Ухвала
від 07.04.2011 по справі 2а-2581/10/2670
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № 2а-2581/10/2670 Головуючий у 1-й ін станції: Григорович П.О.

Суддя-доповідач: Ісаєнк о Ю.А.

У Х В А Л А

Іменем України

"07" квітня 2011 р. м. Київ

Київський апеляційний адм іністративний суд у складі к олегії суддів:

головуючого - судді Ісаєнко Ю.А.;

суддів: Мел ьничука В.П., Федотова І.В.,

при секретарі: Г орюновій Л.С.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляцій ну скаргу представника Держа вної податкової інспекції у Голосіївському районі м. Киє ва на постанову Окружного ад міністративного суду м. Києв а від 16 червня 2010 року у справі з а адміністративним позовом П риватного підприємства «Пра вен»до Державної податкової інспекції у Голосіївському районі м. Києва про скасуванн я податкового повідомлення-р ішення від 14.08.2009 р. № 0013911530/0, -

ВСТАНОВИВ:

В лютому 2010 року позивач - Приватне підприємство «Пр авен»звернулося до Окру жного адміністративного суд у м. Києва з адміністративн им позовом до Державної под аткової інспекції у Голосіїв ському районі м. Києва про ска сування податкового повідом лення-рішення (а.с. 3-4).

Постановою Окружного адмі ністративного суду м. Києва в ід 16 червня 2010 року позов повні стю задоволено, скасовано по даткове повідомлення-рішенн я № 0013911530/0 від 14.08.2009 р. ДПІ у Голосіїв ському районі м. Києва (а.с. 56-60).

Не погоджуючись з прийнят им по справі судовим рішення м, відповідач по справі - Держа вна податкова інспекція у Го лосіївському районі м. Києва подала заяву про апеляційне оскарження (а.с. 61), а представн ик ДПІ у Голосіївському райо ні м. Києва - апеляційну скаргу , в якій просить скасувати п останову Окружного адмініст ративного суду м. Києва від 16.06. 2010 р. по справі № 2а-2581/10/2670 та прийня ти нове рішення, яким повніст ю відмовити позивачу в задов оленні позовних вимог, мот ивуючи тим, що рішення прийня те судом першої інстанції з н евірним застосуванням норм м атеріального права (а.с. 65-68).

Заслухавши в судовому зас іданні суддю-доповідача про обставини справи, пояснення учасників процесу, зміст суд ового рішення і апеляційної скарги та перевіривши доводи апеляції наявними у матеріа лах справи письмовими дока зами, колегія суддів вважає, щ о апеляційна скарга не підля гає задоволенню з наступних підстав.

Задовольняючи повністю позов, суд першої інстанції в иходив з того, що відповідн о до положень спеціальних за конів у сфері сплати земельн ого податку, повноваження що до встановлення ставок таког о податку, як загальн одержавного обов'язкового пл атежу, належить до виключних повноважень Верховної Ради України та може реалізовуват ись лише у вигляді внесення в ідповідних змін до Закону Ук раїни «Про плату за землю».

А отже, п. 2 Рішення Київської міської ради № 944/944 від 25.12.2008 р. «Пр о врегулювання питання корис тування земельними ділянкам и в місті Києві», яким встанов люються підвищені ставки зем ельного податку, не відповід ає частинам 1, 2 ст. 2, ч. 2 ст. 4, ч. 1 ст. 7 Закону України «Про плату за землю», п. 8 ч. 1 ст. 14, ч. 2 ст. 14 Закону України «Про систему оподат кування», а тому при визначен ні ставки земельного податку , який підлягає сплаті суб'єкт ами господарської діяльност і при використанні земельних ділянок, право власності на я кі або право оренди яких в уст ановленому законодавством п орядку не оформлено (не перео формлено), застосуванню відп овідно до ч. 4 ст. 9 КАС України п ідлягає ч. 1 ст. 7 Закону України «Про плату за землю».

Колегія суддів погоджує ться з таким висновком суду п ершої інстанції з огляду на н аступне.

Як вбачається з матеріалі в справи та встановлено судо м першої інстанції, відповід но даних Державного земельно го кадастру ПП «Правен»є зем лекористувачем у Голосіївсь кому районі м. Києва земельни х ділянок по вул. Жилянська, 72 а , площа яких складає - 926,28 кв. м. (а. с. 44).

Нормативно-грошова оцінк а земельних ділянок була про ведена і згідно Витягу № Ю-29334/2010 з технічної документації (ка дастровий № 72:083:023) становить 7 277 197 ,95 грн. (а.с. 50).

25.12.2008 р. Київською міською Рад ою прийнято рішення № 944/944 «Про врегулювання питання корист ування земельними ділянками в місті Києві»п. 2 якого встан овлено, що з 01.04.2009 р. плата за земе льні (крім земель, які викорис товуються державними та кому нальними підприємствами, уст ановами, організаціями для в едення лісового господарств а, для водогосподарських пот реб, та земель, зайнятих зелен ими насадженнями загального користування, житловим фонд ом, об'єктами інженерно-транс портної інфраструктури, крім присадибних і садових земел ьних ділянок, а також визначе них Київською міською радою, прийняті рішення про їх пере дачу у власність або в корист ування, але документи, що посв ідчують права на такі земель ні ділянки, не зареєстровані ), які використовуються суб'єк тами господарської діяльнос ті, але право власності на які або право оренди яких у вс тановленому законодавством порядку не оформлено (не пере оформлено), справляється в ро змірі мінімальної річної оре ндної плати за земельні діля нки, встановленої статтею 21 За кону України «Про оренду зем лі»(3%).

Державною податковою інсп екцією у Голосіївському райо ні м. Києва було проведено кам еральну перевірку податково ї декларації (розрахунку) зем ельного податку Приватного п ідприємства «Правен»(код ЄДР ПОУ 32422551) поданого за 2009 рік та ск ладено Акт перевірки № 778/15-30/32422551 в ід 30.07.2009 р. (а.с. 7).

Камеральною перевіркою вс тановлено, що розмір зобов'яз ання з земельного податку ПП «Правен», зазначений платни ком податку у розрахунку зем ельного податку за 2009 рік (№ 2676 в ід 29.01.2009 р.) є меншим ніж визначен о за результатами перевірки, оскільки підприємством не в раховано вимоги п. 2 Рішення Ки ївської міської Ради від 25.12.2008 р . № 944/944 «Про врегулювання питан ня користування земельними д ілянками в місті Києві», що пр извело до заниження податков ого зобов'язання на 34 358,82 грн.

За висновками Акту перевір ки від 30.07.2009 р. та на підставі пп. «в»пп. 4.2.2 п. 4.2 ст. 4, пп. 17.1.4 п. 17.1 ст. 17 За кону України від 21.12.2000 р. № 2181-III «Пр о порядок погашення зобов'яз ань платників податків перед бюджетами та державними ціл ьовими фондами»ДПІ у Голосії вському районі м. Києва винес ено податкове повідомлення-р ішення № 0013911530/0 від 14.08.2009 р. про визн ачення податкового зобов'яза ння по земельному податку з ю ридичних осіб у розмірі 36076,76 гр н., в т.ч. 34358,82 грн. - основний платі ж 1717,94 грн. - штрафні (фінансові) с анкції (а.с. 6).

Колегія суддів апеляційн ої інстанції зазначає, що згі дно з п. 35 ст. 26 Закону України «П ро місцеве самоврядування в Україні», виключно на плена рних засіданнях сільської, с елищної, міської ради вирішу ються такі питання, як затвер дження відповідно до закону ставок земельного податку, р озмірів плати за користуванн я природними ресурсами, що є у власності відповідних терит оріальних громад (норма стат ті чинна на момент прийняття рішення КМР № 944/944).

Крім цього, повноваження Ки ївської міської ради в галуз і земельних відносин визначе ні Земельним кодексом Україн и, в ст. 9 якого передбачено, що д о повноважень Київської і С евастопольської міських рад у галузі земельних відносин на їх території належить роз порядження землями територі альної громади міста та вирі шення інших питань у галузі з емельних відносин відповідн о до закону.

Спеціальними законами, як і регулюють суспільні віднос ини у сфері обрахування та сп лати земельного податку є За кон України «Про систему опо даткування», який відповідно до преамбули визначає принц ипи побудови системи оподатк ування в Україні, податки і зб ори (обов'язкові платежі) до бю джетів та до державних цільо вих фондів, а також права, обов 'язки і відповідальність пла тників, а також Закон України «Про плату за землю», преамбу лою якого встановлено, що цей Закон визначає розміри та по рядок плати за використання земельних ресурсів, а також в ідповідальність платників т а контроль за правильністю о бчислення і справляння земел ьного податку.

Виходячи із змісту п. 8 ч. 1 ст . 14 Закону України «Про систем у оподаткування», плата за землю (земельний податок, а та кож орендна плата за земельн і ділянки державної і комуна льної власності) належить д о загальнодержавних подат ків і зборів (обов'язкові плат ежі), а ч. 2 ст. 14 цього ж закону п ередбачено, що загальнодер жавні податки і збори (обов'яз кові платежі) встановлюються Верховною Радою України і сп равляються на всій території України.

Згідно з ч. ч. 1, 2 ст. 2 Закону Ук раїни «Про плату за землю», в икористання землі в Україні є платним. Плата за землю спра вляється у вигляді земельног о податку або орендної плати , що визначається залежно від грошової оцінки земель. Розм іри податку за земельні діля нки, грошову оцінку яких не вс тановлено, визначаються до ї ї встановлення в порядку, виз наченому цим Законом.

Власники земельних ділян ок, земельних часток (паїв) та землекористувачі, крім оренд арів та інвесторів - учасникі в угоди про розподіл продукц ії, сплачують земельний пода ток.

Відповідно до ч. 2 ст. 4 Закону України «Про плату за землю» , ставки земельного податку , порядок обчислення і сплати земельного податку не можут ь встановлюватись або змінюв атись іншими законодавчими а ктами, крім цього Закону. Змін и і доповнення до цього Закон у вносяться не пізніше ніж за три місяці до початку нового бюджетного року і набирають чинності з початку нового бю джетного року.

Згідно з ч. 1 ст. 7 Закону Украї ни «Про плату за землю», ста вки земельного податку з зем ель, грошову оцінку яких вста новлено, встановлюються у ро змірі одного відсотка від їх грошової оцінки, за винятком земельних ділянок, зазначен их у частинах п'ятій - десятій цієї статті та частині другі й статті 6 цього Закону.

Таким чином, виходячи з сист емного аналізу п. 8 ч. 1 ст. 14, ч. 2 ст . 14 Закону України «Про систем у оподаткування», ч. ч. 1, 2 ст. 2, ч. 2 ст. 4 Закону України «Про плат у за землю»вбачається, що пов новаження щодо встановлення ставок земельного податку, я к загальнодержавного обов'яз кового платежу, належать до в иключної компетенції Верхов ної Ради України та які можут ь реалізовуватись лише у виг ляді внесення відповідних зм ін до Закону України «Про пла ту за землю».

Відповідно до ч. 3 ст. 85 Консти туції України, прийняття зак онодавчих актів відноситься до компетенції вищого закон одавчого органу України - Вер ховної Ради.

Натомість, слід відмітити, щ о до повноважень органів міс цевого самоврядування у сфер і регулювання суспільних від носин щодо обрахування та сп лати земельного податку відп овідно до змісту ч. 5 ст. 7 Закону України «Про плату за землю» належить диференціація та з атвердження ставок земельно го податку за земельні ділян ки в межах ставок такого пода тку, встановлених Законом Ук раїни «Про плату за землю».

Крім того, судова колегія за значає, що у разі невідпові дності нормативно-правового акта Конституції України, за кону України, міжнародному д оговору, згода на обов'язкові сть якого надана Верховною Р адою України, або іншому прав овому акту суд застосовує пр авовий акт, який має вищу юрид ичну силу (ч. 4 ст. 9 КАС України).

Враховуючи викладене, кол егія суддів апеляційної інст анції вважає, що п. 2 Рішення Київської міської ради № 944/944 в ід 25.12.2008 р. «Про врегулювання пи тання користування земельни ми ділянками в місті Києві», я ким встановлюються підвищен і ставки земельного податку, не відповідає частинам 1, 2 ст. 2 , ч. 2 ст. 4, ч. 1 ст. 7 Закону України « Про плату за землю», п. 8 ч. 1 ст. 14, ч . 2 ст. 14 Закону України «Про сис тему оподаткування», а тому п ри визначенні ставки земельн ого податку, який підлягає сп латі суб'єктами господарсько ї діяльності при використанн і земельних ділянок, право вл асності на які або право орен ди яких в установленому зако нодавством порядку не оформл ено (не переоформлено), застос уванню відповідно до ч. 4 ст. 9 КА С України підлягає ч. 1 ст. 7 Зако ну України «Про плату за земл ю».

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Консти туції України, органи держав ної влади та органи місцевог о самоврядування, їх посадов і особи зобов'язані діяти лиш е на підставі, в межах повнова жень та спосіб, що передбачен і Конституцією та законами У країни.

Відповідно до ст. 159 КАС Укра їни, судове рішення повинно бути законним і обґрунтован им. Законним є рішення, ухвале не судом відповідно до норм м атеріального права при дотри манні норм процесуального пр ава. Обґрунтованим є рішення , ухвалене судом на підставі п овно і всебічно з'ясованих об ставин в адміністративній сп раві, підтверджених тими док азами, які були досліджені в с удовому засіданні.

В зв' язку з цим, колегія су ддів апеляційної інстанції в важає, що суд першої інстанці ї при вирішенні даної справи дійшов вірного висновку, зад овольнивши повністю позовні вимоги Приватного підприємс тва «Правен».

З огляду на таке, наведені в апеляційній скарзі доводи н е викликають сумнівів щодо п равильності висновків суду п ершої інстанції та застосува ння норм матеріального і про цесуального права.

Відповідно до ч. 1 ст. 200 КАС Укр аїни, суд апеляційної інстан ції залишає апеляційну скарг у без задоволення, а постанов у суду - без змін, якщо визнає , що суд першої інстанції прав ильно встановив обставини сп рави та ухвалив судове рішен ня з додержанням норм матері ального і процесуального пра ва.

Зважаючи на те, що Окружни й адміністративний суд м. Киє ва правильно встановив обста вини справи та ухвалив судов е рішення з додержанням норм матеріального та процесуаль ного права, апеляційну скарг у належить залишити без задо волення, а постанову суду - б ез змін.

На підставі викладеного т а, керуючись ст. ст. 160, 165, 196, 198, 200, 205, 206 К АС України, Київський апеляц ійний адміністративний суд, -

у х в а л и в :

Апеляційну скаргу пре дставника Державної податко вої інспекції у Голосіївсько му районі м. Києва залишити бе з задоволення, постанову Окр ужного адміністративного су ду м. Києва від 16 червня 2010 року - без змін.

Ухвала набирає законної с или з моменту її проголошенн я та може бути оскаржена прот ягом двадцяти днів шляхом по дачі касаційної скарги безпо середньо до Вищого адміністр ативного суду України.

(Повний текст Ухвали скл адено 12.04.2011 року)

Головуючий суддя: Ю.А. Ісаєнко

Суддя: В.П. Мельничук

Суддя: І.В. Федотов

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.04.2011
Оприлюднено29.04.2011
Номер документу15106874
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2581/10/2670

Ухвала від 23.02.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Григорович П.О.

Ухвала від 23.12.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Бившева Л.І.

Ухвала від 14.01.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Бившева Л.І.

Ухвала від 07.04.2011

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Ісаєнко Ю.А.

Постанова від 16.06.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Григорович П.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні