Рішення
від 18.04.2011 по справі 10/19/2011
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГА НСЬКОЇ ОБЛАСТІ

91000, м. Луганськ, пл. Героїв ВВ В, 3а. Тел. 55-17-32


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18.04.11 Справа № 10/19/2011

За позовом Одеської залізниці, м. Одеса

до Приватного підприємс тва "Мета-2007", м. Антрацит Луг анської області

про стягнення 30 540 грн. 00 коп.

Суддя Мінська Т.М.

представники сторін:

від позивача - Стрілець О.С. - юрисконсульт 1 категорії юри дичного сектору, довіреність № 48 від 04.01.2011;

від відповідача - Березовсь кий Ю.В. - представник за дові реністю № б/н від 04.04.2011;

Суть спору: позив ачем заявлено вимогу про стя гнення з відповідача штрафу за невірно зазначену масу ва нтажу розмірі 30 540 грн. 00 коп.

Ухвалою господарського с уду від 04.04.2011 за клопотання ві дповідача було продовжено строк вирішення спору до 18.04.20 11.

Суд встановив: 21.08.2010 зі станції Щотово Донец ької залізниці Приватним під приємством «Мета - 2007» згідно залізничної накладної № 52266728 в ідправлено вагон № 66111212 з вант ажем вугілля Антрацит, стан ція призначення - Арциз Оде ської залізниці.

Провізна плата - 6108 грн . Маса вантажу визначена від правником шляхом зважуванн я на 150 тонних вагах. Навантаж ення проводилось засобами ві дправника навалом, навантаж ено нижче бортів у вологому стані, правильність внесен их у накладну відомостей пі дтверджено посадовою особо ю відправника. В накладній вк азано брутто - 91200 кг., тара - 22200 к г., нетто - 69000 кг. В графі 4 зазна чено, що вантаж маркований ва пном.

Під час приймання поїзду № 2229 на станції Знам' янка О деської залізниці, на тензо метричних динамічних вагах в иявлено розбіжності в масі в антажу у вагоні № 66111212, даний ва гон відчеплений на ваги пере вірку, про що складено акт заг альної форми № 22785 від 24.08.2010.

При переважуванні ц ього вагону на статичних ваг онних вагах станції Знам' ян ка Одеської залізниці (остан ня держповірка перед зважув анням 05.03.2010), встановлено в ваг оні № 66111212 - різниця у вазі прот и накладної складає в сторон у зменшення - 8800 кг.

Для засвідчення цьо го факту складено комерційни й акт АА № 055187/732/10 від 24.08.2010.

В даному комерційном у акті зазначено, що при пере вірці виявлено навантаженн я рівномірне нижче бортів н а 400 мм., об' єм кузова 76 куб.м., просипання вантажу відсутн є, на поверхні мається захис не маркування вапном, зважув ання проводилось на 150- тонни х вагонних вагах ст. Знам' я нка Одеської залізниці (держ провірка вагів 05.03.2010).

При зважуванні вияви лось брутто - 82400 кг., тара - 22200 кг ., нетто - 60200 кг., що складає різ ницю у вазі проти накладної складає в сторону зменшення на 8800 кг.

На станції призначення А рциз Одеської залізниці в графі Є комерційного акту з дійснено запис - вантаж ви даний згідно комерційного а кту № 055187/732, різниці з даними ко мерційного акту немає.

Відповідач відзиво м на позовну заяву заперечує проти позову, зазначаючи, що зважування вантажу при пе редачі залізниці для перев езення вагону № 66111212 було зді йснено Відповідачем на еле ктронних екзометрічних ваг ах ВТВ-СВ-150, що належать ПП ОСОБА_1, якими Відповідач ко ристується на підставі дого вору № 11/01-10 від 11.01.2010. Згідно пасп орту вагів їх технічний ста н відповідає вимогам відпов ідної інструкції. Отже Відп овідач стверджує, що ним пер едано для перевезення залі зниці саме 69000 кг. вугілля, тоб то маса вантажу зазначена в накладній правильно, та вв ажає, що недостача, яка вияв лена на ст. Знам' янка Одесь кої залізниці, сталася без вт ручання Відповідача та не м ає відношення до інформаці ї, внесеної в накладну № 52266728 .

В судовому засіданн і 18.04.2011 Відповідач подав клопо тання про зменшення розміру штрафу на підставі ст. 83 ГПК України.

За клопотанням Відп овідача від ДП "Донецька зал ізниця" було витребувано дов ідку про проходження вагон у № 66111212 (накладна № 52266728) і пер евірку маси вантажу на тен зометричних вагах на шляху слідування цього вагону ві д станції призначення до с танції Знам' янка Одеської залізниці. Згідно наданої Д П "Донецька залізниця" довідк и зважування цього вагону проводилось на станції Чап ліно Придніпровської заліз ниці у складі потягу № 2825 23.08. 2010 і зафіксовано відхилення ваги вантажу у вагоні № 6611 1212 в сторону зменшення - 8,2 - 9, 8 т. Потім зважування цього вагону проводилось на стан ції Знам' янка Одеської зал ізниці.

Оцінивши всі обстави ни справи, суд вважає, позовні вимоги частково обґрунтован ими з огляду на наступне:

Згідно зі статтею 3 З акону України "Про залізничн ий транспорт", законодавство про залізничний транспорт з агального користування скл адається з Закону України "Пр о транспорт", цього Закону, Ста туту залізниць України, який затверджується Кабінетом Мі ністрів України, та інших акт ів законодавства України.

А відповідно до статт і 5 Статуту залізниць України , затвердженого Постановою К абінету Міністрів України в ід 06.04.1998 N 457, до компетенції Мініс терства транспорту України віднесено затвердження нор мативних документів на підст аві цього Статуту, які є обов'я зковими для всіх юридичних і фізичних осіб на території України.

Статтею 6 Статуту зал ізниць визначає, що накладна - основний перевізний докуме нт встановленої форми, офор млений відповідно до цього Статуту та Правил і надани й залізниці відправником раз ом з вантажем. Накладна є обов 'язковою двосторонньою пись мовою формою угоди на переве зення вантажу, яка укладаєть ся між відправником та залі зницею на користь третьої сторони - одержувача. Відпові дно до ст. 23 Статуту залізниць Відправники повинні надати станції навантаження на кожн е відправлення вантажу запо внену накладну (комплект пе ревізних документів). Статте ю 37 Статуту залізниць передба чено, що під час здавання ван тажів для перевезення відпра вник повинен зазначити їх ма су у накладній - основному пер евізному документі, який під тверджує укладення договору перевезення вантажу.

Залізниця має право п еревіряти правильність цих в ідомостей, а також періодичн о перевіряти кількість та масу вантажу, що зазначають ся у накладній (с. 24 Статуту зал ізниць).

А статтею 122 Статуту за лізниць установлено відпові дальність вантажовідправни ка у вигляді штрафу за непра вильне зазначення в накладні й маси вантажу.

Частиною першою стат ті 26 Закону України "Про заліз ничний транспорт" передбачен о, що обставини, які можуть сл ужити підставою для майново ї відповідальності перевіз ників, відправників і одержу вачів вантажу, багажу, ванта жобагажу, пасажирів, засвідч уються актами. Аналогічну но рму містить стаття 129 Статуту залізниць, відповідно до яко ї обставини, що можуть бути п ідставою для матеріальної в ідповідальності залізниці, вантажовідправника, вантажо одержувача, пасажирів під ча с залізничного перевезення, засвідчуються комерційними актами або актами загальної форми, складеними станціями залізниць. За правилами цієї статті комерційний акт скла дається, зокрема, для засвідч ення невідповідності наймен ування, маси і кількості міс ць вантажу, багажу чи вантажо багажу даним, зазначеним у тр анспортних документах.

Статтею 129 Статуту зал ізниць передбачено, що поря док складання комерційних актів та актів загальної фо рми встановлюється Правила ми. Правила складання актів затверджені наказом Мініст ерства транспорту України ві д 28.05.2002 року N 334.

Неправильне зазначен ня в накладній маси вантажу з асвідчено комерційним актом , що є належним доказом факту неправильного зазначення ві дправником маси вантажу у ро зумінні ст. 129 Статуту залізни ць України та п. 5.5 Правил оформ лення перевізних документів , затверджених наказом Мінтр ансу України від 21.11.00 № 644.

Відповідальність ван тажовідправника за вказані д ії передбачена згідно статей 118, 122 Статуту залізниць Україн и у вигляді штрафу у розмірі п 'ятикратної провізної плати за всю відстань перевезення, який за даним позовом склада є 6108 грн. х 5 = 30540 грн.

Суд не приймає доводи Відповідача стосовно того, щ о ним виконано всі вимоги щ одо правильного зазначення відомостей щодо накладній , оскільки його доводи не с простовують висновки, викла дені в комерційному акті А А № 055187/732/10 від 24.08.2010.

За таких обставин фак т неправильного зазначення в ідповідачем відомостей у нак ладній підтверджено матері алами справи, тому позивачем правомірно нараховано і ви значено штраф 30540 грн.

Даний штраф є видом відпо відальності за порушення з обов'язання, незалежно від то го, виникли чи ні у зв'язку з ци м порушенням збитки на сторо ні кредитора. Згідно частини 3 статті 551 ЦК України передбач ено можливість зменшення за рішенням суду розмір неустой ки за порушення зобов'язання , якщо розмір неустойки значн о перевищує розмір збитків, т а наявності інших обставин, я кі мають істотне значення.

Також, пунктом 1 статті 233 ГК У країни закріплено, що суд має право зменшити розмір санкц ій, якщо належні до сплати штр афні санкції надмірно великі порівняно із збитками креди тора. В даному випадку непра вильне зазначення в наклад ній маси вантажу (виявилось менше ніж зазначено в накла дній) не потягло збитки Поз ивача, не вплинуло на безпе ку руху на залізниці.

Частина 3 статті 83 ГПК Україн и надає господарському суду право, ухвалюючи рішення, зме ншувати у виняткових випадка х розмір неустойки (штрафу, пе ні), яка підлягає стягненню зі сторони, що порушила зобов'яз ання.

Отже, при вирішенні питан ня про зменшення розміру шт рафу судом враховуються, по даній справі позивач не наві в наявності конкретних збитк ів у зв' язку із неправильни м зазначенням відповідачем маси вантажу у накладній.

Виходячи з цього, с уд зменшує розмір штрафу до розміру однократної провіз ної плати в сумі 6108 грн.

За таких обставин, по зов слід задовольнити частко во та стягнути з відповідача на користь позивача штраф в с умі 6108 грн. 00 коп., в решті вимог в ідмовити.

Відповідно до ст.ст. 44, 49 ГПК України судові витрати покладаються на відповідача в повному обсязі, оскільки позовні вимоги обґрунтован і, а розмір штрафу зменшено судом.

Відповідно до ст. 85 ГПК Ук раїни у судовому засіданні оголошено вступну і резолют ивну частини рішення.

На підставі викладеного і, керуючись ст. ст. 44, 49, 82, 83, 84, 85 ГП К України, суд

в и р і ш и в:

1. Позов задовол ьнити частково.

2. Стягнути з Прив атного підприємства «Мета -2007 », 94613, м. Антрацит Луганської о бласті, вул. Петровського, 20/33, і дентифікаційний код 34720169 на ко ристь Одеської залізниці, 65023 м. Одеса, вул. Пантелеймонівс ька, 19, ідентифікаційний код 01 071315 штраф в сумі 6108 грн. 00 коп., вит рати на сплату державного ми та в сумі 305 грн. 40 коп. та на інфо рмаційно-технічне забезпече ння судового процесу 236 грн., ви дати наказ позивачу після на брання рішенням законної сил и.

3. В решті вимог відмовит и.

Рішення господарсько го суду набирає законної сил и після закінчення строку на подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не бу ло подано. У разі подання апел яційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає за конної сили після розгляду с прави апеляційним судом.

Повне рішення складено і підписано 22.04.2011.

Суддя Т.М.Мінська

СудГосподарський суд Луганської області
Дата ухвалення рішення18.04.2011
Оприлюднено27.04.2011
Номер документу15025268
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —10/19/2011

Рішення від 18.04.2011

Господарське

Господарський суд Луганської області

Мінська Т.М.

Ухвала від 04.04.2011

Господарське

Господарський суд Луганської області

Мінська Т.М.

Ухвала від 28.03.2011

Господарське

Господарський суд Луганської області

Мінська Т.М.

Ухвала від 10.03.2011

Господарське

Господарський суд Луганської області

Мінська Т.М.

Ухвала від 17.02.2011

Господарське

Господарський суд Луганської області

Мінська Т.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні