Рішення
від 29.04.2011 по справі 20/396-39/234-54/104
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД мі ста КИЄВА

01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницьк ого,44-Б тел. 284-18-98

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

№ 20/396-39/234-54/104 29.04.11

За позовом Концер ну радіомовлення, радіозв'яз ку та телебачення в особі Зап орізької

філії Концерну РРТ

До 1) Національної телекомпанії України

2) Державного комітету телебачення і радіомовлення України

Про спонукання під писати Акти виконання за над ані послуги з розповсюдження

телепрограм та стягн ення 397 815,05грн

Суддя Прокопенко Л.В .

Представники:

Від позивача ОСОБ А_1 - представник (дов. № 2402/9-09 в ід 16.06.2010 р.)

Від відповідача 1 ОС ОБА_2 - представник (дов. № 8-0 1-16/674 від 08.04.2010 р.)

Від відповідача 2 ОС ОБА_3 - представник (дов. № 236 6/24/12 від 12.05.2010 р.)

СУТЬ СПОРУ:

Концерн радіомовлення, ра діозв' язку та телебачення в особі Запорізької філії Кон церну РРТ звернувся до Госпо дарського суду міста Києва з позовом про спонукання Наці ональної телекомпанії Украї ни підписати Акти виконання за надані послуги з розповсю дження (трансляції) телепрог рам за вересень - грудень 2007 р . та про стягнення заборгован ості у сумі 397 815,05 грн. за Державн им контрактом № 180-42 від 26.03.2007 р. на виконання державного замовл ення на розповсюдження (тран сляцію) телепрограм, виробле них для державних потреб, на 20 07 рік.

Рішенням Господарського с уду міста Києва від 09.12.2008 р. у спр аві № 20/396, залишеним без змін по становою Київського апеляці йного господарського суду ві д 24.02.2009 р., позов задоволено повн істю.

Постановою Вищого господа рського суду України від 19.05.2009 р . рішення Господарського суд у міста Києва від 09.12.2008 р. та пост анова Київського апеляційно го господарського суду від 24.0 2.2009 р. у справі № 20/396 скасовані, а с праву передано на новий розг ляд до Господарського суду м іста Києва.

Рішенням Господарського с уду міста Києва від 28.09.2009 р. у спр аві № 20/396-39/234, залишеним без змін постановою Київського апеля ційного господарського суду від 16.12.2009 р., у позові відмовлено повністю.

Постановою Вищого господа рського суду України від 11.05.2010 р . рішення Господарського суд у м. Києва від 28.09.2009 р. та постанов а Київського апеляційного го сподарського суду від 16.12.2009 р. у справі № 20/396-39/234 скасовані, а спр аву передано на новий розгля д до Господарського суду міс та Києва.

За резолюцією Голови Госпо дарського суду міста Києва с праву № 20/396-39/234 передано на розгл яд судді Демченко Т.С.

Ухвалою суду від 23.06.2010 р. справ а прийнята суддею Т.С. Демченк о до провадження, справі прис воєно № 20/396-39/234-54/104, її розгляд приз начено на 21.07.2010 р.

Представник відповідача-2 у судове засідання 21.07.2010 р. не з' явився, витребуваних докумен тів суду не надав, про причини неявки не повідомив.

За таких обставин ухвалою с уду від 21.07.2010 р. розгляд справи в ідкладено на 24.09.2010 р., зобов' яз ано відповідача-2 виконати ви моги, викладені в ухвалі суду від 23.06.2010 р.

Розпорядженням Заступника Голови Господарського суду міста Києва № 42 від 26.11.2010 р. справ а № 20/396-39/234-54/104 передана для подаль шого розгляду судді Прокопен ко Л.В.

Ухвалою суду від 01.12.2010 р. справ у прийнято до провадження (су ддя Л.В. Прокопенко), розгляд с прави призначено на 24.12.2010 р., сто рін зобов' язано виконати ви моги ухвали Господарського с уду міста Києва від 23.06.2010 р. у спр аві № 20/396-39/234-54/104.

В судове засідання 24.12.2010 р. пре дставник відповідача 2 не з'яв ився.

Ухвалою суду від 24.12.2010р. розгл яд справи відкладено на 02.02.2011 р.

Представник відповідача-2 в судовому засіданні 02.02.2011 р. под ав суду письмові пояснення п о справі з урахуванням Поста нови Вищого господарського с уду від 11.05.2010 р. у справі № 20/396-39/234, ві дповідно до яких зазначає, що Державним контрактом передб ачено законне право замовник а зменшити обсяг закупівлі п ослуг залежно від реального фінансування видатків - ско ротити строк дії цього догов ору та зменшити його ціну. При цьому, застосування цих умов безпосередньо пов' язано ли ше з фактом неналежного бюдж етного фінансування видаткі в на трансляцію телерадіопро грам, вироблених для державн их потреб.

Відповідно до ст. 77 ГПК Украї ни в судовому засіданні 02.02.2011 р. оголошено перерву до 09.02.2011 р.

Відповідно до ст. 77 ГПК Украї ни в судовому засіданні 09.02.2011 р. оголошено перерву до 22.02.2011 р.

В судовому засіданні відпо відачем 2 було подано клопота ння про визнання його ненале жним відповідачем по справі, так як зобов' язаною особою за Державним контрактом є са ме Національна телекомпанія України, а тому майнові вимог и, що випливають з його викона ння, повинні заявлятись до На ціональної телекомпанії Укр аїни.

Ухвалою суду від 22.02.2011 р. розгл яд справи відкладено на 15.04.2011 р.

В судовому засіданні 15.04.2011 р. о голошено перерву для виготов лення повного тексту рішення .

Дослідивши матеріал и справи, заслухавши пояснен ня представників сторін, все бічно і повно з'ясувавши всі ф актичні обставини, на яких ґр унтується позов, об'єктивно о цінивши докази, які мають юри дичне значення для розгляду справи і вирішення спору по с уті, суд, -

ВСТАНОВИВ:

Постановою Вищого госп одарського суду України від 11.05.2010 р. касаційну скаргу Концер ну радіомовлення, радіозв'яз ку та телебачення задоволено , Рішення Господарського суд у міста Києва від 28.09.2009 р. та Пост анову Київського апеляційно го господарського суду від 16.1 2.2009 р. зі справи № 20/396-39/234 скасовано , справу передано на новий роз гляд до Господарського суду міста Києва.

У Постанові Вищого господа рського суду України від 19.05.2009 р . з даної справи містяться вка зівки касаційної інстанції щ одо, зокрема, встановлення об ставин, та вчинення процесуа льних дій зазначених у відпо відній постанові, а саме:

- з' ясувати зі змісту Держа вного контракту, чи випливає з нього право замовника змен шити обсяг закупівлі послуг залежно від реального фінанс ування видатків - скоротити строк дії цього контракту, зм еншити його ціну, а також чи по в' язана можливість безпосе редньо лише з фактом неналеж ного фінансування видатків н а трансляцію телерадіопрогр ам, вироблених для державних потреб;

- в залежності від встановле ного (включаючи витребувані докази фінансування в 2007 році видатків на трансляцію теле радіопрограм, вироблених для державних потреб), враховуюч и умови Державного контракту щодо строку його дії, зобов' язати позивача подати розрах унок заборгованості станом н а 21.09.2007 р.;

- в будь-якому випадку з' яс увати, чи не перевищує заявле на сума загальну вартість за мовлених за Державним контра ктом послуг.

Попередніми судовими інст анціями було з' ясовано, що б юджетне фінансування видатк ів на трансляцію телерадіопр ограм, вироблених для держав них потреб, було зменшено з 20 95 0 000 грн. до 20 943 581,01 грн. (відповідно до “Звіту про надходження та використання коштів загальн ого фонду (форма № 2д, № 2м) за 2007 рі к Національної телекомпанії України”). Однак на порушення згаданих вказівок касаційно ї інстанції попередні судові інстанції: не з' ясували, яки м чином зазначені фактичні д ані впливають на погоджені с торонами умови Державного ко нтракту щодо строку його дії та обсягу замовлених за ним п ослуг; не витребували додатк ових доказів, які однозначно свідчили б про недостатнє бю джетне фінансування саме зам овлених за спірним Контракто м послуг (наприклад, довідку про розподіл відповідних вид атків бюджету). Між тим з' ясу вання цих обставин є необхід ним для вирішення даного спо ру, в тому числі в частині відп овідності заявленої до стягн ення суми вартості замовлени х за Державним контрактом по слуг, а, в залежності від цього , -й наявності підстав для задо волення позовних вимог.

Відповідно до ч. 1 ст. 11112 ГПК Ук раїни вказівки, що містяться у постанові касаційної інст анції, є обов' язковими для с уду першої інстанції під час нового розгляду справи.

Таким чином, під час нового розгляду справи, суд першої і нстанції врахував вказівки, що містяться у постановах ка саційної інстанції.

26.03.2007 р. між Національною теле компанією України - Замовник (відповідач-1) та Державним пі дприємством Запорізький обл асний радіотелевізійний пер едавальний центр - Виконаве ць (відповідач-2) укладено держ авний контракт № 180-42 на виконан ня державного замовлення на розповсюдження (трансляцію) телепрограм, вироблених для державних потреб, на 2007 р., відп овідно до якого Виконавець з а допомогою технічних засобі в, що зазначені у Додатку № 1 до цього контракту (далі - "Техн ічні засоби"), надає Замовнику телекомунікаційні послуги з виконання державного замовл ення на розповсюдження (тран сляцію) телепрограм, виробле них для державних потреб в ме жах плану асигнувань із зага льного фонду Державного бюдж ету України на 2007 рік за програ мою 1701150 "Трансляція телерадіоп рограм, вироблених для держа вних потреб".

Згідно п. 1.1 Контракт укладен ий відповідно до Закону Укра їни “Про державний бюджет Ук раїни на 2007 рік”, Постанови Каб інету Міністрів України від 29.02.1996 р. № 226 “Про порядок формува ння та розміщення державних замовлень на поставку продук ції для державних потреб і ко нтролю за їх виконанням”, “По ложення про державне замовле ння на виробництво і розповс юдження теле - та радіопрогра м”, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.07.2004 р. № 918 і Постанови Кабін ету Міністрів України від 07.03.20 07 р. № 413 “Про затвердження поря дку використання у 2007 році кош тів, передбачених у державно му бюджеті для трансляції те лерадіопрограм, вироблених д ля державних потреб”.

Розділом 7 договору визначе но строк дії контракту.

Відповідно до п. 7.1. контракту , він набуває чинності з дати й ого підписання сторонами, ро зповсюджує свою дію на право відносини між сторонами з 01 сі чня 2007 р. і діє до 21 вересня 2007 р.

Пунктом 7.2. визначено, що у ра зі належного бюджетного фіна нсування в обсягах, зазначен их у п. 3.2. контракту, контракт р озповсюджує свою дію на прав овідносини між сторонами з 01 с ічня 2007 р. і діє до 31 грудня 2007 р.

Відповідно до умов п.2. 1.3 Контракту позивач зобов' я зався забезпечити здійсненн я трансляції телепрограм в п овному обсязі до 21 вересня 2007 р ., а в разі належного фінансува ння до 31 грудня 2007р. на виконанн я п. 4 Постанови Кабінету Мініс трів України від 07.03.2007 р. № 413 «Про затвердження порядку викори стання у 2007 році коштів, передб ачених у державному бюджеті для трансляції телерадіопро грам, вироблених для державн их потреб».

Додатком № 1 до Державного контракту сторони визначили перелік технічних засобів п озивача, задіяних для розпов сюдження (трансляції) програ м НТКУ та їх вартість в 2007 р.

Оплата та порядок ро зрахунків за Контрактом № 192-42 в ід 26.03.2007 р. передбачені у п.п. 4.6, 4.7 К онтракту, відповідно до яких оплата наданих послуг здійс нюється відповідачем-1 за цін ами Додатку № 1 з урахуванням ф актично відпрацьованого час у та фактично задіяних техні чних засобів. Щомісячна опла та здійснюється відповідаче м-1 протягом 10 (десяти) банківсь ких днів з дати отримання рах унку, виставленого на підста ві узгоджених сторонами Акті в шляхом перерахування кошті в на поточний рахунок позива ча в межах плану асигнувань в ідповідно до фактично отрима ного фінансування.

Згідно п. 3.1. ціна контракту становить 863 804 грн. 30 коп., в тому числі ПДВ 143 967,38 грн., що відповід ає вартості трансляції 4 008,3 год ин мовлення, та розраховуєть ся на підставі тарифів, затве рджених згідно чинного закон одавства, що зазначені у Дода тку № 1 до Контракту, який підп исується уповноваженими пре дставниками сторін і є невід 'ємною частиною цього Контра кту. Джерело фінансування де ржавного замовлення: кошти з агального фонду Державного б юджету України, передбачені бюджетною програмою 1701150 "Транс ляція телерадіопрограм, виро блених для державних потреб" , що надходять від Генерально го державного замовника-Держ авного комітету телебачення і радіомовлення України на п ідставі затвердженого ним ко шторису та плану асигнувань із загального фонду бюджету на 2007 рік у сумі 863 804,30 грн., що відп овідає 4 008,3 годинам мовлення.

Пунктом 3.2. контракту передб ачено, що у разі належного бюд жетного фінансування ціна ко нтракту становить 1 193 465 грн. 69 ко п., в тому числі ПДВ 198 910,95 грн., що в ідповідає вартості трансляц ії 5 535,5 годин мовлення, та розра ховується на підставі Тарифі в, затверджених згідно закон одавства, що зазначені у Дода тку № 1 до Контракту, який підп исується уповноваженими пре дставниками Сторін і є невід 'ємною частиною цього Контра кту. Джерело фінансування де ржавного замовлення: кошти з агального фонду Державного б юджету України, передбачені бюджетною програмою 1701150 "Транс ляція телерадіопрограм, виро блених для державних потреб" , що надходять від Генерально го державного замовника-Держ авного комітету телебачення і радіомовлення України на п ідставі затвердженого ним ко шторису та плану асигнувань із загального фонду бюджету на 2007 рік у сумі 1 193 465,69 грн., що відп овідає 5 535,5 годинам мовлення.

06.04.2007 р. між Національною теле компанією України та Концерн ом радіомовлення, радіозв'яз ку та телебачення було уклад ено додаткову угоду № 1 до держ авного контракту № 180-42 від 26.03.2007 р . на виконання державного зам овлення на розповсюдження (т рансляцію) телепрограм, виро блених для державних потреб, на 2007 рік.

Предметом вищезазначеної додаткової угоди є те, що у зв' язку з реорганізацією підпри ємств Концерну радіомовленн я, радіозв'язку та телебаченн я з 01 квітня 2007 р. усі права та об ов'язки Виконавця по Державн ому контракту № 180-42 від 26 березн я 2007 р. переходять до Концерну р адіомовлення, радіозв'язку т а телебачення.

12.03.2007 р. між відповідачем-1, в як ості повіреного, та відповід ачем-2, в якості довірителя, ук ладено договір доручення № 167- 08 (далі - договір-доручення), в ідповідно до умов якого пові рений зобов' язується від ім ені і за рахунок довірителя в иконати такі юридичні дії, а с аме: укласти державний контр акт на закупівлю послуг з роз повсюдження (трансляції) тел епрограм, вироблених для дер жавних потреб у 2007 році.

Згідно з умовами п. 1.2. догово ру-доручення Державний коміт ет телебачення і радіомовлен ня України як Генеральний де ржавний замовник з виробницт ва і розповсюдження телепрог рам делегував Національній т елекомпанії України свої пов новаження в частині закупівл і для державних потреб послу г з розповсюдження (трансляц ії) телепрограм в межах компе тенції, визначеної цим догов ором.

Відповідно до п. 3.1. договору- доручення повірений зобов' язаний укласти державний кон тракт відповідно до вимог, що ставляться:

- найменування послуг: розп овсюдження (трансляції) теле програм;

- обсяг послуг: телемовлення обсягом - 4008,3 години;

- строки надання послуг: з 1 сі чня 2007 року до 21 вересня 2007 року;

- вартість послуг: 23 000 000,00 грн.;

- порядок розрахунків: щоміс ячно, згідно з надходженням к оштів від довірителя.

Відповідно до п. 3.2.2 договор у-доручення повірений зобов' язаний виконати доручення ві дповідно до вказівок довірит еля у строк до 21 вересня 2007 року , а у разі належного бюджетног о фінансування зазначених по слуг вартістю 31 360 683,00 грн. з обся гом телемовлення 5535,5 годин вик онати доручення у строк до 31 г рудня 2007 року.

Відповідач - 1 за умовами Кон тракту зобов' язався прийня ти та своєчасно сплачувати в артість наданих послуг на ум овах викладених в Контракті .

Як зазначає позивач у позов і, на виконання умов Контракт у ним було надано відповідач у-1 телекомунікаційні послуг и з розповсюдження (трансляц ії) телепрограм за період з 01.09. 2007 р. по 31.12.2007 р. у відповідності до контракту та виставлено рах унків відповідачу, на загаль ну на суму 397 815,05 грн., що підтверд жується актами виконання за надані послуги за вересень 2007 р. на суму 91 023,66 грн. з ПДВ, за жовт ень 2007 р. на суму 108 881,70 грн. з ПДВ, за листопад 2007 р. на суму 100 910,18 грн. з ПДВ, за грудень 2007 р. на суму 96 999,50 грн.

Проте, відповідач - 1 вищеза значені Акти не підписав та с воєчасно повністю не оплатив вартість наданих позивачем телекомунікаційні послуги з а вказаний період, в зв' язку з чим позивач звернувся до су ду з позовом про стягнення за боргованості в сумі 398 949,54грн.

Відповідач не мав зауважен ь або заперечень щодо якості або кількості наданих позив ачем послуг згідно з контрак том, що підтверджується відс утністю зауважень або запере чень з боку відповідача-1 щодо вартості або кількості нада них послуг вказаних у Актах в иконаних робіт за вересень, ж овтень, листопад, грудень міс яці 2007 року.

Згідно п.2.1.3. позивач зобов' язався забезпечити здійснен ня трансляції телепрограм в повному обсязі до 21 вересня 2007 р., а в разі належного фінансув ання до 31 грудня 2007 р.

Відповідачем-2 було надано пояснення по справі.

У своїх поясненнях відпо відач зазначає, що відповідн о до Закону України «Про держ авний бюджет України на 2007 рік », Постанови Кабінету Мініст рів України «Про порядок фор мування та розміщення держав них замовлень на поставку пр одукції для державних потреб і контролю за їх виконанням» від 29 лютого 1996 року № 266 та Полож ення про державне замовлення на виробництво і розповсюдж ення теле- та радіопрограм, за твердженого Постановою Кабі нету Міністрів України від 13 л ипня 2004 року № 918, 10 січня 2007 року мі ж Держкомтелерадіо та НТКУ б уло укладено Державний контр акт на виконання державного замовлення на виробництво і розповсюдження телепрограм на 2007 рік з загальним обсягом м овлення 5535,5 годин.

Згідно з Договором доручен ня від 12 березня 2007 року № 167-08 (дал і - Договір доручення) Держком телерадіо як Генеральний дер жавний замовник з виробництв а та розповсюдження телепрог рам делегував НТКУ свої повн оваження в частині закупівлі для державних потреб послуг з розповсюдження (трансляці ї) телепрограм.

Відповідно до пункту 3.1. Дого вору доручення, НТКУ зобов'яз ана була укласти державний к онтракт на розповсюдження (т рансляцію) телепрограм обсяг ом 4008,3 годин телемовлення на су му 23 000 000,00 грн. з терміном надання послуг з 1 січня 2007 року до 21 вер есня 2007 року.

Підпунктом 3.2.2. пункту 3.2. Дого вору доручення передбачено, що НТКУ зобов'язана виконати доручення відповідно до вка зівок Держкомтелерадіо у стр ок до 21 вересня 2007 року, а у разі належного бюджетного фінанс ування зазначених послуг вар тістю 31 360 683,00 грн. з обсягом мовле ння - 5535,5 годин виконати доруче ння у строк до 31 грудня 2007 року.

Держкомтелерадіо, в свою че ргу, зобов'язаний щомісячно п ерераховувати на рахунок НТК У бюджетні кошти, передбачен і Законом України «Про Держа вний бюджет на 2007 рік», а саме, в ідповідною бюджетною програ мою згідно з затвердженим ко шторисом (підпункт 4.2.1. Договор у).

У зв'язку із зменшенням бюдж етного фінансування, передба ченого Державним бюджетом на 2007 рік за бюджетною програмою 1701150 «Трансляція телепрограм, на розповсюдження (трансляці ю) телепрограм, вироблених дл я державних потреб», НТКУ бул о профінансовано на підставі затвердженого кошторису (із змінами), затвердженого Держ комтелерадіо 20 лютого 2007 року, у сумі 20 950 000,00 грн.

З метою приведення договір них відносин між Держкомтеле радіо та НТКУ у відповідніст ь із вищенаведеними змінами, 2 жовтня 2007 року між Держк омтелерадіо та НТКУ було укл адено Додаткову угоду № 1 до До говору доручення (далі - Додат кова угода № 1), відповідно до я кої сторони домовились зменш ити ціну Контракту та пункт 3.1 . Договору доручення викласт и в іншій редакції, а саме, зоб ов'язати НТКУ укласти держав ний контракт на розповсюджен ня (трансляцію) телепрограм о бсягом 3690,77 годин телемовлення на суму 20 950 000,00 грн. строком з 1 січ ня 2007 року до 31 серпня 2007 року. А у разі належного бюджетного ф інансування зазначених посл уг вартістю 31 360 683,00 грн. з обсягом мовлення - 5 535,5 годин, виконат и доручення у строк до 31 грудн я 2007 року.

Отже, положення Додаткової угоди № 1 передбачають зменше ння обсягів мовлення, вартос ті фінансування, та скорочен ня періоду надання послуг.

Відповідно до пункту 3 Додат кової угоди на НТКУ покладав ся обов'язок укласти додатко ву угоду (з Концерном радіомо влення, радіозв'язку та телеб ачення) до Державного контра кту про зміну ціни контракту та відповідний додаток до за значеного Контракту.

Проаналізувавши вищезазна чені пояснення відповідача-2 та дослідивши матеріали спр ави, суд зробив такі висновки , у зв' язку з тим, що відповід ач-1 отримав лист відповідача -2 про зменшення фінансування , внаслідок чого між відповід ачем-1 та відповідачем-2 було у кладено додаткову угоду № 1 ві д 02.10.2007 р. до договору доручення № 167-08 від 02.03.2007 р., відповідно до ум ов якої сторони домовились, щ о загальна вартість послуг с кладає 20 950 000,00 грн., обсяг телемо влення 3 690,77 годин, строки надан ня послуг з 01.01.2007 р. по 31.08.2007 р.

На підставі викладеного, ві дповідач-1 надіслав позивачу додаткову угоду № 2 до державн ого контракту № 180-42 від 26.03.2007 р., ві дповідно до умов якої ціна ко нтракту становить 794 328,00 грн. з П ДВ, що відповідає вартості тр ансляції 3 690,77 годин мовлення.

Проте позивач дану додатко ву угоду № 1 до державного конт ракту не підписав.

Відповідно до статті 1 Стату ту Національна телекомпанія України є державною телерад іокомпанією, відповідно, є не прибутковою організацією. Фі нансування відповідача-1 зді йснюється за рахунок Державн ого бюджету України.

Відтак, вина відповідача-1 у несплаті наданих позиваче м телекомунікаційних послуг за державним контрактом у пе ріод з вересня по грудень 2007 ро ку - відсутня, оскільки відбул ося зменшення бюджетного фін ансування на розповсюдження (трансляцію) телепрограм, вир облених для державних потреб на 2007 рік.

Згідно пояснень відповіда ча-2, у зв' язку зі зменшенням бюджетного фінансування на р озповсюдження (трансляцію) т елепрограм, було зменшено ці ну послуг з розповсюдження (т рансляції) телепрограм, а сам е: обсяг послуг - 3 690,77 годин теле мовлення на суму 20 950 000,00 грн., пр о що 02.10.2007 р. було укладено між ві дповідачем-2 та відповідачем -1 додаткову угоду № 1 до догово ру-доручення № 167-08 від 12.03.2007 р. Крі м того, відповідно до умов вищ езазначеної додаткової угод и відповідач-1 зобов' язався укласти з позивачем додатко ву угоду про зміну ціни Контр акту № 180-42 від 26.03.2007 р. та відповід ний додаток до зазначеного К онтракту.

Представник відповідача -2 надав суду письмові пояснен ня по справі з урахування Пос танови Вищого господарськог о суду від 11.05.2010 р. у справі № 20/396-39/234 , відповідно до яких зазначає , що Державним контрактом пер едбачено законне право замов ника зменшити обсяг закупівл і послуг залежно від реально го фінансування видатків - с коротити строк дії цього дог овору та зменшити його ціну. П ри цьому, застосування цих ум ов безпосередньо пов' язано лише з фактом неналежного бю джетного фінансування видат ків на трансляцію телерадіоп рограм, вироблених для держа вних потреб.

Як вбачається із матеріал ів справи, зобов' язаною осо бою за Державним контрактом є саме Національна телекомпа нія України, а тому майнові ви моги, що випливають з його вик онання, повинні заявлятись д о Національної телекомпанії України.

Проаналізувавши матеріал и справи та пояснення предст авників сторні, суд приходит ь до висновку про те, що позовн і вимоги підлягають частково му задоволенню з огляду на на ступне.

Відповідно до умов п. 2.1.3 Ко нтракту позивач зобов' язав ся забезпечити здійснення тр ансляції телепрограм в повно му обсязі до 21 вересня 2007 р ., а в разі належного фінансува ння до 31 грудня 2007 р. на вик онання п. 4 Постанови Кабінету Міністрів України від 07.03.2007р. № 413 «Про затвердження порядку використання у 2007 році коштів , передбачених у державному б юджеті для трансляції телера діопрограм, вироблених для д ержавних потреб».

Згідно п. 3.1. ціна Контракту с тановить 863 804,30 грн. в тому числі ПДВ, що відповідає вартості 40 08,3 годин мовлення, та розрахов ується на підставі Тарифів, з атверджених згідно чинного з аконодавства, що зазначені у Додатку № 1 до Контракту. Джер ело фінансування державного замовлення: кошти загальног о фонду Державного бюджету У країни, передбачені бюджетно ю програмою 1701150 «Трансляція те лерадіопрограм, вироблених д ля державних потреб», що надх одять від генерального держа вного замовника - Державног о комітету телебачення і рад іомовлення України (відовіда ча-2) на підставі затвердженог о ним кошторису та плану асиг нувань із загального фонду б юджету на 2007 рік у сумі 863 804,30 грн., що відповідає 4 008,3 годинам мовл ення.

Відповідно до п. 3.2 Контракту у разі належного бюджетного фінансування ціна Контракт у становить 1 193 465,69 грн., в тому чи слі ПДВ, що відповідає вартос ті трансляції 5 535,5 годин мовле ння, та розраховується на під ставі Тарифів, затверджених згідно законодавства, що заз начені у Додатку № 1 до Контрак ту, який підписується уповно важеними представниками сто рін і є невід' ємною частино ю цього Контракту. Джерело фі нансування державного замов лення: кошти загальною фонду Державного бюджету України, передбачені бюджетною прогр амою 1701150 «Трансляція телераді опрограм, вироблених для дер жавних потреб», що надходять від Генерального державного замовника - Державного ком ітету телебачення і радіомов лення України (відповідач-2) на підставі затвердженого ним кошторису та плану асигнуван ь із загального фонду бюджет у на 2007 р. у сумі 1 193 465,69 грн., що відп овідає 5 535,5 годинам мовлення.

Відповідно до п.п. 7.1, 7.2. Контра кт набуває чинності з дати йо го підписання сторонами, роз повсюджує свою дію на правов ідносини між сторонами з 01.01.2007 р . і діє до 21.09.2007 р. У разі належног о бюджетного фінансування в обсягах, зазначених у п.3.2. Конт ракту, Контракт розповсюджує свою дію на правовідносини м іж сторонами з 01.01.2007 р. і діє до 31.12 .2007 р.

Отже, безпосередньо умовам и Контракту сторони передбач или залежність строку дії ць ого контракту від належного або неналежного бюджетного ф інансування видатків на тран сляцію телерадіопрограм, вир облених для державних потреб .

Пунктом 4.7. Контракту встано влює здійснення щомісячної о плати відповідачем-1 протяго м 10 (десяти) банківських днів з дати отримання рахунку, вист авленого на підставі узгодже них сторонами Актів шляхом п ерерахування коштів на поточ ний рахунок позивача в межах плану асигнувань відповідно до фактично отриманого фіна нсування.

Таким чином, здійснення опл ати відповідачем-1 наданих по зивачем телекомунікаційних послуг згідно Контракту ста виться в залежність від план у асигнувань відповідно до ф актично отриманого фінансув ання.

02.10.2007 р. між відповідачем-2 та в ідповідачем-1 було укладено Д одаткову угоду № 1 до Договору -доручення № 167-08 від 12.03.2007 р.

У п. 1 зазначеної додатков ої угоди визначено, що у зв' я зку зі зменшенням бюджетного фінансування на розповсюдже ння (трансляцію) телепрограм , вироблених для державних по треб на 2007р. сторони домовилис ь зменшити ціну Контракту та п. 3.1 Договору - доручення вик ласти в редакції, відповідно до якої: обсяг послуг телемов лення - 3 690,77 годин; строки надан ня послуг - з 1 січня 2007 року до 31 серпня 2007 року, вартість посл уг - 20 950 000,00 грн., порядок розрахун ків - щомісячно, згідно з над ходженням коштів від довіри теля (відповідача - 2).

Крім того, відповідно до п. 3 в ищезазначеної додаткової уг оди відповідач-1 зобов' язав ся укласти з позивачем додат кову угоду про зміну ціни Дер жавного контракту № 192-42 від 26.03.200 7 р. та відповідний додаток до зазначеного Державного конт ракту.

В зв' язку з чим 13.12.2007 р. відпов ідач-1 надіслав позивачу для п ідписання додаткову угоду № 2 до Контракту № 180-42 від 26.03.2007 р., від повідно до умов якої ціна кон тракту становить 794 328,00 грн. з ПД В, що відповідає вартості тра нсляції 3 690,77 годин мовлення.

Представник позивача не за перечив факту отримання Дода ткової угоди від відповідача , проте зазначив, що Додаткова угода не була підписана зі ст орони позивача, оскільки тел екомунікаційні послуги згід но умов Контракту станом на ч ас надходження Додаткової уг оди для підписання вже були н адані відповідачу в повному обсязі.

Отже, причиною виникнення с пору у справі стало питання п ро наявність підстав для стя гнення з відповідача-1 вартос ті наданих у вересні - грудні 2 007 року позивачем телекомунік аційних послуг з розповсюдже ння (трансляції) вироблених д ля державних потреб телепрог рам відповідно до Державного контракту № 180-42 від 26.03.2007 р.

У пункті 6 Положення про дер жавне замовлення на виробниц тво і розповсюдження теле- та радіопрограм, затвердженого Постановою Кабінету Міністр ів України від 13.07.2004 № 918 (надалі - Положення), зазначено, що варт ість розповсюдження теле- та радіопрограм визначається в ідповідно до затверджених в установленому порядку тариф ів і замовленого обсягу мовл ення у межах коштів державно го бюджету, передбачених на в ідповідний рік .

Згідно пункту 11 Положення в становлено, що фінансування державного замовлення здійс нюється через генерального д ержавного замовника та держа вних замовників за рахунок к оштів державного бюджету.

Фактично позивач та відпов ідач-1 не досягли згоди щодо вн есення відповідних змін до К онтракту, зокрема зменшення бюджетного фінансування, а з аінтересована сторона (відпо відач-1) не передала спір про в несення змін до Державного к онтракту № 180-42 від 26.03.2007 р. на вирі шення суду у відповідності д о ст. 188 Господарського кодекс у України.

Згідно з ч. 1 ст. 628 ЦК України з міст договору становлять умо ви (пункти), визначені на розсу д сторін і погоджені ними, та у мови, які є обов'язковими відп овідно до актів цивільного з аконодавства.

Відповідно до ч. 2 ст. 34 Закону України "Про закупівлю товар ів, робіт і послуг за державні кошти" (чинного на момент укла дання Державного контракту) істотною умовою договору про закупівлю є можливість змен шення обсягів закупівлі зале жно від реального фінансуван ня видатків.

Зазначені істотні умови до говору про державну закупівл ю містять інші законодавчі а кти, які регулюють відповідн і питання після втрати чинно сті названого закону.

Отже, Державним контрактом передбачено законне право з амовника зменшити обсяг заку півлі послуг залежно від реа льного фінансування видаткі в - скоротити строк дії цього д оговору (до 21.09.2007 р.) та зменшити й ого ціну. При цьому, застосува ння цих умов безпосередньо п ов'язано лише з фактом ненале жного бюджетного фінансуван ня видатків на трансляцію те лерадіопрограм, вироблених д ля державних потреб.

З матеріалів справи вбачає ться, що видатки з державного бюджету на трансляцію телер адіопрограм, вироблених для державних потреб у 2007 році, над ходили не в повному обсязі. Пр о наведене свідчать обставин и, пов'язані з укладанням відп овідачем-2 (Держкомтелерадіо України) та відповідачем-1 (На ціональною телекомпанією Ук раїни) додаткової угоди № 1 від 02.10.2007 р. до Договору доручення № 167-08 від 12.03.2007 р., а також поданий в ідповідачем-2 в судовому засі данні Звіт про надходження т а використання коштів загаль ного фонду за 2007 р. (копія знахо диться в матеріалах справи). З окрема, дані, зазначені у назв аному звіті, підтверджують, щ о видатки з державного бюдже ту на трансляцію телерадіоп рограм, вироблених для держа вних потреб у 2007 році були затв ерджені на рік у сумі 20 950 000,00 грн ., надійшло коштів за звітний п еріод - 20 943 581,01 грн. та стільки ж становили фактичні видатки .

Відповідно до Плану асигну вань із загального фонду бюд жету на 2007 р. Національної теле компанії України за бюджетно ю програмою 1701150 «Трансляція те лерадіопрограм, вироблених д ля державних потреб у 2007 році» , який наданий відповідачем-2, було затверджено кошторис а сигнувань на суму 23 000 000 грн., фак тично профінансовано - 20 950 000,00 грн. (з них повернуто до Держа вного бюджету у 2007 р. - 6 418,99 грн.). Таким чином, надходження кош тів за звітний період склало 20 943 581,01грн.

Відповідач-1 зазначає, що у з в' язку зі зменшенням бюджет ного фінансування на виконан ня умов Додаткової угоди № 1 до Договору-доручення № 167-08 від 12.0 3.2007 р. направив позивачу для пі дписання Додаткову угоду № 2 д о Державного контракту №180-42 ві д 26.03.2007 р. про зменшення вартост і послуг за Державним контра ктом.

Проте позивачем така додат кова угода підписана не була , так як телекомунікаційні по слуги за вересень - грудень 2007 року згідно умов Державног о контракту станом на час над ходження Додаткової угоди № 2 для підписання вже були нада ні відповідачу-1 в повному обс язі.

Статтею 526 ЦК України встано влено, що зобов'язання має вик онуватися належним чином від повідно до умов договору та в имог цього Кодексу, інших акт ів цивільного законодавства , а за відсутності таких умов т а вимог - відповідно до звичаї в ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставлятьс я.

Одностороння відмова від з обов'язання або одностороння зміна його умов не допускаєт ься, якщо інше не встановлено договором або законом (ст. 525 ЦК України).

Суд звертає увагу, що згідно п. 2.2.1 Державного контракту Зам овник (відповідач-1) був зобов' язаний виконувати розподіл ф актичних обсягів послуг за д аним контрактом у строк не пі зніше 16 числа наступного за зв ітним місяця для складання А ктів здавання - приймання п ослуг в межах обсягів, забезп ечених бюджетними асигнуван нями .

Крім того, згідно п. 4.2 Держав ного контракту Виконавець (п озивач) щомісячно, протягом 2 р обочих днів з дати надання за мовником (відповідачем - 1) роз поділу фактичних обсягів пос луг за даним контрактом скла дає Акти виконання за надані послуги і зведення на оплату за підсумками роботи Техніч них засобів з урахуван ням п. 2.2.1 цього Контракту, післ я чого направляє рахунок, Акт и і зведення замовнику.

Згідно п. 4.7. Контракту щоміся чна оплата здійснюється зам овником (відповідачем - 1) прот ягом 10 (десяти) банківських дн ів з дати отримання рахунку, в иставленого на підставі узго джених сторонами Актів шлях ом перерахування коштів на п оточний рахунок виконавця по слуг (позивача) в межах план у асигнувань відповідно до ф актично отриманого фінансув ання .

Судом встановлено, що факти чно відповідачем-1 за період в ересень - грудень 2007 р. розподіл фактичних обсягів послуг в м ежах обсягів, забезпечених б юджетними асигнуваннями, не надавався у зв' язку зі змен шенням бюджетного фінансува ння на розповсюдження (транс ляцію) телепрограм, вироблен их для державних потреб на 2007 р . Таким чином, у позивача відпо відно до п. 4.2 Державного контр акту від 26.03.2007 р. були відсутні п ідстави для складання Актів виконання за надані послуги і зведень на оплату за підсу мками роботи Технічних засоб ів, а рівно відсутні і підстав и для надання відповідачу-1 у п еріод з вересня по грудеь 2007 р. телекомунікаційних послуг.

Враховуючи вищевикладене, суд прийшов до висновку, що на дання позивачем відповідачу -1 телекомунікаційних послуг з вересня по грудень 2007 р. вклю чно було здійснено позиваче м з порушенням п.п. 2.2.1, 4.2 Державн ого контракту від 26.03.2007 р., а отже на власний розсуд і ризик ост аннього.

Суд також звертає увагу, що матеріали справи не містять доказів звернення позивача д о відповідача-1, щодо надання о станнім інформації про наявн ість бюджетного фінансуванн я на розповсюдження (трансля цію) телепрограм, вироблених для державних потреб на 2007 р. н а період з вересня по грудень 2007 р., з метою уникнення настан ня негативних наслідків у ви гляді неотриманого прибутку за надані телекомунікаційні послуги.

Нездійснення відповідачем -1 повідомлення позивача про н едофінансування та не підпис ання сторонами додаткової уг оди до Державного контракту, не є підставою для стягнення з відповідача-1 коштів понад з агальну вартість замовлених за Державним контрактом пос луг (з урахуванням того, що так ий обсяг послуг визначається у Контракті «належним» або « неналежним» фінансуванням. П ри цьому докази «належного»ф інансування у матеріалах спр ави відсутні).

Оскільки умовами п.п. 7.1, 7.2. Кон тракту встановлено дію контр акту на правовідносини між с торонами до 21.09.2007 р., а лише у разі належного бюджетного фінанс ування - до 31.12.2007 р., а також прий маючи до уваги, що матеріали с прави містять докази зменшен ня бюджетного фінансування, суд дійшов висновку, що Держа вний контракт № 180-42 від 26.03.2007 р. пр ипинив свою дію на правовідн осини між позивачем та відпо відачем-1 21.09.2007 р.

У той же час суд враховує, що на момент звернення позивач а з позовом до суду, відповіда чем-1 не сплачено борг, який ви ник у межах дії Державного ко нтракту (до 21.09.2007 р.) у розмірі 398 949, 54 грн. (ціна Контракту згідно з п. 3.1 договору 863 804,30 грн. з ПДВ - 143 967,38 грн.).

Враховуючи вищевикладене, позовні вимоги про стягненн я з відповідача-1 заборговано сті в сумі 398 949,54 грн. за надані те лекомунікаційні послуги під лягають задоволенню частков о, в межах строку дії Державно го контракту (до 21.09.2007 р.) у розмір і 91 023,66 грн. В іншій частині, у зад оволенні позовних вимог, пре д' явлених позивачем до відп овідача-1, суд відмовляє.

Суд вважає необґрунтовани ми та безпідставними позовні вимоги, пред' явлені до відп овідача-2, з огляду на наступне .

Відповідно до ст. 509 ЦК Україн и зобов'язанням є правовідно шення, в якому одна сторона (бо ржник) зобов'язана вчинити на користь другої сторони (кред итора) певну дію (передати май но, виконати роботу, надати по слугу, сплатити гроші тощо) аб о утриматися від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов'язку.

Зобов'язання виникають з пі дстав, встановлених статтею 11 цього Кодексу.

Згідно п. 1 ч. 2 ст. 11 ЦК України п ідставами виникнення цивіль них прав та обов'язків, зокрем а, є: договори та інші правочин и.

Державний контракт № 180-42 від 26.03.2007 р. укладений між позиваче м та відповідачем-1.

Умовами контракту обов' я зок замовлення, прийняття та оплати за надані позивачем т елекомунікаційні послуги по кладено на відповідача-1.

Проаналізувавши умови кон тракту № 180-42 від 26.03.2007 р. суд встан овив, що оскільки відповідач -2 не є стороною цього контракт у, не виступає в якості третьо ї особи чи гаранту, а відтак, н евиконання відповідачем-1 св оїх зобов' язань за контракт ом по сплаті телекомунікацій них послуг не породжує наслі дку виникнення зобов' язанн я відповідача-2 по сплаті таки х послуг.

За наведених обставин, у зад оволенні позовних вимог до в ідповідача-2 суд відмовляє.

Відповідно до п. 38 ст. 4 Декрет у Кабінету Міністрів України «Про державне мито»позивач звільнений від сплати держав ного мито як виконавець держ авного замовлення, який звер нувся до суду з позовом, що пов 'язаний із неналежним викона нням відповідачем зобов' яз ання за державним контрактом .

Відповідно, розмір витрат з інформаційно-технічного заб езпечення судового процесу, пов' язаного з розглядом гос подарської справи, для позив ача обчислюється з нульовою ставкою.

Таким чином, оскільки позив ач звернувся до суду з позово м у зв' язку з неналежним вик онанням відповідачами умов д ержавного контракту, державн е мито та витрати на інформац ійно-технічне забезпечення с удового процесу підлягають стягненню з відповідача-1 в до ход Державного бюджету Украї ни, пропорційно розміру задо волених позовних вимог.

З урахуванням викладеного та керуючись ст. ст. 49, 82-85 ГПК Укр аїни, суд, -

ВИРІШИВ:

1. Позовні вимоги, п ред' явлені до Національної телекомпанії України, задов ольнити частково.

2. Зобов'язати Націонал ьну телекомпанію України (04112, м. Київ, вул. Мельникова, 12, код Є ДРПОУ 23152907) підписати Акти вико нання за надані послуги з роз повсюдження (трансляції) тел епрограм Національної телек омпанії України згідно Контр акту № 180-42 від 26.03.2007 р. за вересень , жовтень, листопад, грудень 2007 р., що укладений з Концерном ра діомовлення, радіозв'язку та телебачення в особі Запоріз ької філії Концерном радіомо влення, радіозв'язку та телеб ачення (м. Запоріжжя, вул. Матр осова, 24-а, код ЄДРПОУ 34927037)

3. Стягнути з Національ ної телекомпанії України (04112, м. Київ, вул. Мельникова, 12, код 231 52907, р/р 35213004000821 в УДК м. Києва, МФО 820019, а у випадку відсутності кошті в - з будь-якого іншого рахун ку, виявленого державним вик онавцем під час виконання су дового рішення) на користь Ко нцерну радіомовлення, радіоз в'язку та телебачення в особі Запорізької філії Концерну радіомовлення, радіозв'язку та телебачення (69057, м. Запоріжж я, вул. Матросова, 24-а, код 34927037, р/р 26004060132735 у ЗРУ КБ "ПРИВАТБАНК") 91 023 (де в'яносто одна тисяча двадцят ь три), грн. 66 коп. заборгованост і.

4. Стягнути з Національ ної телекомпанії України (04112, м. Київ, вул. Мельникова, 12, код 231 52907, р/р 35213004000821 в УДК м. Києва, МФО 820019, а у випадку відсутності кошті в - з будь-якого іншого рахун ку, виявленого державним вик онавцем під час виконання су дового рішення) в доход Держа вного бюджету України 910 (дев'я тсот десять) грн. 24 коп. - держа вного мита, та 236 (двісті тридця ть шість) грн. витрат на інформ аційно-технічне забезпеченн я судового процесу.

5. Після набрання рі шенням законної сили видати накази.

6. В іншій частині п озовних вимог, пред' явлених до Національної телекомпані ї України - відмовити.

7. У позові до Державног о комітету телебачення та ра діомовлення України - відм овити.

8. Рішення може бути оскаржено в апеляційному по рядку протягом 10 днів з дня пр ийняття.

Суддя Л.В. Прокопенко

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення29.04.2011
Оприлюднено10.05.2011
Номер документу15126734
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —20/396-39/234-54/104

Постанова від 15.06.2011

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Алданова С.О.

Рішення від 29.04.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Прокопенко Л.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні