Ухвала
від 25.01.2011 по справі 2а-2981/10/2/0170
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯ ЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУ Д

УХВАЛА

Іменем України

Справа № 2а-2981/10/2/0170

25.01.11 м. Севастополь

Севастопольськ ий апеляційний адміністрати вний суд у складі колегії суд дів:

головуючого судді Щеп анської О.А.,

суддів Курапової З.І. ,

Яковенко С.Ю.

секретар судового засід ання Шкурлатов Д.Г.

сторони в судове засідання не з'явилися.

розглянувши апеляційну с каргу розглянувши апел яційну скаргу Первомайсь кої міжрайонної державної по даткової інспекції Автономн ої Республіки Крим на постан ову Окружного адміністратив ного суду Автономної Республ іки Крим (суддя Яковлєв С.В.) ві д 10.06.2010 у справі № 2а-2981/10/2/0170

за позовом Сільськогос подарського виробничого коо перативу "Совєтская Родіна" (в ул. Тітова, 1 А, с.Руч''ї, Роздольн енський район, м. Сімферополь , Автономна Республіка Крим, 96 220)

до Первомайської міжра йонної державної податкової інспекції АР Крим (вул. Гагарі на, 18,Первомайське,Первомайсь кий район, Автономна Республ іка Крим,96300)

про визнання протиправним та скасування податкового п овідомлення - рішення,

ВСТАНОВИВ:

Постановою Окружного а дміністративного суду Авто номної Республіки Крим від 10.0 6.2010 позовні вимоги Сільського сподарського виробничого ко оперативу "Совєтская Родіна" задоволено.

Визнано протиправним та ск асовано податкове повідомле ння - рішення Первомайської м іжрайонної державної податк ової інспекції АР Крим № 0000051502/0375 524 від 19.02.2010.

Також, судом вирішено питан ня щодо розподілу судових ви трат.

Не погодившись з зазначено ю постановою суду, представн ик відповідача подав на адре су суду апеляційну скаргу, в я кій просить скасувати постан ову Окружного адміністратив ного суду Автономної Респуб ліки Крим від 10.06.2010 року та прий няти нову постанову, якою в за доволенні позовних вимог Сіл ьськогосподарському виробн ичому кооперативу "Совєтская Родіна" відмовити.

Ухвалою Севастопольського апеляційного адміністратив ного суду від 26.07.2010 відкрито ап еляційне провадження за апел яційною скаргою Первомайсь кої міжрайонної державної по даткової інспекції АР Крим .

Сторони в судове засідання не з' явилися, про дату, час т а місце судового розгляду сп овіщені належним чином та св оєчасно, про причини неявки с уд не повідомили.

Чинне законодавство не обм ежує коло представників осіб , які беруть участь у справі, п ри апеляційному розгляді адм іністративної справи.

Крім того, згідно з частиною четвертою статті 196 Кодексу а дміністративного судочинст ва України, неприбуття у судо ве засідання сторін або інши х осіб, які беруть участь у спр аві, належним чином повідомл ених про дату, час і місце апел яційного розгляду, не перешк оджає судовому розгляду спра ви.

При викладених обставинах , враховуючи те, що сторони вик ликалися в судове засідання, але в суд не з' явилися, суд в важає можливим розглянути сп раву у відсутності неявивших ся сторін.

На підставі та за правилами статті 195 Кодексу адміністрат ивного судочинства України, колегія суддів, обговоривши доводи апеляційної скарги, п еревіривши юридичну оцінку о бставин справи, встановила н аступне.

Позивач - Сільськогоспода рський виробничий коопера тив “Совєтская Родіна” зверн увся до Окружного адміністра тивного суду Автонмної Респу бліки Крим з адміністративн им позовом, в якому, з урахуван ням уточнених позовних вимог , просив визнати протиправни м та скасувати податкове пов ідомлення-рішення відповіда ча №0000051502/03759524 від 19.02.2010.

Суд першої інстанції позов ні вимоги задовольнив.

Судова колегія, обговоривш и доводи апеляційної скарги, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту ї х встановлення, дослідивши п равильність застосування су дом норм матеріального та пр оцесуального права, вважає, щ о апеляційна скарга не підля гає задоволенню з наступних підстав.

Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом першої інстанції, відповіда чем проведена документальна невиїзна перевірка податков ої декларації з податку на до дану вартість позивача за ли стопад 2007 р. стосовно своєчасн ості, достовірності, повноти нарахування і сплати ПДВ за період з 01.11.2007 р. по 15.02.2010р., за резу льтатами якої 15.02.2010р. складено акт № 159/15-02/03759524.

У зазначеному Акті перевір ки зафіксовано порушення по зивачем п.п. 7.3.1. ст.7 та п. 9.8. ст. 9 “П ро податок на додану вартіст ь”, п.п п.п.5.3.1. п. 5.3. ст. 5 Закону Укра їни “Про порядок погашення з обов' язань платників подат ків перед бюджетами та держа вними цільовими фондами”, в р езультаті чого занижені пода ткове зобов' язання з умовно го продажу у сумі 25146,60 грн.

За результатами зазначено ї перевірки відповідачем 19.02.2 010 р. прийнято податкове повід омлення-рішення № 0000051502/03759524, відп овідно до якого позивачу дон араховане податкове зобов' язання по податку на додану в артість в сумі 25146,60грн.

Правовідносини сторін, що в иникли, регулюються Законом України “Про податок на дода ну вартість”.

У п.1.4. ст.1 цього Закону визна чено, що поставка товарів - ц е будь-які операції, що здійсн юються згідно з договорами к упівлі-продажу, міни, поставк и та іншими цивільно-правови ми договорами, які передбача ють передачу прав власності на такі товари за компенсаці ю незалежно від строків її на дання, а також операції з безо платної поставки товарів (ре зультатів робіт) та операції з передачі майна орендодавц ем (лізингодавцем) на баланс о рендаря (лізингоотримувача) згідно з договорами фінансов ої оренди (лізингу) або постав ки майна згідно з будь-якими і ншими договорами, умови яких передбачають відстрочення о плати та передачу права влас ності на таке майно не пізніш е дати останнього платежу. По ставка послуг - будь-які опера ції цивільно-правового харак теру з виконання робіт, надан ня послуг, надання права на ко ристування або розпорядженн я товарами, у тому числі немат еріальними активами, а також з поставки будь-яких інших, ні ж товари, об'єктів власності з а компенсацію, а також операц ії з безоплатного виконання робіт, надання послуг, а поста вка послуг, зокрема, включає н адання права на користування або розпорядження товарами у межах договорів оренди (ліз ингу), поставки, ліцензування або інші способи передачі пр ава на патент, авторське прав о, торговий знак, інші об'єкти права інтелектуальної, в том у числі промислової, власнос ті.

Відповідно до п.п. 3.1.1. п. 3.1. ст.3 Закону об'єктом оподаткуванн я є операції платників подат ку з поставки товарів та посл уг, місце поставки яких знахо диться на митній території У країни, у тому числі операції з передачі права власності н а об'єкт застави позичальник у (кредитору) для погашення за боргованості заставодавця; п ередачі об'єкта фінансового лізингу в розпорядження лізи нгоотримувача; поставки посл уг з міжнародних перевезень пасажирів, багажу та вантажі в автомобільним транспортом , а також міжнародних відправ лень будь-яким видом транспо рту на відрізку від пункту їх відправлення (прийняття для перевезення) на митній терит орії України до пункту їх мит ного оформлення, а також від п ункту їх митного оформлення до пункту призначення (доста вки) на митній території Укра їни; поставки послуг з міжнар одних перевезень пасажирів, багажу та вантажів (крім міжн ародних відправлень) будь-як им видом транспорту (крім авт омобільного) на відрізку від пункту їх відправлення (прий няття для перевезення) на мит ній території України до пун кту проведення прикордонног о контролю з їх випуску за меж і державного кордону України , а також від пункту прикордон ного контролю з їх впуску у ме жі державного кордону Україн и до пункту їх призначення (до ставки) на митній території У країни; в інших випадках, визн ачених цим Законом.

Відповідно до п.п.7.3.1. п. 7.3 ст. 7 З акону України “Про податок н а додану вартість” датою вин икнення податкових зобов' язань з продажу товарів (робі т, послуг) вважається дата, яка припадає на податковий пері од, протягом якого відбуваєт ься будь-яка з подій, що стала ся раніше: або дата зарахуван ня коштів від покупця (замовн ика) на банківський рахунок платника податку як оплата т оварів (робіт, послуг), що підл ягають продажу; або дата відв антаження товарів, а для робі т (послуг) - дата оформлення д окумента, що засвідчує факт в иконання робіт (послуг) платн иком податків.

У ст. 9 Закону визначений пор ядок реєстрації осіб як плат ників податку на додану варт ість .

Згідно з п. 9.3 ст. 9 Закону Украї ни “Про податок на додану вар тість” будь-якій особі, яка ре єструється як платник податк у на додану вартість, присвою ється індивідуальний податк овий номер, який використову ється для справляння цього п одатку.

У п. 9.8. ст.8 Закону визначені п ідстави для анулювання реєст рації платника податку на до дану вартість, а також зазнач ено,що при анулюванні реєстр ації останнім податковим пер іодом вважається період, яки й розпочинається від дня, нас тупного за останнім днем поп ереднього податкового періо ду, та закінчується днем тако го анулювання. Платник подат ку, в обліку якого на день анул ювання реєстрації знаходять ся товарні залишки або основ ні фонди, стосовно яких був на рахований податковий кредит у минулих або поточному пода ткових періодах, зобов'язани й визнати умовний продаж так их товарів за звичайними цін ами та відповідно збільшити суму своїх податкових зобов' язань за наслідками податков ого періоду, протягом якого в ідбувається таке анулювання .

мови та порядок відновленн я платоспроможності суб'єкта підприємницької діяльності - боржника або визнання його б анкрутом та застосування лік відаційної процедури, повног о або часткового задоволення вимог кредиторів встановлен і в Законі України “Про відно влення платоспроможності бо ржника або визнання його бан крутом”. У ст.1 цього Закону ви значено,що неплатоспроможні сть - неспроможність суб'єкта підприємницької діяльності виконати після настання вст ановленого строку їх сплати грошові зобов'язання перед к редиторами, в тому числі по за робітній платі, а також викон ати зобов'язання щодо сплати страхових внесків на загаль нообов'язкове державне пенсі йне страхування та інші види загальнообов'язкового держа вного соціального страхуван ня, податків і зборів (обов'язк ових платежів) не інакше як че рез відновлення платоспромо жності.

Відповідно до ст.23 Закону Ук раїни “Про відновлення плат оспроможності боржника або в изнання його банкрутом”, з дн я прийняття господарським су дом постанови про визнання б оржника банкрутом і відкритт я ліквідаційної процедури: п ідприємницька діяльність ба нкрута завершується закінче нням технологічного циклу з виготовлення продукції у раз і можливості її продажу; стро к виконання всіх грошових зо бов'язань банкрута та зобов'я зання щодо сплати страхових внесків на загальнообов'язко ве державне пенсійне страхув ання та інші види загальнооб ов'язкового державного соціа льного страхування, податків і зборів (обов'язкових платеж ів) вважається таким, що наста в; припиняється нарахування неустойки (штрафу, пені), проце нтів та інших економічних са нкцій по всіх видах заборгов аності банкрута; відомості п ро фінансове становище банкр ута перестають бути конфіден ційними чи становити комерці йну таємницю; укладення угод , пов'язаних з відчуженням май на банкрута чи передачею йог о майна третім особам, допуск ається в порядку, передбачен ому цим розділом; скасовуєть ся арешт, накладений на майно боржника, визнаного банкрут ом, чи інші обмеження щодо роз порядження майном такого бор жника. Накладення нових ареш тів або інших обмежень щодо р озпорядження майном банкрут а не допускається; вимоги за з обов'язаннями боржника, визн аного банкрутом, що виникли п ід час проведення процедур б анкрутства, можуть пред'явля тися тільки в межах ліквідац ійної процедури; виконання з обов'язань боржника, визнано го банкрутом, здійснюється у випадках і порядку, передбач еному цим розділом.

У ст. 26 Закону визначено, що у сі види майнових активів (май но та майнові права) банкрута , які належать йому на праві вл асності або повного господар ського відання на дату відкр иття ліквідаційної процедур и та виявлені в ході ліквідац ійної процедури, включаються до складу ліквідаційної мас и, за винятком об'єктів житлов ого фонду, в тому числі гуртож итків, дитячих дошкільних за кладів та об'єктів комунальн ої інфраструктури, які в разі банкрутства підприємства пе редаються в порядку, встанов леному законодавством, до ко мунальної власності відпові дних територіальних громад б ез додаткових умов і фінансу ються в установленому порядк у

Відповідно до ст. 30 Закону Ук раїни “Про відновлення плато спроможності боржника або ви знання його банкрутом” після проведення інвентаризації т а оцінки майна банкрута лікв ідатор розпочинає продаж май на банкрута на відкритих тор гах, якщо комітетом кредитор ів не встановлено інший поря док продажу майна банкрута. К ошти, які надходять при прове денні ліквідаційної процеду ри, зараховуються на основни й рахунок боржника. З основно го рахунку здійснюються випл ати кредиторам у порядку, пер едбаченому статтею 31 цього За кону.

Матеріали справи свідчать про те, що постановою Господ арського суду АРК від 14.03.2006 р. по справі № 2-8/2650-2006 позивач визнан ий банкротом , відносно нього булла відкрита ліквідаційна процедура , кінцевий строк лі квідаційної процедури був в становлений 14.03.2007 р. Відповідн о до ухвали Господарського с уду АРК від 19.01.2010 р.по справі №2-6/265 0-2006 строк ліквідаційної проце дури позивача та повноваженн я його ліквідатора були прод овжені до 20.07.2010р.

29.10.2007 згідно з актом № 46/29-00/ 03759524 пр оведено анулювання реєстра ції позивача в якості платни ка податку на додану вартіст ь.

Враховуючи викладене, суд п ершої інстанції дійшов вірно го висновку, що з 20.09.2005, з моменту прийняття Господарським суд ом АРК ухвали про порушення п ровадження у справі про банк рутство позивача порядок спл ати ним податкового зобов'яз ання або погашення податково го боргу визначається згідно з нормами Закону України "Про відновлення платоспроможно сті боржника або визнання йо го банкрутом".

Після визнання позивача ба нкрутом реалізація його майн а має здійснюватися виключн о для погашення вимог кредит орів в черговості, визначені й в Законі України “Про відно влення платоспроможності бо ржника або визнання його бан крутом”.

Суд першої інстанції дійшо в вірного висновку, що зазнач ення в податковій декларації по податку на прибуток за 2007 рі к товарних запасів у сумі 125733 г рн. не може бути згідно зі ст. 7 0 КАС України належним доказо м виникнення у платника пода тку зобов'язання по сплаті П ДВ у сумі 251346,60 грн.

Враховуючи викладене, суд п ершої інстанції дійшов вірно го висновку, що викладені в ак ті перевірки № 159/15-02/03759524 від 15.02.2010 ви сновки зроблені без з' ясува ння віх обставин справи, в нас лідок чого існують підстави для визнання протиправними н а скасуванню податкового пов ідомлення-рішення відповіда ча податкового повідомлення -рішення № 0000051502/03759524 від 19.02.2010.

Відповідно до статті 200 Коде ксу адміністративного судоч инства України суд апеляційн ої інстанції залишає апеляці йну скаргу без задоволення, а постанову суду без змін, якщо визнає, що суд першої інстанц ії правильно встановив обста вини справи та ухвалив судов е рішення з додержанням норм матеріального і процесуальн ого права.

Судова колегія Севастопол ьського апеляційного адміні стративного суду вважає, що с уд першої інстанції повно з' ясував обставини, що мають зн ачення для справи, викладені в судовому рішенні висновки відповідають обставинам спр ави, судове рішення ухвалено з дотриманням норм матеріал ьного та процесуального прав а, а отже, підстави для його ск асування та ухвалення нового рішення відсутні.

Керуючись статтями 195, 196, пунк том 1 частини першої статті 198, с таттею 200, пунктом 1 частини пер шої статті 205, статтею 206 Кодекс у адміністративного судочин ства України, суд, -

УХВАЛИВ:

1. Апеляційну скаргу Пер вомайської міжрайонної держ авної податкової інспекції А втономної Республіки Крим - залишити без задоволення.

2. Постанову Окружного адмін істративного суду Автономно ї Республіки Крим від 10.06.2010 у сп раві № 2а-2981/10/2/0170 - залишити без з мін.

Ухвала набирає законної с или з моменту проголошення з гідно з частиною п' ятою ста тті 254 Кодексу адміністративн ого судочинства України.

Ухвалу може бути оскаржено в порядку статті 212 Кодексу ад міністративного судочинств а України, згідно з якою касац ійна скарга на судові рішенн я подається безпосередньо до Вищого адміністративного су ду України протягом двадцяти днів після набрання законно ї сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції, крім випадків, передбачених цим К одексом, а в разі складення ух вали в повному обсязі відпов ідно до статті 160 цього Кодекс у - з дня складення ухвали в по вному обсязі.

Повний текст судовог о рішення виготовлений 31 січ ня 2011 р.

Головуючий суддя підпис О.А.Щепанська

Судді підпис З.І.Курапова

підпис С .Ю. Яковенко

З оригіналом згідно

Головуючий суддя О.А.Щ епанська

СудСевастопольський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.01.2011
Оприлюднено27.04.2011
Номер документу15021258
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2981/10/2/0170

Ухвала від 25.01.2011

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Щепанська Ольга Анатоліївна

Постанова від 10.06.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Яковлєв С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні