Ухвала
від 12.10.2010 по справі 2а-6230/10/8/0170
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія

СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯ ЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУ Д

УХВАЛА

Іменем України

Справа № 2а-6230/10/8/0170

12.10.10 м. Севастополь

Севастопольськ ий апеляційний адміністрати вний суд у складі колегії суд дів:

головуючого судді Щеп анської О.А.,

суддів Курапової З.І. ,

Яковенко С.Ю.

секретар судового засід ання Шкурлатов Д.Г.

сторони в судове засідання не з'явилися.

розглянувши апеляційну с каргу Республіканського комітету по земельних ресурс ах Автономної Республіки Кри м на постанову Окружного адм іністративного суду Автоном ної Республіки Крим (суддя Ку шнова А.О.) від 28.05.2010 у справі № 2а-62 30/10/8/0170

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Центр дозвілля православно ї молоді" (вул. Чапаєва, 65, кв.1, м .Бахчисарай, Автономна Респу бліка Крим, 98400)

до Республіканського к омітету по земельних ресурса х Автономної Республіки Крим (вул. Кечкеметська 114, м.Сімферо поль, Автономна Республіка К рим, 95038)

про визнання протиправним та скасування пункту виснов ку, спонукання до виконання п евних дій,

ВСТАНОВИВ:

Постановою Окружного а дміністративного суду Автон омної Республіки Крим від 28.05.20 10 у справі № 2а-6230/10/8/0170 позовні вим оги Товариства з обмеженою в ідповідальністю "Центр дозві лля православної молоді" зад оволено.

Визнано протиправним та ск асовано пункт Висновку № 5414-з/1 від 10.12.2009, складеного Республік анським комітетом по земельн их ресурсах Автономної Респу бліки Крим 02.04.2010, яким відмовле но в узгодженні проекту земл еустрою з відведення та пере дачі в оренду земельної діля нки ТОВ “Центр дозвілля прав ославної молоді”для будівни цтва бази відпочинку на 45 км а втодороги Бахчисарай-Ялта на території Голубінської сіль ської ради Бахчисарайського району, АРК.

На Республіканський коміт ет по земельних ресурсах Авт ономної Республіки Крим покл адено обов'язок прийняти ріш ення про погодження Проекту землеустрою з відведення зем ельної ділянки в оренду ТОВ " Центр дозвілля православної молоді" для будівництва бази відпочинку на 45 км. Автодорог и Бахчисарай - Ялта на територ ії Голубінської селищної рад и Бахчисарайського району, А РК.

Також, судом вирішено питан ня щодо розподілу судових ви трат.

Не погодившись з зазначено ю постановою суду, Республік анський комітет по земельних ресурсах Автономної Республ іки Крим звернувся з апеляці йною скаргою, в якій просить с касувати постанову Окружног о адміністративного суду Авт ономної Республіки Крим від 28.05.2010 у справі № 2а-6230/10/8/0170 та відмов ити позивачу в задоволенні п озовних вимог.

Апеляційну скаргу мотивов ано тим, що судом першої інста нції при прийнятті рішення п орушено норми матеріального та процесуального права.

Відповідач в своїй апеляці йній скарзі зазначив, що відп овідно до статті 124 Земельного Кодексу України, передача в о ренду земельних ділянок держ авної або комунальної власно сті здійснюється виключно за наслідками проведення земел ьних торгів.

Перелік випадків, коли земе льні ділянки коли земельні д ілянки надаються в оренду бе з проведення земельних торгі в, встановлено частинами дру гою та третьою статті 134 Земел ьного Кодексу України, який н е передбачає випадків наданн я в оренду вільних від забудо ви земельних ділянок без про ведення земельних торгів для будівництва та обслуговуван ня об' єктів комерції, а саме , для розташування бази відпо чинку.

Таким чином, заявник апеляц ійної скарги вважає, що суд пе ршої інстанції неповно з' яс увавши обставини справи, дій шов помилкового висновку про обґрунтованість позовних ви мог.

Ухвалами Севастопольськог о апеляційного адміністрати вного суду від 09.07.2010 відкрито ап еляційне провадження за апел яційною скаргою Республікан ського комітету по земельних ресурсах Автономної Республ іки Крим та призначено справ у до розгляду на 12.10.2010, 11-50 год.

Сторони в судове засідання не з' явилися, про дату, час т а місце судового розгляду сп овіщені належним чином та св оєчасно, про причини неявки с уд не повідомили.

Чинне законодавство не обм ежує коло представників осіб , які беруть участь у справі, п ри апеляційному розгляді адм іністративної справи.

Крім того, згідно з частиною четвертою статті 196 Кодексу а дміністративного судочинст ва України, неприбуття у судо ве засідання сторін або інши х осіб, які беруть участь у спр аві, належним чином повідомл ених про дату, час і місце апел яційного розгляду, не перешк оджає судовому розгляду спра ви.

При викладених обставинах , враховуючи те, що сторони вик ликалася в судове засідання, але в суд не з' явилися, суд в важає можливим розглянути сп раву у відсутності сторін.

На підставі та за правилами статті 195 Кодексу адміністрат ивного судочинства України, колегія суддів встановила на ступне.

Позивач - Товариство з обм еженою відповідальністю "Цен тр дозвілля православної мол оді", звернувся до Окружного а дміністративного суду Автон омної Республіки Крим з адмі ністративним позовом, в яком у, з урахуванням уточнених по зовних вимог, просив суд зобо в' язати Республіканський к омітет по земельних ресурсах Автономної Республіки Крим прийняти рішення про погодже ння Проекту землеустрою з ві дведення земельної ділянки в оренду ТОВ "Центр дозвілля пр авославної молоді" для будів ництва бази відпочинку на 45 км автодороги Бахчисарай - Ялта на території Голубінської с елищної ради, Бахчисарайськи й район, АРК.

Позов мотивовано тим, що від повідач безпідставно відмов ляє в узгодженні висновку до проекту землеустрою з відве дення земельної ділянки в ор енду, посилаючись на те, що про ектом всупереч вимог статей 124, 134 Земельного Кодексу Україн и, ст. 6 Закону України “Про оре нду землі”, передбачено відв едення земельної ділянки дер жавної власності без проведе ння земельних торгів.

Позивач зазначив, що відмов а відповідача в погодженні п роекту землеустрою суперечи ть вимогам пункту 3 Перехідни х положень Закону України “П ро внесення змін до деяких за конодавчих актів України щод о сприяння будівництву”.

Суд першої інстанції позов ні вимоги задовольнив.

Судова колегія, обговоривш и доводи апеляційної скарги, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту ї х встановлення, дослідивши п равильність застосування су дом норм матеріального та пр оцесуального права, вважає, щ о апеляційна скарга не підля гає задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до частини перш ої статті 159 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и судове рішення повинно бут и законним та обґрунтованим.

Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом першої інстанції, рішенням Б ахчисарайської районної дер жавної адміністрації № 588-р ві д 26.07.2004 ТОВ "Центр дозвілля прав ославної молоді" було надано дозвіл на збір матеріалів по переднього узгодження місця розташування земельної діля нки для будівництва бази від починку на 45 км автодороги Бах чисарай-Ялта на території Го лубінської сільської ради.

28.07.2004 позивачем був отримай А кт вибору і обстеження земел ьної ділянки в натурі (на місц евості) для проведення проек тних робіт з будівництва баз и відпочинку вихідного дня н а 70 місць ТОВ “Центр дозвілля православної молоді” на 45 км а втодороги Бахчисарай-Ялта на території Голубінської сіль ської ради” № 113.

Розпорядженням Бахчисарай ської районної державної адм іністрації від 29.12.2006 №1195-р позив ачу було надано дозвіл на про ведення проектно-вишукуваль них робіт в 2007-2008 р.р. на будівниц тво та обслуговування бази в ідпочинку вихідного дня на 70 м ісць на 45 км автодороги Бахчис арай-Ялта на території Голуб інської сільської ради.

Розпорядженням Бахчисарай ської районної державної адм іністрації від 24.09.2007 №1886 позива чу було узгоджено місце розт ашування та розмір земельної ділянки, яка передається ТОВ “Центр дозвілля православно ї молоді” для будівництва ба зи відпочинку на 45 км автодоро ги Бахчисарай-Ялта на терито рії Голубінської сільської р ади, а саме узгоджено Акт вибо ру і обстеження земельної ді лянки в натурі № 113 від 28.07.2004, площ ею 10,0000 га, вирішено клопотати п еред Радою Міністрів АР Крим про надання дозволу на розро бку проекту землеустрою з ві дведення позивачу земельної ділянки в оренду.

31.03.2009 Рада Міністрів АР Крим П остановою № 181 узгодила місце розташування бази відпочинк у ТОВ “Центр дозвілля правос лавної молоді” на земельній ділянці площею 10,0000 га із земел ь запасу за межами населених пунктів Голубінської сільсь кої ради та дозволила розроб ку проекту землеустрою земел ьної ділянки на умовах оренд и.

У процесі відведення земел ьної ділянки позивачем були одержані висновки наступних органів: висновок Бахчисара йської районної СЄС № 132 від 05.08.2 009, висновок Бахчисарайської д ержавної екологічної інспек ції № 0181 від 13.05.2009, попередній вис новок Кримської республікан ської установи Бахчисарайсь кий історико-культурний запо відник № 1046 від 24.07.2009; висновок Ре спубліканського комітету з о хорони культурної спадщини № 852 від 12.02.2010, висновок Бахчисарай ського відділу архітектури т а містобудівництва № 110 від 07.08.20 10. Також був узгоджений графіч ний, проектний матеріал, в том у числі розроблений та узгод жений генеральний план земел ьної ділянки.

Землевпорядною організаці єю - ТОВ “Форум-Крим” за замовл енням позивача було розробле но проект землеустрою з відв едення земельної ділянки поз ивачу в оренду для будівницт ва бази відпочинку на 45 км авт одороги Бахчисарай-Ялта на т ериторії Голубінської сільс ької ради, Бахчисарайський р айон, АРК, який підлягав узгод женню в порядку та відповідн о до норм та вимог земельного законодавства України.

Після проведення узгоджен ня вищезазначеного проекту з емлеустрою з відведення земе льної ділянки в оренду, позив ач звернувся до відповідача із відповідною заявою за отр иманням висновку про погодже ння проекту землеустрою.

Але відповідач відмовив в у згодженні проекту землеустр ою та зазначив у висновку №5414-з /1 від 10.12.2009, що Проект землеустро ю з відведення земельної діл янки в оренду позивачу для бу дівництва бази відпочинку на 45 км автодороги Бахчисарай-Ял та на території Голубінської сільської ради, Бахчисарайс ький район, АРК - повертаєть ся на доопрацювання для усун ення зауважень, викладених у р. V Висновку.

02.04.2010 позивачем були усунуті зазначенні в р. V Висновку № 5414-з /1 від 10.12.2009 зауваження у повному обсязі, але проект землеустр ою позивачу узгоджено не бул о, у зв' язку із порушенням ст атей 124, 134 Земельного Кодексу У країни, статті 6 Закону Україн и “Про оренду землі”, оскільк и проектом передбачено відве дення в оренду земельної діл янки державної власності без проведення земельних торгів (аукціонів).

Судова колегія погоджуєть ся з висновком суду першої ін станції про обґрунтованість позовних вимог з наступного .

До повноважень Республіка нського комітету по земельни х ресурсах Автономної Респуб ліки Крим, відповідно до пунк ту 4 Положення про Республіка нський комітет по земельних ресурсах, затвердженого пост ановою Ради міністрів АРК ві д 10.11.1998 N 348, зокрема належить пров едення державної землевпоря дної експертизи регіональни х програм, схем і проектів про ведення земляної реформи, зе млеустрою і охорони земель т а погодження проектів землеу строю по відведенню земельни х ділянок.

Порядок передачі земельни х ділянок в оренду врегульов ано статтею 124 Земельного Коде ксу України.

Відповідно до частини перш ої статті 124 Земельного Кодекс у України (у редакції Закону в ід 12.05.2004 № 1709-ІV, яка діяла на періо д прийняття рішення Бахчисар айською райдержадміністрац ією від 26.07.04 р. № 588-р), передача в ор енду земельних ділянок, що пе ребувають у державній або ко мунальній власності, здійсню ється на підставі рішення ві дповідного органу виконавчо ї влади або органу місцевого самоврядування шляхом уклад ення договору оренди земельн ої ділянки.

Відповідно до статей 118, 123 Зем ельного кодексу України проц едура передачі земельних діл янок в оренду включає в себе н адання місцевою державною ад міністрацією або сільською, селищною, міською радою ріше нь про погодження місця розт ашування об' єкта (у разі нео бхідності), дозволу на розроб ку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянк и, розробку проекту землеуст рою щодо відведення земельно ї ділянки та його погодження із відповідними органами, пр ийняття рішень відповідними органами виконавчої влади а бо органом місцевого самовря дування про затвердження про екту землеустрою щодо відвед ення земельної ділянки та на дання земельної ділянки в ор енду.

Законом України “Про Держа вний бюджет України на 2008 рік т а про внесення змін до деяких законодавчих актів України” внесені зміни до статті 124 ЗК У країни та статті 16 Закону Укра їни “Про оренду землі”, відпо відно до яких набуття права о ренди земельних ділянок, що п еребувають у державній або к омунальній власності, здійсн юється виключно на аукціонах . Зазначені зміни набули чинн ості з 01.01.2008, тобто договір орен ди землі укладається відпові дним органом місцевого самов рядування з переможцем конку рсу, який набув право оренди з емельної ділянки на земельни х торгах.

До набрання чинності Закон ом України “Про Державний бю джет України на 2008 рік та про в несення змін до деяких закон одавчих актів України” проце дура передачі в оренду земел ьних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, не передбачала пр оведення аукціонів, а здійсн ювалась відповідно до статті 124 ЗК України за проектами від ведення у порядку, встановле ному статтями 118,123 Земельного к одексу України.

Як вбачається з матеріалів справи, ТОВ “Форум-Крим” за за мовленням позивача в 2009 році б уло розроблено проект землеу строю з відведення земельної ділянки позивачу в оренду дл я будівництва бази відпочинк у на 45 км автодороги Бахчисара й-Ялта на території Голубінс ької сільської ради, який під лягав узгодженню в порядку т а відповідно до норм та вимог земельного законодавства Ук раїни.

Після проведення узгоджен ня вищезазначеного проекту з емлеустрою з відведення земе льної ділянки в оренду, позив ач звернувся до відповідача за отриманням погодження про екту землеустрою.

Але позивачу було відмовле но в погодженні цього Проект у землеустрою на підставі зм ін, внесених до статті 124 Земел ьного кодексу України Законо м України “Про Державний бюд жет України на 2008 рік та про вн есення змін до деяких законо давчих актів України”, відпо відно до яких набуття права о ренди земельних ділянок, що п еребувають у державній або к омунальній власності, здійсн юється виключно на аукціонах (торгах). При цьому відповідач посилався на порушення стат ей 124, 134 Земельного кодексу Укр аїни, статті 6 Закону України "Про оренду землі" оскільки пр оектом землеустрою передбач ений відвід в оренду земельн ої ділянки державної власнос ті без проведення земельних торгів (аукціонів)".

До компетенції відповідач а входить тільки надання про позицій щодо розпорядження з емлями державної та комуналь ної власності, забезпечення в межах своєї компетенції ре гулювання земельних відноси н, створення та ведення держа вного земельного кадастру та реєстрації в його складі зем ельних ділянок і прав на них, а також відповідач наділений іншими повноваженнями, які н е стосуються вирішення питан ня щодо права надання в оренд у земельних ділянок.

Отже до компетенції відпов ідача входить узгодження про ектів землеустрою та проведе ння державної експертизи пр оектів землеустрою з відведе ння земельних ділянок з точк и зору дотримання вимог спец іального земельного законод авства, містобудівної докуме нтації, а не надання у висновк у до Проекту землеустрою оці нки щодо права позивача одер жати в оренду земельну ділян ку за правилами проведення з емельних торгів та суд першо ї інстанції дійшов вірного в исновку, що відповідач, відмо вляючи позивачу у погодженні Проекту землеустрою спірної земельної ділянки діяв необ ґрунтовано, виходячи за межі своїх повноважень та поклад ених на нього обов' язків, ад же у відповідача відсутні по вноваження щодо прийняття рі шення про надання в оренду зе мельної ділянки.

Відповідно до статті 124 Земе льного кодексу України перед ача в оренду земельних ділян ок, що перебувають у державні й або комунальній власності, здійснюється на підставі рі шення відповідного органу ви конавчої влади або органу мі сцевого самоврядування чи до говору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки (у р азі продажу права оренди) шля хом укладення договору оренд и земельної ділянки.

Передача в оренду земельни х ділянок, що перебувають у де ржавній або комунальній влас ності, здійснюється за резул ьтатами проведення земельни х торгів, крім випадків, встан овлених частинами другою, тр етьою статті 134 цього Кодексу.

Передача в оренду земельни х ділянок, що перебувають у де ржавній або комунальній влас ності, громадянам, юридичним особам, визначеним частинам и другою, третьою статті 134 цьо го Кодексу, здійснюється в по рядку, встановленому статтею 123 цього Кодексу.

Зазначені норми Земельног о кодексу України визначають умови передачі земельних ді лянок державної та комунальн ої власності в оренду, а не вим оги до відведення земельної ділянки, оскільки останні, як передбачено пунктом 8 Порядк у розроблення проектів земле устрою щодо відведення земел ьних ділянок, затвердженого постановою Кабінету Міністр ів України № 677 від 26.05.2004, встанов люються нормативно-технічно ю документацією із землеустр ою.

Враховуючи викладене, суд п ершої інстанції дійшов вірно го висновку, що зазначивши у с воєму додатковому висновку п ро неможливість узгодити про ект землеустрою земельної ді лянки з підстави недотриманн я конкурсного порядку (аукці ону), відповідач вийшов за меж і наданих йому повноважень, о скільки відповідач не наділе ний повноваженнями щодо вирі шення питання про спосіб под альшого набуття права оренди позивачем на земельну ділян ку, оскільки такими повноваж еннями щодо спірної земельно ї ділянки наділені, Бахчисар айська райдержадміністраці я та Рада міністрів АРК, в меж ах своїх повноважень шляхом послідовного прийняття ріше нь про передачу в оренду земе льної ділянки.

Судова колегія вважає несп роможними доводи відповідач а, викладені в апеляційній ск арзі, оскільки позивач розпо чав процес по оформленню пра ва оренди земельної ділянки для будівництва бази відпоч инку на 45 км автодороги Бахчис арай-Ялта на території Голуб інської сільської ради, ще до 01.01.2008, що підтверджується матер іалами справи, тому передача в оренду даної земельної діл янки із земель державної та к омунальної власності здійсн юється без проведення земель них торгів (аукціонів); посила ння відповідача на положення статей 124, 134 Земельного кодекс у України на правовідносини, що виникли до набрання зазна ченими нормами законної сили , є необґрунтованими.

Відповідно до статті 200 Коде ксу адміністративного судоч инства України суд апеляційн ої інстанції залишає апеляці йну скаргу без задоволення, а постанову суду без змін, якщо визнає, що суд першої інстанц ії правильно встановив обста вини справи та ухвалив судов е рішення з додержанням норм матеріального і процесуальн ого права.

Судова колегія Севастопол ьського апеляційного адміні стративного суду вважає, що с уд першої інстанції повно з' ясував обставини, що мають зн ачення для справи, викладені в судовому рішенні висновки відповідають обставинам спр ави, судове рішення ухвалено з дотриманням норм матеріал ьного та процесуального прав а, а отже, підстави для його ск асування та ухвалення нового рішення відсутні.

Керуючись статтями 195, 196, пунк том 1 частини першої статті 198, с таттею 200, пунктом 1 частини пер шої статті 205, статтею 206 Кодекс у адміністративного судочин ства України, суд, -

УХВАЛИВ:

1. Апеляційну скаргу Рес публіканського комітету по з емельних ресурсах Автономно ї Республіки Крим - залишити без задоволення.

2. Постанову Окружного адмін істративного суду Автономно ї Республіки Крим (суддя Кушн ова А.О.) від 28.05.2010 у справі № 2а-6230/10/8/ 0170 - залишити без змін.

Ухвала набирає законної с или з моменту проголошення з гідно з частиною п' ятою ста тті 254 Кодексу адміністративн ого судочинства України.

Ухвалу може бути оскаржено в порядку статті 212 Кодексу ад міністративного судочинств а України, згідно з якою касац ійна скарга на судові рішенн я подається безпосередньо до Вищого адміністративного су ду України протягом двадцяти днів після набрання законно ї сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції, крім випадків, передбачених цим К одексом, а в разі складення ух вали в повному обсязі відпов ідно до статті 160 цього Кодекс у - з дня складення ухвали в по вному обсязі.

Повний текст судовог о рішення виготовлений 18 жов тня 2010 р.

Головуючий суддя підпис О.А.Щепанська

Судді підпис З.І.Курапова

підпис С .Ю. Яковенко

З оригіналом згідно

Головуючий суддя О.А.Щ епанська

СудСевастопольський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.10.2010
Оприлюднено27.04.2011
Номер документу15015302
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-6230/10/8/0170

Ухвала від 12.10.2010

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Щепанська Ольга Анатоліївна

Постанова від 28.05.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кушнова А.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні