Ухвала
від 19.04.2011 по справі 2а/0570/1051/2011
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Головуючий у 1 інстанції - Лазарєв В.В.

Суддя-доповідач - Чебано в О.О.

ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИ Й АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19 квітня 2011 року справа №2а/0 570/1051/2011 приміщення суду за адресою:83017, м. Донецьк, бул. Шевч енка, 26

Колегія суддів Донецького апеляційного адміністратив ного суду у складі:

головуючого судді Чебанов а О.О.

суддів Старосуда М.І. , Юрч енко В.П.

розглянула у порядку пис ьмового провадження апеляці йну скаргу товариства з обме женою відповідальністю «ТК Ц ентр» на постанову Донецьког о окружного адміністративно го суду від 02 березня 2011 року у справі №2а/0570/1051/2011 за позовом тов ариства з обмеженою відповід альністю «ТК Центр» до Управ ління Пенсійного фонду Украї ни в м. Яснувата Донецької обл асті про зобов' язання повер нути зайво сплачені страхові внески у розмірі 85567,93 грн,-

ВСТАНОВИЛА:

19 січня 2011 року позивач з вернувся до Донецького окруж ного адміністративного суду з адміністративним позовом до Управління Пенсійного фо нду України в м. Яснувата Доне цької області про зобов' яз ання повернути зайво сплачен і страхові внески у розмірі 855 67,93 грн,-

Постановою суду першої інстанції відмовлено у задо волені позову.

Не погодившись з таким судо вим рішенням позивач подав а пеляційну скаргу, в якій прос ить постанову суду скасувати , посилаючись на порушення но рм матеріального та процесуа льного права та ухвалити нов е рішення, яким задовольнити позов у повному обсязі.

Заслухавши доповідь с удді-доповідача, пояснення с торін, перевіривши матеріали справи, вивчивши доводи апел яційної скарги, колегія судд ів вважає, що апеляційна скар га не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Позивач товариство з о бмеженою відповідальністю Т К «Центр» є юридичною особою (ЄДРПОУ 358650871) платником страхов их внесків на загальнообов'я зкове державне пенсійне стра хування (а.с. 20).

Як суб'єкт малого підприємн ицтва юридична особа у 2008-2010 рок ах здійснював сплату єдиного податку, що підтверджується відповідними Свідоцтвами (а .с. 150-152 .

Згідно зі ст. 1 Положення про Пенсійний фонд України, затв ердженого Указом Президента України від березня 2001 року № 1 21 -"200і і наступними змінами та д оповненнями пенсійний фонд У країни є центральним органом виконавчої влади, що здійсню є керівництво та управління солідарною системою загальн ообов'язкового державної о п енсійного страхування, прова дить збір, акумуляцію та облі к страхових внесків, признач ає пенсії та готує документи для їх виплати, забезпечує св оєчасне і а повному обсязі фі нансування та виплату пенсі й, допомоги на поховання, інш их соціальних виплат, які зі з гідно із законодавством здій снюються за рахунок коштів П енсійного фонду України:, зді йснює контроль за цільовим в икористанням коштів Пенсійн ого фонду України;. Діяльніст ь Пенсійного фонду України с прямовується та координуєть ся Кабінетом Міністрів Украї ни через Міністра прані із со ціальної політики України.

Згідно ст. !5 Положення. Пенсі йний фонд України здійснює: с вої повноваження безпосеред ньо та через утворені в устан овленому порядку головні упр авління Пенсійною фонду Укра їни в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві, С евастополі, та управління Пе нсійного фонду України в рай онах, містах і районах у міста х.

У відповідності до п. 5 ст. 4 вк азаного Положення, Пенсійний фонд України - відповідно д о покладених на нього завдан ь організовує, координує та к онтролює роботу органів Пен сійного фонду України щодо, з окрема, забезпечення додержа ння підприємствами, установа ми, організаціями та громадя нами законодавства про пенсі йне забезпечення - забезпече ння збирання та акумулювання страхових внесків, інших над ходжень до бюджету Пенсійног о фонду України відповідно д о законодавства: стягнення у передбаченому законодавств ом порядку своєчасно не спла чених сум збору на обов'язков е державне пенсійне страхува ння; призначення і виплати пе нсій: забезпечення повного т а своєчасного фінансування витрат на виплату пенсій, доп омоги на поховання та інших с оціальних виплат, що здійсню ються за рахунок коштів Пенс ійного фонду України.

Колегія суддів зазначає, що процедура реєстрації та обл іку платників внесків на заг альнообов' язкове державне пенсійне страхування (далі - с трахові внески), обчислення і сплати страхових внесків та інших платежів до бюджету Пе нсійного фонду України підпр иємствами, установами, орган ізаціями (далі - Підприємства ) незалежно віл форм власност і, виду діяльності і господар ювання та фізичними особами, нарахування і сплати фінанс ових санкцій та нені, палання страхувальниками звітності управлінням Пенсійного фонд у України о районах, містах і р айонах у містах (далі - органи Пенсійного фонду України) ви значається Інструкцією про п орядок обчислення і сплати с трахувальниками та застрахо ваними особами внесків на за гальнообов'язкове державне п енсійне страхування до Пенсі йного фонду України, затверд женої Постановою правління П енсійного фонду України від 19.12.2003 ,4і 21-), зареєстрованої в Міні стерстві юстиції України 16 сі чня 2004 р. за №64/8663.

Згідно з частиною 2 статті 19 К онституції України органи де ржавної влади й органи місце вого самоврядування. їх поса дові особи зобов'язані діяти лише на підставі. % межах повн оважень та у спосіб, що передб ачені Конституцією і законам и України.

Суд апеляційної інстанції погоджується з висновком с уду першої інстанції,, що Упра влінням Пенсійного фонду Укр аїни в м. Ясинувата Донецької області доведена правомірні сть своїх дій у спірних право відносинах та повідомляє нас тупне.

Відповідно до положе нь ч, 3. ч. 4 та ч. 6 ст. 18 Закон; Україн и «Про загальнообов' язкове державне пенсійне страхува ння», яка діяла на час виникн ення спірних правовідносин, страхові внески є цільовим загальнообов'язковим плате жем, який справляється на всі й території України в порядк у, встановленому цим Законом .

Питання оподаткування суб 'єктів малого підприємництв а врегульовані Указом Презид ента України від 03.07.1998 р. №727/98 «Про спрощену систему оподаткува ння, обліку та звітності суб'є ктів малого підприємства».

Згідно з пунктом 6 вищевказ аного Указу суб'єкт малого пі дприємництва, який сплачує є диний податок, не є платником таких видів податків і зборі в (обов'язкових платежів): пода тку на додану вартість, крім в ипадку, коли юридична особа о брала спосіб оподаткування д оходів за єдиним податком за ставкою 6 відсотків: податку н а прибуток підприємств: пода тку на доходи фізичних осіб (д ля фізичних осіб - суб'єктів ма лого підприємництва ; плати (п одатку) за землю; збору па спе ціальне використання природ них ресурсів: збору до Фонду д ля здійснення заходів щодо л іквідації наслідків Чорноби льської катастрофи та соціал ьною захисту населення: збор у до Державного інноваційног о фонду; збору на обов'язкова с оціальне страхування; відрах увань та зборів на будівницт во, реконструкцію, ремонт і ут римання автомобільних доріг загального користування Укр аїни: комунального податку: п одатку на промисел: збору на о бов'язкова державне пенсійне страхування: збору за видачу дозволу на розміщення об'єкт ів торгівлі та сфери послуг; в несків до Фонду України соці ального захисту інвалідів; в несків до Державного фонду с прияння зайнятості населенн я: плат за патенти згідно з Зак оном України «Про патентуван ня деяких видів підприємниць кої діяльності».

Відповідно до п. 15 Прикінцев их положень Закону України "П ро загальнообов'язкове держа вне пенсійне страхування» вс тановлено, що до приведений з аконодавства у відповідніст ь із цим Законом, закони Украї ни та інші нормативно-правов і які застосовуються в части ні, що не суперечать ньому Зак ону.

Розміри відсотків, які підл ягають відрахуванню з сум єд иного податку, порядок і стро к їх перерахування чітко виз начені Указом Президента Укр аїни від 03.07 І998 р №727/98. пунктом 2 як ого передбачено, що суб'єкт пі дприємницької діяльності - ф ізична особа сплачує єдиний податок щомісяця не пізніше 20 числа наступного місяця на окремий рахунок відділень Д ержавного казначейства Укра їни. Відділення Державного к азначейства України наступн ого дня після надходження ко штів перераховують суми єдин ого податку у таких розмірах : до місцевого бюджету - 43 відсо тки: до Пенсійного фонду Укра їни - 42 відсотки: на обов'язкове соціальне страхування - 15 від сотків (у тому числі до Держав ною фонду сприяння зайнятост і населення - 4 відсотки) дія ві дшкодування витрат, які здій снюються відповідно до закон одавства у зв'язку з тимчасов ою втратою працездатності, а витрати, зумовлених народже нням та похованням.

Відповідно до с. 19 Закону Укр аїни «Про загальнообов'язков е державне пенсійне страхува ння» (в редакції станом на час існування спірних відносин) страхові внески до солідарн ої системи загальнообов'язко вого державного пенсійного с трахування нараховуються ро ботодавцем на суми фактичних витрат па оплату праці (грошо вого забезпечення працівник ів, що включають витрати на ви плату основної та додаткової заробітної плати та інших за охочувальних і компенсаційн их виплат.

Колегія суддів пог оджується з висновком суду п ершої інстанції, що суб'єкти п ідприємницької діяльності, я кі перебувають на спрощеній системі оподаткування, почин аючи з 01.01.2004 р. сплачують до Пенс ійної и фонду України страхо ві внески на загальних підст авах. тобто на суми витрат на о плату прані (грошового забез печення) працівників, що вклю чають витрати на виплату осн овної та додаткової заробітн ої плати та інших заохочувал ьних і компенсаційних випла т, які були здійснені фактичн о.

Як правильно встан овлено судом першої інстанці ї щодо посилання позивач а на п. 7 Порядку ведення органами Пенсійного фонду України обліку надходження платежів зі збору на обов'язк ове державне пенсійне страху вання та інших платежів, затв ердженого постановою правлі ння Пенсійного фонду України від 19 січня 2002 року № 2-4 та зареєс трованого в Міністерстві юст иції України 01 березня 2002 року за № 212/6500 (який діяв на час спірн их правовідносин), що відпов ідно до п. 7.2. Порядку, облік сум переплати за платежами, які н а певну дату надійшли понад з обов'язання, визначені як без посередньо у звітності платн ика, так і за іншими документ ами, здійснюється органом Пе нсійного фонду України в осо бових рахунках платників у г рафі «Переплата».

Повернення платнику зайво або помилково внесених сум п латежів до Пенсійного фонду України або зарахування пер еплат у рахунок сплати інших платежів в особових рахунк ах платників проводиться орг аном Пенсійного фонду Україн и на підставі заяви платника .

Надміру сплачені суми плат ежів, то обліковуються в особ ових рахунках платників 1095 дн ів без руху (відсутні нарахув ання або зменшення та сплата ), за умови відсутності заяви п латника про повернення зарах овуються до бюджету відповід ного органу Пенсійного фонду України. Зарахування здійсн юється на підставі висновку, складеного органом Пенсійно го Фонду України та формою зг ідно з додатком 3.

Також колегія суддів погоджується з судом першої інстанції. що проведеною Пен сійним фондом України в м. Яси нувата Донецької області пер евіркою не було встановлено порушень щодо сплати страхов их внесків, що підтверджуєть ся даними Акту перевірки № "4 в ід 16.09.2010.

Отже, колегія суддів вважає, що суд першої інстанц ії правильно встановив обста вини справи та ухвалив судов е рішення з додержанням норм матеріального і процесуальн ого права.

На підставі вищевикладено го, керуючись ч. 3 ст. 24, ст.ст. 160, 184 ч .1, 195, 196, п.1 ч. 1 ст. 198, ст.200, ст.ст. 206, 211, 212, 25 4 Кодексу адміністративного судочинства України, -

УХВАЛИЛА:

Апеляційну скаргу тов ариства з обмеженою відповід альністю «ТК Центр» на поста нову Донецького окружного ад міністративного суду від 02 бе резня 2011 року у справі №2а/0570/1051/2011 - залишити без задоволення.

Постанову Донецького о кружного адміністративного суду від 02 березня 2011 року у сп раві №2а/0570/1051/2011 - залишити без зм ін.

Ухвала суду апеляційн ої інстанції за наслідками а пеляційного перегляду набир ає законної сили через п'ять д нів після направлення їх коп ій особам, які беруть участь у справі та може бути оскаржен а безпосередньо до Вищого ад міністративного суду Україн и протягом двадцяти днів з мо менту набрання законної сили .

Колегія суддів : О.О. Чебано в

М.І. Старосуд

В.П. Юрченко

СудДонецький апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.04.2011
Оприлюднено11.05.2011
Номер документу15137852
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0570/1051/2011

Ухвала від 25.03.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Чебанов Олександр Олегович

Ухвала від 25.03.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Чебанов Олександр Олегович

Ухвала від 19.04.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Чебанов О.О.

Постанова від 02.03.2011

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Лазарєв В.В.

Постанова від 02.03.2011

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Лазарєв В.В.

Ухвала від 02.03.2011

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Лазарєв В.В.

Ухвала від 22.02.2011

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Лазарєв В.В.

Ухвала від 24.01.2011

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Лазарєв В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні