Постанова
від 05.11.2009 по справі 2-а-4203/09/0270
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

а

ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АД МІНІСТРАТИВНИЙ СУД

м. Вінниця, вул. Островськ ого, 14

тел/факс (0432) 55-15-10, 55-15-15, e-mail: inbox@adm.vn.court.g ov.ua



ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05 листопада 2009 р. Справа № 2-а-4203/09/0270

Вінницький окружний адмін істративний суд в складі

Головуючого судді Аліменк о Володимира Олександровича ,

При секретарі судового зас ідання: Гуцол М.П.

За участю:

Представника позивача : Величко С.А.

Представника відповідача : Щур А.А.

Свідків: ОСОБА_3, ОС ОБА_4, ОСОБА_5

розглянувши матеріали спр ави

за позовом : Дочірного пі дприємства "Універсальне" Ба рської районної спілки спожи вчих товариств

до : Барської міжрайонн ої державної податкової інс пекції

про : скасування рішення

ВСТАНОВИВ :

В провадженні Вінницьког о окружного адміністративно го суду знаходиться справа з а позовом Дочірного підприєм ства "Універсальне" Барської районної спілки споживчих т овариств до Барської міжрай онної державної податкової і нспекції про скасування ріше ння про застосування штрафни х (фінансових) санкцій.

Позовні вимоги мотивовані тим, що Барська міжрайонна де ржавна податкова інспекція н а підставі акта (довідки) від 1 6 квітня 2009 року №549/02/32/23/32289240 з питан ь "Перевірки за дотриманням с уб' єктами господарювання п орядку проведення розрахунк ів за товари" в магазині с. Жур авлівка дочірнього підприєм ства "Універсальне" Барської районної спілки споживчих т овариств (далі - ДП "Універсаль не" Барської РССТ) прийняла 28 к вітня 2009 року рішення №0000702300 про застосування штрафних (фінан сових) санкцій до ДП "Універса льне" Барської РССТ на суму 10572 грн. 50 коп. з посиланням на п. 1, 2, 13 ст. 3 Закону України від 06.07.1995 рок у №265/95 "Про застосування РРО у с фері торгівлі, громадського харчування та послуг" (зі змі нами і доповненнями), яке отри мано поштою 05.05.2009 року з листом №3644 від 29.04.2009 року.

Позивач з даним рішенням н е погоджується, вважає його н еобґрунтованим, таким, що пор ушує законні права, а тому під лягає скасуванню.

У судовому засіданні предс тавник позивача позовні вимо ги з урахуванням письмових п ояснень підтримала в повном у обсязі, просила позов задов ольнити.

Представник відповідача з аперечував проти заявленого позову, посилаючись на те, що оскаржуване рішення прийнят о в межах наданих повноважен ь та відповідно до порушень в иявлених в ході проведення п еревірки та зафіксованих в Акті перевірки (запереченн я та додаткові заперечення п риєднані до матеріалів справ и).

Суд, вислухавши пояснення п редставника позивача, предст авника відповідача, дослідив ши матеріали справи, оцінивш и докази в їх сукупності, дійш ов до висновку, що в задоволен ні позову слід відмовити в по вному обсязі, з наступних під став.

Згідно свідоцтва про держа вну реєстрацію серії А00 № 577910, 23.01 .1995 року Дочірнє підприємство Універсальне Барської райо нної спілки споживчих товари ств зареєстроване юридичною особою.

16 квітня 2009 року працівникам и Барської міжрайонної держ авної податкової інспекції , на виконання ч. 1 ст. 11-2 Закону України "Про державну подат кову службу в Україні" на пі дставі направлень від 06.04.2009 ро ку за № 901383 та №901376 відповідно д о плану проведення планових перевірок суб' єктів господ арської діяльності щодо конт ролю за здійсненням розрахун кових операцій у сфері торгі влі, громадського харчування та послуг на квітень 2009 року, п ро що здійснено відповідний запис в акті перевірки здійс нено перевірку господарськ ої одиниці - магазину, що розт ашований за адресою: вул. 8-го б ерезня, 10, с. Журавлівка суб'єкт а господарської діяльності - ДП "Універсальне" Барського РССТ, за результатами якої с кладено акт (довідку) перевір ки за дотриманням суб'єктами господарювання порядку пр оведення розрахунків за тов ари (послуги), вимог з регулюва ння обігу готівки, наявності торгових патентів ліцензі й, в якому зазначені виявлені перевіркою порушення.

Перевірка була проведена в присутності продавця магази ну ОСОБА_3 Будь-яких запер ечень та зауважень до акта пе ревірки надано не було.

За наслідками проведеної п еревірки, відповідачем вине сено рішення про застосуван ня до Дочірнього підприємст ва "Універсальне" Барської р айонної спілки споживчих то вариств (код ЄДРПОУ 32289240) штраф них (фінансових) санкцій від 28 квітня 2009 року № 0000702300 в сум і 10572 грн. 50 коп.

Як вбачається з показів сві дка по справі, а саме ОСОБА_3 : посадові особи ДПА України у Вінницькій області, які зді йснювали виїзну планову пере вірку не ознайомили її з напр авленням на перевірку чим на її думку порушили вимоги чин ного законодавства.

В свою чергу свідки, а саме ОСОБА_4 та ОСОБА_5 зазнач или, що здійсненна перевірка та застосування штрафних са нкцій податкові органи діяли виключно на підставах, в межа х та в спосіб, визначений Конс титуцією та законами України .

Вирішуючи спір по суті суд в изнає заявлені вимоги позива ча щодо скасування прийнятог о відповідачем рішення необ ґрунтованими виходячи з наст упного.

Як свідчать матеріали пере вірки, при продажу однієї пач ки сигарет по ціні 3 грн. 50 коп. р озрахунковий документ, що пі дтверджує виконання розраху нкової операції на повну сум у проведеної операції (розра хункову квитанцію) не виписа но та не видано.

Невідповідність сум готів кових коштів на місці провед ення розрахункових операцій (2050 грн. 00 коп.) сумі коштів, яка за значена в денному звіті реєс тратора розрахункових опера цій (0 грн. 00 коп.) склала 2046 грн. 50 ко п. (з урахуванням суми контро льної закупки 3 грн. 50 коп).

Сума готівкових коштів на м ісці проведення розрахунків власноручно перерахована пр одавцем ОСОБА_3 (про що сві дчить довідка щодо підтвердж ення фактичної наявності кош тів від 16 квітня 2009 року та пись мове пояснення, які власнору чно підписані ОСОБА_3)

Як вбачається з акта переві рки, підставою для застосува ння вказаної суми санкцій бу ло порушення, на думку податк ової інспекції, пункту 1, 2, 13 ста тті 3 Закону України "Про засто сування реєстраторів розрах ункових операцій у сфері тор гівлі, громадського харчуван ня та послуг" (Закон від 06.07.95 N 265/95-В Р).

Згідно п.п.1, 2, 13 ст.3 Закону Укра їни “Про застосування реєстр аторів розрахункових операц ій у сфері торгівлі, громадсь кого харчування та послуг”, с уб' єкти підприємницької ді яльності, які здійснюють роз рахункові операції в готівко вій та/або безготівковій фор мі при продажі товарів (надан ні послуг) у сфері торгівлі, гр омадського харчування та пос луг зобов' язані: - проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання п ослуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фі скальний режим роботи реєс тратори розрахункових опера цій з роздрукуванням відпові дних розрахункових докумен тів, що підтверджують викона ння розрахункових операцій, або у випадках, передбачених цим Законом, із застосування м зареєстрованих у встановле ному порядку розрахункових к нижок; - видавати особі, яка о тримує або повертає товар, от римує

послугу або відмовляєтьс я від неї, розрахунковий д окумент встановленої форми н а повну суму проведеної опер ації; - забезпечувати відпові дність сум готівкових кошт ів на місці проведення розра хунків сумі коштів, яка зазна чена в денному звіті реєстра тора розрахункових операцій , а у випадку використання роз рахункової книжки - загальн ій сумі продажу за розрахунк овими квитанціями, виданими з початку робочого дня.

Таким чином рішенням № 0000702 300 від 28 квітня 2009 року. застос овано штрафні санкцій в сумі 10572,50 грн. за три факти порушенн я норм Закону України "Про за стосування реєстраторів роз рахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчу вання та послуг".

Щодо виявленого порушення по факту невідповідності су м готівкових коштів на місці проведення розрахунків зага льній сумі продажу за розрах унковими квитанціями (невідп овідність 2046,50 грн.), суд зазнача є наступне.

Відповідно до п. 13 ст. 3 Закону України від 06.07.95 N 265/95-ВР "Про заст осування реєстраторів розра хункових операцій у сфері то ргівлі, громадського харчува ння та послуг" суб'єкти підпри ємницької діяльності, які зд ійснюють розрахункові опера ції в готівковій та/або в безг отівковій формі (із застосув анням платіжних карток, плат іжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні пос луг) у сфері торгівлі, громадс ького харчування та послуг з обов'язані забезпечувати від повідність сум готівкових ко штів на місці проведення роз рахунків сумі коштів, яка заз начена в денному звіті реєст ратора розрахункових операц ій, а у випадку використання р озрахункової книжки - загаль ній сумі продажу за розрахун ковими квитанціями, виданими з початку робочого дня.

Як визначено статтею 2 Закон у "Про застосування реєстрат орів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадсько го харчування та послуг", місц е проведення розрахунків - мі сце, де здійснюються розраху нки із покупцем за продані то вари (надані послуги) та збері гаються отримані за реалізов ані товари (надані послуги) го тівкові кошти, а також місце о тримання покупцем попереднь о оплачених товарів (послуг) і з застосуванням платіжних ка рток, платіжних чеків, жетоні в тощо.

Порядок ведення касових оп ерацій у національній валюті України підприємствами (під приємцями), визначений у Поло женні про ведення касових оп ерацій у національній валюті в Україні, затвердженому пос тановою Правління Національ ного банку України від 15 грудн я 2004 року N 637.

Пунктом 1.2 Положення визнач ено таке:

каса - приміщення або місце здійснення готівкових розра хунків, а також приймання, вид ачі, зберігання готівкових к оштів, інших цінностей, касов их документів;

касові документи - документ и (касові ордери та платіжні ч и розрахунково-платіжні відо мості, розрахункові документ и, відомості закупівлі сільс ькогосподарської продукції , інші прибуткові та видатков і касові документи), за допомо гою яких відповідно до закон одавства України оформляють ся касові операції, звіти про використання коштів, а також відповідні журнали встановл еної форми для реєстрації ци х документів та книги обліку ;

касові операції - операції п ідприємств (підприємців) між собою та з фізичними особами , що пов'язані з прийманням і в идачею готівки під час прове дення розрахунків через касу з відображенням цих операці й у відповідних книгах облік у;

оприбуткування готівки - пр оведення підприємствами і пі дприємцями обліку готівки в касі на повну суму її фактичн их надходжень у касовій книз і, книзі обліку доходів і витр ат, книзі обліку розрахунков их операцій.

Згідно з п. 3.2 Положення касов і операції, що проводяться ві дповідно до Закону України "П ро застосування реєстраторі в розрахункових операцій у с фері торгівлі, громадського харчування та послуг", оформл яються згідно з вимогами цьо го Закону.

Як вбачається з матеріалів справи під час перевірки на м ісці розрахунків знаходилис ь готівкові кошти в сумі 2046,50 гр н., що підтверджується додатк ом до акту перевірки (опис ная вних купюр та монет). Розрахун кові квитанції на дану суму в ідсутні.

Норми закону (п. 13 ст. 3 Закону У країни від 06.07.95 "Про застосуван ня реєстраторів розрахунков их операцій у сфері торгівлі , громадського харчування та послуг") покладають на суб'єкт а господарювання обов'язок з абезпечити відповідність су м готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денно му звіті реєстратора розраху нкових операцій, а у випадку в икористання розрахункової к нижки така сума має відповід ати загальній сумі продажу з а розрахунковими квитанціям и, виданими з початку робочог о дня.

З аналізу наведених положе нь вбачається, що сума коштів з початку робочого має відпо відати сумі коштів, що знаход иться в місці розрахунків та підтверджуватись відповідн ими квитанціями.

Позивачем вказані норми по рушені, сума готівкових кошт ів на місці проведення розра хунків такими документами не підтверджується.

Відповідно до пункту 3 статт і 17 Закону України від 1 червня 2000 року № 1776-III Про застосування РРО у сфері торгівлі, громадс ького харчування та послуг, з і змінами та доповненнями за порушення вимог зазначеного Закону до суб' єктів підпри ємницької діяльності, які зд ійснюють розрахункові опера ції за товари (послуги) за ріше нням відповідних органів ДПС України застосовуються фіна нсові санкції у розмірі двад цяти неоподаткованих мініму мів доходів громадян у разі н евикористання при здійсненн і розрахункових операцій у в ипадках, зазначених цим Зако ном, розрахункової книжки чи книги обліку розрахункових операцій, або використання н езареєстрованої належним чи ном розрахункової книжки чи порушення встановленого пор ядку її використання або вик ористання незареєстрованих чи не прошнурованих книг обл іку розрахункових операцій, або не зберігання книг облік у розрахункових операцій чи розрахункових книжок протяг ом встановленого терміну (17 гр н. х 20 =340 грн.)

Відповідно до статті 22 Зако ну України від 1 червня 2000 року № 1776-III Про застосування РРО у с фері торгівлі, громадського харчування та послуг, зі змін ами та доповненнями у разі не відповідності суми готівков их коштів на місці проведенн я розрахунків сумі коштів, як а зазначена в денному звіті, а у випадку використання розр ахункової книжки - загальні й сумі продажу за розрахунко вими квитанціями, виданими з початку робочого дня, до суб' єктів підприємницької діяль ності застосовується фінанс ова санкція у п' ятикратному розмірі суми, на яку виявлено неправомірність. (2046 грн. 50 коп . х 5 = 10 232 грн. 50 коп.)

Стаття 17 Закону України "Про застосування реєстраторів р озрахункових операцій у сфер і торгівлі, громадського хар чування та послуг", а також пун кт 11 статті 11 Закону України "Пр о державну податкову службу в Україні" є загальними норма ми, та передбачають право под аткового органу застосовува ти фінансові санкції згідно рішень, за виявлені порушенн я податкового та іншого зако нодавства, що має місце у дано му випадку.

Решта доводів позивача щод о визнання дій відповідача п ротиправними, не містить жод ного правового підґрунтя, не підтверджені доказами та є б езпідставними.

Частина друга статті 19 Конс титуції України зобов'язує о ргани державної влади діяти лише на підставі, в межах повн оважень та у спосіб, що передб ачені Конституцією України т а законами України.

Відповідно до положень, зак ріплених статтею 11 КАС Україн и, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здій снюються на засадах змагальн ості сторін та свободи в нада нні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх пе реконливості.

Відповідно до п. 2 ст. 71 Кодекс у адміністративного судочин ства України в адміністратив них справах про протиправніс ть рішень, дій чи бездіяльнос ті суб'єкта владних повноваж ень обов'язок щодо доказуван ня правомірності свого рішен ня, дії чи бездіяльності покл адається на відповідача, якщ о він заперечує проти адміні стративного позову.

В судовому засіданні з боку відповідача надано достатні х аргументів та доводів, які с відчать що оскаржуване рішен ня про застосування штрафних (фінансових) санкцій від 28 кві тня 2009 року №0000702300 прийняте в меж ах повноважень податкового органу та у спосіб, що передба чені Конституцією та законам и України. В той же час позивач не довів обставин в обґрунту вання своїх вимог.

З огляду на викладене в позо ві слід відмовити.

Керуючись ст.ст. 70, 71, 79, 86, 94, 128, 158, 162, 163 , 167, 255, 257 КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ :

В позові Дочірного підпр иємства "Універсальне" Барсь кої районної спілки споживчи х товариств до Барської міжр айонної державної податково ї інспекції про скасування р ішення відмовити.

Відповідно до ст. 186 КАС У країни постанова може бути о скаржена протягом 10 днів з дня її проголошення, а в разі скла дення постанови у повному об сязі відповідно до ст. 160 цього Кодексу - з дня складення в по вному обсязі шляхом подачі з аяви про апеляційне оскаржен ня. Апеляційна скарга на пост анову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження. При ц ьому апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційн е оскарження , якщо скарга под ається у строк, встановлений для подання заяви про апеляц ійне оскарження. Заява про ап еляційне оскарження та апеля ційна скарга подаються до су ду апеляційної інстанції чер ез суд , який ухвалив оскаржув ане судове рішення. Копія апе ляційної скарги одночасно на дсилається особою, яка її под ає, до суду апеляційної інста нції.

Відповідно до ст. 254 КАС Ук раїни постанова набирає зако нної сили після закінчення с троку подання заяви про апел яційне оскарження. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна с карга не була подана у строк, в становлений цим Кодексом, по станова або ухвала суду перш ої інстанції набирає сили пі сля закінчення цього строку.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після закінчення апеляційного розгляду справ и.

Повний текст постанови о формлено: 09.11.09

Суддя Аліменко Володимир О лександрович

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.11.2009
Оприлюднено25.12.2010
Номер документу6874647
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-4203/09/0270

Ухвала від 06.04.2011

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Петрик І.Й.

Постанова від 05.11.2009

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Аліменко В.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні