Постанова
від 30.11.2011 по справі 2а-12470/10/6/0170
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251 Копія

СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Постанова

Іменем України

Справа № 2а-12470/10/6/0170

30.11.11 м. Севастополь Севастопольський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого судді Омельченка В. А.,

суддів Єланської О.Е. ,

Цикуренка А.С.

при секретарі судового засідання Саматової М.А.

за участю сторін:

представник позивача, Товариства з обмеженою відповідальністю "Підприємство "Союзстройтехнологія"- ОСОБА_2, довіреність № ,|y від 10.01.11

представник відповідача, Державної податкової інспекції в м. Судак АР Крим- Антілогова Наталя Вікторівна, довіреність № 1524/10/10-04 від 12.09.11

розглянувши апеляційну скаргу Державної податкової інспекції в м. Судак АР Крим на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим (суддя Латинін Ю.А. ) від 21.03.11 у справі № 2а-12470/10/6/0170

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Підприємство "Союзстройтехнологія" (вул. Будьонного, буд. 32, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим,95053)

до Державної податкової інспекції в м. Судак АР Крим (вул. Яблунева, буд. 10, м. Судак, Автономна Республіка Крим, 98000)

про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення

ВСТАНОВИВ:

Постановою Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 21.03.11 у справі № 2а-12470/10/6/0170 позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю "Підприємство "Союзстройтехнологія" задоволені повністю, а саме: визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції в м. Судак АР Крим №0000401500/0 від 09.04.2010року, стягнуто з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Підприємство "Союзстройтехнологія" судовий збір у розмірі 3,40грн.

Постанова суду мотивована тим, що наявність в п. 8 договору оренди посилання на те, що орендна плата повинна сплачуватись з моменту прийняття рішення 37-ої сесії Новосвітської селищної ради 5-го скликання №27/37/09 від 05.02.2009року, не відповідає діючому законодавству та не є підставою для початку сплати орендної плати. Отже, висновки викладені відповідачем є хибними.

Не погодившись з зазначеною постановою відповідач звернувся до суду з апеляційною скаргою, в який просить скасувати постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 21.03.11 та прийняти нову постанову, якою відмовити в задоволенні позовних вимог.

Апеляційна скарга мотивована тим, що судом першої інстанції порушено норми матеріального права. А саме, відповідач посилається на те, що відповідно до умов договору, орендна плата повинна була вноситись з 05.02.2009 року. Зазначений договір, як і його окремі частині, сторонами не оспорювався та є діючим. Окрім того, діючим законодавством прямо не передбачено питання про строки внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, що не позбавляє сторін договору права врегулювання цього питання у самому договорі оренди землі.

Ухвалою Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 03.08.2011 відкрито апеляційне провадження за апеляційною скаргою Державної податкової інспекції в м. Судак АР Крим.

На підставі та за правилами статті 195 Кодексу адміністративного судочинства України, розглянувши справу, судова колегія встановила наступне.

ТОВ «Підприємство «Союзстройтехнологія»є юридичною особою (ідентифікаційний код юридичної особи 30494268), державну реєстрацію якої проведено виконкомом Сімферопольської міської ради 21.03.07, є платником податків і зборів (обов'язкових платежів), в тому числі земельного податку.

29.03.2010 р. працівниками ДПІ у м. Судак було проведено невиїзну документальну перевірку повноти обчислення погодженого податкового зобов'язання по орендній платі за землю ТОВ «Підприємство «Союзстройтехнологія»за період з 01.01.09 по 29.03.10, про що складений відповідний акт № 266/15-3 від 29.03.10.

У ході перевірки виявлені порушення вимог ст.ст. 13, 14, 19 Закону України «Про плату за землю» ст.21 Закону України «Про оренду землі», а саме: заниженні податкові зобов'язання по орендній платі за землю в сумі 15714,07 грн.

ТОВ «Підприємство «Союзстройтехнологія» уклало з Новосвітською селищною радою договір оренди земельної ділянки площею 0,1243 га строком 50 років для будівництва багатоповерхового будинку. Плата за землю встановлена у розмірі 3% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки.

Відповідно до розрахунку розміру орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності, грошова оцінка яких проведена у 2009 році, розмір орендної плати становить 17368 грн. на рік.

Висновок про необхідність додаткової сплати орендної плати за договором оренди земельної ділянки на думку ДПІ ґрунтується на підставі п.8 договору, згідно якого орендна плата повинна вноситися з моменту прийняття рішення 37 сесії 5 скликання Новосвітської селищної ради від 05.02.2009р №27/37/09.

На підставі вищезазначеного акту відповідачем було прийняте податкове повідомлення-рішення №0000401500/0 від 09.04.2010, яким ТОВ «Підприємство «Союзстройтехнологія»визначено суму податкового зобов'язання 18856,88 грн., в тому числі з орендної плати 15714,07 грн. та за штрафними санкціями 3142,88 грн.

Судова колегія не погоджується з висновками суду першої інстанції.

Відповідно до договору оренди землі, зареєстрованого у Судацькому міському відділі КРФ ДП «Центр ДЗК»№041001600001 від 04.01.10 орендодавець -Новосвітська селищна рада на виконання рішення 37-ої сесії Новосвітської селищної ради 5-го скликання №27/37/09 від 05.02.2009року надає, а орендар -ТОВ «Підприємство «Союзстройтехнологія»приймає в строкове платне користування земельну ділянку площею 0,1243га, з земель Новосвітьскої селищної ради, угіддя -забудовані землі, у тому числі землі змішаного користування, що розташована по вул. Л. Голіцина, 6 в смт. Новий Світ, м. Судак, АР Крим. Цільове використання землі, згідно УКЦИЗ -жилої забудови та комерційного використання, код -1.13.2. Економіко планувальна зона -14. Кадастровий номер -0111745200:01:001:0166. Категорія земель- землі житлової та громадської забудови.

Пунктом 7 вказаного договору, встановлено, що договір укладено строком на 50 (п'ятдесят) років, а саме до 05.02.2059р, початок дії якого обчислюється згідно чинного законодавства.

Згідно до п. 4 договору нормативна грошова оцінка земельної ділянки на 2009рік становить 578964,54 грн.

Відповідно до п.8 договору, орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі у розмірі 3% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки з моменту прийняття рішення 37-ої сесії Новосвітської селищної ради 5-го скликання №27/37/09 від 05.02.2009року.

Відповідно до п.9 договору, обчислення розміру орендної плати за земельну ділянку здійснюється з урахуванням їх цільового призначення та коефіцієнтів індексації, визначених законодавством, за затвердженими Кабінетом Міністрів України формами, що заповнюються під час укладання або зміни умов договору оренди чи продовження його дії.

Підпунктом 10 договору встановлено, що орендна плата вноситься щомісячно протягом 30 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.

Відповідно до матеріалів справи, згідно розрахунку розміру орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності, грошова оцінка яких проведена на 2009р, розмір орендної плати становить 17368,94 на рік.

Статтею 3 Земельного кодексу України (ЗК України) встановлено, що земельні відносини регулюються Конституцією України, цим Кодексом, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.

Згідно до статті 1 Закону України «Про оренду землі», оренда землі - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для проведення підприємницької та інших видів діяльності.

Закон України «Про плату за землю»визначає розміри та порядок плати за використання земельних ресурсів, а також відповідальність платників та контроль за правильністю обчислення і справляння земельного податку.

Відповідно до статті 2 цього закону використання землі в Україні є платним. Плата за землю справляється у вигляді земельного податку або орендної плати, що визначається залежно від грошової оцінки земель. Розміри податку за земельні ділянки, грошову оцінку яких не встановлено, визначаються до її встановлення в порядку, визначеному цим Законом.

Статтею 13 Закону України «Про плату за землю»передбачено, що підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру, а орендної плати за земельну ділянку, яка перебуває у державній або комунальній власності, - договір оренди такої земельної ділянки.

Як передбачено ст. 16 Закону України «Про оренду землі»укладення договору оренди земельної ділянки із земель приватної власності здійснюється за згодою орендодавця та особи, яка згідно із законом вправі набувати право оренди на таку земельну ділянку.

Укладення договору оренди земельної ділянки із земель державної або комунальної власності здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування -орендодавця, прийнятого у порядку, передбаченому Земельним кодексом України або за результатами аукціону.

Згідно статті 19 Закону України «Про плату за землю»розмір, умови і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності).

Судом першої інстанції обґрунтовано зроблено висновок про те, що в Земельному кодексі чи іншому законодавчому акті не передбачено порядку щодо встановлення строків внесення орендної плати за землю.

Однак, помилився з висновком про те, що законодавчо не визначено питання про можливість передбачення такої умови договору оренди землі самим договором.

З аналізу викладених положень норм діючого законодавства, судова колегія приходить до висновку, що оскільки жодним законодавчим актом не врегульовано питання про строки внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, тобто відсутнє законодавче врегулювання вказаної умови, так само як й відсутня пряма заборона на встановлення строків внесення орендної плати, отже, зазначене не позбавляє сторін договору оренди права врегулювання питання про встановлення строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності у самому договорі оренди землі.

Отже, з викладеного вбачається, що оскільки відповідно до п.8 договору, орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі у розмірі 3% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки з моменту прийняття рішення 37-ої сесії Новосвітської селищної ради 5-го скликання №27/37/09 від 05.02.2009року, а статтею 13 Закону України «Про плату за землю»передбачено, що підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку, яка перебуває у державній або комунальній власності, є договір оренди такої земельної ділянки, то позивачу необхідно було надавати податкову декларацію орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності на 2009 рік, та визначити орендну плату у сумі відповідно до умов договору оренди.

Також, судова колегія зазначає, що висновок суду першої інстанції, що наявність в п.8 договору оренди посилання на те, що орендна плата повинна сплачуватись з моменту прийняття рішення 37-ої сесії Новосвітської селищної ради 5-го скликання №27/37/09 від 05.02.2009року, не відповідає діючому законодавству та не є підставою для початку сплати орендної плати є хибним, оскільки як передбачено діючим законодавством укладення договору оренди земельної ділянки здійснюється за згодою орендодавця та особи, яка згідно із законом вправі набувати право оренди на таку земельну ділянку. Отже, укладення зазначеного договору є добровільним волевиявленням усіх його сторін, тобто, укладення зазначеного договору свідчить про погодження між сторонами усіх його умов. Зазначений договір оренди земельної ділянки сторонами не оскаржувався та є діючим, тобто у суду першої інстанції не було обґрунтованих підстав для твердження про невідповідність пункту 8 нормам діючого законодавства.

В силу положень ст. 159 КАС України судове рішення повинно бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні.

З урахуванням вищенаведеного, судова колегія вважає, що постанова суду першої інстанції вищевказаним вимогам не відповідає, а тому доходить висновку про наявність підстав для її скасування та прийняття нової постанови.

Згідно з ч. 1 ст. 198 КАС України за наслідками розгляду апеляційної скарги на постанову суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право скасувати її та прийняти нову постанову суду.

При цьому, відповідно до ст. 205 КАС України суд апеляційної інстанції за наслідками розгляду апеляційної скарги може своєю постановою змінити постанову суду першої інстанції або прийняти нову постанову, якими суд апеляційної інстанції задовольняє або не задовольняє позовні вимоги.

Керуючись ст.195; ст.196; п.3 ч.1 ст.198; п.4 ч.1 ст.202; ч.2 ст.205; ст.207 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

1. Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції в м. Судак АР Крим задовольнити.

2. Постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 21.03.11 у справі № 2а-12470/10/6/0170 скасувати.

3. Прийняти нову постанову по справі, якою в позові Товариству з обмеженою відповідальністю "Підприємство "Союзстройтехнологія" відмовити.

Постанова набирає законну силу з моменту проголошення.

Постанова може бути оскаржена в касаційному порядку безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів з дня складання постанови в повному обсязі.

Повний текст судового рішення виготовлений 05 грудня 2011 р.

Головуючий суддя підпис В.А.Омельченко

Судді підпис О.Е.Єланська

підпис А.С. Цикуренко

З оригіналом згідно

Головуючий суддя В.А.Омельченко

СудСевастопольський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.11.2011
Оприлюднено20.04.2012
Номер документу23528104
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-12470/10/6/0170

Постанова від 30.11.2011

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Омельченко В'ячеслав Анатолійович

Постанова від 21.03.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Латинін Ю.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні