Постанова
від 17.03.2011 по справі 2а-13947/10/5/0170
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Рес публіка Крим, Україна, 95013

ПОСТАНОВА

Іменем України

17 березня 2011 р. (11:08) Справа №2а-13947/10/5/0170

Окружний адміністрат ивний суд Автономної Республ іки Крим у складі судді Сидоренко Д.В., при секретарі Мородецькій Ю.В. розглянувши за участю:

представника позивача - Демчук Т.В., зав.юр. сектором , дов.№3097 від 06.12.2010р.,

у відкритому судовому засі данні адміністративну справ у

за адміністративним позов ом Державної інспекції з кон тролю за цінами в АР Крим, м.Сі мферополь,

до відповідача Комунальн ого підприємства «Управлі ння впорядкування міста та к апітального будівництва», м. Алушта,

про стягнення 27160,00 грн.,

Обставини справи: Державн а інспекція з контролю за цін ами в АР Крим звернулась до Ок ружного адміністративного с уду АР Крим із адміністратив ним позовом про стягнення з Комунального підприємств а «Управління впорядкування міста та капітального будів ництва» економічних санкцій в розмірі 13580,00 грн. та штрафу за порушення державної дисципл іни цін у розмірі 27160,00 грн.

Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідачем не сплач уються економічні санкції та штраф, які застосовані рішен ням про застосування економі чних санкцій за порушення де ржавної дисципліни цін №85 від 30.09.2010р. за порушення вимог ріше ння виконавчого комітету Алу штинської міської ради від 25.0 7.2008р. №608 «Про затвердження тари фів на вивезення та розміщен ня твердих побутових відході в»; та вимог ч.3 ст.31 і ч.2 ст.14 Закон у України «Про житлово-комун альні послуги».

В судовому засіданні предс тавник позивача підтримав по зовні вимоги в повному обсяз і.

Відповідач проти позову за перечує. В запереченнях на по зов зазначив, що послуги полі гону не входять до переліку п ослуг тарифи і ціни на які пот ребують затвердженню органа ми виконавчої, чи будь-якої ін шої влади, оскільки не пов' я зані з наданням комунальних, або житлово-комунальних пос луг. Крім того зазначив, що у п еріод з 01.04.2010р. по 30.05.2010р. для Центр а медичної реабілітації Крим » застосовувався тариф за по слуги полігону, як для інших с поживачів, оскільки замовник не є закладом, який фінансуєт ься з місцевого бюджету. А в пе ріод з 31.05.2010р. по 01.09.2010р. для усіх за мовників послуги полігону за стосовувався тариф 15,05 грн. за к уб.м., затверджений рішенням о ргану місцевого самоврядува ння.

Розглянувши матеріали спр ави, заслухавши пояснення пр едставника позивача, досліди вши надані докази, суд,

ВСТАН ОВИВ:

Державною інспекцією з кон тролю за цінами в АР Крим з 13.09.201 0р. по 24.09.2010р. була проведена план ова перевірка Комунальног о підприємства «Управлінн я впорядкування міста та кап ітального будівництва» щодо дотримання державної дисцип ліни цін при формуванні, вста новленні та застосуванні тар ифів на житлово-комунальні п ослуги, відповідності зміни їх розмірів, а також рівня від шкодування населення їх варт ості.

За результатами перевірки 24.09.2010р. складений акт №0343 (а.с. 5-9), зг ідно якого зроблений наступн ий висновок:

§ в порушення рішення виконавчого комітету Алушти нської міської ради від 25.07.2008р. №608 «Про затвердження тарифів на вивезення та розміщення т вердих побутових відходів», КП «Управління впорядкуванн я міста та капітального буді вництва» у період з 01.04.2010р. по 30.05.2 010р. застосовувало завищений т ариф на послуги полігону для бюджетних закладів та інших споживачів в розмірі 15,50 грн. з а куб.м., всупереч затверджени х тарифів для бюджетних закл адів в розмірі 9,31 грн. за куб.м., д ля інших споживачів в розмір і 13,97 грн. за куб.м., внаслідок чог о необґрунтовано отримана ви ручка складає - 4711,18 грн.;

§ в порушення вимог ч.3 ст.31 і ч.2 ст.14 Закону України «Пр о житлово-комунальні послуги » КП «Управління впорядкуван ня міста та капітального буд івництва» у період з 31.05.2010р. по 01. 09.2010р. застосовувалися необґру нтовані (вільні) тарифи на пос луги полігону для інших спож ивачів , внаслідок чого підпр иємство необґрунтовано отри мало виручку в розмірі 8868,57 грн .

На підставі зазначеного ак ту перевірки Державною інспе кцією з контролю за цінами в А Р Крим 30.09.2010р. прийнято рішення №85 про застосування економіч них санкцій за порушення дер жавної дисципліни цін (а.с. 4), ві дповідно до якого вирішено в илучити у Комунального п ідприємства «Управління впо рядкування міста та капіталь ного будівництва» в дохід Де ржавного бюджету України без підставно отримані грошові к ошти в розмірі 13580,00 грн. та вилуч ити штраф в сумі 27160,00 грн.

Відповідно до ч.2 ст.13 Закону України «Про ціни і ціноутво рення» контроль за додержанн ям державної дисципліни цін здійснюється органами, на як і ці функції покладено Урядо м України.

Згідно з п.1, 3 Положення про Д ержавну інспекцію з контролю за цінами, затвердженого пос тановою Кабінету Міністрів У країни від 13.12.2000 р. №1819 Державна і нспекція з контролю за цінам и є урядовим органом, що діє у системі Мінекономіки, основн ими завданнями якої є органі зація та здійснення відповід но до законодавства функцій з контролю та нагляду за дотр иманням центральними та місц евими органами виконавчої вл ади, Радою міністрів АР Крим, с уб' єктами господарювання в имог щодо формування, встано влення та застосування цін (т арифів); проведення цінових с постережень на споживчому та товарних ринках.

Відповідно до п.п.5, п.п.9 п.5 Пол оження про Державну інспекці ю з контролю за цінами Держін спекція має право: проводити перевірку правильності розр ахунків щодо застосування ці н (тарифів), на які запроваджен е державне регулювання; прий мати відповідно до законодав ства рішення про застосуванн я адміністративно-господарс ьких санкцій за порушення по рядку формування, встановлен ня та застосування цін (тариф ів).

Інструкцією про порядок за стосування економічних та фі нансових (штрафних) санкцій о рганами державного контролю за цінами, затвердженою нака зом Міністерства економіки т а з питань європейської інте грації України, Міністерства фінансів України від 3 грудня 2001р. №298/519, зареєстрованого в Мін істерстві юстиції України 18 г рудня 2001 р. за №1047/6238, також встано влено, що підставою для засто сування економічних санкцій за порушення державної дисц ипліни цін є одержання суб'єк тами господарювання необґру нтованої виручки в результат і порушення ними чинного в пе ріоді, що перевіряється, поря дку встановлення та застосув ання цін і тарифів, які регулю ються уповноваженими органа ми відповідно до вимог закон одавства.

Відповідно до ч.2 ст.14 Закону України «Про житлово-комунал ьні послуги» (далі-Закон №1875, в редакції чинній на момент ви никнення спірних правовідно син), ціни/тарифи на комунальн і послуги та послуги з утрима ння будинків і споруд та приб удинкових територій формуют ься і затверджуються органам и виконавчої влади та органа ми місцевого самоврядування відповідно до їхніх повнова жень, визначених законом.

Комунальними послугами є р езультат господарської діял ьності, спрямованої на задов олення потреби фізичної чи ю ридичної особи у забезпеченн і холодною та гарячою водою, в одовідведенням, газо- та елек тропостачанням, опаленням, а також вивезення побутових в ідходів у порядку, встановле ному законодавством (ч.1 ст.1 За кону №1875).

Механізм формування тариф ів на послуги з вивезення поб утових відходів, визначаєтьс я Порядком формування тарифі в на послуги з вивезення побу тових відходів, затвердженим постановою КМ України №1010 від 26.07.2006р., згідно п.1 якого до послу г належать операції поводжен ня з побутовими відходами (зб ирання, зберігання, перевезе ння, перероблення, утилізаці я, знешкодження та захоронен ня), що здійснюються у населен ому пункті згідно з правилам и благоустрою, затвердженими органом місцевого самовряду вання.

Отже, враховуючи те, що поня ття комунальні послуги включ ає в себе вивезення побутови х відходів, яке в свою чергу вк лючає в себе захоронення поб утових відходів, то послуги п олігону підлягають формуван ню і затвердженню органами в иконавчої влади та органами місцевого самоврядування ві дповідно до їхніх повноважен ь.

Рішенням виконавчого комі тету Алуштинської міської ра ди від 25.07.2008р. №608 «Про затверджен ня тарифів на вивезення та ро зміщення твердих побутових в ідходів» (а.с.38), затверджені та рифи на вивезення та розміще ння ТПВ для мешканців м.Алушт и, тарифи на послуги полігону , а саме Бюджетні установи - 1 5,05 грн. за куб.м. Пунктом 3 зазнач ено рішення встановлено, що р ішення вступає в силу через 30 днів після його опублікуванн я.

Рішенням виконавчого комі тету Алуштинської міської ра ди від 23.04.2010р. №237 «Про затверджен ня тарифів на вивезення та ро зміщення твердих побутових в ідходів» (а.с.39), затверджені та рифи на вивезення та розміще ння ТПВ для мешканців м.Алушт и, тарифи на послуги полігону , а саме Бюджетні установи - 1 5,05 грн. за куб.м. Пунктом 3 зазнач ено рішення встановлено, що р ішення вступає в силу через 30 днів після його опублікуванн я.

Аналогічне положення щодо повідомлення споживачів про зміну вартості житлово-кому нальних послуг за 30 днів також визначене в п.5 ст.32 Закону №1875.

В газеті «Алуштинский вест ник» №17 (998) від 30.04.2010р. опублікован е рішення виконавчого коміте ту Алуштинської міської ради від 23.04.2010р. №237 «Про затвердження тарифів на вивезення та розм іщення твердих побутових від ходів».

Таким чином, тарифи на вивез ення та розміщення твердих п обутових відходів, затвердже нні вищезазначеним рішенням №237 від 23.04.2010р. підлягають застос уванню з 31.05.2010р., внаслідок чого застосування КП «Управління впорядкування міста та капі тального будівництва» тариф ів на послуги полігону на рів ні - 15,05 грн. за куб.м. в період з 01.04.2010р. по 30.05.2010р. є необґрунтовани м.

На підставі викладеного, су д дійшов висновку про обґрун тованість висновків позивач а щодо отримання відповідаче м необґрунтовано виручки за період з 01.04.2010р. по 30.05.2010р. на рівні 4711,18 грн., та як наслідок необхід ність задоволення позову в ч астині стягнення економічни х санкцій в розмірі 4711,18 грн. та ш трафу за порушення державної дисципліни цін у розмірі 9422,36 г рн. (4711,18 грн. х 2).

Щодо позовних вимог про стя гнення решти економічних сан кцій та штрафу за порушення д ержавної дисципліни цін за п орушення вимог ч.3 ст.31 і ч.2 ст.14 З акону України «Про житлово-к омунальні послуги» у період з 31.05.2010р. по 01.09.2010р., суд виходить з н аступного.

Як зазначалося вище, ч.2 ст.14 З акону №1875 встановлено, що ціни /тарифи на комунальні послуг и та послуги з утримання буди нків і споруд та прибудинков их територій формуються і за тверджуються органами викон авчої влади та органами місц евого самоврядування відпов ідно до їхніх повноважень, ви значених законом, а відповід но до ч.3 ст.31 Закону №1875 органи м ісцевого самоврядування зат верджують ціни/тарифи на жит лово-комунальні послуги в ро змірі економічно обґрунтова них витрат на їх виробництво .

Зазначені норми не регулюю ть безпосередню діяльність в иконавця житлово-комунальни х послуг, у зв' язку з чим висн овки позивача про порушення саме КП «Управління впорядку вання міста та капітального будівництва» вищезазначени х норм є безпідставним. Крім т ого, в період з 31.05.2010р. по 01.09.2010р. від повідачем застосовувалися т арифи передбачені рішенням о ргану місцевого самоврядува ння.

Оцінюючи правомірність ді й позивача щодо прийняття рі шення, на підставі якого пози вач просить стягнути санкції , суд керувався критеріями, за кріпленими у частині 3 статті 2 КАС України, які певною міро ю відображають принципи адмі ністративної процедури, які повинні дотримуватися при ре алізації дискреційних повно важень владного суб' єкта.

Так згідно ст.9 КАС України с уд при вирішенні справи керу ється принципом законності, відповідно до якого органи д ержавної влади, органи місце вого самоврядування, їхні по садові і службові особи зобо в'язані діяти лише на підстав і, в межах повноважень та у спо сіб, що передбачені Конститу цією та законами України. Суд вирішує справи на підставі К онституції та законів Україн и, а також міжнародних догово рів, згода на обов'язковість я ких надана Верховною Радою У країни. Суд застосовує інші н ормативно-правові акти, прий няті відповідним органом на підставі, у межах повноважен ь та у спосіб, що передбачені К онституцією та законами Укра їни.

Разом з тим, стаття 19 Констит уції України зобов' язує орг ан влади діяти лише на підста ві, в межах повноважень та у сп осіб, передбачені Конституці єю та законами України.

Таким чином, суд дійшов висн овку, що рішення про застосув ання адміністративно-господ арських санкцій за порушення державної дисципліни цін №85 в ід 30.09.2010р., в частині економічни х санкцій в розмірі 8868,57 грн. та ш трафу за порушення державної дисципліни цін в розмірі 17737,14 г рн. (8868,57 грн. х 2), не може бути визн ане таким, що прийняте на підс таві та відповідно до діючог о законодавства, добросовісн о та безсторонньо, у зв' язку з чим відсутні підстави для с тягнення зазначених санкцій .

Вступна та резолютивна час тини постанови проголошені в судовому засіданні 17.03.2011р.

У повному обсязі постанову складено та підписано 22.03.2011р.

Керуючись ст.ст.160-163, 167 КАС Укра їни, суд-

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов за довольнити частково.

Стягнути з Комунального підприємства «Управління впорядкування міста та капі тального будівництва» (98500, АР К рим, м. Алушта, вул. Виноградна ,13; р/р № 260052744143300 в АТ «УкрСиббанк», ЄДРПОУ 37010852, МФО 351005) в дохід держа вного бюджету (р/р № 31117106700007 в Голо вному управлінні Державного казначейства України в АР Кр им, м. Сімферополь, ЄДРПОУ 34740913,М ФО 824026, код платежу 21081100) економіч ні санкції в розмірі 4711,18 грн. та штраф за порушення державно ї дисципліни цін у розмірі 9422,36 грн.

В задоволенні інших позовн их вимог відмовити.

Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її про голошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну части ну постанови або справу розг лянуто у порядку письмового провадження, постанова набир ає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі непо дання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .

Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови або розгляду справи у порядку пи сьмового провадження, апеля ційна скарга подається протя гом 10 днів з дня отримання коп ії постанови. Копія апеляцій ної скарги одночасно надсила ється особою, яка її подає, до Севастопольського апеляцій ного адміністративного суду .

Суддя Сидоренко Д.В.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення17.03.2011
Оприлюднено29.04.2011
Номер документу15101385
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-13947/10/5/0170

Ухвала від 12.09.2011

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Дугаренко Ольга Володимирівна

Постанова від 17.03.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Сидоренко Д.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні