Ухвала
від 14.03.2011 по справі 2а-5751/10/4/0170
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія

СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯ ЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУ Д

УХВАЛА

Іменем України

Справа № 2а-5751/10/4/0170

14.03.11 м. Севастополь

Севастопольськ ий апеляційний адміністрати вний суд у складі колегії суд дів:

головуючого судді Сан акоєвої М.А.,

суддів Дадінсько ї Т.В. ,

Єланської О.Е.

секретар судового засід ання Плисенко Ф.Ю.

розглянувши апеляційну ск аргу Державної податково ї інспекції в м.Євпаторії АР К рим на постанову Окружного а дміністративного суду Авто номної Республіки Крим (судд я Циганова Г.Ю. ) від 10.06.10 по спр аві № 2а-5751/10/4/0170

за позовом Прокурора м. Євпаторії (вул. Гоголя 5/8, місто Євпаторія, Автономна Респуб ліка Крим, 97400)

в інтересах держави в особі Державної податкової інспек ції в м.Євпаторії АР Крим (вул. Дм. Ульянова 2/40, місто Євпаторі я, Автономна Республіка Крим , 97416)

до Євпаторійської місь кої громадської організації "Клуб "Ветеран" (вул. Пушкіна, 39, м істо Євпаторія, Автономна Ре спубліка Крим, 97400)

про примусовий розпуск гро мадської організації, -

ВСТАНОВИВ:

Постановою Окружного адміністративног о суду Автономної Республік и Крим від 10.06.10 в задоволенні по зову Прокурора м.Євпаторії в інтересах держави в особі Де ржавної податкової інспекці ї в м.Євпаторії АР Крим до Євпа торійської міської громадсь кої організації "Клуб "Ветера н" про примусовий розпуск гро мадської організації - відмо влено.

Не погодившись з постанов ою суду, Державна податкова і нспекція в м.Євпаторії АР Кри м звернулася до Севастопольс ького апеляційного адмініст ративного суду з апеляційною скаргою, в якій просить поста нову суду першої інстанції с касувати, прийняти нову пост анову, якою позов задовольни ти.

Апеляційна скарга мотивов ана порушенням судом першої інстанції норм матеріальног о та процесуального права.

Представники сторін у судо ве засідання не з' явилися, п ро дату, час і місце судового засідання були повідомлені належним чином та своєчасно.

Відповідно до частини четв ертої статті 196 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни, неприбуття у судове зас ідання сторін або інших осіб , які беруть участь у справі, н алежним чином повідомлених п ро дату, час і місце апеляційн ого розгляду, не перешкоджає судовому розгляду справи.

Колегія суддів, обговоривш и доводи апеляційної скарги, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту ї х встановлення, дослідивши п равильність застосування су дом першої інстанції норм ма теріального та процесуально го права, вважає, що апеляційн а скарга не підлягає задовол енню з наступних підстав.

Судом першої інстанції вс тановлено, що відповідач зар еєстрований як громадська ор ганізація 22.03.2002 року Виконавчи м комітетом Євпаторійської м іської ради АР Крим, включени й до Єдиного державного реєс тру підприємств і організаці й України як юридична особа, і дентифікаційний код 26178575 (а.с. 7, 8) . Відповідач перебуває на обл іку як платник податків в ДПІ в м. Євпаторія АР Крим, заборг ованості з податків і зборів , що контролюються податкови м органом не має, не подає до о рганів державної податкової служби України встановлену законом звітність з 19.05.2003 року ( а.с. 6).

Відповідно до частини 2 та 3 с татті 1 Закону України від 16.06.1992 року N 2460-XII “Про об' єднання гро мадян”, об'єднанням громадян , незалежно від назви (рух, кон грес, асоціація, фонд, спілка т ощо) визнається політична па ртія або громадська організа ція.

Дія цього Закону не поширює ться на релігійні, кооперати вні організації, об'єднання г ромадян, що мають основною ме тою одержання прибутків, ком ерційні фонди, органи місцев ого та регіонального самовря дування (в тому числі ради і ко мітети мікрорайонів, будинко ві, вуличні, квартальні, сільс ькі, селищні комітети), органи громадської самодіяльності (народні дружини, товариські суди тощо), інші об'єднання гр омадян, порядок створення і д іяльності яких визначається відповідним законодавством .

Згідно зі статтею 3 вказаног о Закону громадською організ ацією є об'єднання громадян д ля задоволення та захисту св оїх законних соціальних, еко номічних, творчих, вікових, на ціонально-культурних, спорти вних та інших спільних інтер есів.

Таким чином, дія Закону Укра їни “Про об' єднання громадя н” поширюється лише на діяль ність об' єднань громадян, в изначених частиною 2 статті 1 ц ього Закону (політична парті я, громадська організація), в т ому числі і на відповідача.

Як вбачається з матеріалів справи, позивач звернувся з в имогами про примусовий розпу ск громадської організації у зв'язку із неподанням податк ової звітності на підставі с татті 38 Закону України від 15.05.200 3 року №755 “Про державну реєстр ацію юридичних осіб та фізич них осіб - підприємців”.

Відповідно до статті 4 Закон у України “Про державну реєс трацію юридичних осіб та фіз ичних осіб - підприємців”, д ержавна реєстрація юридични х осіб та фізичних осіб - підпр иємців - це засвідчення факт у створення або припинення ю ридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавленн я статусу підприємця фізично ю особою, а також вчинення інш их реєстраційних дій, які пер едбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записі в до Єдиного державного реєс тру.

Статтею 38 Закону України “П ро державну реєстрацію юриди чних осіб та фізичних осіб - підприємців” встановлено, щ о підставами для постановлен ня судового рішення щодо при пинення юридичної особи, що н е пов'язано з банкрутством юр идичної особи, зокрема є: визнання недійсним запису п ро проведення державної реєс трації через порушення закон у, допущені при створенні юри дичної особи, які не можна усу нути; провадження нею діяльн ості, що суперечить установч им документам, або такої, що за боронена законом; невідповід ність мінімального розміру с татутного фонду юридичної ос оби вимогам закону; неподанн я протягом року органам держ авної податкової служби пода ткових декларацій, документі в фінансової звітності відпо відно до закону; наявність в Є диному державному реєстрі за пису про відсутність юридичн ої особи за вказаним її місце знаходженням.

Згідно із ст. 19 Закону Україн и “Про об'єднання громадян”, п рипинення діяльності об'єдна ння громадян може бути прове дено шляхом його реорганізац ії або ліквідації (саморозпу ску, примусового розпуску).

Ліквідація об'єднання гром адян здійснюється на підстав і статуту або рішення суду.

Згідно із ст. 24 Закону Україн и “Про об'єднання громадян”, о б'єднання громадян, створені ними установи та організаці ї зобов'язані вести оператив ний та бухгалтерський облік, статистичну звітність, заре єструватись в органах держав ної податкової інспекції та вносити до бюджету платежі у порядку і розмірах, передбач ених законодавством.

Статтею 26 зазначеного Закон у передбачений порядок здійс нення фінансового контролю. Так, об'єднання громадян у вст ановленому порядку подають ф інансовим органам деклараці ї про свої доходи та витрати.

Згідно із статтею 27 Закону У країни “Про об'єднання грома дян”, посадові особи легаліз уючих органів об'єднань гром адян та громадяни за порушен ня законодавства про об'єдна ння громадян несуть дисциплі нарну, цивільно-правову, адмі ністративну або кримінальну відповідальність. Об'єднанн я громадян несуть відповідал ьність, передбачену цим Зако ном та іншими законодавчими актами України.

Статтею 28 вищевказаного зак ону визначено вичерпний пере лік стягнень, які можуть бути застосовані до об'єднання гр омадян за порушення законода вства, а саме: попередження; штраф; тимчасова заборон а (зупинення) окремих видів ді яльності; тимчасова заборона (зупинення) діяльності; приму совий розпуск (ліквідація).

Статтею 32 Закону України “П ро об'єднання громадян” визн ачено порядок примусового ро зпуску (ліквідації) об'єднанн я громадян, вичерпний перелі к випадків, коли до об'єднання громадян застосовується дан ий вид стягнення, а також орга ни, яким надано право ініціюв ати примусовий розпуск (лікв ідацію) об'єднання громадян.

Так, згідно із ст. 32 вищевказа ного закону, за поданням лега лізуючого органу або прокуро ра рішенням суду об'єднання г ромадян примусово розпускає ться (ліквідується) у випадка х: вчинення дій, передбачених статтею 4 цього Закону; систем атичного або грубого порушен ня вимог статті 22 цього Закону ; продовження протиправної д іяльності після накладення с тягнень, передбачених цим За коном; зменшення кількості ч ленів політичної партії до ч исла, коли вона не визнається як така.

Таким чином, суд першої ін станції прийшов до правильно го висновку, що прокурором за лишено поза увагою, що в силу п риписів ст. 32 Закону України “ Про об'єднання громадян” іні ціатором ліквідації юридичн ої особи - громадської орган ізації може бути лише легалі зуючий орган або прокурор, пр и цьому законом встановлено обов'язкову умову: направлен ня до суду подання вказаних о рганів про примусовий розпус к громадської організації.

За таких обставин, п. 17 статті 11 Закону України “Про державн у податкову службу в Україні ”, яким органам державної под аткової служби в установлено му законом порядку надано пр аво звертатись до суду з заяв ою (позовною заявою) про скасу вання державної реєстрації с уб'єкта підприємницької діял ьності не можна поширити на г ромадську організацію, тому судова колегія погоджується з правильним висновком суду першої інстанції, що позовні вимог задоволенню не підляг ають.

Зважаючи на наведене, колег ія суддів дійшла висновку, що правова оцінка, яку дав суд пе ршої інстанції обставинам сп рави, не суперечить чинному з аконодавству, нормам матеріа льного та процесуального пра ва, тому постанова Окружного адміністративного суду Авто номної Республіки Крим від 10.0 6.2010 підлягає залишенню без змі н, апеляційна скарга Державн ої податкової інспекції в м.Є впаторії АР Крим - залишенню б ез задоволення.

Керуючись статтями 195, 196, пунк том 1 частини першої статті 198, с т.ст. 200, 205, 206, 254 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и, суд, -

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Дер жавної податкової інспекції в м.Євпаторії АР Крим на поста нову Окружного адміністрати вного суду АР Крим від 10.06.10р. по справі № 2а-5751/10/4/0170 - залишити без з адоволення.

Постанову Окружного адмін істративного суду АР Крим ві д 10.06.10р. по справі № 2а-5751/10/4/0170 - залиш ити без змін.

Ухвала набирає законн ої сили з моменту проголошен ня згідно з частиною п' ятою статті 254 Кодексу адміністрат ивного судочинства України.

Ухвалу може бути оскаржено в порядку статті 212 Кодексу ад міністративного судочинств а України, згідно з якою касац ійна скарга на судові рішенн я подається безпосередньо до Вищого адміністративного су ду України протягом двадцяти днів після набрання законно ї сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції, крім випадків, передбачених цим К одексом, а в разі складення ух вали в повному обсязі відпов ідно до статті 160 цього Кодекс у - з дня складення ухвали в по вному обсязі.

Повний текст судовог о рішення виготовлений 21 бер езня 2011 р.

Головуючий суддя підпис М.А.Санакоєва

Судді підпис Т.В. Дадінська

підпис О.Е.Єланська

З оригіналом згідно

Головуючий суддя М.А.С анакоєва

СудСевастопольський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.03.2011
Оприлюднено27.04.2011
Номер документу15022477
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-5751/10/4/0170

Ухвала від 14.03.2011

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Санакоєва Майя Анзорівна

Постанова від 10.06.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Циганова Г.Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні