Рішення
від 27.03.2008 по справі 15/09-08
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

15/09-08

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Держпром, 8-й під'їзд, майдан Свободи, 5, м. Харків, 61022,  

тел. приймальня (057) 705-14-50, тел. канцелярія 705-14-41, факс 705-14-41


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"27" березня 2008 р.                                                            Справа № 15/09-08

вх. № 320/3-15

Суддя господарського суду Лаврова Л.С. 

при секретарі судового засідання Шаршакова Н.А.

за участю представників сторін:

позивача - не з*явився  відповідача - не з*явився

розглянувши справу за позовом ТОВ "Дельта Експрес", м. Запоріжжя  

до  ДП Міністерства оборони України Чугуївський авіаційний ремонтний завод, ВЧ-36986 м. Чугуїв  

про стягнення 5584,59 грн.

ВСТАНОВИВ:

ТОВ "Дельта Експрес" ( позивач) просить суд стягнути з Державного підприємства "Чугуївський авіаційний ремонтний завод" (відповідача) заборгованність в розмірі 5 584 грн 59 коп та судові витрати. Заборгованість складається з 2020 грн. за  простій автомобіля, 2239 грн. 85 коп. за послуги автопогрузчика, 1324 грн. 74 коп. витрати по обробці вантажу. 

Відповідач надав відзив на позовну заяву, в якій проти заявлених позовних вимог заперечував повністю, але саме визнав той факт, що заявлена до перевезення вага вантажу  перебільшувала  ту, що зазначена в додатку № 1 та додатку № 2 до договору на 290 кг.

Сторони в судовому засіданні надали узгоджене клопотання щодо продовження строку розгляду справи за межами ст. 69 ГПК України. Заявлене клопотання розглянуте в судовому засіданні та визнано таким, що підлягає задоволенню.

В судовому засіданні оголошувалася перерва з 13.03.2008 року до 27.03.2008 року до 10 години. Сторони в судове засідання 27.03.2008 року не з'явилися.

Розглянувши матеріали справи, оцінивши всі надані сторонами докази, судом встановлено наступне.  07.08.2007 року між ТОВ"Дельта Експрес" (Експедитор) та Державним підприємством "Чугуївський авіаційний ремонтний завод" (Замовник) був укладений договір за № 2007/02/62 транспортного експедування та додатки до нього, а саме: додаток №1 "Кошторис", додаток № 2 "Звітний кошторис". Відповідно до умов зазначеного договору відповідач доручає, а позивач прийняв на себе зобов'язання з організації виконання комплексу послуг та робіт по забезпеченню транспортно-експедиційного обслуговування (ТЕО) виставочних експонатів відповідача. Ввіз та вивіз виставочних експонатів на виставку проводиться на умовах договора № 62Fn від 08.07.2007 року між позивачем та ВАТ "Авіасалон" м. Жуковськ, Московської області.

Згідно п.2.1 договору сторони узгодили наступне : транспортування та доставка виставочних експонатів проводиться  в цілостності та в обумовлені строки по маршруту :

м.Харків (Україна) - м.Жуковський, Московська обл, (Росія) базис поставки DDU м.Жуковський.  

м.Жуковський, Московська обл, (Росія) - м.Харків (Україна) базис поставки FCA м.Жуковськ. 

Виконання митних та інших, погоджених з "Замовником" формальностей сторони передбачили на місці проведення виставки.

Погрузочно-розвантажувальні роботи за місцем проведення виставки.

Зберігання вантажу до передачі його Замовнику, а також зберігання тари під час роботи виставки.

Забезпечення доставки експонатів по закінченню виставки в м.Харків.

Приймання до перевезення вантажу в упаковці, без перевірки цілостності вкладення.

Відповідно до розділу 3 договору  № 2007/02/62 від 07.08.2007 року "Замовник" зобов*язався надати для перевезення вантаж в належній упаковці, яка забезпечувала б схоронність вантажу при загальних умовах перевезення, зберігання, погрузочно-вивантажувальні роботи. Крім того, "Замовник" (відповідач по справі)  зобов*язався забезпечити загальний час на погрузку та експортне митне оформлення здійснити не  більше як  за 48 годин та забезпечити вигрузку та імпортне оформлення вантажу в м.Харкові не більше як за 48 годин (а.с.10).

В разі простоя автомобіля при виконанні погрузки, а також вивантаження в м.Харкові більше як 48 годин, по вині "Замовника", останній виплачує "Експедитору" штраф за кожну добу простоя ( 24 години) в розмірі 200 дол. США по курсу НБУ на момент оплати( а.с.11).

В разі простоя автомобіля при виконанні перевезення по даному договору на кордонних переходах по причині невідповідності чи недостачі документів відповідальність за які несе "Замовник", "Замовник" сплачує "Експедитору" за кожну добу простоя (24 години) суму 200 дол. США по курсу НБУ на момент оплати.

Сторони зобов*язалися провести платежі відповідно виставленого рахунку "Експедитора".

Відповідно до п. 4.7 договору на транспортне експедування  по закінченню роботи Міжнародного Авіаційно-Космічного Салона "МАКС-2007" та доставці вантажу в м.Харків, "Експедитор" та "Замовник" підписують акт здачі-приймання робіт (послуг).

Відповідно до ч.1 статті 930 ЦК України договір транспортного експедування укладається у письмовій формі, як доказ укладання договору експедування вантажу судом приймається заявка від 09.08.2007 року за № 335, яка надає позивачу право на здійснення перевезення ватажу та підписана відповідачем.

На виконання умов договору відповідач надіслав на адресу позивача заявку від 09.08.2007 року (а.с.20)  в якій просить позивача подати автомобільний транспорт під завантаження виставочного вантажу (експонатів) на Міжнародний авіаційно-космічний салон "МАКС-2007  за адресою : м.Харків, вул.Ромашкіна, 5, 13.08.2007 року о 9 годині. Оплату  відповідач гарантував відповідно до умов договору.

13.08.2007 року від відповідача було отримане усне повідомлення про перенесення строку подачі машини під завантаження з перенесенням дати на 14.08.2007 року, проти зміни дати відповідач  в судовому засіданні не заперечував.

Транспортування вантажу позивач здійснив автомобілем державний номер 03195СВ/02730 СВ, який був завантажений 15.08.2007 року, про що свідчить відмітка в товаро-транспортній накладній CMR № 224618 ( а.с.24).

Відповідно до ст. 53 Закону України „Про автомобільний транспорт України”, організацію міжнародних  перевезень  пасажирів  і   вантажів здійснюють перевізники відповідно до міжнародних договорів України з питань міжнародних автомобільних перевезень.

У статті 1 Конвенції про договір міжнародного дорожнього перевезення вантажів від 19.05.1956 року, яка набрала чинності для СРСР 01.08.1986 року і яка підлягає застосуванню на території України згідно Закону України “Про правонаступництво України” від 12.09.1991 року, визначено, що остання застосовуються до будь-якого договору дорожнього перевезення вантажів за плату за допомогою автомобілів, коли вказані у договорі місце прийняття до перевезення вантажу та місце, передбачене для здавання вантажу, знаходяться на території двох різних держав, із яких принаймні одна є учасницею Конвенції. Застосування Конвенції не залежить від місця проживання та національності сторін, що укладають договір.

Як вбачається з установлених обставин справи, місцем вивантаження вантажу є Російська Федерація, яка на момент укладання та виконання названих договорів перевезення була учасницею Конвенції. Відтак положення останньої поширюються на спірні правовідносини.

В додатку № 1 до договору сторонами узгоджено, що відповідач надає до перевезення 9 вантажних місць загальною вагою 6035,80 кг, на підставі чого був зроблений розрахунок по обробці вантажу, що складає 26936,36 грн. на дату укладення договору.

Фактично вага вантажу становила 6325,8 кг, про що свідчить товарно-транспортна накладна СМR (графа 11), тобто більше на 290 кг. Цей факт відповідач не заперечував в судовому засіданні, але повідомив, що причіп-платформа виконувала функцію тари, на якій було закріплено наземний пункт управління, що є єдиним комплексом.    

Понесені у зв'язку з цим додаткові витрати на обробку груза в сумі 1324,74 грн. суд вважає обгрунтованими, та такими, що підлягають задоволенню повністю.

Ухвалою господарського суду від 04.03.2008 року суд зобов'язав позивача надати документальне обгрунтування залучення до вивантаження вантажу автопогрузчика та докази сплати ЗАТ "ЕкспортВестТранс" за його використання. Із наданих суду документів (вх. № 3599 від 13.03.2007 року), а саме додатку № 2 до контракту № 05/07-СТ від 03.01.2007 року не вбачається яку саме суму передбачено до сплати позивачем в якості доплати за обробку вантажу та послуги автозавантажувача. Крім того, не надано доказів щодо оплати за ці послуги саме в сумі 2239,85 грн. Тому, позовні вимоги в цій частині не обгрунтовані, не доведнні матеріалами справи, а тому не підлягають задоволенню.

Стосовно позовних вимог в частині стягнення штрафу за простій автомобіля суд зазначає наступне. Згідно статті 933 Цивільного кодексу України клієнт зобов'язаний надати експедиторові документи та іншу інформацію  про  властивості  вантажу,  умови його перевезення,  а також інформацію, необхідну для виконання експедитором обов'язків, встановлених договором.

2. Експедитор   повинен   повідомити   клієнта  про  виявлені недоліки одержаної інформації,  а в разі її неповноти - вимагати у клієнта необхідну додаткову інформацію.

3. У   разі   ненадання  клієнтом  документів  та  необхідної інформації  експедитор  має  право   відкласти   виконання   своїх обов'язків  за  договором  транспортного експедирування до надання документів та інформації в повному обсязі.

4. Клієнт  відповідає  за  збитки,  завдані  експедиторові  у зв'язку   з   порушенням  обов'язку  щодо  надання  документів  та інформації, визначених частиною першою цієї статті.

Пунктом 3.1 договору передбачено, що у разі простою автомобіля при виконанні перевезення за цим договором на прикордонних  переходах з причини невідповідності або недостачі документів відповідальність за які несе Замовник, Замовник (відповідач) сплачує експедитору за кожні сутки простоя (24 години) суму 200 доларів США по курсу  Національного банку України. Позивач не надав в якості доказу документів які б свідчили про порушення з боку відповідача, що призвели до простою автомобіля. Крім того, позивачем не доведений факт простою саме у строк 2 суток(48 годин). Позивач не звертався до відповідача з будь-якою вимогою щодо приведення у відповідність документів або з листом про нестачу документів для виконання зобов'язань за договором. Таким чином, суд вважає позовні вимоги в частині стягнення штрафу в сумі 2020 грн. не доведеними матеріалами справи, необгрунтованими, а тому вони не підлягають задоволенню.

Вразовуючи вищезазначене, керуючись Законом України "Про автомобільний транспорт", ст.933 ЦК України, ст.82-85 ГПК України, суд

ВИРІШИВ:

Продовжити строк розгляду справи.

Позов задовольнити частково.

Стягнути з Державного підприємства "Чугуївський авіаційний ремонтний завод" (63501, Харківська обл, м.Чугуїв, мрн "Авіатор" р/р 2600930120094 в АКБ "Золоті ворота" м. Харкова, МФО 351931 код ЄДРПОУ 08305644) на користь ТОВ "Дельта Експрес" (м.Запоріжжя, вул. Дзержинського,18 р/р 26003003150001 в філії "ЗД "АТ "Індустріально-експортний банк" м.Запоріжжя, МФО 313861, код ОКПО 32227671) суму суму 1324 грн 74 коп., державне мито 102 грн. та 118 грн витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.

В стягненні штрафу 2020 грн, доплати за використання автопогрузчика в сумі 2239 грн 85 коп - відмовити.

Видати наказ після набранням рішення  законної сили.

Суддя                                                                                            Лаврова Л.С.

СудГосподарський суд Харківської області
Дата ухвалення рішення27.03.2008
Оприлюднено09.04.2008
Номер документу1507691
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —15/09-08

Рішення від 27.03.2008

Господарське

Господарський суд Харківської області

Лаврова Л.С.

Ухвала від 06.02.2008

Господарське

Господарський суд Одеської області

Петров В.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні