КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа: № 2а-13555/10/2670 Головуючий у 1-й ін станції: Кармазін О.А.
Суддя-доповідач: Борисю к Л.П.
У Х В А Л А
Іменем України
"10" березня 2011 р. м. Київ
Київський апеляційни й адміністративний суд у скл аді колегії суддів:
Головуючого судді
суддів
при секретарі
за участю:
представника позивача Борисюк Л.П.,
Грибан І.О., Ключковича В .Ю.
Григоренко Т.І.
Ковалика В.В.
розглянувши у відкрито му судовому засіданні адміні стративну справу за апеляцій ною скаргою Державної податк ової інспекції у Печерському районі м. Києва на постанову О кружного адміністративного суду м. Києва від 15 листопада 20 10 року по справі за позовом То вариства з обмеженою відпові дальністю «Український агра рно-промисловий альянс»до Де ржавної податкової інспекці ї у Печерському районі м. Києв а про зобов' язання прийняти звітність та внести її до єди ної комп' ютерної системи об ліку та надати підтвердження прийняття звітності, -
ВСТАНОВИВ:
В вересні 2010 року ТОВ «Укр аїнський аграрно-промислови й альянс»звернулося до Окруж ного адміністративного суду м. Києва із позовом до ДПІ у Пе черському районі м. Києва в як ому просило зобов' язати від повідача прийняти деклараці ї з податку на додану вартіст ь за квітень, червень 2010 року та декларації з прибутку за І кв артал 2010 року, внести їх до комп ' ютерної системи обліку та надати відповідне підтвердж ення.
Постановою Окружного адмі ністративному суду м. Києва в ід 15 листопада 2010 року позов за доволено частково.
Зобов' язано ДПІ у Печерсь кому районі м. Києва прийняти податкову звітність ТОВ «Ук раїнський аграрно-промислов ий альянс», а саме: податкову д екларацію з податку на додан у вартість від 20.05.2010 р. за квітен ь 2010 року разом з Додатками № 1 т а № 5 до даної декларації та на дати ТОВ «Український аграрн о-промисловий альянс»письмо ве підтвердження прийняття ц ієї декларації.
Зобов' язано ДПІ у Печерсь кому районі м. Києва внести до автоматизованої інформацій ної облікової системи дані п одаткової звітності ТОВ «Укр аїнський аграрно-промислови й альянс», а саме:
- податкової деклар ації з податку на додану варт ість від 20.05.2010 р. за квітень 2010 рок у разом з Додатками № 1 та № 5 до даної декларації;
- декларації з под атку на прибуток підприємств за І квартал 2010 року від 11.05.2010 р. р азом з додатком № К1/1 від 11.05.2010 р.;
- податкової декларац ії з податку на додану вартіс ть від 19.07.2010 р. разом з Додатками № 1 та № 5.
Відповідач, не погоджую чись з прийнятим рішенням су ду, звернувся з апеляційною с каргою, в якій зазначає, що оск аржувана постанова суду не в ідповідає вимогам матеріаль ного та процесуального прав а, а саме, судом першої інстанц ії неповно з' ясовано та не д оведено обставини, що мають з начення для справи, висновки суду першої інстанції не від повідають обставинам справи , в зв' язку з чим просить скас увати постанову суду та прий няти нове рішення, яким у задо воленні позовних вимог відмо вити.
Заслухавши суддю-доповіда ча, пояснення учасників проц есу, які з' явилися в судове з асідання, перевіривши матері али справи та доводи апеляці йної скарги, колегія суддів в важає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Відповідно до ч. 1 ст. 200 КАС Укр аїни суд апеляційної інстанц ії залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, як що визнає, що суд першої інста нції правильно встановив обс тавини справи та ухвалив суд ове рішення з додержанням но рм матеріального і процесуал ьного права.
Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом першої інстанції, ТОВ «Украї нський аграрно-промисловий а льянс»зареєстроване Печерс ькою районною у м. Києві держа вною адміністрацією 27.03.2009 р. за адресою 01103, м. Київ, вул. Кіквідз е, 26 та присвоєно ідентифікаці йний код 36424835.
Згідно довідки ф. № 4-ОПП від 0 6.04.2009 р. № 51806 позивач 31.03.2010 р. взятий н а облік платником податків т а відповідно до свідоцтва № 100 225124 НБ № 360532 зареєстрований плат ником податку на додану варт ість, якому присвоєно індиві дуальний податковий номер 36424 8326557.
11.05.2010 р. позивачем засобами те лекомунікаційного зв' язку надіслано відповідачу подат кову декларацію з податку на прибуток підприємств за І кв артал 2010 року разом з додатком (№К1/1).
Проте, дані зазначеної декл арації не враховані в автома тизованій інформаційній обл іковій системі податкового о ргану, що зумовлює недостові рність зведеної інформації щ одо нарахованих платником по датків зобов' язань перед бю джетом.
20.05.2010 р. позивачем засобами те лекомунікаційного зв' язку було направлено відповідачу податкову декларацію з ПДВ з а квітень 2010 року разом з розра хунком коригування сум ПДВ д о податкової декларації з ПД В (Додаток № 1) та розшифровкою податкових зобов' язань та податкового кредиту в розріз і контрагентів (Додаток № 5).
Однак, декларація разом з до датками не прийнята з відміт кою «для організації заборон ено прийом звітності по елек тронній пошті», «можливо від сутній договір з ДПАУ»та не в рахована в автоматизованій і нформаційній обліковій сист емі податкового органу, що зу мовлює недостовірність звед еної інформації щодо нарахов аних платником податків зобо в' язань перед бюджетом.
19.07.2010 р. позивач звернувся до в ідповідача з метою подання п одаткової декларації з ПДВ з а червень 2010 року разом з Додат ком № 1 та Додатком № 5 на паперо вому носії. Однак, у прийнятті звітності йому було відмовл ено.
Даючи правову оцінку обста винам вказаної справи, колег ія суддів виходить з наступн ого.
Відповідно до п. 1.11 ст. 1 Закону України «Про порядок погаше ння зобов'язань платників по датків перед бюджетами та де ржавними цільовими фондами» від 21 грудня 2000 року № 2181-III, податк ова декларація, розрахунок - це документ, що подається пла тником податків до контролюю чого органу у строки, встанов лені законодавством, на підс таві якого здійснюється нара хування та/або сплата податк у, збору (обов'язкового платеж у).
Форма податкової декларац ії (розрахунку) встановлюєть ся центральним (керівним) орг аном контролюючого органу за узгодженням з комітетом Вер ховної Ради України, що відпо відає за проведення податков ої політики (пп. «ї»пп. 4.4.2 п. 4.2 ст. 4 Закону № 2181-III).
Згідно з п.п.3.4 п. 3 Порядку запо внення та подання податкової декларації з податку на дода ну вартість, затвердженого н аказом Державної податкової адміністрації України від 30.0 5.1997 р. № 166 (зареєстровано в Мін'юс ті України 09.07.97 р. за № 250/2054, зі змін ами та доповненнями, далі по т ексту - Порядок № 166), платник п одатку самостійно обчислює с уму податкового зобов'язання , яку зазначає в декларації. Да ні, наведені в декларації, маю ть відповідати даним бухгалт ерського та податкового облі ку платника, достовірність д аних підтверджується: підпис ом платника, якщо платник - фіз ична особа, в інших випадках (о соба, яка визначена як платни к податку на додану вартість , крім фізичних осіб) - підписа ми відповідальних посадових осіб (керівника, головного бу хгалтера) та печаткою, а в разі подання декларації в електр онній формі - електронним під писом осіб (які підписують де кларацію), зареєстрованим у п орядку, визначеному законода вством.
Декларація заповнюється т аким чином, щоб забезпечити з береження записів у ній та ві льне читання тексту (цифр) про тягом установленого строку з берігання звітності. Деклара ція може бути заповнена від р уки чорнильною чи кульковою ручкою або видрукувана (запо внення олівцем не допускаєть ся), без виправлень і помарок; у рядках, де відсутні дані для заповнення, має бути простав лений прочерк (пп. 3.3 Порядку № 1 66).
Згідно п.п.4.2 п. 4 Порядку № 166, од ночасно з декларацією повинн і подаватися всі необхідні д одатки до декларації, поданн я яких передбачено цим Поряд ком.
Приписами пп. 4.1.2 п. 4.1 ст. 4 Закон у № 2181-ІІІ встановлено, що прийн яття податкової декларації є обов' язком контролюючого о ргану.
Податкова декларація прий мається без попередньої пере вірки зазначених у ній показ ників через канцелярію, чий с татус визначається відповід ним нормативно-правовим акто м. Відмова службової (посадов ої) особи контролюючого орга ну прийняти податкову деклар ацію з будь-яких причин або ви сування нею будь-яких переду мов щодо такого прийняття (вк лючаючи зміну показників так ої декларації, зменшення або скасування від'ємного значе ння об'єктів оподаткування, с ум бюджетних відшкодувань, н езаконного збільшення подат кових зобов'язань тощо) забор оняється та розцінюється як перевищення службових повно важень такою особою, що тягне за собою її дисциплінарну та матеріальну відповідальніс ть у порядку, визначеному зак оном.
У разі якщо службова (посадо ва) особа ОДПС порушує норми а бзацу першого підпункту 4.1.2 пу нкту 4.1 статті 4 Закону України «Про порядок погашення зобо в'язань платників податків п еред бюджетами та державними цільовими фондами», платник податків зобов'язаний до зак інчення граничного строку по дання декларації надіслати т аку декларацію поштою з опис ом вкладеного та повідомленн ям про вручення, до якої долуч ається заява на ім'я керівник а відповідного ОДПС, складен а у довільній формі, із зазнач енням прізвища службової (по садової) особи, яка відмовила ся прийняти декларацію, та/аб о із зазначенням дати відмов и. При цьому декларація вважа ється поданою у момент її вру чення пошті, а граничний деся тиденний строк, встановлений для поштових відправлень пі дпунктом 4.1.7 пункту 4.1 статті 4 За кону № 2181, не застосовується.
Таким чином, платнику подат ків не може висуватися будь-я ких передумов для прийняття податкової звітності. Податк овий орган зобов' язаний при йняти її та в разі наявності п ередбачених законом підстав , визначених абз.5 пп. 4.1.2 п. 4.1 ст. 4 З акону № 2181-ІІІ, після її прийнят тя може не визнати деклараці ю податковою звітністю, наді славши платнику податків від повідне повідомлення.
Як вбачається з матеріалів справи, з метою подання звітн ості в електронному вигляді між позивачем та відповідаче м укладено договір № 1205 від 27.07.2009 р., предметом якого є визнання податкових документів, пода них позивачем в електронному вигляді до податкового орга ну засобами телекомунікацій ного зв' язку або, як оригіна лу, на електронних носіях.
Пунктом 3 даного договору пе редбачено, що орган ДПС зобов ' язаний забезпечити прийма ння звітності із забезпеченн ям відправлення квитанції на електронну адресу платника податків.
На час виникнення спірних п равовідносин, договір був чи нним та обов' язковим для ст орін.
Разом з тим, подання платник ом податків податкових декла рацій до податкового органу в електронному вигляді здійс нюється відповідно до Інстру кції з підготовки і подання п одаткових документів в елект ронному вигляді засобами тел екомунікаційного зв' язку, з атвердженої наказом ДПА Укра їни від 10.04.2008 р. № 233, зареєстрован ої в Міністерстві юстиції Ук раїни 16.04.2008 р. за № 320/15011 (далі - Інс трукція).
Після одержання від платни ка податків податкового доку мента в електронному вигляді органи ДПС проводять його ро зшифрування, перевірку ЕЦП, п еревірку відповідності елек тронного документа затвердж еному формату (стандарту) (п. 7.3 розділу ІІІ Інструкції).
Перша квитанція є підтверд женням платнику податків пер едачі його податкових докуме нтів в електронному вигляді до органу ДПС засобами телек омунікаційного зв' язку. Ця квитанція надсилається орга нами ДПС на електронну адрес у платника податків, з якої бу ло надіслано податкову звітн ість. Другий примірник першо ї квитанції в електронному в игляді зберігається в органі ДПС. Якщо на електронну адрес у платника податків не надій шла перша квитанція, то подат ковий документ вважається не одержаним (п. 7.4 розділу ІІІ Інс трукції).
Підтвердженням платнику п одатків прийняття його подат кових документів до бази дан их ДПС є друга квитанція в еле ктронному вигляді у текстово му форматі, в якій визначають ся реквізити прийнятого пода ткового документа в електрон ній формі, відповідність под аткового документа в електро нній формі затвердженому фор мату (стандарту) електронног о документа, результати пере вірки ЕЦП, інформація про пла тника податків, дата та час пр иймання, реєстраційний номер , податковий період, за який по дається податкова звітність , та дані про відправника квит анції. На цю квитанцію наклад ається ЕЦП органу ДПС, здійсн юється її шифрування та надс илання платнику податків зас обами телекомунікаційного з в' язку. Другий примірник др угої квитанції в електронном у вигляді зберігається в орг ані ДПС (п. 7.5 розділу ІІІ Інстру кції).
Якщо надіслані податкові д окументи сформовано з помилк ою, то платнику податків надс илається друга квитанція в е лектронному вигляді у тексто вому форматі про неприйняття податкових документів в еле ктронному вигляді із зазначе нням причин. На цю квитанцію н акладається ЕЦП органу ДПС, з дійснюється її шифрування та надсилання платнику податкі в засобами телекомунікаційн ого зв'язку. Другий примірник другої квитанції в електрон ному вигляді зберігається в органі ДПС (п. 7.6. Інструкції);
Датою та часом надання пода ткового документа в електрон ному вигляді до органів ДПС є дата та час, зафіксовані у пер шій квитанції (п. 7.7 розділу ІІІ Інструкції).
Таким чином, колегія суддів погоджується з висновком су ду, що відповідачем не доведе но законності та обґрунтован ості відмови у прийнятті у по зивача декларації з ПДВ за кв ітень 2010 року поданої засобам и телекомунікаційного зв' я зку, зокрема, наявності техні чних перешкод для цього або п омилок у електронній звітнос ті (п. 7.6. Інструкції), договір пр о подання електронної звітно сті був чинний на час виникне ння спірних відносин, а відта к, позовні вимоги в цій частин і підлягають задоволенню.
Що стосується позовних вим ог в частині зобов' язання п одаткового органу прийняти п одаткову декларацію з ПДВ за червень 2010 року, колегія судді в виходить з наступного.
Як вбачається з матеріалів справи, 20.07.2010 р. позивачем, засоб ами поштового зв' язку було надіслано на адресу податков ого органу декларацію з ПДВ з а червень 2010 року з описом вкла дення та повідомленням про в ручення з відповідною заявою , яка отримана відповідачем 23. 07.2010 р., а відтак, в силу приписів абз.2 пп.4.1.2 та пп. 4.1.4 Закону № 2181-ІІІ , зазначена декларація вважа ється належним чином та своє часно поданою в момент її вру чення на пошті, а саме 20.07.2010 р.
Виходячи з того, що відповід ачем не було спростовано дов одів позивача щодо неврахува ння звітності інформаційній обліковій системі та не нада но ні суду першої інстанції, н і апеляційному суду доказів щодо наявності визначених за коном підстав для її невизна ння податковою звітністю, ко легія суддів погоджується з висновком суду, що позовні ви моги підлягають задоволенню в частині зобов' язання від повідача ввести дані деклара ції в автоматизованій інформ аційній обліковій системі.
Що стосується подання пода ткової декларації з податку на прибуток підприємств за І квартал 2010 року, судом першої і нстанції вірно встановлено, що дана декларація була своє часно подана засобами телеко мунікаційного зв' язку та пр ийнята податковим органом, п ро що свідчать квитанції про її прийняття у зв' язку з чим відсутні правові підстави д ля зобов' язання відповідач а прийняти її повторно.
З підстав вищенаведеного, к олегія суддів дійшла висновк у, що суд першої інстанції вір но встановив фактичні обстав ини справи, дослідив наявні д окази, надав їм належну оцінк у та прийняв законне і обґрун товане рішення, з дотримання м норм матеріального і проце суального права, а тому підст ав для його скасування не вба чається.
Згідно зі ст. 159 КАС України с удове рішення повинно бути з аконним і обґрунтованим. Зак онним є рішення, ухвалене суд ом відповідно до норм матері ального права при дотриманні норм процесуального права.
Апелянтом не було надано до казів на підтвердження заявл ених ним вимог, а тому доводи а пеляційної скарги спростову ються вищевикладеним, матері алами справи та не відповіда ють вимогам чинного законода вства.
Відповідно до п.1 ч.1 ст.198 КАС У країни за наслідками розгляд у апеляційної скарги на пост анову суду першої інстанції суд апеляційної інстанції ма є право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а пос танову суду без змін.
Керуючись ст. ст. 195, 196, 198, 200, 205, 206, 212, 25 4 КАС України, суд, -
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Держа вної податкової інспекції у Печерському районі м. Києва н а постанову Окружного адміні стративного суду м. Києва від 15 листопада 2010 року - залиш ити без задоволення.
Постанову Окружного адмін істративного суду м. Києва ві д 15 листопада 2010 року - зали шити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протя гом двадцяти днів з дня склад ання в повному обсязі, шляхом подачі касаційної скарги бе зпосередньо до Вищого адміні стративного суду України.
Головуючий суддя
суддя
суддя Л.П. Борисюк
І.О. Грибан
В.Ю. Ключкович
Повний текст ухвали склад ено та підписано - 15.03.2011 р.
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.03.2011 |
Оприлюднено | 26.04.2011 |
Номер документу | 15008644 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Борисюк Л.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні