КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа: № 2-а-4203/09/0270 Головуючий у 1-й ін станції:
Суддя-доповідач: Петрик І.Й.
У Х В А Л А
Іменем України
"06" квітня 2011 р. м. Київ
Київський апеляційний а дміністративний суд у складі колегії суддів:
Головуючого судді: Петрика І.Й .,
Суддів: Грибан І.О.,
Парінові А.Б. ,
розглянувши у порядку пис ьмового провадження апеляці йну скаргу Дочірнього підпри ємства «Універсальне»Барсь кої районної спілки споживчи х товариств на постанову Він ницького окружного адмініст ративного суду від 05 листопад а 2009 року у справі за позовом До чірнього підприємства «Унів ерсальне»Барської районної спілки споживчих товариств до Барської міжрайонної держ авної податкової інспекції п ро скасування рішення, -
ВСТАНОВИВ:
Позивач (Дочірнє підп риємство «Універсальне»Бар ської районної спілки спожив чих товариств) звернулося до суду з адміністративним поз овом до Барської міжрайонної державної податкової інспек ції про скасування рішення п ро застосування штрафних (фі нансових) санкцій.
Постановою Вінницького ок ружного адміністративного с уду від 05 листопада 2009 року у за доволенні позовних вимог від мовлено повністю.
Не погоджуючись з зазначен им судовим рішенням позивач подав апеляційну скаргу, в як ій просить скасувати постано ву суду першої інстанції як т аку, що постановлена з поруше нням норм матеріального та п роцесуального права, та прий няти нове рішення, яким задов ольнити позовні вимоги у пов ному обсязі.
Відповідно до п.2 ч.1 ст. 197 КАС У країни, суд апеляційної інст анції може розглянути справу в порядку письмового провад ження за наявними у справі ма теріалами, якщо справу може б ути вирішено на основі наявн их в ній доказів, у разі неприб уття жодної з осіб, які беруть участь у справі, у судове засі дання.
Заслухавши суддю-доповіда ча та осіб, що з' явилися в суд ове засідання, перевіривши м атеріали справи та доводи ап еляційної скарги, колегія су ддів вважає, що апеляційна ск арга підлягає залишенню без задоволення, а постанова суд у - без змін з таких підстав.
Згідно із п. 1 ч. 1 ст. 198, 200 КАС Укр аїни, суд апеляційної інстан ції залишає скаргу без задов олення, а постанову або ухвал у суду - без змін, якщо визнає , що суд першої інстанції прав ильно встановив обставини сп рави та ухвалив судове рішен ня з додержанням норм матері ального і процесуального пра ва.
Відповідно до ч. 1 ст. 9 Кодекс у адміністративного судочин ства України, суд при виріше нні справи керується принцип ом законності, відповідно до якого органи державної влад и, органи місцевого самовряд ування, їхні посадові і служб ові особи зобов' язані діяти лише на підставі, в межах повн оважень та у спосіб, що передб ачені Конституцією та закона ми України.
Як вбачається із матеріал ів справи, зокрема із свідоцт ва про державну реєстрацію с ерії А00 № 577910, 23.01.1995 року Дочірнє пі дприємство «Універсальне» Б арської районної спілки спож ивчих товариств зареєстрова не юридичною особою.
16 квітня 2009 року працівника ми Барської міжрайонної держ авної податкової інспекції, на виконання ч. 1 ст. 11-2 Закону Ук раїни «Про державну податков у службу в Україні»на підста ві направлень від 06.04.2009 року за № 901383 та №901376 відповідно до плану проведення планових перевір ок суб' єктів господарської діяльності щодо контролю за здійсненням розрахункових о перацій у сфері торгівлі, гро мадського харчування та посл уг на квітень 2009 року, про що зд ійснено відповідний запис в акті перевірки здійснено пер евірку господарської одиниц і - магазину, що розташовани й за адресою: вул. 8-го березня, 1 0, с. Журавлівка суб' єкта госп одарської діяльності - ДП «У ніверсальне»Барського РССТ , за результатами якої складе но акт (довідку) перевірки за д отриманням суб' єктами госп одарювання порядку проведен ня розрахунків за товари (пос луги), вимог з регулювання обі гу готівки, наявності торгов их патентів ліцензій, в якому зазначені виявлені перевірк ою порушення.
Перевірка була проведена в присутності продавця магази ну ОСОБА_3 Будь-яких запер ечень та зауважень до акта пе ревірки надано не було.
За наслідками проведеної п еревірки, відповідачем винес ено рішення про застосування до Дочірнього підприємства «Універсальне»Барської рай онної спілки споживчих товар иств (код ЄДРПОУ 32289240) штрафних ( фінансових) санкцій від 28 квіт ня 2009 року № 0000702300 в сумі 10572 грн . 50 коп.
Як свідчать матеріали пере вірки, при продажу однієї пач ки сигарет «Воnd»по ціні 3 грн. 50 коп. розрахунковий документ , що підтверджує виконання ро зрахункової операції на повн у суму проведеної операції (р озрахункову квитанцію) не ви писано та не видано.
Невідповідність сум готів кових коштів на місці провед ення розрахункових операцій (2050 грн. 00 коп.) сумі коштів, яка з азначена в денному звіті реє стратора розрахункових опер ацій (0 грн. 00 коп.) склала 2046 грн. 50 коп. (з урахуванням суми контр ольної закупки 3 грн. 50 коп.).
Сума готівкових коштів на м ісці проведення розрахунків власноручно перерахована пр одавцем ОСОБА_3 (про що сві дчить довідка щодо підтвердж ення фактичної наявності кош тів від 16 квітня 2009 року та пись мове пояснення, які власнору чно підписані ОСОБА_3.)
Як вбачається з акта переві рки, підставою для застосува ння вказаної суми санкцій бу ло порушення, на думку податк ової інспекції, пункту 1, 2, 13 ста тті 3 Закону України «Про заст осування реєстраторів розра хункових операцій у сфері то ргівлі, громадського харчува ння та послуг»(Закон від 06.07.95 № 265/95-ВР).
Згідно п.п.1, 2. 13 ст. 3 Закону Укр аїни «Про застосування реєст раторів розрахункових опера цій у сфері торгівлі, громадс ького харчування та послуг», суб' єкти підприємницької д іяльності, які здійснюють ро зрахункові операції в готівк овій та/або безготівковій фо рмі при продажі товарів (нада нні послуг) у сфері торгівлі, г ромадського харчування та по слуг зобов' язані: - проводит и розрахункові операції на п овну суму покупки (надання по слуги) через зареєстровані, о пломбовані у встановленому п орядку та переведені у фіска льний режим роботи реєстрато ри розрахункових операцій з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, щ о підтверджують виконання ро зрахункових операцій, або у в ипадках, передбачених цим За коном, із застосуванням заре єстрованих у встановленому п орядку розрахункових книжок ; - видавати особі, яка отримує або повертає товар, отримує п ослугу або відмовляється від неї, розрахунковий докум ент встановленої форми на по вну суму проведеної операції ; - забезпечувати відповідніс ть сум готівкових коштів на м ісці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в д енному звіті реєстратора роз рахункових операцій, а у випа дку використання розрахунко вої книжки - загальній сумі продажу за розрахунковими кв итанціями, виданими з початк у робочого дня.
Таким чином рішенням № 0000702 300 від 28 квітня 2009 року, застосо вано штрафні санкцій в сумі 105 72,50 грн. за три факти порушення норм Закону України «Про зас тосування реєстраторів розр ахункових операцій у сфері т оргівлі, громадського харчув ання та послуг».
Відмовляючи в задоволенні позовних вимог суд першої ін станції виходив із того, що ві дповідно до п. 13 ст. 3 Закону Укр аїни від 06.07.95 N 265/95-ВР «Про застосу вання реєстраторів розрахун кових операцій у сфері торгі влі, громадського харчування та послуг»суб' єкти підприє мницької діяльності, які зді йснюють розрахункові операц ії в готівковій та/або в безго тівковій формі (із застосува нням платіжних карток, платі жних чеків, жетонів тощо) при п родажу товарів (наданні посл уг) у сфері торгівлі, громадсь кого харчування та послуг зо бов' язані забезпечувати ві дповідність сум готівкових к оштів на місці проведення ро зрахунків сумі коштів, яка за значена в денному звіті реєс тратора розрахункових опера цій, а у випадку використання розрахункової книжки - зага льній сумі продажу за розрах унковими квитанціями, видани ми з початку робочого дня.
Як визначено статтею 2 Закон у «Про застосування реєстрат орів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадсько го харчування та послуг», міс це проведення розрахунків - місце, де здійснюються розра хунки із покупцем за продані товари (надані послуги) та збе рігаються отримані за реаліз овані товари (надані послуги ) готівкові кошти, а також місц е отримання покупцем поперед ньо оплачених товарів (послу г) із застосуванням платіжни х карток, платіжних чеків, жет онів тощо.
Порядок ведення касових оп ерацій у національній валюті України підприємствами (під приємцями), визначений у Поло женні про ведення касових оп ерацій у національній валюті в Україні, затвердженому пос тановою Правління Національ ного банку України від 15 грудн я 2004 року № 637.
Пунктом 1.2 Положення визн ачено таке:
каса - приміщення або м ісце здійснення готівкових р озрахунків, а також прийманн я, видачі, зберігання готівко вих коштів, інших цінностей, к асових документів;
касові документи - докуме нти (касові ордери та платіжн і чи розрахунково-платіжні в ідомості, розрахункові докум енти, відомості закупівлі сі льськогосподарської продук ції, інші прибуткові та видат кові касові документи), за доп омогою яких відповідно до за конодавства України оформля ються касові операції, звіти про використання коштів, а та кож відповідні журнали встан овленої форми для реєстрації цих документів та книги облі ку;
касові операції - операці ї підприємств (підприємців) м іж собою та з фізичними особа ми, що пов'язані з прийманням і видачею готівки під час пров едення розрахунків через кас у з відображенням цих операц ій у відповідних книгах облі ку;
оприбуткування готівки - проведення підприємствами і підприємцями обліку готівки в касі на повну суму її фактич них надходжень у касовій кни зі, книзі обліку доходів і вит рат, книзі обліку розрахунко вих операцій.
Згідно з п. 3.2 Положення касов і операції, що проводяться ві дповідно до Закону України « Про застосування реєстратор ів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», оформ ляються згідно з вимогами ць ого Закону.
Як вбачається з матеріалі в справи під час перевірки на місці розрахунків знаходили сь готівкові кошти в сумі 2046,50 г рн., що підтверджується додат ком до акту перевірки (опис на явних купюр та монет). Розраху нкові квитанції на дану суму відсутні.
Норми закону (п. 13 ст. З Закону України від 06.07.95 «Про застосув ання реєстраторів розрахунк ових операцій у сфері торгів лі, громадського харчування та послуг») покладають на суб ' єкта господарювання обов' язок забезпечити відповідні сть сум готівкових коштів на місці проведення розрахункі в сумі коштів, яка зазначена в денному звіті реєстратора р озрахункових операцій, а у ви падку використання розрахун кової книжки така сума має ві дповідати загальній сумі про дажу за розрахунковими квита нціями, виданими з початку ро бочого дня.
Враховуючи вищезазначені норми чинного законодавства суд першої інстанції дійшов висновку, що рішення про заст осування штрафних (фінансов их) санкцій Барською міжрайо нною державною податковою ін спекцією від 28 квітня 2009 року № 0000702300 прийняте в межах повн оважень податкового органу т а у спосіб, що передбачений Ко нституцією та законами Украї ни.
З такою юридичною позицією суду першої інстанції колег ія суддів може погодитись із огляду на наступне.
Статтею 11 Закону України « Про державну податкову служб у в Україні»від 04 грудня 1990 рок у № 509-XII (далі - Закон № 509) передба чено право органів державної податкової служби у випадка х, в межах компетенції та у пор ядку, встановлених законами України, здійснювати докумен тальні невиїзні перевірки (н а підставі поданих податкови х декларацій, звітів та інших документів, пов' язаних з на рахуванням і сплатою податкі в та зборів (обов' язкових пл атежів) незалежно від способ у їх подачі), а також планові т а позапланові виїзні перевір ки своєчасності, достовірнос ті, повноти нарахування і спл ати податків та зборів (обов' язкових платежів), додержанн я валютного законодавства юр идичними особами, їх філіями , відділеннями, іншими відокр емленими підрозділами, що не мають статусу юридичної осо би, а також фізичними особами , які мають статус суб' єктів підприємницької діяльності чи не мають такого статусу, на яких згідно із законами Укра їни покладено обов' язок утр имувати та/або сплачувати по датки і збори (обов' язкові п латежі), крім Національного б анку України та його установ .
Згідно із ст. 13 Закону № 509 пер едбачено, що посадові особи о рганів державної податкової служби зобов' язані дотриму вати прав та охоронюваних за коном інтересів громадян, пі дприємств та організацій.
Відповідно до ст. 10 Закону № 5 09 на державні податкові інспе кції покладено функції щодо контролю за додержанням зако нодавства про податки, інші п латежі; обліку податків, інши х платежів, правильності обч ислення і своєчасності надхо дження цих платежів, зокрема пунктом 11 зазначеної статті державні податкові інспекці ї в районах, містах без районн ого поділу, районах у містах, м іжрайонні та об' єднані держ авні податкові інспекції вик онують, зокрема, таку функцію , а саме, подають до судів позо ви до підприємств, установ, ор ганізацій та громадян про ви знання угод недійсними і стя гнення в доход держави кошті в, одержаних ними за такими уг одами, а в інших випадках - ко штів, одержаних без установл ених законом підстав, а також про стягнення заборгованост і перед бюджетом і державним и цільовими фондами за рахун ок їх майна.
Правові засади застосува ння реєстраторів розрахунко вих операцій у сфері торгівл і, громадського харчування т а послуг, визначаються Закон ом України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, гр омадського харчування та пос луг»від 06.07.1995 року № 265/95-ВР (далі - З акон № 265/95-ВР).
Відповідно до ст. 1 Закону № 265/95-ВР, реєстратори розрахунко вих операцій застосовуються фізичними особами - суб' єк тами підприємницької діяльн ості або юридичними особами (їх філіями, відділеннями, інш ими відокремленими підрозді лами) (далі - суб' єкти підпр иємницької діяльності), які з дійснюють операції з розраху нків в готівковій та/або в без готівковій формі (із застосу ванням платіжних карток, пла тіжних чеків, жетонів тощо) пр и продажу товарів (наданні по слуг) у сфері торгівлі, громад ського харчування та послуг, а також уповноваженими банк ами та суб'єктами підприємни цької діяльності, які викону ють операції купівлі-продажу іноземної валюти.
Положенням абзацу 4 статті 2 зазначеного Закону передбач ено, що розрахункова операці я - це приймання від покупця го тівкових коштів, платіжних к арток, платіжних чеків, жетон ів тощо за місцем реалізації товарів (послуг), видача готів кових коштів за повернутий п окупцем товар (ненадану посл угу), а у разі застосування бан ківської платіжної картки - о формлення відповідного розр ахункового документа щодо оп лати в безготівковій формі т овару (послуги) банком покупц я або, у разі повернення товар у (відмови від послуги), оформл ення розрахункових документ ів щодо перерахування коштів у банк покупця.
Відповідно до п. 1 ст. 3 Закону № 265/95-ВР, суб' єкти підприємни цької діяльності, які здійсн юють розрахункові операції в готівковій та/або в безготів ковій формі (із застосування м платіжних карток, платіжни х чеків, жетонів тощо) при прод ажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадськог о харчування та послуг зобов 'язані: проводити розрахунко ві операції на повну суму пок упки (надання послуги) через з ареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та пер еведені у фіскальний режим р оботи реєстратори розрахунк ових операцій з роздрукуванн ям відповідних розрахункови х документів, що підтверджую ть виконання розрахункових о перацій, або у випадках, перед бачених, цим Законом, із засто суванням зареєстрованих у вс тановленому порядку розраху нкових книжок.
Відповідно до п. 1 ст. 17 Закону № 265/95-ВР, у разі проведення розр ахункових операцій на неповн у суму вартості проданих тов арів (наданих послуг), у разі н епроведення розрахункових о перацій через реєстратори ро зрахункових операцій, у разі нероздрукування відповідно го розрахункового документа , що підтверджує виконання ро зрахункової операції, або пр оведення її без використання розрахункової книжки до суб ' єктів господарської діяль ності застосовуються фінанс ові санкції у п' ятикратному розмірі вартості проданих т оварів (наданих послуг), на які виявлено невідповідність.
Відповідно до порядку реєс трації, опломбування та заст осування реєстраторів розра хункових операцій за товари (послуги), затвердженого Нака зом Державної податкової адм іністрації України 01.12.2000 року № 614, суб'єкт господарювання пов инен забезпечити друкування Х-звітів, Z-звітів та інших док ументів (крім розрахункових) , що передбачено експлуатаці йною документацією на РРО, пі драхунок готівки на місці пр оведення розрахунків під час здійснення перевірки господ арської одиниці на вимогу пр едставника контролюючого ор гану.
Згідно ст. 2 Закону № 265/95-ВР, ден ним звітом є документ встано вленої форми, надрукований р еєстратором розрахункових о перацій, що містить інформац ію про денні підсумки розрах ункових операцій, проведених з його застосуванням. Натомі сть, розрахунковий документ (касовий чек, товарний чек, роз рахункова квитанція тощо) ро здруковується при здійсненн і конкретної розрахункової о перації, зокрема в даній спра ві це повинен був бути фіскал ьний чек на суму 3 грн. 50 коп..
Частиною 2 статті 19 Конститу ції України передбачено, що о ргани державної влади та орг ани місцевого самоврядуванн я, їх посадові особи зобов' я зані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосі б, що передбачені Конституці єю та законодавством України .
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС Укр аїни кожна сторона повинна д овести ті обставини, на яких ґ рунтуються її вимоги та запе речення, крім випадків, встан овлених статтею 72 цього Кодек су.
Згідно з ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах пр о протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб' єкта владних повноважень обов' я зок щодо доказування правомі рності свого рішення, дії чи б ездіяльності покладається н а відповідача, якщо він запер ечує проти адміністративног о позову.
Таким чином, колегія суддів вважає, що судом першої інста нції всебічно, повно та об' є ктивно розглянуто справу, пр авильно встановлено обстави ни, яким дано правильну право ву оцінку і прийшов до обґрун тованого висновку про відмов у в задоволенні позовних вим ог.
На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 160, 197, 198, 200, 205, 206, 254 КА С України, суд,-
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Доч ірнього підприємства «Уніве рсальне»Барської районної с пілки споживчих товариств за лишити без задоволення, а пос танову Вінницького окружног о адміністративного суду від 05 листопада 2009 року - без змін .
Рішення набирає законно ї сили з моменту проголошенн я, а якщо його було прийнято за наслідками розгляду у пи сьмовому провадженні, - через п' ять днів після направлен ня копій особам, які беруть у часть у справі (ч. 5 статті 254 КА С України). Касаційна скарга на судові рішення подається безпосередньо до суду касац ійної інстанції протягом дв адцяти днів після набрання з аконної сили судовим рішення м суду апеляційної інстанці ї, крім випадків, передбачени х цим Кодексом, а в разі склад ення постанови в повному обс язі відповідно до статті 160 ц ього Кодексу - з дня складе ння постанови в повному обся зі (стаття 212 КАС України).
Головуючий суддя: І.Й. Петрик
Судді: І.О. Грибан
А.Б. Парінов
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.04.2011 |
Оприлюднено | 29.04.2011 |
Номер документу | 15106299 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Петрик І.Й.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні