Постанова
від 15.04.2011 по справі 2а/2370/1867/2011
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15 квітня 2011 року Справа № 2а/2370/1867/2011

14 год. 30 хв.

Черкаський окружний ад міністративний суд у складі:

головуючого судді - Ков аленка В.І.,

при секретарі - Попові й Ю.Є.,

за участю представників ві д:

позивача - Квітки С.М. , Бочковської В.А., за дов іреностями,

відповідача - Алекса ндрова В.М., за довіреністю,

третьої особи - ОСОБА _4,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні в м. Черкас и адміністративну справу за позовом Золотоніського місь крайонного центру зайнятост і до товариства з обмеженою в ідповідальністю «Гранекс - Черкаси», третя особа, яка не з аявляє самосійних вимог на с тороні відповідача ОСОБА_4 про стягнення 46687 грн. 36 коп.,

ВСТАНОВИВ:

Золотоніський міськрайо нний центру зайнятості зверн увся до Черкаського окружног о адміністративного суду з п озовною заявою до товариства з обмеженою відповідальніст ю «Гранекс - Черкаси»про стя гнення 46687 грн. 36 коп. штрафних са нкцій.

Обґрунтовуючи позовні вим оги, представники позивача з азначили, що відповідач, пору шив вимоги п.5 ст. 20 Закону Украї ни «Про зайнятість населення », внаслідок чого позивачем з астосовано штраф в розмірі 4668 7 грн. 36 коп.

Представники позивача в су довому засіданні позовні вим оги підтримали, позов просил и задовольнити повністю з пі дстав, викладених у позовній заяві та пояснили, що згідно П оложення про інспекцію по ко нтролю за додержанням законо давства про зайнятість насел ення, затвердженого постанов ою Кабінету Міністрів Україн и від 24 червня 1991 року за №47, інсп екції надано право застосову вати економічні санкції до п ідприємств, установ, організ ацій усіх форм власності, за п орушення законодавства про з айнятість населення, передба чені ст.20 Закону України «Про зайнятість населення».

Представник відповідача в судовому засіданні проти по зовних вимог заперечив повні стю, та надав суду письмові за перечення.

Вислухавши представників позивача та відповідача, а та кож третю особу ОСОБА_4, ро зглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з ' ясувавши всі фактичні обст авини, на яких ґрунтується по зов, об' єктивно оцінивши до кази, які мають юридичне знач ення для розгляду справи і ви рішення спору по суті, суд вст ановив, що Золотоніський міс ькрайонний центр зайнятості є місцевим органом державно ї служби зайнятості та є робо чим органом Фонду загальнооб ов' язкового державного соц іального страхування на випа док безробіття.

Суд встановив, що 21 грудня 2010 р оку позивачем в межах компет енції, встановленої Законом України «Про зайнятість насе лення»та на підставі Положен ня про інспекцію по контролю за додержанням законодавств а про зайнятість населення, з атвердженого постановою Каб інету Міністрів України від 24 червня 1991 року за №47, проведена перевірка додержання законо давства про зайнятість насел ення товариства з обмеженою відповідальністю «Гранекс - Черкаси», за результатами як ої складено акт про порушенн я Закону України «Про зайнят ість населення»№ 2 від 02.02.2011 рок у

В ході перевірки встановле но, що відповідачем порушено вимоги статті 20 Закону Україн и «Про зайнятість населення» .

Дослідивши письмові матер іали справи, судом встановле но, що товариство з обмеженою відповідальністю «Гранекс - Черкаси»зареєстроване як пл атник податків до Фонду зага льнообов' язкового державн ого соціального страхування на випадок безробіття в Золо тоніському міськрайонному ц ентрі зайнятості з 22.02.2007 року, р еєстраційний №235502533.

Згідно відомостей, вказани х у довідці АБ № 307199 відповідач зареєстрований Золотоніськ ою районною державною адміні страцією 09.04.2001 року до Єдиного д ержавного реєстру підприємс тв та організацій України.

Судом також встановлено, що Статут відповідача затвердж ений рішенням загальних збор ів засновників (протокол №8 ві д 19.05.2008 року), державна реєстрац ія змін проведена 27.05.2008 року.

Судом встановлено, що наказ ом № 32-к від 15 травня 2009 року «Про скорочення чисельності прац івників товариства»був попе реджений ОСОБА_4 про скоро чення посади заступника дире ктора з іновацій, розвитку та безпеки підприємства та нас тупне вивільнення з роботи.

Наказом № 45-к від 16 липня 2009 рок у «Про звільнення за скороче нням штату ОСОБА_4.»було з вільнено ОСОБА_4 з посади заступника директора з інова цій, розвитку та безпеки підп риємства 16 липня 2009 року згідно вимог п.1. ст.40 Кодексу Законів про працю України у зв' язку із скороченням штату.

Не дивлячись на те, що в само му наказі № 32-к передбачено не обхідність подачі звітів до центру зайнятості про заплан оване та фактичне вивільненн я працівників, звіти «Про зап лановане вивільнення праців ників»за формою №4-ПН та «Про ф актичне вивільнення» за форм ою №4 - ПН на вивільненого ОС ОБА_4 ТОВ «Гранекс - Черкас и»до Золотоніського міськра йонного центру зайнятості не подавалися.

Тому, на підставі вищевикла деного, суд встановив, що ТОВ « Гранекс - Черкаси»порушено вимоги п. 5 ст. 20 Закону Укр аїни «Про зайнятість населен ня»в частині неподання звіті в про вивільнення ОСОБА_4 .

Згідно ч. 5 ст. 20 Закону Україн и «Про зайнятість населення» , при вивільненні працівникі в (у тому числі працюючих пенс іонерів та інвалідів) у зв'язк у із змінами в організації ви робництва і праці, у тому числ і ліквідацією, реорганізаціє ю або перепрофілюванням підп риємств, установ, організаці й, скороченням чисельності а бо штату працівників, підпри ємства, установи, організаці ї, незалежно від форм власнос ті, повідомляють про це не піз ніше як за два місяці у письмо вій формі державну службу за йнятості, вказуючи підстави і строки вивільнення, наймен ування професій, спеціальнос тей, кваліфікацій, розмір опл ати праці, а в десятиденний ст рок після вивільнення - напра вляють списки фактично вивіл ьнених працівників, зазначаю чи в них інвалідів.

Пунктом 2 ч.5 ст.20 Закону Украї ни «Про зайнятість населення »визначено, що у разі неподан ня або порушення строків под ання цих даних, стягується шт раф у розмірі річної заробіт ної плати за кожного вивільн еного працівника.

Згідно акту №2 від 02.02.2011 року та довідки про середню заробіт ну плату (дохід) для призначен ня допомоги у зв' язку із тим часовою непрацездатністю та у зв' язку із вагітністю та п ологами №13 від 17.01.2011 року, сума шт рафу, яка підлягає стягненню з ТОВ «Гранекс - Черкаси» становить 46687 грн. 36 коп.

Крім того, судом встановлен о, що начальником інспекції п о контролю за додержанням за конодавства про зайнятість н аселення Черкаського обласн ого центру зайнятості Квіт кою С. М. та головним спеціал істом інспекції ОСОБА_6 21 г рудня 2010 року здійснена плано ва перевірка додержання зако нодавства про зайнятість нас елення TOB «Гранекс-Черкаси».

Під час перевірки складени й акт №138 від 21.12.2010 року, в якому за значено, що наказом № 32-к від 15.05. 2009 року «Про скорочення чисел ьності працівників товарист ва»було попереджено ОСОБА _4 про скорочення з посади за ступника директора з іноваці й, розвитку та безпеки підпри ємства 16.07.2009 року. В цьому ж акті зазначено, що наказом № 45-к від 16.07.2009 року «Про звільнення за с короченням штату ОСОБА_4.» ОСОБА_4 звільнено з посади заступника директора з інов ацій, розвитку та безпеки під приємства 16.07.2009 року згідно п.1 с т. 40 Кодексу Законів про працю України.

Судом встановлено, що згідн о відомостей, вказаних в акті № 138 від 21.12.2010 року належним чин ом ознайомлена виконуюча обо в'язки генерального директор а TOB «Гранекс-Черкаси»ОС ОБА_7. Заперечень під час п еревірки щодо встановл еного факту звільнення пр ацівника ОСОБА_4 з посади заступника директора з інова цій, розвитку та безпеки пі дприємства 16.07.2009 року згідно п.1 ст. 40 Кодексу Законів про пр ацю України не було. З года зі змістом складеного А кту № 138 від 21.12.2010 року бу ла підтверджена підписом ОСОБА_7

Згідно п.4 наказу № 32-к в ід 15.05.2009 р. визначено обов'язок TOB «Гранекс-Черкаси»щодо подан ня звітності до центру зайня тості про заплановане та фак тичне вивільнення працівник ів, зокрема щодо працівника ОСОБА_4 Зазначений наказ пі дписаний генеральним директ ором TOB «Гранекс-Черкаси», а та кож, судом встановлено, що з на казом ознайомлений сам праці вник ОСОБА_4, що самим ОС ОБА_4 в судовому засіданні б уло підтверджено.

При дослідженні письмови х матеріалів справи, суд вста новив, що наказ № 45-к від 16 липня 2009 року, який свідчить про звіл ьнення гр. ОСОБА_4 з посади заступника директора з інов ацій, розвитку та безпеки під приємства за п.1 ст. 40 КЗпП Украї ни, та який був також підписан ий генеральним директором, о знайомлений працівник ОСО БА_4 та відповідальна особа відповідача ОСОБА_7

Тому, суд твердження відп овідача щодо помилки працівн ика відділу кадрів TOB «Гран екс-Черкаси»при складанні наказів № 32-к та № 45-к вваж ає безпідставними та не обґр унтованими.

Також, суд приходить до висн овку про те, що твердження відповідача щодо відсутност і в штатному розписі посад и «заступника директора з іновацій, розвитку т а безпеки підприємства»є неп равдивими. Оскільки, згідн о наказу TOB «Гранекс-Черкаси»№ 105-к від 30.12.2008 року зазначена пос ада затверджена штатним розк ладом на 2009 рік. Також, судом вс тановлено TOB «Гранекс-Черкаси »мають табелі робочого часу (листопад 2008 року, грудень 2008 рок у), в яких відмічено робочий ча с гр. ОСОБА_4 на посаді заст упника директора з іновацій, розвитку та безпеки підприє мства.

З матеріалів справи вбачає ться, що під час проведення пе ревірки 21.12.2010 року, також був ск ладений Припис № 138 від 21.12.2010 року , в якому констатувались факт и встановлені перевіркою, зо крема неподання звіту форми 4-ПН (план, факт) щодо запланова ного та фактичного вивільнен ня ОСОБА_4, зобов'язання TOB « Гранекс-Черкаси»дотримуват ись вимог чинного законодавс тва та, при наявності, подати д окументи, що підтверджують ф акт подання до Золотоніськог о МРЦЗ звітів форми 4-ПН (план, ф акт) щодо ОСОБА_4

Припис № 138 від 21.12.2010 року не міс тить вимог щодо необхідності складання нових наказів (нак аз № 08-к від 27.01.2011 року), які б корег ували або вносили зміни в ная вні накази (№ 32-к від 15.05.2009 pоку, № 45-к від 16.07.2009 року та не зобов'язує в ідповідача вчиняти дані дії.

Під час судового засідання відповідач стверджував, що н аказ № 08-к від 27.01.2011 року складен ий на виконання припису №138 ві д 21.12.2010 року, чим визнає всі обст авини, що потягли за собою пор ушення в законодавстві про з айнятість населення, а саме п .5 ст.20 Закону України.

Тобто, відповідач під час пе ревірки визнав факт недотрим ання законодавства

про за йнятість населення, разом з т им п.5 ст. 20 Закону України «Про

зайнятість населення»не передбачає скасування відпо відальності у випадку

буд ь-яких змін.

Судом встановлено, що ОСО БА_4 з наказом № 08-к від 27.01.2011

року не ознайомлений, що тако ж підтверджується свідчення ми самого ОСОБА_4 в судово му засіданні.

Право Черкаського міськог о центру зайнятості стягуват и з підприємств, установ, орга нізацій штрафи за порушення ст.20 Закон України «Про зайнят ість населення»регламентов ано цим Законом, Положенням п ро державну службу зайнятост і та Положенням про інспекці ю по контролю за додержанням законодавства про зайнятіст ь населення, затвердженими п остановою Кабінету Міністрі в України від 24.06.1991 року №47.

Так, у п.1 Положення про держа вну службу зайнятості, зазна чено, що державна служба зайн ятості складається з Державн ого центру зайнятості Мінпра ці, центру зайнятості Автоно мної Республіки Крим, обласн их, Київського та Севастопол ьського міських, районних, мі ськрайонних, міських і район них у містах центрів зайнято сті. У п.2 вказаного Положення передбачено, що основними за вданнями державної служби з айнятості є, зокрема, контрол ь за дотриманням законодавст ва про зайнятість підприємст вами, установами, організаці ями усіх форм власності.

Згідно п.п. “ф”, п.4 Положення про державну службу зайнятос ті, державна служба зайнятос ті відповідно до покладених на неї завдань здійснює конт роль за дотриманням підприєм ствами, установами і організ аціями усіх форм власності, з аконодавства про зайнятість населення.

Відповідно до п.п. “л”, п.8 вка заного Положення, державна с лужба зайнятості має право с тягувати відповідно до Закон у України «Про зайнятість на селення»штрафи з підприємст в, установ та організацій усі х форм власності, зокрема, у ра зі неподання або порушення с троків подання державній слу жбі зайнятості письмового по відомлення про наступне виві льнення працівників, як це пе редбачено пунктом 5 статті 20 З акону України «Про зайнятіст ь населення».

Постановою Кабінету Мініс трів України № 47 від 24.06.1991 року за тверджено Положення про інсп екцію по контролю за додержа нням законодавства про зайня тість (далі - Положення), у відп овідності до якого, інспекці я має право застосовувати ек ономічні санкції до підприєм ств, установ, організацій усі х форм власності, за порушенн я законодавства про зайнятіс ть населення, передбачені ст аттями 5 і 20 Закону України «Пр о зайнятість населення»і за недодержання вимог статей 8 і 18 зазначеного Закону.

Враховуючи викладене, суд п риходить до висновку щодо пр авомірності застосування до відповідача штрафу та стягн ення з нього суми штрафу в роз мірі 46687 грн. 36 коп.

Відповідно до частини 1 стат ті 71 Кодексу адміністративно го судочинства України кожна сторона повинна довести ті о бставини, на яких ґрунтуютьс я її вимоги та заперечення, кр ім випадків, встановлених ст аттею 72 цього Кодексу.

Інших доказів сторони суду не назвали та не надали.

Таким чином, виходячи з меж заявлених позовних вимог, си стемного аналізу положень чи нного законодавства України та матеріалів справи, суд дій шов висновку, що викладені в п озовній заяві доводи позивач а є обґрунтованими та такими , що підлягають задоволенню.

Оскільки спір вирішено на к ористь суб' єкта владних пов новажень, звільненого від сп лати судового збору, а також з а відсутності витрат позивач а - суб'єкта владних повноваже нь, пов'язаних із залученням с відків та проведенням судови х експертиз, судові витрати (с удовий збір) стягненню з відп овідача не підлягають.

Керуючись статтями 69, 70, 71, 94, ст .ст. 158-163 та 167 Кодексу адміністра тивного судочинства України , суд,

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов з адовольнити повністю.

Стягнути з товариства з обм еженою відповідальністю «Гр анекс - Черкаси», що знаходи ться за адресою: 19770, Черкаська обл., Золотоніський р-н, с. День ги, вул. Кірова, буд.127, ідентифі каційний код 31423617 на користь Зо лотоніського міськрайонног о центру зайнятості, що знахо диться за адресою: 19700, Черкаськ а обл., м. Золотоноша, вул. Обухо ва, 52, ідентифікаційний код 21368394 борг в розмірі 46687 (сорок шість тисяч шістсот вісімдесят сі м) грн. 36 коп.

Постанова суду набирає зак онної сили відповідно до вим ог статті 254 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и.

Постанова може бути оскарж ена згідно порядку, передбач еному статтями 185-187 Кодексу адм іністративного судочинства України.

Повний текст виготовле но та підписано 18 квітня 2011 рок у.

Суддя В.І. Кова ленко

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.04.2011
Оприлюднено28.04.2011
Номер документу15012595
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/2370/1867/2011

Ухвала від 13.04.2011

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.І. Коваленко

Ухвала від 04.04.2011

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.І. Коваленко

Ухвала від 24.03.2011

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.І. Коваленко

Ухвала від 15.02.2012

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Денісов А.О.

Постанова від 15.04.2011

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.І. Коваленко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні