ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Київська, 150, м. Сімфер ополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95493
ПОСТАНОВА
Іменем України
10.06.10 Справа №2а-5751/10/4/0170
о 10:15
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки К рим у складі головуючого суд ді Циганової Г.Ю. , при секрета рі судового засідання Антоно вій А.В., за участі представник ів сторін:
представник прокуратури - н е з'явився;
представник позивача - Єв тодієва Г.В.;
представник відповідача - н е з'явився;
за позовом Прокурора м. Євп аторії в інтересах держави в особі Державної податково ї інспекції в м. Євпаторії АР К рим
до Євпаторійської місько ї громадської організації "К луб "Ветеран"
про примусовий розпуск гро мадської організації
Суть спору: Прокурор м. Євпа торії, діючи в інтересах держ ави в особі Державної податк ової інспекції в м. Євпаторії АР Крим (далі - позивач), Викона вчого комітету Євпаторійськ ої міської ради АР Крим зверн увся до адміністративного су ду із позовом до Євпаторійсь кої міської громадської орга нізації "Клуб "Ветеран" (далі - в ідповідач) про примусовий ро зпуск громадської організац ії.
Позов мотивовано вимогами ст. 38 Закону України “Про держ авну реєстрацію юридичних ос іб та фізичних осіб - підпри ємців” і ненаданням відповід ачем більше року у податкову інспекцію документів фінанс ової звітності та декларацій в порушення вимог Закону Укр аїни “Про порядок погашення зобов' язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами” та Закону України “Про систему оподаткування”, а також тим, щ о Виконавчим комітетом Євпат орійської міської ради відпо відачеві було винесено попер едження за не надання відомо стей про зміну в установчих д окументах та не надання доку ментів бухгалтерської, подат кової та іншої звітності.
Ухвалами суду від 05.05.2010 року в ідкрито провадження у справі №2а-5751/10/4/0170, після закінчення під готовчого провадження справ у призначено до судового роз гляду.
Ухвалою суду від 10.06.2010 року ад міністративну справу №2а-5751/10/4/01 70 роз'єднано у справу за позов ом прокурора м. Євпаторії в ін тересах держави в особі Держ авної податкової інспекції в м. Євпаторії АР Крим до Євпато рійської міської громадсько ї організації "Клуб "Ветеран" п ро примусовий розпуск громад ської організації, залишивши їй номер 2а-5751/10/4/0170 і справу за поз овом прокурора м. Євпаторії в інтересах держави в особі Ви конавчого комітету Євпаторі йської міської ради АР Крим д о Євпаторійської міської гро мадської організації "Клуб "В етеран" про примусовий розпу ск громадської організації, привласнивши справі № 2а-7578/10/4/0170.
Представник позивача в суд овому засіданні позов підтри мав, надав пояснення по суті с пору.
Представники прокуратури і відповідача в судове засід ання не з'явились, про дату, ча с і місце судового розгляду с прави повідомлені належним ч ином, причин неявки не повідо мили.
Враховуючи, що матеріали сп рави містять достатньо доказ ів для з'ясування обставин у с праві, суд, керуючись ст. 128 КАС України, вважає можливим роз глянути справу за відсутност і представників прокурора і відповідача.
Заслухавши представника п озивача, дослідивши матеріал и справи та оцінивши наявні у справі докази в їх сукупност і, суд, -
ВСТАНОВИВ:
Відповідач зареєстров аний як громадська організац ія 22.03.2002 року Виконавчим коміте том Євпаторійської міської р ади АР Крим, включений до Єдин ого державного реєстру підпр иємств і організацій України як юридична особа, ідентифік аційний код 26178575 (а.с. 7, 8). Відповід ач перебуває на обліку як пла тник податків в ДПІ в м. Євпато рія АР Крим, заборгованості з податків і зборів, що контрол юються податковим органом не має, не подає до органів держа вної податкової служби Украї ни встановлену законом звітн ість з 19.05.2003 року (а.с. 6).
Порядок, підстави та умови с творення та діяльності грома дських організацій регулюют ься Законом України від 16.06.1992 ро ку N 2460-XII “Про об' єднання грома дян”.
Відповідно до статті 5 вказа ного Закону законодавство пр о об'єднання громадян склада ється з Конституції України, цього Закону та актів законо давства, прийнятих відповідн о до нього.
Відповідно до частини 2 та 3 с татті 1 цього Закону об'єднанн ям громадян, незалежно від на зви (рух, конгрес, асоціація, ф онд, спілка тощо) визнається п олітична партія або громадсь ка організація.
Дія цього Закону не поширює ться на релігійні, кооперати вні організації, об'єднання г ромадян, що мають основною ме тою одержання прибутків, ком ерційні фонди, органи місцев ого та регіонального самовря дування (в тому числі ради і ко мітети мікрорайонів, будинко ві, вуличні, квартальні, сільс ькі, селищні комітети), органи громадської самодіяльності (народні дружини, товариські суди тощо), інші об'єднання гр омадян, порядок створення і д іяльності яких визначається відповідним законодавством .
Згідно зі статтею 3 вказаног о Закону громадською організ ацією є об'єднання громадян д ля задоволення та захисту св оїх законних соціальних, еко номічних, творчих, вікових, на ціонально-культурних, спорти вних та інших спільних інтер есів.
Таким чином, дія Закону Укра їни “Про об' єднання громадя н” поширюється лише на діяль ність об' єднань громадян, в изначених частиною 2 статті 1 ц ього Закону (політична парті я, громадська організація), в т ому числі і на відповідача.
Суть позову полягає у вимог ах про примусовий розпуск гр омадської організації у зв'я зку із неподанням податкової звітності на підставі статт і 38 Закону України від 15.05.2003 року №755 “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних о сіб - підприємців”.
Вирішуючи питання про обґр унтованість вимоги позивача , судом встановлено наступне .
Згідно п. 17 ст. 11 Закону Україн и “Про державну податкову сл ужбу в Україні” органи держа вної податкової служби в уст ановленому законом порядку м ають право звертатись до суд у з заявою (позовною заявою) пр о скасування державної реєст рації суб'єкта підприємницьк ої діяльності.
Зазначені повноваження ор ганів державної податкової с лужби щодо звернення до суду із заявою (позовною заявою) пр о скасування державної реєст рації суб'єкта підприємницьк ої діяльності слід розуміти, як право на позов про припине ння юридичної особи або підп риємницької діяльності фізи чної особи-підприємця на під ставі Закону України “Про де ржавну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підпри ємців”.
Відповідно до статті 4 Закон у України “Про державну реєс трацію юридичних осіб та фіз ичних осіб - підприємців”, д ержавна реєстрація юридични х осіб та фізичних осіб - підпр иємців - це засвідчення фак ту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлен ня статусу підприємця фізичн ою особою, а також вчинення ін ших реєстраційних дій, які пе редбачені цим Законом, шляхо м внесення відповідних запис ів до Єдиного державного реє стру.
Статтею 38 Закону України “П ро державну реєстрацію юриди чних осіб та фізичних осіб - підприємців” встановлено, щ о підставами для постановлен ня судового рішення щодо при пинення юридичної особи, що н е пов'язано з банкрутством юр идичної особи, зокрема є:
- визнання недійсним з апису про проведення державн ої реєстрації через порушенн я закону, допущені при створе нні юридичної особи, які не мо жна усунути;
- провадження нею діял ьності, що суперечить устано вчим документам, або такої, що заборонена законом;
- невідповідність мін імального розміру статутног о фонду юридичної особи вимо гам закону;
- неподання протягом р оку органам державної податк ової служби податкових декла рацій, документів фінансової звітності відповідно до зак ону;
- наявність в Єдиному д ержавному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходж енням.
Проаналізувавши зазначені норми суд вважає, що позивач м ає право звертатися до суду у порядку встановленому ст. 38 З акону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємст в» тільки у частині, що стосує ться його компетенції, тобто у частині контролю подачі в органи ДПІ декларацій та под аткової звітності.
Закон України “Про об'єднан ня громадян” є спеціальним з аконом, який регулює порядок створення діяльності, припи нення діяльності об'єднань г ромадян, їх права та обов'язки , відповідальність за поруше ння встановлених для цих об'є днань норм та правил.
Згідно із ст. 19 Закону Україн и “Про об'єднання громадян”, п рипинення діяльності об'єдна ння громадян може бути прове дено шляхом його реорганізац ії або ліквідації (саморозпу ску, примусового розпуску).
Ліквідація об'єднання гром адян здійснюється на підстав і статуту або рішення суду.
Згідно із ст. 24 Закону Україн и “Про об'єднання громадян”, о б'єднання громадян, створені ними установи та організаці ї зобов'язані вести оператив ний та бухгалтерський облік, статистичну звітність, заре єструватись в органах держав ної податкової інспекції та вносити до бюджету платежі у порядку і розмірах, передбач ених законодавством.
Статтею 26 зазначеного закон у передбачений порядок здійс нення фінансового контролю. Так, об'єднання громадян у вст ановленому порядку подають ф інансовим органам деклараці ї про свої доходи та витрати.
Згідно із статтею 27 Закону У країни “Про об'єднання грома дян”, посадові особи легаліз уючих органів об'єднань гром адян та громадяни за порушен ня законодавства про об'єдна ння громадян несуть дисциплі нарну, цивільно-правову, адмі ністративну або кримінальну відповідальність. Об'єднанн я громадян несуть відповідал ьність, передбачену цим Зако ном та іншими законодавчими актами України.
Статтею 28 вищевказаного зак ону визначено вичерпний пере лік стягнень, які можуть бути застосовані до об'єднання гр омадян за порушення законода вства, а саме:
- попередження;
- штраф;
- тимчасова заборона (з упинення) окремих видів діял ьності;
- тимчасова заборона (з упинення) діяльності;
- примусовий розпуск (л іквідація).
Статтею 32 Закону України “П ро об'єднання громадян” визн ачено порядок примусового ро зпуску (ліквідації) об'єднанн я громадян, вичерпний перелі к випадків, коли до об'єднання громадян застосовується дан ий вид стягнення, а також орга ни, яким надано право ініціюв ати примусовий розпуск (лікв ідацію) об'єднання громадян.
Так, згідно із ст. 32 вищевказа ного закону, за поданням лега лізуючого органу або прокуро ра рішенням суду об'єднання г ромадян примусово розпускає ться (ліквідується) у випадка х:
1) вчинення дій, передбачени х статтею 4 цього Закону.
2) систематичного або грубог о порушення вимог статті 22 цьо го Закону.
3) продовження протиправної діяльності після накладення стягнень, передбачених цим З аконом.
4) зменшення кількості члені в політичної партії до числа , коли вона не визнається як та ка.
Таким чином суд зазначає, що спеціальним Законом передба чено припинення діяльності об'єднання громадян шляхом й ого примусового розпуску (лі квідації) як спеціальна санк ція за порушення вичерпного переліку норм Закону України “Про об'єднання громадян”, як а, до того ж, має застосовувати ся судом за поданням чітко ви значеного кола осіб - легал ізуючого органу або прокурор а.
При поданні позову прокуро ром не враховано особливосте й щодо підстав та порядку при пинення юридичної особи - г ромадської організації, якою є відповідач, встановлених З аконом України “Про об'єднан ня громадян”, який у даному ви падку є спеціальною нормою с тосовно Закону України “Про державну реєстрацію юридичн их осіб та фізичних осіб-підп риємців”.
Прокурором залишено поза у вагою, що в силу приписів ст. 32 З акону України “Про об'єднанн я громадян” ініціатором лікв ідації юридичної особи - гр омадської організації може б ути лише легалізуючий орган або прокурор, при цьому закон ом встановлено обов'язкову у мову: направлення до суду под ання вказаних органів про пр имусовий розпуск громадсько ї організації.
За таких обставин п. 17 статті 11 Закону України “Про державн у податкову службу в Україні ”, яким органам державної под аткової служби в установлено му законом порядку надано пр аво звертатись до суду з заяв ою (позовною заявою) про скасу вання державної реєстрації с уб'єкта підприємницької діял ьності не можна поширити на г ромадську організацію. тому позовні вимог задоволенню не підлягають.
Вступна та резолютивна час тини постанови оголошені у с удовому засіданні 10.06.2010 року, по станова у повному обсязі скл адена 15.06.2010 року.
Керуючись ст. ст. 158-163, 167 КАС Укр аїни, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
В задоволенні позову відм овити.
Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня склад ення в повному обсязі у разі н еподання заяви про апеляційн е оскарження (апеляційної ск арги).
Якщо після подачі заяви про апеляційне оскарження апеля ційна скарга не подана, поста нова набуває законної сили ч ерез 20 днів після подання заяв и про апеляційне оскарження.
Протягом 10 днів з дня склада ння постанови в повному обся зі через Окружний адміністра тивний суд Автономної Респуб ліки Крим до Севастопольсько го апеляційного адміністрат ивного суду може бути подана заява про апеляційне оскарж ення, після подачі якої протя гом 20 днів може біти подана ап еляційна скарга.
Апеляційна скарга може бут и подана без попереднього по дання заяви про апеляційне о скарження, якщо скарга подає ться у строк, встановлений дл я подання заяви про апеляцій не оскарження (10 днів).
Якщо постанову було прогол ошено у відсутності особи, як а бере участь у справі, то стро к подання заяви про апеляцій не оскарження обчислюється з дня отримання нею копії пост анови.
Суддя Ци ганова Г.Ю.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 10.06.2010 |
Оприлюднено | 01.09.2010 |
Номер документу | 9866970 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Санакоєва Майя Анзорівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Циганова Г.Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні