Постанова
від 26.04.2011 по справі 1718/2-а-710/11
САРНЕНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 1718/2-а-710/11

2011 р.

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

19 квітня 2011 року Сарненсь кий районний суд Рівненської області в складі :

головуючого судді - Товстика І.В.

при секретарі - Турчику С.Л.

розглянувши у відкритому с удовому засіданні в м.Сарни с праву за адміністративним по зовом ОСОБА_1 до Управлінн я Пенсійного фонду України в Сарненському району Рівненс ької області про визнання пр отиправною бездіяльності що до невиплати соціальної допо моги як дитині війни,-

В С Т А Н О В И В:

ОСОБА_1 зверну вся із адміністративним позо вом до Управління Пенсійного фонду України в Сарненськом у районі Рівненської області про визнання протиправною б ездіяльності щодо невиплати соціальної допомоги як дити ні війни і зобов"язання нарах ування та виплати недоплачен ої щомісячної державної соці альної допомоги дітям війни.

Позивач в обґрунтува ння позовних вимог посилаєть ся на те, що має статус дитини війни, а тому має право на щомі сячну надбавку до пенсії, яка гарантована Законом України “Про соціальний захист діте й війни”, однак відповідач не здійснив перерахування пенс ії, що привело до позбавлення отримання доплати до пенсії за період з 10.09.2010 року по 09.03.2011 рок у, в зв”язку з чим просить визн ати протиправною бездіяльні сть відповідача щодо ненарах ування та невиплати щомісячн ої соціальної допомоги у роз мірі тридцяти відсотків від мінімальної пенсії, зобов”яз ати нарахувати та сплатити н адбавку до пенсії, яка гарант ована Законом України “Про с оціальний захист дітей війни ”за період з 10.09.2010 року по 09.03.2011 рок у, та виплачувати її в подальш ому.

ОСОБА_1 письмовою за явою підтримав позовні вимог и у повному обсязі, просить ро зглядати справу у його відсу тності.

Представник відп овідача УПФУ в Сарненському районі подав заперечення, як ими позов не визнав і вказав, щ о позивачу підвищення до пен сії як дитині війни в 2010 році ви плачувалось частково в розмі рах, які були визначені Поста новою КМУ від 28.05.2008 року №530, так я к у діючому законодавстві не визначена величина мінімаль ної пенсії за віком, що застос овується для обчислення підв ищення пенсії особам, яким вс тановлено статус дитини війн и; просить відмовити у задово ленні позову, який є безпідст авним.

Суд, дослідивши пи сьмові докази, вважає, що позо вні вимоги до Управління Пен сійного фонду України в Сарн енському районі Рівненської області про визнання протип равною бездіяльності щодо не виплати соціальної допомоги як дитині війни підлягають д о часткового задоволення зі слідуючих підстав.

Судом достовірно встан овлено, що позивач ОСОБА_1 має статус “дитини війни”зг ідно посвідчення № НОМЕР_1 .

У Законі України "Про соціальний захист дітей вій ни" визначено, що державні со ціальні гарантії дітям війни , встановлені цим Законом, не м ожуть бути обмежені або скас овані іншими нормативно-прав овими актами.

Статтею 6 Закону Україн и "Про соціальний захист діте й війни" передбачено, що дітя м війни пенсії або щомісячне довічне грошове утримання ч и державна соціальна допомо га, що виплачується замість п енсії, підвищується на 30 % міні мальної пенсії за віком.

З 2008 року Законом Украї ни "Про державний бюджет Укра їни на 2008р. та про внесення змін до деяких законодавчих акті в України" від 28.12.2007 р. передбаче на інша редакція статті 6 Зако ну України "Про соціальний за хист дітей війни" від 18.11.2004 № 2195-ІV, а саме: "Дітям війни (крім тих, н а яких поширюється дія Закон у України "Про статус ветеран ів війни, гарантії їх соціаль ного захисту") до пенсії або що місячного довічного грошово го утримання чи державної со ціальної допомоги, що виплач ується замість пенсії, випла чується підвищення у розмірі надбавки, встановленої для у часників війни".

Положення пункту 41 роз ділу II Закону України "Про дер жавний бюджет України на 2008р. т а про внесення змін до деяких законодавчих актів України" від 28.12.2007р. визнані такими, що не відповідають Конституції Ук раїни (є неконституційними) з гідно Рішення Конституційно го Суду України від 22.05.2008р. №10-рп/ 2008.

Відповідно до п. 6 резол ютивної частини вказаного рі шення, рішення Конституційно го Суду України у цій справі м ає преюдиціальне значення дл я судів загальної юрисдикції при розгляді ними позовів у з в'язку з правовідносинами, як і виникли внаслідок дії поло жень Закону України "Про Держ авний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяки х законодавчих актів України ", визнаних неконституційним и. Вказане рішення набуло чин ності з 22.05.2008 року.

А відтак, позивач сам е з 22.05.2008 року, зокрема з 10.09.2010 року по 09.03.2011 року має право на підви щення до пенсії в розмірі 30 ві дсотків мінімальної пенсії з а віком відповідно до ст. 6 Зак ону України "Про соціальний з ахист дітей війни" в редакції , що діяла в період до внесенн я змін пп. 2 п. 41 розділу II Закону України "Про Державний бюдже т України на 2008 рік та про внесе ння змін до деяких законодав чих актів України" від 28.12.2007 р. N 107- VI (що визнані неконституційни ми).

Постановою КМ Україн и від 28.05.2008 року № 530 "Деякі питанн я соціального захисту окреми х категорій громадян", яка зал ишилась чинною і продовжувал а діяти в 2010 році, було встановл ено підвищення до пенсії діт ям війни у визначених розмір ах.

Судом встановлено, що позивач отримував підвищенн я до пенсії в 2010 році в розмірах , передбачених Постановою КМ України від 28.05.2008 року № 530, а не в розмірі 30 % мінімальної пенсії за віком.

Однак, вказана постанов а є підзаконним нормативно-п равовим актом, відповідно до ч. 4 ст. 9 КАС України, у разі вини кнення колізії між підзаконн им нормативно-правовим актом та законом, застосуванню під лягають положення закону.

Крім того, відповідно до ст. 3 Закону України "Про соц іальний захист дітей війни", д ержавні соціальні гарантії д ітям війни, встановлені цим З аконом, не можуть бути обмеже ні або скасовані іншими норм ативно-правовими актами.

За таких обставин, су д вважає, що право позивача по рушене, він має право на підви щення пенсії на 30 % мінімально ї пенсії за віком, як це визнач ено ст. 6 Закону України "Про со ціальний захист дітей війни" за період з 10.09.2010 року по 09.03.2011 ро ку, з урахуванням положень ч.2 ст.99 КАСУ, яка передбачає шест имісячний строк для зверненн я до адміністративного суду за захистом прав, свобод та ін тересів з дня, коли особа дізн алась про їх порушення, виход ячи з мінімальної пенсії за в іком, що визначається в розмі рі прожиткового мінімуму для осіб, що втратили працездатн ість.

Посилання відповідач а на те, що діючим законодавст вом не передбачений обов'язо к здійснювати виплати, встан овлені Законом України "Про с оціальний захист дітей війни ", судом не приймаються до уваг и. Так, згідно з п. 3 Положення пр о Пенсійний фонд України, зат вердженого Постановою Кабін ету міністрів України № 1261 від 24.10.2007 р. (далі Постанова № 1261), до ос новних засад Пенсійного фонд у України відноситься, зокре ма, забезпечення своєчасного і в повному обсязі фінансува ння та виплати пенсій, допомо ги на поховання, інших виплат , які згідно із законодавство м здійснюються за рахунок ко штів Пенсійного фонду Україн и та інших джерел, визначених законодавством. У п.8 вказаної Постанови до джерел формува ння коштів Пенсійного фонду України відносяться також ко шти Державного бюджету та де ржавних цільових фондів, що п ерераховуються до Фонду у ви падках, передбачених законод авством.

За таких обставин, пр иймаючи до уваги те, що згідно з Законом України "Про соціал ьний захист дітей війни" дітя м війни виплачується підвище ння саме до пенсії або щоміся чного довічного грошового ут римання чи державної соціаль ного допомоги, що виплачуєть ся замість пенсії, суд, керуюч ись зазначеними вище положен нями Указу Президента Україн и № 121/2001 від 01.03.2001 р. та Постанови № 1261, приходить до висновку, що са ме органами ПФУ позивачу мал о виплачуватись підвищення п енсії відповідно до ст. 6 Закон у України "Про соціальний зах ист дітей війни".

Доводи відповідача що до неможливості задоволення позовних вимог у зв”язку з ві дсутністю бюджетних коштів, призначених на ці виплати, су дом не можуть прийняті до ува ги. Суд вважає необхідним виз начити, що реалізація особою права, що пов'язане з отриманн ям бюджетних коштів, яке базу ється на спеціальних та чинн их на час виникнення спірних правовідносин нормативно-пр авових актів національного з аконодавства, не може бути по ставлена у залежність від бю джетних асигнувань, тобто по силання суб'єктами владних п овноважень на відсутність ко штів, як на причину невиконан ня своїх зобов'язань, не прийм ається до уваги. Так, у справі "Кечко проти України" Європей ський Суд з прав людини конст атував, що не приймає аргумен т Уряду щодо бюджетних асигн увань, оскільки органи держа вної влади не можуть посилат ись на відсутність коштів як на причину невиконання свої х зобов'язань.

Щодо позовної вимоги О СОБА_1 про зобов'язання відп овідача нараховувати та випл ачувати підвищення до пенсії як дитині війни, надалі, при н арахуванні пенсії, то вказан а вимога не підлягає до задов олення, оскільки відповідно до ч.1 ст.2 КАС України завдання м адміністративного судочин ства є захист прав, свобод та і нтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових ві дносин від порушень з боку ор ганів державної влади, орган ів місцевого самоврядування , їхніх посадових і службових осіб, інших суб"єктів при здій сненні ними владних управлін ських функцій на основі зако нодавства, в тому числі на вик онання делегованих повноваж ень, тобто є неможливим зобов "язати відповідача на майбут нє вчиняти певні дії, оскільк и відсутні факти порушення п енсійних прав позивача в май бутньому, в зв”язку з чим поз овна вимога в цій частині є не обґрунтованою.

Суд з відповідача судов ого збору не стягує, так як в с илу п.34 ч.1 ст.4 Декрету Кабінету Міністрів України "Про держа вне мито" Пенсійний фонд Укра їни, його підприємства, устан ови й організації від сплати державного мита звільняютьс я.

Керуючись ст. 71,160-163 Коде ксу адміністративного судоч инства України, суд,-

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний поз ов ОСОБА_1 до Управління П енсійного фонду в Сарненсько му районі Рівненської област і про визнання протиправною бездіяльності щодо невиплат и соціальної допомоги як дит ині війни задовольнити частк ово.

Визнати протиправною бездіяльність Управління Пе нсійного Фонду України в Сар ненському районі Рівненсько ї області щодо нездійснення нарахування та забезпечення виплати ОСОБА_1 надбавки, передбаченої ст.6 Закону Укра їни «Про соціальний захист д ітей війни», у розмірі тридця ти відсотків мінімальної пен сії за віком за період з 10 вере сня 2010 року по 09 березня 2011 року.

Зобов»язати Управлін ня Пенсійного Фонду України в Сарненському районі Рівнен ської області здійснити нара хування та забезпечити випла ту ОСОБА_1 підвищення до п енсії - надбавки, передбачено ї ст.6 Закону України «Про соці альний захист дітей війни», у розмірі тридцяти відсотків мінімальної пенсії за віком за період з 10 вересня 2010 року по 09 березня 2011 року, виходячи з ро зміру прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працез датність, встановленого зако ном на 2010-2011 роки з урахуванням в иплачених сум надбавки за пе ріод з 10 вересня 2010 року по 09 бер езня 2011.

У решті позовних вим ог відмовити.

Постанова може бути оска ржена до Житомирського апеля ційного адміністративного с уду протягом 10-ти днів з дня от римання повного тексту поста нови, через Сарненський райо нний суд.

Суддя

СудСарненський районний суд Рівненської області
Дата ухвалення рішення26.04.2011
Оприлюднено20.05.2011
Номер документу15208360
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1718/2-а-710/11

Ухвала від 06.06.2023

Адміністративне

Сарненський районний суд Рівненської області

Ведяніна Т.О.

Ухвала від 14.05.2021

Адміністративне

Сарненський районний суд Рівненської області

Ведяніна Т.О.

Постанова від 19.04.2011

Адміністративне

Сарненський районний суд Рівненської області

Товстика І.В. І. В.

Ухвала від 18.03.2011

Адміністративне

Сарненський районний суд Рівненської області

Товстика І.В. І. В.

Ухвала від 27.09.2011

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Зарудяна Л.О.

Ухвала від 23.09.2011

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Зарудяна Л.О.

Ухвала від 14.12.2011

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Зарудяна Л.О.

Постанова від 26.04.2011

Адміністративне

Сарненський районний суд Рівненської області

Товстика І.В. І. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні