Ухвала
від 29.03.2011 по справі 2а-7826/10/5/0170
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія

СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯ ЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУ Д

УХВАЛА

Іменем України

Справа № 2а-7826/10/5/0170

29.03.11 м. Севастополь

Севастопольськ ий апеляційний адміністрати вний суд у складі колегії суд дів:

головуючого судді Іще нко Г.М.,

суддів Кучерука О .В. ,

Щепанської О.А.

секретар судового засід ання Кисельова А.О.

за участю сторін:

представник позивача, - Кочетков Олег Олександрович , довіреність № б/н від 10.01.11

представник відповідача, - не з' явився,

розглянувши апеляційну ск аргу Державної податково ї інспекції в місті Сімфероп олі Автономної Республіки Кр им на постанову Окружного ад міністративного суду Автон омної Республіки Крим (суддя Сидоренко Д.В. ) від 14.09.10 у справ і № 2а-7826/10/5/0170

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Жнива" (вул. Будьоного, 32, місто Сімферополь, Автономна Респ убліка Крим, 95053)

до Державної податково ї інспекції в місті Сімфероп олі Автономної Республіки Кр им (вул. Мате Залки, 1/9, місто Сім ферополь, Автономна Республі ка Крим, 95053)

про визнання протиправним и дій та спонукання до викона ння певних дій

ВСТАНОВИВ:

Постановою Окружно го адміністративного суду Ав тономної Республіки Крим від 14.09.2010 адміністративний позов з адоволено: визнані протиправ ними дії Державної податково ї інспекції в місті Сімфероп олі Автономної Республіки Кр им щодо невизнання як податк ової звітності податкову дек ларацію з податку на додану в артість Товариства з обмежен ою відповідальністю «Жнива» за квітень 2010 року, зобов' яза но Державну податкову інспек цію в місті Сімферополі Авто мноної Республіки Крим визна ти податкову декларацію з по датку на додану вартість Тов ариства з обмеженою відповід альністю «Жнива»вартість за квітень 2010hоку як податкову зв ітність та відобразити її в о собовому рахунку Товариства з обмеженою відповідальніст ю «Жнива», стягнуто з Державн ого бюджету України на корис ть Товариства з обмеженою ві дповідальністю «Жнива»3,40 грн . витрат зі сплати судового зб ору.

На зазначене судове р ішення від Державної податко вої інспекції в місті Сімфер ополі Автономної Республіки Крим надійшла апеляційна ск арга, в якій ставиться питанн я про скасування постанови с уду першої інстанції та прий няття нового рішення про від мову у задоволенні позову з п ідстав порушення норм матері ального та процесуального пр ава.

Колегія суддів, обгов оривши доводи апеляційної ск арги, перевіривши юридичну о цінку обставин справи та пов ноту їх встановлення, дослід ивши правильність застосува ння Окружним адміністративн им судом Автономної Республі ки Крим норм матеріального т а процесуального права, вваж ає, що апеляційна скарга не п ідлягає задоволенню з наступ них підстав.

Ухвалюючи постанову про задоволення позовних вим ог, суд першої інстанції вихо див з того, що відповідач, не в изнавши податковим звітом де кларацію з податку на додану вартість за квітень 2010року То вариства з обмеженою відпові дальністю "Жнива", діяв невмот ивовано, без з' ясування всі х фактичних обставин, з поруш енням порядку, визначеного д іючим законодавством, у зв' язку з чим суд вважає, що такі дії відповідача є протиправн ими.

З такими висновками с уду першої інстанції погоджу ється колегія суддів через н аступне.

Спеціальним Законом з питань оподаткування, який установлює порядок погашенн я зобов'язань юридичних або ф ізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фон дами з податків і зборів (обов 'язкових платежів), нарахуван ня і сплати пені та штрафних с анкцій, що застосовуються до платників податків контролю ючими органами, у тому числі з а порушення у сфері зовнішнь оекономічної діяльності, та визначає процедуру оскаржен ня дій органів стягнення є За кон України "Про порядок пога шення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондам и" (надалі - Закон України №2181).

Відповідно до пункті в 1.11, 4.1 Закону України №2181 подат кова декларація - це документ , що подається платником пода тків до контролюючого органу у строки, встановлені законо давством, на підставі якого з дійснюється нарахування та/а бо сплата податку, збору (обов 'язкового платежу). Платник по датків самостійно обчислює с уму податкового зобов'язання , яку зазначає у податковій де кларації.

Згідно з пунктом 4.4. Мет одичних рекомендацій щодо ц ентралізованого приймання т а комп' ютерної обробки пода ткової звітності платників податків до державної подат кової служби України, затвер джених наказом Державної под аткової адміністрації Украї ни № 827 від 31.12.2008, працівники держ авної податкової служби при прийманні податкової звітно сті на паперових та електрон них носіях з доданням роздру кованих оригіналів контролю ють наявність: підписів поса дових осіб; печатки платника податків; обов'язкових рекві зитів; обов'язкових додатків до податкової звітності, пер едбачених порядком заповнен ня відповідної звітності; пр окреслень у значеннях показн иків, що не заповнюються чере з відсутність інформації. У ц ьому контексті під обов'язко вими реквізитами розуміютьс я: тип документа (звітний, уточ нюючий, звітний новий); звітни й (податковий) період; назва пл атника податків; код платник а податків згідно з Єдиним де ржавним реєстром підприємст в та організацій України від повідно до постанови Кабінет у Міністрів України від 22.01.1996 №1 18 "Про створення Єдиного держа вного реєстру підприємств та організацій України" або реє страційний (обліковий) номер з ТРДПАУ; ідентифікаційний н омер згідно з ДРФО або, у разі відмови від нього - серія та но мер паспорта для фізичної ос оби; місцезнаходження платни ка податків; назва державної податкової служби, до якого п одається звітність; дата под ання звіту (або дата заповнен ня - залежно від форми); підпис и посадових осіб, засвідчені печаткою. Для звітів, у яких ц е передбачено формою: звітни й (податковий) період, що уточн юється, у разі надання платни ком податків уточнюючого роз рахунку; ініціали, прізвища т а ідентифікаційні номери пос адових осіб; код виду економі чної діяльності (КВЕД); код орг ану місцевого самоврядуванн я за КОАТУУ; індивідуальний п одатковий номер та номер сві доцтва про реєстрацію для пл атників податку на додану ва ртість.

Відповідно до частин и першої статті 69 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни доказами в адміністра тивному судочинстві є будь-я кі фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявніс ть або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і за перечення осіб, які беруть уч асть у справі, та інші обстави ни, що мають значення для прав ильного вирішення справи.

При апеляційному пер егляді справи встановлено, щ о 19.05.2010 позивачем до Державної п одаткової інспекції в місті Сімферополі Автономної Респ убліки Крим була надана пода ткова декларація з податку н а додану вартість за квітень 2010 року, що підтверджується вх ідним штампом відповідача № 9001784133 від 19.05.2010.

Відповідачем на адре су позивача надіслано повідо млення за вих. № 21184/10/15-2 від 20.05.2010., в я кому зазначено, що відповідн о до підпунктів 3.3, 4.3, 5 Порядку з аповнення та подання податко вої декларації з податку на д одану вартість, затвердженог о Наказом Державної податков ої інспекції України від 30.05.1997 № 166 (в редакції Наказу Державно ї податкової адміністрації У країни від 28.04.2009 № 221), пункту 4.5 «Ме тодичних рекомендацій щодо ц ентралізованого приймання т а комп'ютерної обробки подат кової звітності платників по датків в ОДПС України, затвер джених наказом Державної под аткової адміністрації Украї ни від 31.12.2008 № 827. Позивачу рекоме ндовано заповнити деклараці ю відповідно до вимог зазнач ених наказів з урахуванням н орм Закону України «Про поря док погашення зобов' язань п латників податків перед бюдж етами та державними цільовим и фондами».

Стаття 19 Конституції У країни зобов' язує орган вла ди діяти лише на підставі, в ме жах повноважень та у спосіб, п ередбачені Конституцією та з аконами України.

Відповідно до статті 138 Код ексу адміністративного судо чинства України предметом до казування є обставини, якими обґрунтовуються позовні вим оги чи заперечення або які ма ють інше значення для виріше ння справи та які належить вс тановити при ухваленні судов ого рішення у справі.

Повноваження органів держ авної податкової служби щодо прийняття податкових деклар ацій обмежено вичерпним пере ліком дій, а саме: прийняти дек ларацію або відмовити в її пр ийнятті з підстав, визначени х законом, при цьому перелік п ідстав для відмови в прийнят ті податкової декларації так ож є вичерпним відповідно до підпункту 4.1.2. пункту 4.1 статті 4 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платн иків податків перед бюджетам и та державними цільовими фо ндами”.

Податкова звітність, отрим ана контролюючим органом від платника податків як податк ова декларація, що заповнена ним всупереч правилам, зазна ченим у затвердженому порядк у її заповнення, може бути не в изнана таким контролюючим ор ганом як податкова деклараці я, якщо в ній не зазначено обов 'язкових реквізитів, її не під писано відповідними посадов ими особами, не скріплено печ аткою платника податків. У ць ому випадку, якщо контролююч ий орган звертається до плат ника податків з письмовою пр опозицією надати нову податк ову декларацію з виправленим и показниками (із зазначення м підстав неприйняття попере дньої), то такий платник подат ків має право: надати таку но ву декларацію разом зі сплат ою відповідного штрафу; оска ржити рішення податкового ор гану в порядку апеляційного узгодження.

Відповідно до частин першо ї, четвертої статті 70 Кодексу адміністративного судочинс тва України належним є доказ и, які містять інформацію щод о предмета доказування. Обст авини, які за законом повинні бути підтверджені певними з асобами доказування, не можу ть підтверджуватися ніякими іншими засобами доказування , крім випадків, коли щодо таки х обставин не виникає спору.

Судом першої інстанції без перечно встановлено, що пода на позивачем декларація з по датку на додану вартість за к вітень 2010 року містить усі пер едбачені законом реквізити, а посилання відповідача на т е, що вона заповнена всупереч вимогам підпункту 4.1.2 пункту 4. 1 статті 4 Закону України «Про порядок погашення зобов' яз ань платників податків перед бюджетами та державними ціл ьовими фондами», пункту 3.3, пун кту 4.3 Порядку заповнення та п одання податкової деклараці ї з податку на додану вартіст ь, затвердженого наказом Дер жавної податкової адміністр ації України від 30.05.1997 № 166 необґ рунтовано.

Аналізуючи норми підпункт у 4.1.2 пункту 4.1 статті 4 Закону Ук раїни “Про порядок погашення зобов'язань платників подат ків перед бюджетами та держа вними цільовими фондами” та норми пунктів 3.3, 4.3, 5 Порядку под аткова декларація може бути не визнана такою лише у випад ку якщо в ній не зазначено обо в'язкових реквізитів, її не пі дписано відповідними посадо вими особами, не скріплено пе чаткою платника податків.

У зв' язку з чим, дії відпов ідача щодо невизнання деклар ації з податку на додану варт ість за квітень 2010 року є проти правними.

Судова колегія погоджуєть ся з висновками суду першої і нстанції про те, що відповіда ч діяв упереджено, без урахув ання усіх обставин, що мають з начення для вирішення справи , а відтак, позовні вимоги пози вача в частині визнання прот иправними дій є обґрунтовани ми, оскільки вони базуються н а наявних у справі доказах та судом дана належна правова о цінка нормам матеріального п рава.

Правильним також є в исновок суду першої інстанці ї про те, що відомості зазнач ені у декларації з податку на додану вартість за квітень 201 0року та подані позивачем до в ідповідача підлягають відоб раженню в картці особового р ахунку позивача, відповідно, по податку на додану вартіст ь, яка ведеться Державною под атковою інспекцією в місті С імферополі Автономної Респу бліки Крим, що повністю узгод жується з вимогами Інструкц ії про порядок ведення орган ами державної податкової слу жби оперативного обліку плат ежів до бюджету, контроль за с правлянням яких здійснюєтьс я органами державної податко вої служби України, затвердж ена наказом Державної податк ової адміністрації України в ід 18.07.2005 №276.

Зважаючи на наведене , колегія суддів дійшла висно вку, що правова оцінка, яку дав суд першої інстанції обстав инам справи, не суперечить чи нному законодавству.

Судове рішення відповіда є нормам матеріального та пр оцесуального права, і не може бути скасовано чи змінено з п ідстав, що наведені в апеляці йній скарзі, а тому постанова Окружного адміністративног о суду Автономної Республік и Крим від 14.09.2010 підлягає залише нню без змін, апеляційна скар га Державної податкової інсп екції в місті Сімферополі Ав тономної Республіки Крим за доволенню не підлягає.

Керуючись статтями 195, 196, пунк том 1 частини першої статті 198, с таттею 200, пунктом 1 частини пер шої статті 205, статтями 206, 212, 254 Код ексу адміністративного судо чинства України, суд

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Держав ної податкової інспекції в м істі Сімферополі Автономної Республіки Крим залишити бе з задоволення.

Постанову Окружного адмін істративного суду Автономн ої Республіки Крим від 14.09.10 у сп раві № 2а-7826/10/5/0170 залишити без змі н.

Ухвала суду набирає законн ої сили з моменту проголошен ня і може бути оскаржена безп осередньо до Вищого адмініст ративного суду України в пор ядку та строки, передбачені с таттею 212 Кодексу адміністрат ивного судочинства України..

Головуючий суддя підпис Г.М. Іщенко

Судді підпис О.В.Кучерук

підпис О.А .Щепанська

З оригіналом згідно

Головуючий суддя Г.М. І щенко

Повний текст судового рішення

виготовлений 04 квітня 2011рок у

СудСевастопольський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.03.2011
Оприлюднено26.04.2011
Номер документу15021900
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-7826/10/5/0170

Ухвала від 05.12.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Рибченко А.О.

Ухвала від 10.12.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Рибченко А.О.

Ухвала від 29.03.2011

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Іщенко Галина Михайлівна

Постанова від 14.09.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Сидоренко Д.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні