Постанова
від 05.04.2011 по справі 2а-1823/11/1270
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія №9.2

ПОСТАНОВА

Іменем України

05 квітня 2011 року Справа № 2а-1823/11/1270

Луганський окружний адміністративний суд у склад і:

судді: Борзаниці С.В.,

при секретарі: Жиленк у Д.В.

за участю представників ст орін:

представник позивача: н е з' явився,

представника відповідача: Щочки В.М.,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за адміністрат ивним позовом Приватного під приємства “КіД” до Алчевсько ї об' єднаної державної пода ткової інспекції Луганської області в особі Перевальськ ого відділення, Державної по даткової адміністрації в Луг анській області про визнання протиправними дій, про визна ння протиправним та скасуван ня рішення про застосування штрафних (фінансових) санкці й № 0000712340 від 08.12.2010, та рішення № 24339/25-08 від 29.12.2010 про результати р озгляду скарги, -

ВСТАНОВИВ:

До Луганського окружного а дміністративного суду надій шов позов Приватного підприє мства «КіД» до Алчевської об ' єднаної державної податк ової інспекції в особі Перев альського відділення, Держав ної податкової адміністраці ї в Луганській області, після уточнення якого позивач про сить визнати протиправними д ії службових представників Д ПА у Луганській області та ск асувати акт перевірки від 12.11.20 10 №224/12/06/23/24181377, визнати протиправни м та скасувати рішення про за стосування штрафних (фінансо вих) санкцій № 0000712340 від 08.12.2010 т а рішення про результат розг ляду скарги №24339/25-08 від 29.12.2010.

Ухвалою суду від 05.02.2011 закрит о провадження у адміністрати вній справі за позовом прива тного підприємства “КіД” до Алчевської об' єднаної держ авної податкової інспекції Л уганської області в особі Пе ревальського відділення, дер жавної податкової адміністр ації в Луганській області в ч астині позовних вимог щодо с касування акту перевірки ві д 12.11.2010 №224/12/06/23/24181377 та визнання прот иправним та скасування рішен ня про результати розгляду с карги №24339/25-08 від 29.12.2010.

В обґрунтування заявлених позовних вимог зазначено, що проведеною перевіркою встан овлено порушення:

- п.2.6 глави 2 «Положення про ве дення касових операцій у нац іональній валюті в Україні» - не оприбуткування готівков их коштів згідно Z звітів;

- п.1 ст.3 Закону України “Про з астосування реєстраторів ро зрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харч ування та послуг” - не проведе ння готівкової операції чере з РРО.

На підставі акту перевірки відповідачем прийнято ріше ння від 08.12.2010 № 0000712340 про засто сування штрафних (фінансових ) санкцій до ПП “КіД” за поруше ння п.1, ст.3 Закону України “Про реєстратори розрахункових о перацій у сфері торгівлі, гро мадського харчування та посл уг” у розмірі 3748,25 грн.

Позивач не погодившись з вк азаним рішенням, оскаржив йо го до ДПА в Луганській област і. Рішенням ДПА в Луганські об ласті залишено без змін ріше ння Алчевської ОДПІ від 08.12.2010 № 0000712340.

Також, позивач не згоден з р озглядом первинної скарги ДП А в Луганській області, оскіл ьки такий розгляд відбувся з порушеннями вимог Закону Ук раїни “Про порядок погашення зобов' язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами”.

Крім того, позивач не згоден з порядком проведення перев ірки.

Так, позивач зазначає, що бу ло проведено планову перевір ку. Разом з тим, письмове повід омлення про проведення плано вої перевірки позивачу відпо відачем не надсилалося, у зв' язку з чим працівники податк ової служби протиправно пров ели планову перевірку позива ча, чим перевищили свої служб ові повноваження.

У судове засідання предста вник позивача не з' явився, п ро дату, час та місце розгляду справи повідомлений належни м чином. До початку судового з асідання надіслав до суду за яву про розгляд справи без йо го участі.

Представник першого відпо відача під час судового засі дання у задоволенні позовних вимог просив відмовити у пов ному обсязі.

Представник другого відпо відача у судове засідання не з' явився, про дату, час та мі сце слухання повідомлявся на лежним чином, причини неявки суду не відомі. У раніше надан их суду запереченнях просив відмовити у задоволенні поз овних вимог.

Заслухавши пояснення пред ставника другого відповідач а, дослідивши матеріали спра ви, розглянувши справу в межа х заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, о цінивши докази відповідно до вимог ст.ст.69-72 КАС України, суд прийшов до наступного.

Статтею 19 Конституції Украї ни встановлено, що правовий п орядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яки х ніхто не може бути примушен ий робити те, що не передбачен о законодавством. Органи дер жавної влади та органи місце вого самоврядування, їх поса дові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повн оважень та у спосіб, що передб ачені Конституцією та Закона ми України.

У судовому засіданні встан овлено, підтверджено матеріа лами справи, що приватне підп риємство “КіД” зареєстрован о в якості юридичної особи Пе ревальською районною держав ною адміністрацією Луганськ ої області 11.04.1996 за № 1 373 120 0000 000109, про що видано відповідне свідоц тво (а.с.9).

12.11.2010 посадовими особами ДПА в Луганській області здійсне но перевірку аптечного кіоск у розташованого за адресою: Л уганська область, м. Переваль ськ, вул. Кавказька 32 з питань дотримання суб' єктом госпо дарювання ПП “КіД” (код за ЄДР ПОУ 24181377, юридична адреса: Луган ська область, м. Перевальськ, в ул. Леніна, 37/110) порядку проведе ння розрахунків за товари (по слуги), вимог з регулювання об ігу готівки, наявності торго вих патентів і ліцензій, за ре зультатами якої складено акт перевірки від 12.11.2010 № 224/12/06/23/24181377 (а.с. 15-16).

Згідно акту перевірки від 12 .11.2010 № 224/12/06/23/24181377 в ході ї проведення встановлені порушення:

1) пункту 1 статті 3 Закону Укр аїни “Про реєстратори розрах ункових операцій у сфері тор гівлі, громадського харчуван ня та послуг”(розрахункова о перація проведена без застос ування РРО);

2) пункту 2 статті 3 Закону Укр аїни “Про реєстратори розрах ункових операцій у сфері тор гівлі, громадського харчуван ня та послуг”(особі, яка отрим ала товар, розрахунковий док умент встановленої форми не надано);

3) п.2.6 глави 2 «Положення про ве дення касових операцій у нац іональній валюті в Україні» - не оприбуткування готівков их коштів згідно Z звітів;

4) ст. 9 Закону України “Про лі цензування певних видів госп одарської діяльності».

Акт перевірки від 12.11.2010 № 224/12/06/23/24 181377 підписано провізором Пр імєровою І.О. без зауважень .

На підставі акту перевірки від 12.11.2010 № 224/12/06/23/24181377 Алчевською ОД ПІ (Перевальське відділення) прийнято рішення від 08.12.2010 № 0 000712340 про застосування штраф них (фінансових) санкцій до ПП “КіД” за порушення п.1, ст.3 Зако ну України “Про реєстратори розрахункових операцій у сфе рі торгівлі, громадського ха рчування та послуг” у розмір і 3748,25 грн. (а.с.18).

Не погодившись з прийняти р ішенням, позивач звернувся з і скаргою до ДПА в Луганській області.

Рішенням ДПА в Луганські об ласті про результати розгляд у скарги від 29.12.2010 № 24339/25-08 залишено без змін рішення Алчевської ОДПІ від 08.12.2010 № 0000712340 про заст осування штрафних (фінансови х) санкцій у сумі 3748,25 грн., а скар гу директора ПП “КіД” від 17.12.2010 без задоволення.

Відповідно до п.2 ч.1 ст.11 Закон у України “Про державну пода ткову службу в Україні”, який був чинним на час виникнення спірних правовідносин, орга ни державної податкової служ би у випадках, в межах компете нції та у порядку, встановлен их законами України, мають пр аво здійснювати контроль за додержанням порядку проведе ння готівкових розрахунків з а товари (послуги) у встановле ному законом порядку.

Посилання позивача на те, що податковим органом було пор ушено порядок проведення пер евірки, передбачений ст.11-1 Зак ону України “Про державну по даткову службу” від 04.12.1990 року з а № 509 (далі-Закон № 509), є незмісто вним з наступних підстав.

Згідно п.1 ст.11 Закону “Про де ржавну податкову службу в Ук раїні” (у редакції , що діяла н а момент виникнення спірних правовідносин) органи держав ної податкової служби мають право здійснювати: документа льні невиїзні перевірки (на п ідставі поданих податкових д екларацій, звітів та інших до кументів, пов'язаних із нарах уванням і сплатою податків т а зборів (обов'язкових платеж ів) незалежно від способів їх подання); планові та позаплан ові виїзні перевірки своєчас ності, достовірності, повнот и нарахування і сплати подат ків та зборів (обов'язкових пл атежів), дотримання валютног о законодавства.

Згідно ст.11-1 Закону України “ Про державну податкову служб у в Україні” плановою виїзно ю перевіркою вважається пере вірка платника податків щодо своєчасності, достовірності , повноти нарахування та спла ти ним податків та зборів (обо в' язкових платежів), яка пер едбачена у плані роботи орга ну державної податкової служ би і проводиться за місцезна ходженням такого платника по датків чи за місцем розташув ання об' єкта права власност і, стосовно якого проводитьс я така планова виїзна переві рка.

При проведенні планової ви їзної перевірки перевіряють ся сукупні показники фінансо во-господарської діяльності платника податків.

Право на проведення планов ої виїзної перевірки платник а податків надається лише в т ому випадку, якщо йому не пізн іше ніж за 10 днів до дня її пров едення надіслано письмове по відомлення із зазначенням да ти початку та закінчення про ведення цієї перевірки.

Планова перевірка щодо кон тролю за розрахунковими опер аціями у сфері готівкового т а безготівкового обігу не є п еревіркою фінансово - господ арської діяльності суб' єкт а господарювання і не пов'яза на зі сплатою податків та збо рів (обов'язкових платежів) до бюджетів та державних цільо вих фондів, неподаткових пла тежів.

У випадках застосування ре єстраторів розрахункових оп ерацій Закон України “Про за стосування реєстраторів роз рахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчу вання та послуг” є спеціальн им. Отже, інші акти законодавс тва, у тому числі і Закон Украї ни “Про державну податкову с лужбу в Україні”, застосовую ться тільки в тій частині, що н е врегульована Законом Украї ни “Про застосування реєстра торів розрахункових операці й у сфері торгівлі, громадськ ого харчування та послуг”.

Перевірка аптеки ПП “Кід” б ула проведена в межах повнов ажень податкових органів, ви значених ст.15 Закону України “ Про застосування реєстратор ів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг” від 06.07.1 995 року № 265 (далі-Закон № 265) та п.2 ст .11 Закону України “Про державн у податкову службу в Україні ”.

Зокрема, згідно із ст.15 Закон у № 265 контроль за додержанням суб'єктами підприємницької діяльності порядку проведен ня розрахунків за товари (пос луги) здійснюється податкови ми органами шляхом проведенн я планових та позапланових п еревірок відповідно до закон одавства України.

Таким чином, планова переві рка щодо контролю за здійсне нням розрахункових операцій у сфері готівкового та безго тівкового обігу, проводиться за окремим щомісячним плано м ДПА в Луганській області, що регламентовано п.3.1 наказу ДП А України від 27.05.2008 року № 355 “Про затвердження Методичних рек омендацій щодо порядку взаєм одії між підрозділами органі в державної податкової служб и України при організації та проведенні перевірок платни ків податків”(далі - Наказ № 355).

Отже, письмове повідомленн я за десять днів до дня провед ення зазначеної перевірки із зазначенням дати початку та закінчення її проведення ві дповідно до ч.4 ст.11-1 Закону Укр аїни “Про державну податкову службу в Україні” не надсила ється, оскільки таке повідом лення за 10 днів надсилається п ри проведенні планової виїзн ої перевірки фінансово - госп одарської діяльності суб' є кта господарювання, а саме: св оєчасності, достовірності, п овноти нарахування і сплати податків та зборів (обов'язко вих платежів), додержання вал ютного законодавства, а факт ично було здійснено планову перевірку щодо контролю за д одержанням порядку проведен ня готівкових розрахунків за товари (послуги) у встановлен ому законом порядку.

Позовна вимога щодо визнан ня протиправними дій посадов их осіб ДПА у Луганській обла сті, залишається судом без за доволення з огляду на таке.

Вчинення дій суб' єктом вл адних повноважень є способом реалізації наданої суб' єкт у владних повноважень компет енції. Здійснення дії являє с обою процес реалізації надан их законом функцій суб' єкту владних повноважень. Самі по собі дії не тягнуть за собою б удь-яких правових наслідків для особи. Правові наслідки д ля позивача несуть акти інди відуальної дії - рішення про застосування штрафних (фіна нсових) санкцій. Саме вони маю ть вплив на його права та інте реси. Виходячи із завдань Код ексу адміністративного судо чинства України, як то захист прав, свобод та інтересів фіз ичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публі чно-правових відносин від по рушень з боку органів держав ної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посад ових і службових осіб, інших с уб' єктів при здійсненні ним и владних управлінських функ цій на основі законодавства, судовий захист права може бу ти здійснений лише за умови н аявності порушення для фізич ної особи прав (чи інтересів).

З огляду на вищевикладене, с уд зазначає, що вимоги позива ча в цій частині не підлягают ь задоволенню через відсутні сть порушення прав діями від повідача, а обраний позиваче м спосіб захисту в цій частин і не відповідає об' єкту пор ушеного права.

Правові засади застосуван ня реєстраторів розрахунков их операцій у сфері торгівлі , громадського харчування та послуг визначено Законом Ук раїни “Про застосування реєс траторів розрахункових опер ацій у сфері торгівлі, громад ського харчування та послуг” , дія його поширюється на усіх суб'єктів господарювання та їх господарські одиниці, які здійснюють розрахункові опе рації у готівковій та/або без готівковій формі.

Статтею 3 Закону України “Пр о застосування реєстраторів розрахункових операцій у сф ері торгівлі, громадського х арчування та послуг” визначе но, що суб' єкти підприємниц ької діяльності, які здійсню ють розрахункові операції в готівковій та/або у безготів ковій формі (із застосування м платіжних карток, платіжни х чеків, жетонів тощо) при прод ажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадськог о харчування та послуг, зобов ' язані проводити розрахунк ові операції на повну суму по купки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та п ереведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахун кових операцій з роздрукуван ням відповідних розрахунков их документів, що підтверджу ють виконання розрахункових операцій; видавати особі, яка отримує або повертає товар, о тримує послугу або відмовляє ться від неї, розрахунковий д окумент встановленої форми н а повну суму проведеної опер ації; забезпечувати відповід ність сум готівкових коштів на місці проведення розрахун ків сумі коштів, яка зазначен а в денному звіті реєстратор а розрахункових операцій, за безпечувати щоденне друкува ння в книгах обліку розрахун кових операцій фіскальних зв ітних чеків.

Згідно акту перевірки від 12 .11.2010 № 224/12/06/23/24181377 в ході ї проведення встановлено факт проведенн я розрахункової операції з п родажу 2-х пачок вітамінів «Pregna care» загальною вартістю 89,60 грн. т а однієї пачки вітамінів «Пі ковіт» вартістю 50,50 грн., усього на загальну суму 140,10 грн. без за стосування реєстратора роз рахункових операцій. Реєстра тор розрахункових операцій, що знаходився на місці прове дення розрахунків був не ув імкненому стані. На місті про ведення розрахунків в аптеч ному пункті на час проведен ня перевірки знаходилося 749,65 г рн.

За порушення вимог Закону У країни “Про застосування реє страторів розрахункових опе рацій у сфері торгівлі, грома дського харчування та послуг ” до суб'єктів господарюванн я, які здійснюють розрахунко ві операції за товари (послуг и), за рішенням відповідних ор ганів державної податкової с лужби України застосовуютьс я фінансові санкції у разі не проведення розрахункових о перацій через реєстратори ро зрахункових операцій - у п' я тикратному розмірі вартості проданих товарів (наданих по слуг), на які виявлено невідпо відність. (п.1 ст.17 Закону Україн и “Про застосування реєстрат орів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадсько го харчування та послуг”).

З рішення ДПА України в Луг анській області від 29.12.2010 №24339/25-08 про результати розгляду ска рг вбачається наступне. У яко сті доказу встановленого пе ревіркою порушення п.1. ст.3 Зак ону України “Про застосуванн я реєстраторів розрахункови х операцій у сфері торгівлі, г ромадського харчування та по слуг” Алчевською ОДПІ до роз гляду скарги надано: опис гот івкових коштів у сумі 749,65 грн., які знаходилися на місці про ведення розрахунків в аптеч ному пункті, що належить прив атному підприємству «КіД», з а адресою: м. Перевальськ, вул. . Кавказька, 38 та були отримані за реалізований товар, склад ений та підписаний провізор ом Примєровою І.О.; поясне ння провізора І.О., надані під час перевірки, в яких підтве рджується факт здійснення р озрахункових операцій без з астосування реєстратора роз рахункових операцій.

Оскільки в судовому засіда нні достовірно встановлено н аявність з боку позивача пор ушення п.1 ст.3 Закону України “ Про застосування реєстратор ів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг”, а саме - не проведення розрахункови х операцій через реєстратори розрахункових операцій, зна ходять своє підтвердження по силання відповідача на право мірність застосування до ПП «КіД» штрафних санкцій ріше нням від 08.12.2010№ 0000712340.

Таким чином, позивач не нада в суду належні докази в обґру нтування позовних вимог про визнання неправомірними дій ДПА України в Луганській обл асті та скасування рішення п ро застосування штрафних (фі нансових) санкцій № 0000712340 ві д 08.12.2010, як це передбачено части ною 1 статті 11 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни, в якій зазначено, що розгл яд і вирішення справ в адміні стративних судах здійснюєть ся на засадах змагальності с торін та свободи в наданні ни ми суду своїх доказів і у дове денні перед судом їх перекон ливості, а також частиною 1 ста тті 71 Кодексу адміністративн ого судочинства України, в як ій зазначено, що кожна сторон а повинна довести ті обстави ни, на яких ґрунтуються її вим оги та заперечення, що є підст авою для відмови у задоволен ні позову в повному обсязі.

На підставі викладеного, ке руючись ст.ст. 2, 9, 71, 87, 94, 158-163, 167, 254 Коде ксу адміністративного судоч инства України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні адміні стративного позову Приватно го підприємства “КіД” до Алч евської об' єднаної державн ої податкової інспекції Луга нської області в особі Перев альського відділення, Держав ної податкової адміністраці ї в Луганській області про ви знання протиправними дій, пр о визнання протиправним та с касування рішення про застос ування штрафних (фінансових) санкцій № 0000712340 від 08.12.2010, та р ішення № 24339/25-08 від 29.12.2010 про резуль тати розгляду скарги відмов ити повністю.

Постанова суду першо ї інстанції набирає законної сили після закінчення строк у подання апеляційної скарг и, встановленого Кодексом ад міністративного судочинств а України, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання ап еляційної скарги судове ріше ння, якщо його не скасовано, на бирає законної сили після по вернення апеляційної скарги , відмови у відкритті апеляці йного провадження або набран ня законної сили рішенням за наслідками апеляційного про вадження.

Апеляційна скарга подаєть ся до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ух валив оскаржуване судове ріш ення. Копія апеляційної скар ги одночасно надсилається ос обою, яка її подає, до суду апе ляційної інстанції.

Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодекс у, а також прийняття постанов и у письмовому провадженні а пеляційна скарга подається п ротягом десяти днів з дня отр имання копії постанови.

Якщо суб' єкта владних пов новажень у випадках та поряд ку, передбачених частиною че твертою статті 167 цього Кодекс у, було повідомлено про можли вість отримання копії постан ови суду безпосередньо в суд і, то десятиденний строк на ап еляційне оскарження постано ви суду обчислюється з насту пного дня після закінчення п ' ятиденного строку з момент у отримання суб' єктом владн их повноважень повідомлення про можливість отримання ко пії постанови суду.

Повний текст постанови скл адено та підписано 08 квітня 2011 року.

Суддя С.В. Борзаниця

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.04.2011
Оприлюднено27.04.2011
Номер документу15012032
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1823/11/1270

Постанова від 05.04.2011

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

С.В. Борзаниця

Ухвала від 05.04.2011

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

С.В. Борзаниця

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні