наказ від 13.07.2011

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Александрова Л.І.

Судовий наказ від 13.07.2011

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Александрова Л.І.

Судовий наказ від 13.07.2011

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Александрова Л.І.

Ухвала від 08.06.2011

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Картере В.І.

Ухвала від 25.05.2011

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Картере В.І.

Ухвала від 10.05.2011

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Картере В.І.

Рішення від 12.04.2011

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Александрова Л.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні