ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
06 квітня 2011 року Справа № 2а/0370/730/11
Волинський окружний адм іністративний суд у складі:
головуючого - судді Костюк евича С.Ф.,
при секретарі судового зас ідання Іванчуку О.В.,
за участю представника поз ивача Полярчука О.Ю.,
відповідача ОСОБА_2,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні в місті Лу цьку адміністративну справу за позовом Турійського райо нного центру зайнятості до ОСОБА_2 про стягнення кошті в, отриманих як допомога по бе зробіттю,
ВСТАНОВИВ:
22 березня 2011 року Турійс ький районний центр зайнятос ті звернувся в суд з позовом д о ОСОБА_2 про стягнення ко штів, затрачених на виплату д опомоги по безробіттю в сумі 2 520,00 грн.
Позовні вимоги обґрунтова ні тим, що ОСОБА_2 на підста ві поданої ним заяви з 02 грудн я 2008 року зареєстрований у Тур ійському районному центрі за йнятості як безробітний, у зв ' язку з чим йому в період з 02.12 .2008 року по 26.11.2009 року виплачувал ась допомога по безробіттю, я ка в загальній сумі становит ь 4 260,37 грн. В ході проведення пе ревірки було встановлено, що ОСОБА_2 будучи вже зареєс трованим як безробітний, при ховав факт про те, що на момент реєстрації в центрі зайнято сті був зареєстрований як су б' єкт підприємницької діял ьності з 28.11.2007 року, а тому відпо відно до законодавства Украї ни не мав права отримувати гр ошове забезпечення по безроб іттю. Турійським районним це нтром зайнятості відповідач у направлялась претензія про повернення коштів, проте О СОБА_2 в добровільному поря дку повернув лише кошти в сум і 1740,37 грн. Просить стягнути з ві дповідача в користь Турійськ ого районного центру зайнято сті 2520,00 грн. коштів, отриманих я к допомога по безробіттю.
Представник позивача в суд овому засіданні зменшив позо вні вимоги, про що подав письм ову заяву в якій просить стяг нути з відповідача в користь Турійського районного центр у зайнятості 2320,00 грн. грошовог о забезпечення по безробіттю . По суті пояснив, що відповіда ч будучи зареєстрованим як б езробітний, приховав факт пр о те, що на момент реєстрації в центрі зайнятості був зареє стрований як суб' єкт підпри ємницької діяльності, а відт ак не мав права отримувати до помогу по безробіттю. Підтве рдив, що загальна сума отрима ної відповідачем допомоги ст ановить 4260,37 грн., з якої ОСОБА _2 в добровільному порядку п овернув кошти в загальній су мі 1940,37 грн. Просить стягнути з в ідповідача в користь Турійсь кого районного центру зайнят ості 2320,00 грн. коштів отриманих як допомога по безробіттю.
Відповідач в судовому засі данні позов визнав. Вказав, що залишок непогашеної допомог и по безробіттю буде погашат и частинами, оскільки в даний час перебуває у скрутному ма теріальному становищі.
Заслухавши пояснення пред ставника позивача та відпові дача, дослідивши подані суду письмові докази, оцінивши їх за своїм внутрішнім перекон анням, що ґрунтується на всеб ічному, повному і об' єктивн ому розгляді у судовому проц есі всіх обставин справи в їх сукупності, суд приходить до висновку про повне задоволе ння позову. При цьому судом вр аховано наступне.
Відповідно до пункту 5 части ни 1 статті 17 КАС України юрисд икція адміністративних суді в поширюється на публічно-пр авові спори за зверненням су б' єкта владних повноважень у випадках, встановлених Кон ституцією та законами Україн и.
Правові, економічні та орга нізаційні основи зайнятості населення України і його зах исту від безробіття, а також с оціальної гарантії з боку де ржави в реалізації громадяна ми права на працю визначає За кон України «Про зайнятість населення».
Відповідно до статті 18 Зако ну України «Про зайнятість н аселення» для реалізації дер жавної політики зайнятості н аселення, професійної орієнт ації, підготовки і перепідго товки, працевлаштування та с оціальної підтримки тимчасо во не працюючих громадян у по рядку, що визначається Кабін етом Міністрів України, ство рюється державна служба зайн ятості, діяльність якої здій снюється під керівництвом Мі ністерства праці та соціальн ої політики України, місцеви х державних адміністрацій та органів місцевого самовряду вання. Державна служба зайня тості складається з: Державн ого центру зайнятості Мініст ерства праці та соціальної п олітики України, центру зайн ятості Автономної Республік и Крим, обласних, Київського т а Севастопольського міських , районних, міськрайонних, міс ьких і районних у містах цент рів зайнятості, центрів орга нізації професійного навчан ня незайнятого населення і ц ентрів професійної орієнтац ії населення, інспекцій по ко нтролю за додержанням законо давства про зайнятість насел ення.
Підпункт «н» пункту 4 Положе ння про державну службу зайн ятості, затвердженого постан овою Кабінету Міністрів Укра їни від 24.06.1991 року №47 «Про затвер дження положень щодо застосу вання Закону УРСР «Про зайня тість населення» визначає, щ о державна служба зайнятості відповідно до покладених на неї завдань реєструє безроб ітних, забезпечує їх працевл аштування, в тому числі за баж анням направляє безробітних на сезонні роботи та оплачув ані громадські роботи, випла чує допомогу по безробіттю, м атеріальну допомогу по безро біттю, надає одноразову мате ріальну допомогу безробітни м та членам їх сімей, які переб увають на їх утриманні, а тако ж матеріальну допомогу грома дянам, які проходять підгото вку, перепідготовку або підв ищення кваліфікації за напра вленням державної служби зай нятості, надає безпроцентні позики безробітним для зайня ття підприємницькою діяльні стю.
В абзаці 5 пункту 7 вищезгада ного Положення визначено, що районні, міськрайонні, міськ і та районні центри зайнятос ті несуть відповідальність з а раціональне використання к оштів державного фонду сприя ння зайнятості населення, що знаходяться в їх розпорядже нні.
За таких підстав, органом, у повноваженим державою здійс нювати відповідні функції у даних спірних відносинах є Т урійський районний центр зай нятості, який входить до скла ду державної служби зайнятос ті.
Стаття 2 Закону України «Про зайнятість населення» визна чає, що безробітними визнают ься працездатні громадяни пр ацездатного віку, які через в ідсутність роботи не мають з аробітку або інших передбаче них законодавством доходів і зареєстровані у державній с лужбі зайнятості як такі, що ш укають роботу, готові та здат ні приступити до підходящої роботи.
Відповідно до частини 2 стат ті 36 Закону України «Про загал ьнообов' язкове державне со ціальне страхування на випад ок безробіття» застраховані особи, зареєстровані в устан овленому порядку як безробіт ні, зобов' язані своєчасно п одавати відомості про обстав ини, що впливають на умови вип лати їм забезпечення та нада ння соціальних послуг. У разі виїзду особи, зареєстровано ї в установленому порядку як безробітна, за межі України з метою працевлаштування чи з дійснення іншої діяльності, спрямованої на отримання при бутку, така особа зобов'язана повідомити про це державну с лужбу зайнятості.
Відповідно до статті 22 Зако ну України «Про загальнообов 'язкове державне соціальне с трахування на випадок безроб іття» застраховані особи, ви знані у встановленому порядк у безробітними, які протягом 12 місяців, що передували поча тку безробіття, працювали на умовах повного або неповног о робочого дня (тижня) не менше 26 календарних тижнів та сплач ували страхові внески, мають право на допомогу по безробі ттю залежно від страхового с тажу.
Судом встановлено, що ОСО БА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1 з 25.11.2008 ро ку зареєстрований в Турійськ ому районному центрі зайнято сті як такий, що шукає роботу. Відповідно до поданої ним за яви від 02.12.2008 року, яка дослідже на судом, відповідач зареєст рований в Турійському районн ому центрі зайнятості, у зв' язку з чим з 02 грудня 2008 року йом у надано статус безробітного та призначено допомогу по бе зробіттю. В період з 02.12.2008 року п о 26.11.2009 року Турійським районни м центром зайнятості відпові дачу виплачувалась допомога по безробіттю, яка в загальні й сумі склала 4260,37 грн., що підтве рджується розрахунком ціни п озову, який проведений позив ачем і іншими дослідженими м атеріалами справи.
З дослідженої судом заяви ОСОБА_2 від 02.12.2008 року до Турій ського районного центру зайн ятості про надання статусу б езробітного вбачається, що в ідповідач у ній зазначив, що в ін не зареєстрований як суб' єкт підприємницької діяльно сті, трудовою діяльністю не з аймається, пенсію не отримує .
12.08.2010 року Турійським районни м центром зайнятості на ім' я державного реєстратора Тур ійської районної державної а дміністрації було надіслано лист-запит за вихідним №919/05-9 в я кому центр зайнятості просив повідомити дати реєстрації та припинення підприємницьк ої діяльності ОСОБА_2
Державний реєстратор Турі йської районної державної ад міністрації своїм листом від 13.08.2010 року за вихідним №36 повідо мив позивача про те, що відпов ідач ОСОБА_2 в період з 28.11.2007 року по 13.08.2009 року був зареєстро ваний як суб' єкт підприємни цької діяльності.
Проаналізувавши вищевикла дене, суд вважає, що відповіда ч, будучи зареєстрованим як с уб' єкт підприємницької дія льності приховав цей факт пр и поданні заяви про надання с татусу безробітного до Турій ського районного центру зайн ятості.
Судом встановлено, що позив ачем були здійснені заходи щ одо погашення заборгованост і шляхом надіслання відповід ачу претензії від 21.08.2010 року за вихідним №940/05-9 в якій йому проп онувалось в добровільному по рядку повернути кошти, яка, як вбачається з поштового пові домлення про вручення рекоме ндованого відправлення ОС ОБА_2 отримана 23.08.2010 року.
З досліджених в судовому за сіданні квитанцій №61/101 від 30.08.2010 року, №6-/101 від 17.09.2010 року, №54/89 від 25.10 .2010 року, №41/62 від 26.11.2010 року, №73/115 від 21.12.2010 року, №1/1 від 20.01.2011 року, №35/58 від 25.02.2011 року та №13/19 від 22.03.2011 року вба чається, що відповідачем в до бровільному повернуто кошти в загальній сумі 1940,37 грн.
Отже, залишок суми несплаче них коштів - виплаченого забе зпечення по безробіттю відпо відачем, які ним були отриман і в період з 02.12.2008 року по 26.11.2009 рок у становить 2320,00 грн. (4260,37 - 1940,37).
На день розгляду справи суд ом - 06.04.2011 року доказів про спл ату коштів в сумі 2320,00 грн. на рах унок центру зайнятості відпо відач суду не надав, при цьому в судовому засіданні позов в изнав.
Відповідно до частини 3 стат ті 36 Закону України «Про загал ьнообов' язкове державне со ціальне страхування на випад ок безробіття» сума виплачен ого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг з астрахованій особі внаслідо к умисного невиконання нею с воїх обов'язків та зловживан ня ними стягується з цієї осо би відповідно до законодавст ва України з моменту виникне ння обставин, що впливають на умови виплати їй забезпечен ня та надання соціальних пос луг.
Враховуючи вищенаведене, с уд вважає за необхідне позов Турійського районного центр у зайнятості про стягнення з ОСОБА_2 2320,00 грн. коштів, отри маних як допомога по безробі ттю задовольнити повністю.
Керуючись статтями 11, 17, 158, 160, 163, 1 86 Кодексу адміністративного судочинства України, на підс таві статті 36 Закону України « Про загальнообов' язкове де ржавне соціальне страхуванн я на випадок безробіття», ста тті 18 Закону України «Про зайн ятість населення», суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний поз ов задовольнити.
Стягнути з ОСОБА_2 в кори сть Турійського районного це нтру зайнятості на розрахунк овий рахунок 37178300901397, код 20124046, МФО 80 3014, ГУ ДКУ у Волинській області 2 320 (дві тисячі тридцять двадця ть) гривень коштів, отриманих як допомога по безробіттю.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, встановленого статтею 186 КА С України, якщо таку апеляцій ну скаргу не було подано. У раз і подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасова но, набирає законної сили піс ля повернення апеляційної ск арги, відмови у відкритті апе ляційного провадження або на брання законної сили рішення м за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку п овністю або частково шляхом подання апеляційної скарги д о Львівського апеляційного а дміністративного суду через Волинський окружний адмініс тративний суд. Апеляційна ск арга на постанову суду подає ться протягом десяти днів з д ня отримання копії постанови , повний текст якої буде вигот овлено 10 квітня 2011 року. Копія а пеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її п одає, до Львівського апеляці йного адміністративного суд у.
Головуючий С.Ф. Костюкевич
Суд | Волинський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.04.2011 |
Оприлюднено | 28.04.2011 |
Номер документу | 15011681 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Костюкевич Сергій Федорович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Костюкевич Сергій Федорович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Костюкевич Сергій Федорович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Костюкевич Сергій Федорович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні