Ухвала
від 07.04.2011 по справі 2а-388/10/2670
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № 2а-388/10/2670 Головуючий у 1-й ін станції: Маруліна Л.О.

Суддя-доповідач: Хрімлі О.Г.

У Х В А Л А

Іменем України

"07" квітня 2011 р. м. Київ

Колегія суддів Київс ького апеляційного адмініст ративного суду у складі:

головуючого

суддів

при секретарі Хрімлі О.Г.,

Літвіної Н.М.,

Чаку Є.В.,

Архіповій Л.В.,

розглянувши у відкритом у судовому засіданні апеляці йну скаргу ОСОБА_5, ОСОБА _6 на постанову Окружного ад міністративного суду м. Києв а від 02 липня 2010 року по справі з а позовом ОСОБА_5, ОСОБА_ 6 до Комунального підприємс тва «Київське міське бюро те хнічної інвентаризації та ре єстрації права власності на об' єкти нерухомого майна», треті особи: Товариство з обм еженою відповідальністю «Гр ааль-ВІП», Шевченківська рай онна у м. Києві державна адмін істрація про визнання дій не законними, визнання свідоцтв а про право власності недійс ним, зобов' язання вчинити п евні дії, -

В С Т А Н О В И Л А:

ОСОБА_5, ОСОБА_6 зв ернулись до Окружного адміні стративного суду м. Києва з по зовом до Комунального підпри ємства «Київське міське бюро технічної інвентаризації та реєстрації права власності на об' єкти нерухомого майна », треті особи: Товариство з об меженою відповідальністю «Г рааль-ВІП», Шевченківська ра йонна у м. Києві державна адмі ністрація про визнання дій н езаконними, визнання свідоцт ва про право власності недій сним, зобов' язання вчинити певні дії.

Постановою Окружного адмі ністративного суду м. Києва в ід 02 липня 2010 року у задоволенн і адміністративного позову в ідмовлено.

Не погоджуючись з прийнято ю постановою, ОСОБА_5, ОС ОБА_6 подано апеляційну ска ргу, в якій просять скасувати постанову суду першої інста нції та прийняти нову, якою за довольнити позовні вимоги у повному обсязі.

Заслухавши суддю-доповіда ча, перевіривши матеріали сп рави та доводи апеляційної с карги, колегія суддів вважає , що апеляційна скарга задово ленню не підлягає, однак пост анова підлягає скасуванню в частині відмови у задоволенн я позовних вимог про визнанн я свідоцтва про право власно сті на нерухоме майно недійс ним із закриттям провадження у справі.

Позовні вимоги вмотивова ні тим, що дії КП «Київське міс ьке бюро технічної інвентари зації та реєстрації права вл асності на об' єкти нерухомо го майна» з приводу оформлен ня та видачі свідоцтва про пр аво власності магазину № НО МЕР_1 літера Б, загальною пло щею 271, 70 кв.м., який розташований в м. Києві по вул. Мельникова, 6, на ім'я ТОВ «Граль ВІП», є неза конними та не відповідають ч инному законодавству Україн и, оскільки в даний час магази ну № НОМЕР_1 не існує, нікол и не існувало та будь-які капі тальні ремонти чи будівництв о магазину за вказаною адрес ою не проводилося, а також те, що ТОВ «Левада»не є власнико м будівлі і не мало права його продавати. Відповідач, не дот римуючись порядку здійсненн я реєстрації права власності , не перевіряючи законність т а повноту документів, оформи в право власності на ТОВ «Гра аль-ВІП».

Відповідно до ст. 2 Закону Ук раїни «Про державну реєстрац ію речових прав на нерухоме м айно та їх обмежень»від 01.07.2004р. № 1952-IV, редакція якого діяла до 16 .03.2010 року, державна реєстрація речових прав на нерухоме май но та їх обмежень (далі - держа вна реєстрація прав) - офіційн е визнання і підтвердження д ержавою фактів виникнення, п ереходу або припинення речов их прав на нерухоме майно та ї х обмежень, що супроводжуєть ся внесенням даних до Держав ного реєстру речових прав на нерухоме майно та їх обмежен ь.

Пунктом 5 Прикінцевих полож ень Закону України «Про держ авну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обмеж ень»встановлено, що до створ ення єдиної системи органів реєстрації прав, а також до фо рмування Державного реєстру прав у складі державного зем ельного кадастру реєстраці я об'єктів нерухомості прово диться комунальними підприє мствами бюро технічної інвен таризації.

Частина 4 Закону України «Пр о державну реєстрацію речови х прав на нерухоме майно та їх обмежень»встановлює, що для державної реєстрації виникн ення, переходу, припинення пр ав на нерухоме майно до місце вого органу державної реєстр ації прав разом із заявою про державну реєстрацію прав по даються документи про правоч ини щодо такого об'єкта нерух омого майна та їх копії або ін ші документи, що свідчать про встановлення, зміну чи припи нення речового права.

Відповідно до Тимчасового положенням про порядок держ авної реєстрації прав власно сті на нерухоме майно, затвер дженого наказом Міністерств а юстиції від 7 лютого 2002 року N 7/ 5, зареєстрованим в Міністерс тві юстиції 18 лютого 2002 року за N 157/6445, для реєстрації виникненн я, існування, припинення прав власності на нерухоме майно та оформлення прав власност і на нерухоме майно до БТІ раз ом із заявою про реєстрацію п рав власності подаються прав овстановлювальні документи , їх копії (нотаріально засвід чені), а також інші документи, що визначені цим Положенням.

Згідно даних реєстрових кн иг БТІ, станом на 21.06.2010 року, прав о власності на нежилу будівл ю-магазин № НОМЕР_1 (літ. «Б» ) загальною площею 271,7 кв.м., розт ашовану за адресою: АДРЕСА_ 1 зареєстровано за Товарист вом з обмеженою відповідальн істю «ГРААЛЬ ВІП»на підставі договору купівлі-продажу, по свідченого ОСОБА_7 - прива тним нотаріусом Київського м іського нотаріального округ у 13.08.2007 року № 513.

Первинна реєстрація права власності на вказаний об'єкт нерухомості була проведена за товариством покупців ТОВ «Левада»на підставі договор у купівлі-продажу, посвідчен ого нотаріусом 3-ї Київської д ержавної нотаріальної конто ри 28.07.1995 року № 5с-612, дублікат яког о виданий 17.05.2007 року за № 3-1013 та ак ту передачі проданого майна від 01.11.1995 року, згідно яких пред ставництво ФДМУ у Шевченківс ькому районі м. Києва продало вказаний об'єкт нерухомості товариству покупців ТОВ «Ле вада».

Відповідно до Закону Украї ни від 11.02.2010 року. № 1878-VI «Про внесе ння змін до Закону України «П ро державну реєстрацію речов их прав на нерухоме майно та ї х обмежень» та інших законод авчих актів України»Закон Ук раїни «Про державну реєстрац ію речових прав на нерухоме м айно та їх обмежень»з 16.03.2010 року діє в новій редакції.

До 1 січня 2012 року державна ре єстрація права власності та права користування (сервітут ) на об'єкти нерухомого майна, розташовані на земельних діл янках проводиться реєстрато рами бюро технічної інвентар изації, створеними до набран ня чинності цим Законом та пі дключеними до Реєстру прав в ласності на нерухоме майно. Д ержавна реєстрація прав на н ерухоме майно в порядку, визн аченому Законом України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх о бмежень»в редакції від 11.02.2010 ро ку, здійснюється з 1 січня 2012 ро ку (пункти 1, 2 розділу II «Прикін цеві та перехідні положення» Закону № 1952-IV в редакції від 11.02.2010 року).

Частиною 2 ст. 27 Закону Украї ни «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме май но та їх обмежень»встановлен о, що державна реєстрація реч ових прав скасовується в раз і припинення дії договору, ук ладення іншого договору або винесення судом відповідног о рішення, про що вносяться да ні до Державного реєстру пра в.

Колегія суддів погоджуєть ся з висновком суду першої ін станції про те, що оскільки ві дсутні відомості щодо припин ення дії вищевказаного догов ору купівлі-продажу від 28.07.1995 ро ку або визнання його недійсн ими у встановленому законода вством порядку, відсутні пра вові підстави для визнання д ій відповідача щодо реєстрац ії права власності незаконни ми та скасування реєстрації права власності проведеної н а підставі зазначеного право встановлюючого документа.

Що ж стосується вимог стосо вно визнання недійсним свідо цтва про право власності на н ерухоме майно, колегія судді в виходить з наступного.

Так, відповідно до п. 1 ч .1 ст. 3 К АС України справа адміністра тивної юрисдикції - передан ий на вирішення адміністрати вного суду публічно-правовий спір, в якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої вл ади, орган місцевого самовря дування, їхня посадова чи слу жбова особа або інший суб' є кт, який здійснює владні упра влінські функції на основі з аконодавства, в тому числі на виконання делегованих повно важень.

Згідно з п. 1 ч. 2 ст. 17 КАС Україн и юрисдикція адміністративн их судів поширюється на публ ічно-правові спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єкто м владних повноважень щодо о скарження його рішень (норма тивно-правових актів чи прав ових актів індивідуальної ді ї), дій чи бездіяльності.

Вказані норми права встано влюють, що в порядку адмініст ративного судочинства захищ аються права та інтереси осі б у сфері публічно-правових в ідносин. Публічно-правові ві дносини є складовою частиною правових відносин, які виник ають у суспільстві.

Змістом будь-яких правових відносин є врегульованих пр авом взаємні права, інтереси , обов'язки та заборони суб'єкт ів суспільства у цих правові дносинах. Відповідно, зміст п ублічно-правових відносин ск ладається з взаємних публічн их прав, інтересів, обов'язків та заборон суб'єктів суспіль ства у певних публічно-право вих відносинах.

Отже, у публічно-правових ві дносинах одна особа має та ре алізує певні публічні права чи інтереси, а інша особа відп овідно виконує певні публічн і обов'язки або дотримується публічних заборон. У разі нев иконання останньою особою св оїх публічних обов'язків або недотримання публічних забо рон вона порушує публічні пр ава чи інтереси першої особи , яка не в змозі їх належним чи ном реалізувати. За цих обста вин ця особа має право подати до суду адміністративний по зов на захист своїх порушени х публічних прав, свобод та ін тересів у публічно-правових відносинах.

Таким чином, до адміністрат ивного суду з адміністративн им позовом має право звернут ись особа за захистом саме пу блічного права, свободи чи ін тересу у сфері публічно-прав ових відносин. Звернення осо би з позовом до суду на захист іншого крім публічного прав а, свободи чи інтересу не нале жить розглядати в порядку ад міністративного судочинств а.

Колегія суддів приходить д о висновку, що вимоги позивач ів про визнання недійсним св ідоцтва про право власності на нерухоме майно не підляга ють розгляду в порядку адмін істративного судочинства.

З огляду на викладене, суд п ершої інстанції помилково ві дкрив провадження в адмініст ративній справі в наведеній частині позовних вимог, а том у воно підлягає закриттю на п ідставі п. 1 ч. 1 ст. 157 КАС України .

Згідно зі ст.ст. 198 ч. 1 п. 4, 203 КАС У країни, за наслідками розгля ду апеляційної скарги на пос танову суду першої інстанції суд апеляційної інстанції с касовує її та закриває прова дження у справі з підстав, вст ановлених ст. 157 КАС України.

Доводи апелянта спростову ються вищенаведеним, матеріа лами справи та не відповідаю ть вимогам чинного законодав ства.

Згідно зі ст.ст. 198 ч. 1 п. 1, 200 КАС У країни, суд апеляційної інст анції залишає апеляційну ска ргу без задоволення, а постан ову суду без змін, якщо визнає , що суд першої інстанції прав ильно встановив обставини сп рави та ухвалив судове рішен ня з додержанням норм матері ального і процесуального пра ва.

Керуючись ст.ст. 157, 160, 196, 198, 200, 203, 205 , 206, 212, 254 КАС України, колегія суд дів, -

УХВАЛИЛА:

Апеляційну скаргу О СОБА_5, ОСОБА_6 - залишити б ез задоволення.

Постанову Окружного адмін істративного суду м. Києва ві д 02 липня 2010 року в частині відм ови у задоволенні позову про визнання недійсним свідоцтв а про право власності на неру хоме майно скасувати та пров адження у справі закрити.

В іншій частині постанову О кружного адміністративного суду м. Києва від 02 липня 2010 року - залишити без змін.

Повний текст ухвали вигото влений 12 квітня 2011 року.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протя гом двадцяти днів з дня склад ання у повному обсязі шляхом подання касаційної скарги б езпосередньо до Вищого адмін істративного суду України.

Головуючий суддя О.Г. Хрімлі

Судді Н.М. Літвіна

Є.В. Чаку

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.04.2011
Оприлюднено29.04.2011
Номер документу15107196
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-388/10/2670

Ухвала від 19.01.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Маруліна Л.О.

Ухвала від 18.01.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Маруліна Л.О.

Ухвала від 02.06.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Маруліна Л.О.

Ухвала від 12.05.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Маруліна Л.О.

Ухвала від 12.05.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Маруліна Л.О.

Ухвала від 24.02.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Маруліна Л.О.

Ухвала від 12.05.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Маруліна Л.О.

Ухвала від 24.02.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Маруліна Л.О.

Ухвала від 07.04.2011

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Хрімлі О.Г.

Постанова від 02.07.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Маруліна Л.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні