ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Рес публіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
21 березня 2011 р. (16:03) Справа №2а-12470/10/6/0170
Окружний адміністрат ивний суд Автономної Республ іки Крим у складі
головуючого судді Латинін а Ю.А., при секретарі судового засідання Усковій О.І.,
за участю представника поз ивача: Северненко Д.Л.
та представника відповіда ча: Сеутової Г.А.,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом Тов ариства з обмеженою відповід альністю «Підприємство «Сою зстройтехнологія» до Держав ної податкової інспекції в м . Судак АР Крим
про визнання протиправним та скасування податкового п овідомлення-рішення,
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся до суду з позовом до відповідача про с касування податкового повід омлення-рішення №0000401500/0 від 09.04.2010р . про донарахування 15714,07 грн. оре ндної плати за землю та 3142,81 грн . штрафних санкцій, що у сумі с кладає 18856,88 грн.
Позов мотивовано, тим що від повідач безпідставно нараху вав податкове зобов' язання з орендної плати за землю за д есять місяців 2009 року, так як до говір орендної плати було за реєстровано 04.01.10 в цей же день б уло підписано акт прийому- п ередачі земельної ділянки, т обто саме з 04.01.10 позивач набув п рава користування земельною ділянко та обов' язок сплат и орендної плати. Посилання в ідповідача на п.8 Договору оре нди земельної ділянки супере чить ст.ст. 125,126 Земельного коде ксу України, ст.14 Закону Украї ни «Про плату за землю» та ст.1 8 Закону України «Про оренду з емлі». Отже, відповідач не вра хував дані обставини, що стал о підставою для звернення до суду.
Представник позивача у суд і позов підтримав, на його зад оволенні наполягав з підстав викладених вище.
Представник відповідача п роти позову заперечував, над ав письмові заперечення, пос илався на правомірність прий нятого податкового-рішення, підстав для його скасування не вбачав.
Вислухавши пояснення стор ін, дослідивши матеріали спр ави та оцінивши доказі по спр аві в їх сукупності, суд знах одить позов підлягаючим задо воленню з наступних підстав.
Відповідно до ч.1,2 ст.17 КАС Укр аїни юрисдикція адміністрат ивних судів поширюється на п равовідносини, що виникають у зв'язку з здійсненням суб'єк том владних повноважень влад них управлінських функцій, у тому числі на публічно-право ві спори фізичних чи юридичн их осіб із суб'єктом владних п овноважень щодо оскарження й ого рішень (нормативно-право вих актів чи правових актів і ндивідуальної дії), дій чи без діяльності.
Пунктом 7 частини 1 ста тті 3 КАС України дано визначе ння суб'єктів владних повнов ажень, до яких належать орган державної влади, орган місце вого самоврядування, їхня по садова чи службова особа, інш ий суб'єкт, який здійснює влад ні управлінські функції на о снові законодавства, в тому ч ислі на виконання делеговани х повноважень.
Відповідно до частини 3 стат ті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи без діяльності суб'єктів владних повноважень, адміністративн і суди перевіряють, чи прийня ті вони на підставі, у межах по вноважень та у спосіб, що пере дбачені Конституцією та зако нами України, обґрунтовано, т обто з урахуванням усіх обст авин, що мають значення для пр ийняття рішення; безстороннь о (неупереджено); добросовісн о; розсудливо; з дотриманням п ринципу рівності перед закон ом, запобігаючи несправедлив ій дискримінації; пропорційн о, зокрема з дотриманням необ хідного балансу між будь-яки ми несприятливими наслідкам и для прав, свобод та інтересі в особи і цілями, на досягненн я яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права осо би на участь у процесі прийня ття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
При вирішенні справи суд по винен з' ясувати, чи викорис тане повноваження, надане ві дповідачу, як це передбачено положеннями ч.3 ст.2 КАС Україн и.
ТОВ «Підприємство «Союзст ройтехнологія» є юридичною о собою (ідентифікаційний код юридичної особи 30494268), державну реєстрацію якої проведено в иконкомом Сімферопольської міської ради 21.03.07, є платником п одатків і зборів (обов' язко вих платежів), в тому числі зем ельного податку.
Таким чином, судом встановл ено, що ТОВ «Підприємство «Со юзстройтехнологія» являєть ся суб' єктом господарюванн я, юридичною особою, зобов' я зане виконувати обов' язки, покладені на нього законами у зв' язку зі здійсненням го сподарської діяльності.
Відповідно до ст. 67 Конститу ції України, кожен зобов'язан ий сплачувати податки і збор и в порядку і розмірах, встано влених законом.
Відповідно до статті 19 Конс титуції України органи подат кової служби зобов' язані зд ійснювати свої функції, у том у числі стосовно проведення перевірок суб' єктів господ арювання виключно на підстав і, у спосіб, в межах повноважен ь, визначених законом.
Так, 29.03.2010 р. працівниками ДПІ у м. Судак було проведено невиї зну документальну перевірку повноти обчислення погоджен ого податкового зобов' язан ня по орендній платі за землю ТОВ «Підприємство «Союзстро йтехнологія» за період з 01.01.09 п о 29.03.10, про що складений відпов ідний акт № 266/15-3 від 29.03.10.
У ході перевірки виявлені п орушення вимог ст.ст. 13, 14, 19 Зако ну України «Про плату за земл ю» ст.21 Закону України «Про ор енду землі», а саме: заниженн і податкові зобов' язання по орендній платі за землю в сум і 15714,07 грн.
ТОВ «Підприємство «Союзст ройтехнологія» уклало з Нов освітською селищною радою д оговір оренди земельної діля нки площею 0,1243 га строком 50 рокі в для будівництва багатопове рхового будинку. Плата за зем лю встановлена у розмірі 3% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки.
Відповідно до розрахунку р озміру орендної плати за зем ельні ділянки державної або комунальної власності, грошо ва оцінка яких проведена у 2009 р оці, розмір орендної плати ст ановить 17368 грн. на рік.
Висновок про необхідність додаткової сплати орендної плати за договором оренди зе мельної ділянки на думку ДПІ ґрунтується на підставі п.8 до говору, згідно якого орендна плата повинна вноситися з мо менту прийняття рішення 37 сес ії 5 скликання Новосвітської селищної ради від 05.02.2009р №27/37/09.
На підставі вищезазначено го акту відповідачем було пр ийняте податкове повідомлен ня-рішення №0000401500/0 від 09.04.2010, яким Т ОВ «Підприємство «Союзстрой технологія» визначено суму п одаткового зобов'язання 18856,88 г рн., в тому числі з орендної пл ати 15714,07 грн. та за штрафними сан кціями 3142,88 грн.
Позивач вважає податкове п овідомлення-рішення відпові дача протиправним, у зв' язк у з чим просить його скасуват и.
Вирішуючи позовні вимоги, с уд виходить з наступного.
Судом встановлено, що відпо відно до договору оренди зем лі, зареєстрованого у Судаць кому міському відділі КРФ ДП «Центр ДЗК» №041001600001 від 04.01.10 оренд одавець - Новосвітська сели щна рада на виконання рішенн я 37-ої сесії Новосвітської сел ищної ради 5-го скликання №27/37/09 в ід 05.02.2009року надає, а орендар - ТОВ «Підприємство «Союзстро йтехнологія» приймає в строк ове платне користування земе льну ділянку площею 0,1243га, з зе мель Новосвітьскої селищної ради, угіддя - забудовані зе млі, у тому числі землі змішан ого користування, що розташо вана по вул. Л. Голіцина, 6 в смт. Новий Світ, м. Судак, АР Крим. Ці льове використання землі, зг ідно УКЦИЗ - жилої забудови та комерційного використанн я, код - 1.13.2. Економіко планува льна зона - IV-14. Кадастровий но мер - 0111745200:01:001:0166. Категорія земел ь- землі житлової та громадсь кої забудови (пункт 2 договору ).
Пунктом 7 вказаного договор у, встановлено договір уклад ено строком на 50 (п' ятдесят) р оків, а саме до 05.02.2059р, початок ді ї якого обчислюється згідно чинного законодавства.
Відповідно до п.8 договору, о рендна плата вноситься оренд арем у грошовій формі у розмі рі 3% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки з м оменту прийняття рішення 37-ої сесії Новосвітської селищно ї ради 5-го скликання №27/37/09 від 05.0 2.2009року.
Згідно до п. 4 договору нормативна грошова оцінка з емельної ділянки на 2009рік ста новить 578964,54 грн.
Відповідно до п.9 договору, о бчислення розміру орендної п лати за земельну ділянку зді йснюється з урахуванням їх ц ільового призначення та коеф іцієнтів індексації, визначе них законодавством, за затве рдженими Кабінетом Міністрі в України формами, що заповню ються під час укладання або з міни умов договору оренди чи продовження його дії.
Підпунктом 10 договору встан овлено, що орендна плата внос иться щомісячно протягом 30 ка лендарних днів, наступних за останнім календарним днем з вітного (податкового) місяця .
Відповідно до матеріалів с прави, згідно розрахунку роз міру орендної плати за земел ьні ділянки державної або ко мунальної власності, грошова оцінка яких проведена на 2009р, р озмір орендної плати станови ть 17368,94 на рік.
Статтею 3 Земельного кодек су України (ЗК України) встано влено, що земельні відносини регулюються Конституцією Ук раїни, цим Кодексом, а також пр ийнятими відповідно до них н ормативно-правовими актами.
Відповідно до ст. 93 ЗК України право оренди земельн ої ділянки - це засноване на до говорі строкове платне волод іння і користування земельно ю ділянкою, необхідною оренд ареві для провадження підпри ємницької та іншої діяльност і.
Згідно до статті 1 Закону Ук раїни «Про оренду землі», оре нда землі - це засноване на дог оворі строкове платне володі ння і користування земельною ділянкою, необхідною оренда реві для проведення підприєм ницької та інших видів діяль ності.
Закон України «Про плату за землю» визначає розміри та п орядок плати за використання земельних ресурсів, а також в ідповідальність платників т а контроль за правильністю о бчислення і справляння земел ьного податку.
Відповідно до статті 2 цього закону використання землі в Україні є платним. Плата за зе млю справляється у вигляді з емельного податку або орендн ої плати, що визначається зал ежно від грошової оцінки зем ель. Розміри податку за земел ьні ділянки, грошову оцінку я ких не встановлено, визначаю ться до її встановлення в пор ядку, визначеному цим Законо м.
Згідно до ч.1 статті 5 Закону У країни «Про плату за землю», о б'єктом плати за землю є земел ьна ділянка, а також земельна частка (пай), яка перебуває у в ласності або користуванні, у тому числі на умовах оренди.
Частиною 4 ст.2 цього закону, в становлено, що за земельні ді лянки, надані в оренду, справл яється орендна плата.
Статтею 13 Закону України «П ро плату за землю» передбаче но, що підставою для нарахува ння земельного податку є дан і державного земельного када стру, а орендної плати за земе льну ділянку, яка перебуває у державній або комунальній в ласності, - договір оренди так ої земельної ділянки.
Статтею 21 цього ж Закону вст ановлено, що орендна плата за землю - це платіж, який оренда р вносить орендодавцеві за к ористування земельною ділян кою.
Розмір, форма і строки внесе ння орендної плати за землю в становлюються за згодою стор ін у договорі оренди (крім стр оків внесення орендної плати за земельні ділянки державн ої та комунальної власності, які встановлюються відповід но до Закону України «Про пла ту за землю».
В свою чергу, ст.15 Закону Укра їни «Про плату за землю» від 03 .07.1992 року N 2535-XII встановлює, що вла сники землі та землекористув ачі сплачують земельний пода ток, а також орендну плату за з емельні ділянки державної та комунальної власності з дня виникнення права власності або права користування земел ьною ділянкою. У разі припине ння права власності або прав а користування земельною діл янкою податок, а також орендн а плата за земельні ділянки д ержавної та комунальної влас ності сплачується за фактичн ий період перебування землі у власності або користуванні у поточному році.
Відповідно до частини перш ої ст.14 Закону України «Про пл ату за землю» платники оренд ної плати за земельні ділянк и державної або комунальної власності самостійно обчисл юють суму орендної плати щор оку станом на 1 січня і до 1 люто го поточного року подають ві дповідному органу державної податкової служби за місцез находженням земельної ділян ки податкову декларацію на п оточний рік за формою, встано вленою центральним податков им органом, з розбивкою річно ї суми рівними частками за мі сяцями.
Як передбачено ст. 16 Закону У країни «Про оренду землі» ук ладення договору оренди земе льної ділянки із земель прив атної власності здійснюєтьс я за згодою орендодавця та ос оби, яка згідно із законом впр аві набувати право оренди на таку земельну ділянку.
Укладення договору оренди земельної ділянки із земель державної або комунальної в ласності здійснюється на під ставі рішення відповідного о ргану виконавчої влади або о ргану місцевого самоврядува ння - орендодавця, прийнято го у порядку, передбаченому З емельним кодексом України аб о за результатами аукціону.
Відповідно до ст.18 Закону Ук раїни «Про оренду землі» дог овір оренди землі набирає чи нності після його державної реєстрації.
Згідно статті 19 Закону Укра їни «Про плату за землю» розм ір, умови і строки внесення ор ендної плати за землю встано влюються за згодою сторін у д оговорі оренди між орендодав цем (власником) і орендарем (кр ім строків внесення орендної плати за земельні ділянки де ржавної та комунальної власн ості).
Щодо врегулювання на закон одавчому рівні питання про с троки внесення орендної плат и за земельні ділянки держав ної та комунальної власності суд встановив, що законодавч о не визначено питання про мо жливість передбачення такої умови договору оренди землі самим договором, а також в Зем ельному кодексі чи іншому за конодавчому акті не передбач ено порядку щодо встановленн я строків внесення орендної плати за землю.
Аналіз ст.125 ЗК України свідч ить про те, що цією статтею вст ановлено загальний порядок набуття права користування земельною ділянкою орендаре м, що пов' язане із отримання м та державною реєстрацією д оговору оренди землі, та не вс тановлено спеціальних норм щ одо врегулювання строків вне сення орендної плати за земл ю.
Згідно до ч.3. статті 640 ЦК Укр аїни договір, який підлягає н отаріальному посвідченню аб о державній реєстрації, є укл аденим з моменту його нотарі ального посвідчення або держ авної реєстрації, а в разі нео бхідності і нотаріального по свідчення, і державної реєст рації - з моменту державної ре єстрації.
Це правило кореспондуєтьс я зі ст. 125 ЗК України, відповідн о до якої право користування земельною ділянкою виникає після отримання її користува чем документу, що посвідчує п раво користування земельною ділянкою, та його державної р еєстрації.
Виходячи з положень вказан их норм, вбачається, що єдиною підставою для нарахування т а сплати орендної плати за зе млю є договір оренди, який про йшов державну реєстрацію.
Як вбачається з матеріалів справи договір оренди земел ьної ділянки був зареєстрова ний у державному реєстрі 04.01.2010р , у той же день позивачу за акт ом прийому передачі-була пер едана земельна ділянка.
За таких обставин, наявніст ь в п.8 договору оренди посила ння на те, що орендна плата пов инна сплачуватись з моменту прийняття рішення 37-ої сесії Новосвітської селищної ради 5-го скликання №27/37/09 від 05.02.2009року , не відповідає діючому закон одавству та не є підставою дл я початку сплати орендної пл ати.
Крім того, стаття 17 Закону Ук раїни «Про плату за землю» пе редбачає, що податкове зобов 'язання по земельному податк у, а також по орендній платі за землі державної та комуналь ної власності, визначене у по датковій декларації на поточ ний рік, сплачується рівними частками власниками та земл екористувачами земельних ді лянок за місцезнаходженням з емельної ділянки за базовий податковий (звітний) період, я кий дорівнює календарному мі сяцю, щомісячно протягом 30 кал ендарних днів, наступних за о станнім календарним днем зві тного (податкового) місяця.
Податкове зобов'язання по з емельному податку, а також по орендній платі за землі держ авної та комунальної власнос ті, визначене у новій звітній податковій декларації, у том у числі і за нововідведені зе мельні ділянки, сплачується власниками та землекористув ачами земельних ділянок за м ісцезнаходженням земельної ділянки за базовий податков ий (звітний) період, який дорів нює календарному місяцю, щом ісячно протягом 30 календарни х днів, наступних за останнім календарним днем звітного (п одаткового) місяця.
Земельний податок, а також о рендна плата за земельні діл янки державної і комунальної власності громадянами сплач ується рівними частками до 15 с ерпня і 15 листопада.
Таким чином, у позивача до у кладення та проведення держа вної реєстрації договору оре нди земельної ділянки не бул о жодної правової підстави в иконувати свої обов' язки за цим договором, у тому числі сп лачувати орендну плату за до говором оренди.
Крім того, відповідачем не в раховано, що з моменту отрима ння позивачем на підставі ух вали Господарського суду АР Крим від 19.12.2006р по справі №2-9/1164-2006 у власність нерухомого майна на вказаній земельній ділянц і, позивач до моменту реєстра ції сплачував земельний пода ток за користування земельно ю ділянкою на якій знаходить ся належне йому майно. Нараху вання та сплата земельного п одатку підтверджується банк івським виписками та розраху нками зі сплати земельного п одатку, наявними в матеріала х справи.
Враховуючи викладене, суд п риходить до висновку про без підставність заперечень від повідача щодо обов' язку спл ати позивачем орендної плати за 10 місяців 2009року, в зв' язку з чим є необґрунтованими вис новки відповідача про допуще ні позивачем порушення, в зв' язку з чим прийняте ДПІ подат кове повідомлення-рішення рі шення №0000401500/0 від 09.04.2010, яким ТОВ «П ідприємство «Союзстройтехн ологія» визначено суму подат кового зобов'язання 18856,88 грн., в тому числі з орендної плати 157 14,07 грн. та за штрафними санкція ми 3142,88 грн. є протиправним та пі длягає скасуванню.
Стаття 71 КАС України передб ачає обов' язок кожної сторо ни довести ті обставини, на як их ґрунтуються її вимоги та з аперечення, крім випадків, вс тановлених статтею 72 цього Ко дексу. В адміністративних сп равах про протиправність ріш ень, дій чи бездіяльності суб ' єкта владних повноважень о бов' язок щодо доказування п равомірності свого рішення, дії чи бездіяльності поклада ється на відповідача, якщо ві н заперечує проти адміністра тивного позову.
У ході розгляду справи відп овідач не довів, що діяв неупе реджено, враховуючи усі обст авини виниклих правовідноси н, обґрунтовано, тобто з ураху ванням усіх обставин, що мают ь значення для прийняття ріш ення та розсудливо.
Таким чином, позовні вимоги ТОВ «Підприємство «Союзстр ойтехнологія», знайшли підтв ердження у ході розгляду спр ави, підтверджуються матеріа лами справи, та підлягають за доволенню.
Відповідно до частини 1 стат ті 94 КАС України, якщо судове р ішення ухвалене на користь с торони, яка не є суб' єктом вл адних повноважень, суд прису джує всі здійснені нею докум ентально підтверджені судов і витрати з Державного бюдже ту України. Позивач при зверн енні до суду сплатив 3,40 грн. суд ового збору, який і підлягає п оверненню.
Під час судового засідання , яке відбулось 21.03.11 були оголош ені вступна та резолютивна ч астини постанови. Відповідно до ст. 163 КАС України постанов у складено 28.03.11.
Керуючись ст. ст. 94, 160-163, 167 Кодек су адміністративного судочи нства України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити повніс тю.
Визнати протиправним та ск асувати податкове повідомле ння-рішення Державної податк ової інспекції у м. Судак АР Кр им №0000401500/0 від 09.04.2010р.
Стягнути з Державного бюдж ету України на користь Товар иства з обмеженою відповідал ьністю «Підприємство «Союзс тройтехнологія» судовий зб ір у розмірі 3,40 грн.
Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її про голошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну части ну постанови або справу розг лянуто у порядку письмового провадження, постанова набир ає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі непо дання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .
Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови або розгляду справи у порядку пи сьмового провадження, апеля ційна скарга подається протя гом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.
Суддя Латинін Ю.А.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 21.03.2011 |
Оприлюднено | 10.05.2011 |
Номер документу | 15127326 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Омельченко В'ячеслав Анатолійович
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Латинін Ю.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні