Постанова
від 04.04.2011 по справі 2а-380/11/4/0170
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

вул. Севастопольська, 43, м . Сімферополь, Автономна Респ убліка Крим, Україна, 95013

ПОСТАНОВА

Іменем України

04 квітня 2011 р. о 16:39 Справа №2а-380/11/4/0170

Окружний адміністративн ий суд АР Крим у складі голову ючого суддіЦиганової Г.Ю., при секретарі судового засіданн я Шевцовій Г.В., за участі пред ставників сторін:

представники позивача - Сви риденко А.П., Брауде С.О.;

представник відповідача - н е з'явився;

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу

за позовом Садівничого то вариства "Аграрнік"

до Державної податкової і нспекції в м. Сімферополі АР К рим

про визнання незаконним та скасування податкового пові домлення-рішення

Суть спору: Садівниче товар иство "Аграрнік" (далі - позива ч) звернулось до Окружного ад міністративного суду Автоно мної Республіки Крим із позо вом до Державної податкової інспекції в м. Сімферополі АР Крим (далі - відповідач) про ви знання незаконним та скасува ння рішення №0023562301 від 24.09.2010 року п ро застосування штрафних сан кцій у сумі 1019506,50 грн.

Позов мотивовано помилков істю висновків за актом пере вірки, покладених в основу сп ірного рішення, про здійснен ня позивачем торгівлі електр оенергією з членами садівнич ого товариства і незастосува ння при цьому реєстратора ро зрахункових операцій.

Ухвалами суду від 21.02.2011 року в ідкрито провадження у справі , після закінчення підготовч ого провадження справу призн ачено до судового розгляду.

В судовому засіданні предс тавники позивача позов підтр имали, надали пояснення по су ті справи.

Представник відповідача в судовому засіданні 17.03.2011 року п роти позову заперечував, в су дове засідання 04.04.2011 року предс тавник відповідача не з'явив ся, про дату, час і місце судов ого розгляду повідомлений на лежним чином, причин неявки н е повідомив.

Враховуючи, що матеріали сп рави містять достатньо доказ ів для з'ясування обставин у с праві, суд, керуючись ст. 128 КАС України, вважає можливим роз глянути справу за відсутност і представника відповідача.

Заслухавши представників позивача, дослідивши матеріа ли справи та оцінивши наявні у справі докази, суд, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач є юридичною осо бою, ідентифікаційний код 24504874 , на податковому обліку знахо диться в ДПІ в м. Сімферополі А Р Крим.

Посадовими особами податк ового органу проведено позап ланову виїзну перевірку пози вача з питань дотримання вим ог податкового, валютного та іншого законодавства за пер іод з 01.07.2007 року по 30.06.2010 року, за на слідками перевірки складено акт від 13.09.2010 року №11956/23-2/24504874.

Згідно із висновками даног о акту встановлено, зокрема, п орушення позивачем вимог пун ктів 1, 2 ст. 3 Закону України від 06.07.1995 року №265/95-ВР "Про застосуван ня реєстраторів розрахунков их операцій в сфері торгівлі , громадського харчування і п ослуг" (далі - Закон №265) - проведе ння розрахункових операцій б ез застосування реєстратора розрахункових операцій на с уму 203901,30 грн.

Так, перевіркою було встано влено, що позивачем є спожива чем електроенергії на підста ві договорів з ВАТ "Крименерг о" від 24.12.2003 року №227 та від 31.05.2010 рок у №227. Також позивачем із члена ми товариства укладені угоди про користування електроене ргією. Сплата вартості елект роенергії проводиться члена ми товариства на розрахунков ий рахунок у банківській уст анові або у касу садівничого товариства. Вказані обстави ни покладені в основу виснов ку про проведення позивачем у періоді з липня 2007 року по чер вень 2010 року розрахункових оп ерацій без застосування РРО.

На підставі акту перевірки від 13.09.2010 року №11956/23-2/24504874, відповідн о до п. 1 ст. 17 Закону №265 відповід ачем прийнято спірне рішення про застосування до позивач а штрафних (фінансових) санкц ій на суму 1019506,50 грн.

Відповідно до пунктів 1, 2 ста тті 3 Закону №265 суб'єкти підпри ємницької діяльності, які зд ійснюють розрахункові опера ції в готівковій та/або в безг отівковій формі (із застосув анням платіжних карток, плат іжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні пос луг) у сфері торгівлі, громадс ького харчування та послуг з обов'язані:

1) проводити розрахункові оп ерації на повну суму покупки (надання послуги) через зареє стровані, опломбовані у вста новленому порядку та перевед ені у фіскальний режим робот и реєстратори розрахункових операцій з роздрукуванням в ідповідних розрахункових до кументів, що підтверджують в иконання розрахункових опер ацій, або у випадках, передбач ених цим Законом, із застосув анням зареєстрованих у встан овленому порядку розрахунко вих книжок;

2) видавати особі, яка отриму є або повертає товар, отримує послугу або відмовляється в ід неї, розрахунковий докуме нт встановленої форми на пов ну суму проведеної операції.

У разі проведення розрахун кових операцій на неповну су му вартості проданих товарів (наданих - послуг), у разі непро ведення розрахункових опера цій через реєстратори розрах ункових операцій, у разі неро здрукування відповідного ро зрахункового документа, що п ідтверджує виконання розрах ункової операції, або провед ення її без використання роз рахункової книжки за рішення м відповідних органів держав ної податкової служби Україн и застосовуються фінансові с анкції у п'ятикратному розмі рі вартості проданих товарів (наданих послуг), на які виявл ено невідповідність (п. 1 ст. 17 З акону №265).

Статтею 2 Закону №265 визначен і значення термінів, що засто совуються у цьому Законі, зок рема розрахункова операція - це приймання від покупця гот івкових коштів, платіжних ка рток, платіжних чеків, жетоні в тощо за місцем реалізації т оварів (послуг), видача готівк ових коштів за повернутий по купцем товар (ненадану послу гу), а у разі застосування банк івської платіжної картки - оф ормлення відповідного розра хункового документа щодо опл ати в безготівковій формі то вару (послуги) банком покупця або, у разі повернення товару (відмови від послуги), оформле ння розрахункових документі в щодо перерахування коштів у банк покупця.

Відповідно до Закону Украї ни "Про об'єднання громадян" са дівниче товариство є доброві льним громадським об'єднання м для організації колективно го саду та городництва і ство рення умов для культурного п роведення вільного часу на з емельних ділянках, має бути з ареєстроване в органах держа вної влади і має статус юриди чної особи, користується пра вами і виконує обов'язки, пов'я зані з його діяльністю, і має с амостійний баланс. Садівниче товариство має повну господ арську самостійність у впров аджені своєї діяльності і по криває свої витрати за рахун ок внесків членів товариства і доходу від його господарсь кої діяльності.

Електрична енергія продає ться юридичною особою - ене ргопостачальною компанією і ншій юридичній особі - саді вничому товариству на межі б алансової належності електр ичних мереж зазначених суб'є ктів взаємовідносин. Відноси ни між юридичними особами - садівничим товариством та е нергокомпанією регламентую ться Правилами користування електричною енергією, затве рдженими постановою Націона льної комісії регулювання ел ектроенергетики України №28 в ід 31.07.1996 року. Згідно з даними Пр авилами товариство сплачує е нергокомпанії вартість елек тричної енергії відповідно д о показів приладу обліку, вст ановленого на межі балансово ї належності.

Оскільки енергокомпанія н а підставі договору постачає електричну енергію юридичні й особі - Садівничому товар иству, окремі члени останньо го не мають права та юридични х підстав вносити кошти за сп ожиту електричну енергію за індивідуальними розрахунко вими книжками безпосередньо в енергокомпанію.

Взаємовідносини між члена ми садового товариства і йог о керівництвом, в тому числі р озрахунки за спожиту електро енергію, регулюються статутн ими документами товариства, або вирішуються згідно з Зак оном України "Про об'єднання г ромадян" на зборах всіх члені в або представників членів о б'єднання.

Зазначену правову позицію поділяє також і Національна комісія регулювання електро енергетики України (листи ві д 08.09.2004 року №03-39-09/4035 та від 07.07.2003 року №05-34-13/2570).

Враховуючи викладене суд в важає помилковим ототожненн я поняття "розрахункова опер ація", наведене у Законі №265 із р озрахунками членів садівнич ого товариства із таким това риством за спожиту електроен ергію. Матеріалами справи (ст атут Садівничого товариства "Аграрник", протокол загальни х зборів садівничого товарис тва від 13.01.2007 року) підтверджуєт ься, що відповідно до положен ь розділу ІV статут, питання вн есення вартості спожитої еле ктроенергії та компенсації т ехнологічних втрат у мережах електропостачання врегульо вано на загальних зборах чле нів товариства шляхом віднес ення цих сум до складу членсь ких внесків (для тих членів то вариства, на земельні ділянк и яких подається електроенер гія).

Крім того, суд зазначає таке . Відповідно до ст. ст. 238, 250 Госпо дарського кодексу України за порушення встановлених зако нодавчими актами правил здій снення господарської діяльн ості до суб'єктів господарюв ання можуть бути застосовані уповноваженими органами дер жавної влади або органами мі сцевого самоврядування адмі ністративно-господарські са нкції, тобто заходи організа ційно-правового або майновог о характеру, спрямовані на пр ипинення правопорушення суб 'єкта господарювання та лікв ідацію його наслідків. Адмін істративно-господарські сан кції можуть бути застосовані до суб'єкта господарювання п ротягом шести місяців з дня в иявлення порушення, але не пі зніш як через один рік з дня по рушення цим суб'єктом встано влених законодавчими актами правил здійснення господарс ької діяльності, крім випадк ів, передбачених законом.

Санкції, застосовані відпо відачем за спірним рішенням є адміністративно-господарс ькими і на них поширюється пр авило щодо строків їх застос ування, встановлене ст. 250 ГК Ук раїни.

Порушенням правил здійсне ння господарської діяльност і, за яке відповідачем застос овано штрафну санкцію відбув алось у період з липня 2007 року п о червень 2010 року (про що зазнач ено в акті перевірки), тож спір не рішення прийнято із поруш енням термінів застосування адміністративно-господарсь ких санкцій, а саме більш ніж ч ерез один рік з дня порушення позивачем правил здійснення господарської діяльності. З азначене також є підставою д ля скасування даного рішення .

Оскільки позивачем помилк ово заявлено вимогу про визн ання незаконним та скасуванн я рішення №0023562301 від 24.09.2010 року, зам ість вимог про визнання його протиправним і скасування, я к це передбачено КАС України для правових актів індивіду альної дії, суд, керуючись ста ттею 11 КАС України, вважає мож ливим в цій частині вийти за м ежі позовних вимог.

Враховуючи висновок про за доволення позову, суд вважає можливим стягнути на корист ь позивача судові витрати, в п орядку, встановленому ст. 94 КА С України.

В судовому засіданні 04.04.2011 ро ку оголошено вступну і резол ютивну частини постанови, по станову у повному обсязі скл адено 08.04.2011 року.

Керуючись статтями 11, 94, 158-163, 167 К АС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити.

2. Визнати протиправним і ск асувати рішення Державної по даткової інспекції в м. Сімфе рополі АР Крим №0023562301 від 24.09.2010 рок у про застосування до Садівн ичого товариства "Аграрнік" (і дентифікаційний код 24504874) штра фних (фінансових) санкцій на с уму 1019506,50 грн.

3. Стягнути з Державного бюд жету України на користь Саді вничого товариства "Аграрнік " судові витрати у розмірі 3,40 гр н.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку на апеляційне оскарження.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .

Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення постанови. У разі оголошення в судовому засіданні вступної і резолю тивної частини постанови, а т акож прийняття постанови у п исьмовому провадженні апеля ційна скарга подається протя гом десяти днів з дня отриман ня копії постанови.

Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.

Суддя Ци ганова Г.Ю.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення04.04.2011
Оприлюднено29.04.2011
Номер документу15101445
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-380/11/4/0170

Ухвала від 20.07.2011

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Щепанська Ольга Анатоліївна

Постанова від 04.04.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Циганова Г.Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні