ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
21 квітня 2011 р.
(10:25) м. Сімферополь
Справа №2а-3450/11/0170/3
Окружний адміністративний суд АР Крим у складі головуючого суддіШкляр Т.О., при секретарі Борецькій О.Г., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Управління Пенсійного фонду України в Залізничному районі м. Сімферополя
до Дочірнього підприємства Національна акціонерна компанія "Надра України" "Кримгеологія" в особі Сімферопольського управління виробничо-технічного ообслуговування та комплектації дочірнього підприємства національної акціонерної компанії "Надра України" "Кримгеологія"
про стягнення
за участю представників сторін:
від позивача - не з’явився;
від відповідача - не з’явився.
Суть справи:
Управління Пенсійного фонду України в Залізничному районі м. Сімферополя звернулось до Окружного адміністративного суду АР Крим із адміністративним позовом до Дочірнього підприємства Національна акціонерна компанія "Надра України" "Кримгеологія" в особі Сімферопольського управління виробничо-технічного обслуговування та комплектації дочірнього підприємства національної акціонерної компанії "Надра України" "Кримгеологія" про стягнення заборгованості зі сплати страхових внесків на загальнообов'язкове пенсійне страхування у сумі 81450,70 грн. за період з вересня по листопад 2010 року.
Ухвалами Окружного адміністративного суду АР Крим від 24.03.11 р. відкрито провадження у справі, справу призначено до судового розгляду.
В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на порушення відповідачем вимог ст. 17 Закону України № 1058 “Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування”, а саме несплату останнім узгодженої суми страхових внесків у визначений законодавством строк. Позивач зазначає, що у відповідності до ч. 2 ст. 106 Закону України № 1058 суми страхових внесків, своєчасно не нараховані і/або несплачені страхувальником у строки, визначені ст. 20 Закону України № 1058, вважаються простроченою заборгованістю із сплати страхових внесків і стягуються із нарахуванням пені і застосуванням фінансових санкцій.
Позивач в позовній заяві вказує на те, що за Сімферопольським управлінням виробничо-технічного обслуговування та комплектації дочірнього підприємства НАК "Надра України" "Кримгеологія" склалась прострочена заборгованість по страхових внесках на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування за період з вересня по листопад 2010 року у сумі 81450,70 грн., про що УПФУ в Залізничному р-ні м.Сімферополя АР Крим була винесена вимога № Ю-12С від 06.01.11 р. на зазначену суму.
Відповідач письмових заперечень проти позову не надав.
Представник позивача у судове засідання не з'явився, про час, дату та місце судового засідання повідомлений належним чином. Клопотань про відкладення розгляду справи на адресу суду не надіслав.
Представник відповідача у судове засідання не з'явився, про час, дату та місце судового засідання повідомлений належним чином.
Враховуючи зазначені вище обставини, керуючись ст. 128 КАС України, суд вважає можливим розглянути справу за відсутності представників сторін на підставі наявних доказів.
Розглянувши матеріали справи, дослідивши надані докази та оцінивши їх у сукупності, суд
ВСТАНОВИВ:
Дочірнє підприємство НАК "Надра України" "Кримгеологія" (ЄДРПОУ 01432055) зареєстровано виконавчим комітетом Сімферопольської міської ради 23.08.2001 р. за адресою: м. Сімферополь, вул. Беспалова, 47, про що у журналі обліку реєстраційних справ зроблено запис за № 04055630Ю0010317 та видано свідоцтво про державну реєстрацію (а.с. 3).
Дочірнє підприємство НАК "Надра України" "Кримгеологія" має філію у особі Сімферопольського управління виробничо-технічного обслуговування та комплектації, зареєстроване 14.11.2001 р. за № 74, про що є відповідний запис у ЄДРПОУ згідно довідки статистики № 05.3-06.19/419 від 24.02.2005 р. (а.с. 5).
Як вбачається з матеріалів справи, а саме з розрахунків сум страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування за деякі місяці 2010 року (а.с. 10,13,16), що були подані відповідачем до УПФУ в Залізничному р-ні м. Сімферополя АР Крим, Сімферопольське управління виробничо-технічного обслуговування та комплектації (ЄДРПОУ 01431802) знаходиться за адресою: м. Сімферополь, 11 км. Московського шосе.
Сімферопольським управлінням виробничо-технічного обслуговування та комплектації до УПФУ в Залізничному р-ні м. Сімферополя АР Крим були подані розрахунки сум страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, що підлягають сплаті за 2010 рік, а саме:
- 20.10.10 р. - за вересень 2010 року із зазначенням загальної суми страхових внесків у розмірі 37587,71 грн. (а.с. 16);
- 17.11.2010 р. - за жовтень 2010 року - у розмірі 35087,13 грн. (а.с. 13);
- 17.12.2010 р. - за листопад 2010 року - у розмірі 34684,10 грн. (а.с. 10).
Таким чином, загальна сума самостійно нарахованих Сімферопольським управлінням виробничо-технічного обслуговування та комплектації страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування за період з вересня по листопад 2010 року складає 107358,94 грн.
Згідно наданого позивачем розрахунку заборгованості із внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування відповідачем станом на 20.12.2010 р. добровільно сплачені страхові внески у сумі 25908,24 грн. (а.с. 6). Відтак сума заборгованості зі сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування за період з вересня по листопад 2010 року за відповідачем складає 81450,70 грн.
06.01.2011 р. Управлінням Пенсійного фонду України в Залізничному р-ні м. Сімферополя АР Крим винесена вимога про сплату боргу № Ю-12С, згідно якої станом на 01.01.11 р. за відповідачем обчислюється заборгованість зі сплати страхових внесків у сумі 81450,70 грн. (а.с. 8). Зазначена вимога була отримана відповідачем 10.01.11 р., про що свідчить наявна в матеріалах справи копія поштового повідомлення про вручення (а.с. 7).
Сімферопольське управління виробничо-технічного обслуговування та комплектації станом на дату розгляду справи судом не здійснило жодних заходів із добровільного погашення заборгованості зі сплати страхових внесків у сумі 81450,70 грн. за період з вересня по листопад 2010 року.
Розглядаючи питання щодо правомірності позовних вимог, суд виходив з такого.
Згідно частини 1 статті 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб’єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.
Відповідно до частини 2 статті 2 КАС України до адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб’єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією або законами України встановлено інший порядок судового провадження.
Згідно частини 3 статті 6 КАС України суб’єкти владних повноважень мають право звернутися до адміністративного суду у випадках, передбачених Конституцією та законами України.
Пунктом 7 частини 1 статті 3 КАС України дано визначення суб’єктів владних повноважень, до яких належить орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі, на виконання делегованих повноважень.
Відповідно до пункту 5 частини 2 статті 17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на спори за зверненням суб’єкта владних повноважень у випадках, встановлених Конституцією та законами України.
Юрисдикцію адміністративних судів щодо вирішення адміністративних справ визначено статтею 17 Кодексу адміністративного судочинства України, згідно з пунктом 5 частини 2 якої юрисдикція адміністративних судів поширюється на спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених законом.
Відповідно до пунктів 1, 3 Положення про Пенсійний фонд України, затвердженого Указом Президента України від 01.03.2001 № 121/2001, Пенсійний фонд України є центральним органом виконавчої влади, що, зокрема, здійснює керівництво та управління солідарною системою загальнообов'язкового державного пенсійного страхування, провадить збір, акумуляцію та облік страхових внесків, інших надходжень до бюджету Пенсійного фонду України відповідно до законодавства, забезпечує своєчасне і в повному обсязі фінансування та виплату пенсій, а також забезпечує збирання та акумулювання коштів, призначених для пенсійного забезпечення.
Згідно з пунктом 1.1 Положення про управління Пенсійного фонду України в районах, містах і районах у містах, затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 30.04.2002 № 8-2, зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 21.05.2002 за № 442/6730, (далі - Положення про Управління Фонду) управління Пенсійного фонду України у районах, містах і районах у містах є органами Фонду, підвідомчими відповідно головним управлінням Фонду в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, що разом з цими управліннями утворюють систему органів Фонду.
Відповідно до підпункту 6 пункту 2.2 Положення про Управління Пенсійного фонду України в районах, містах і районах у містах, останнє, відповідно до покладених на нього завдань, контролює надходження страхових внесків та інших платежів до Фонду від підприємств, установ, організацій та громадян, збирає у встановленому порядку відповідну звітність, проводить планові та позапланові перевірки фінансово-бухгалтерських документів, звітів та інших документів щодо правильності обчислення та сплати страхових внесків, цільового використання коштів Фонду в організаціях, що здійснюють виплату і доставку пенсій.
Згідно Закону України від 08.07.2010 р. № 2464 “Про збір та облік єдиного державного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" у період до перетворення Пенсійного фонду на неприбуткову самоврядну організацію відповідно до пункту 12 розділу XV "Прикінцеві положення" Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" завдання та функції Пенсійного фонду та його територіальних органів щодо збору та ведення обліку єдиного внеску виконують відповідно Пенсійний фонд та головні управління Пенсійного фонду України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, управління Пенсійного фонду України в районах, містах, районах у містах.
Відповідно до п.12.1. Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затвердженої постановою правління Пенсійного фонду України від 19 грудня 2003 р. № 21-1, зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 16 січня 2004 р. за № 64/8663, контроль за правильним нарахуванням, своєчасним і повним перерахуванням та надходженням страхових внесків, інших платежів здійснюється органами Пенсійного фонду України відповідно до Законів України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами", "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" та постанови Кабінету Міністрів України від 03.09.2008 № 775 "Про затвердження критерію, за яким оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності та визначається періодичність проведення планових заходів, пов'язаних з державним наглядом (контролем) у сфері загальнообов'язкового державного пенсійного страхування".
Пунктом 4 Положення про Пенсійний фонд України, затвердженого Указом Президента України від 01.03.2001 № 121/2001 завданням ПФУ також є стягнення у передбаченому законодавством порядку своєчасно не сплачених сум страхових внесків.
Отже, контроль за правильним нарахуванням, своєчасним та повним перерахуванням та надходженням страхових внесків, інших платежів, здійснюється органами Пенсійного фонду.
Таким чином, УПФУ в Залізничному р-ні м. Сімферополя АР Крим, реалізуючи свої завдання та функції в правовідносинах із фізичними та юридичними особами виступає як суб’єкт владних повноважень.
Вирішуючи питання про обґрунтованість позовних вимог, суд встановив таке.
Відповідно до частини 1 та 2 статті 5 Закону України "Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування" № 1058-ІV від 09.07.2003 року (далі –Закон) всі відносини, які виникають між суб’єктами системи загальнообов’язкового державного пенсійного страхування регулюються виключно зазначеним законом, яким також визначаються порядок нарахування, обчислення та сплати страхових внесків, стягнення заборгованості за цими внесками, організація та порядок здійснення управління в системі загальнообов’язкового державного пенсійного страхування.
Ст. 17 п. 2 даного Закону встановлений обов’язок страхувальника подавати звітність територіальним органам Пенсійного фонду у строки, в порядку та за формою, встановленими Пенсійним фондом, а також нараховувати, обчислювати і сплачувати в установлені строки та в повному обсязі страхові внески.
Згідно з п.1 частини 1 статті 14 Закону України № 1058 страхувальниками визнаються роботодавці підприємства, установи, організації незалежно від форм власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору або на інших умовах, передбачених законодавством, або за договорами цивільно-правового характеру. Частиною 1 статті 15 Закону визначено, що платниками страхових внесків є страхувальники, зазначені у статті 14 Закону.
Пунктом 12.2 Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затвердженої постановою правління Пенсійного фонду України від 19 грудня 2003 р. № 21-1, зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 16 січня 2004 р. за № 64/8663, передбачено право ПФУ порушувати в установленому законом порядку питання про притягнення до відповідальності осіб, винних у порушенні законодавства про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування та стягувати з платників страхових внесків несплачені суми страхових внесків.
Згідно ст. 18 Закону України № 1058 страхові внески є цільовим загальнообов'язковим платежем, який справляється на всій території України в порядку, встановленому цим Законом, не включаються до складу податків, інших обов'язкових платежів, що складають систему оподаткування.
Суд зауважує, що законодавством не можуть встановлюватися пільги з нарахування та сплати страхових внесків або звільнення від їх сплати, про що зазначено в ч.6 ст. 18 Закону України № 1058.
Згідно Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затвердженої постановою правління Пенсійного фонду України від 19 грудня 2003 р. № 21-1, зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 16 січня
2004 р. за № 64/8663, яка визначає процедуру добровільної участі осіб у системі загальнообов'язкового державного пенсійного страхування, стягнення заборгованості зі сплати внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, а саме п.п.5.3.3 п. 5.3 ст. 5, страхові внески платниками, визначеними підпунктом 2.1.5 пункту 2.1 цієї Інструкції, сплачуються до 1 квітня року, наступного за звітним, на підставі даних річної податкової декларації.
Ст. 106 Закону України № 1058 визначено, що суми страхових внесків своєчасно не нараховані та/або не сплачені страхувальниками у встановлені законом строки, вважаються простроченою заборгованістю із сплати страхових внесків, тобто недоїмкою.
З матеріалів справи судом встановлено, що відповідачем за вересень, жовтень, листопад 2010 року були подані розрахунки сум із сплати внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування у загальному розмірі 107358,94 грн., з яких самостійно сплачено 25908,24 грн. Отже сума заборгованості за спірний період складає 81450,70 грн.
Відповідно до ч. 3 ст. 106 Закону України № 1058, яка діяла на момент вчинення правопорушення відповідачем вимог законодавства із сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, територіальні органи Пенсійного фонду за формою і у строки, визначені правлінням Пенсійного фонду, надсилають страхувальникам, які мають недоїмку, вимогу про її сплату, яка, згідно п. 8.2 Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затвердженої постановою правління Пенсійного фонду України від 19 грудня 2003 р.
№ 21-1, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 16 січня 2004 р. за № 64/8663, формується на підставі даних особових рахунків платників на всю суму боргу. Протягом десяти робочих днів із дня одержання вимоги про сплату недоїмки страхувальник зобов'язаний сплатити зазначені у вимозі суми (п.8.4).
З матеріалів справи судом встановлено, що 06.01.2010 р. УПФУ в Залізничному р-ні м. Сімферополя АР Крим на адресу відповідача була направлена вимога № Ю-12С про погашення заборгованості із сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування у сумі 81450,70 грн. (а.с.8), яка була отримана відповідачем 10.01.2011 р., про що свідчить наявна в матеріалах справи копія поштового повідомлення про вручення (а.с. 7).
Відповідно до ч. 3 ст. 106 Закону України № 1058, яка діяла на час вчинення відповідачем правопорушення, у разі якщо страхувальник, який одержав вимогу територіального органу Пенсійного фонду про сплату недоїмки і протягом десяти робочих днів після її отримання не сплатив зазначену у вимозі суму недоїмки відповідний орган Пенсійного фонду звертається в установленому законом порядку і подає вимогу про сплату недоїмки до відповідного підрозділу державної виконавчої служби. У зазначених випадках орган Пенсійного фонду також має право звернутися до суду.
Пунктом 15 ст. 106 Закону України № 1058 встановлено, що строк давності щодо стягнення недоїмки не застосовується.
При розгляді матеріалів адміністративної справи судом встановлено, що Сімферопольське управління виробничо-технічного обслуговування та комплектації станом на момент розгляду справи не вчинила дій із добровільного погашення заборгованості згідно вимоги позивача № Ю-12С від 06.01.11 р.
Відповідно до п.5, 6 п.7 Розділу VІІІ “Прикінцеві та перехідні положення” Закону України “Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування” № 2464-VI від 08.07.2010 року, який набрав чинності з 01.01.2011 року, стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі страхових внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, здійснюється фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування відповідно до законодавства, що діяло на момент виникнення такої заборгованості або застосування штрафних санкцій.
Враховуючи достатність у матеріалах справи доказів про наявність заборгованості відповідача по сплаті страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування за період з вересня по листопад 2010 року у загальній сумі 81450,70 грн., приймаючи до уваги, що відповідачем не надано жодних доказів із сплати заборгованості в порядку ст. 71 КАС України, суд вважає позовні вимоги Управління Пенсійного фонду України в Залізничному р-ні м. Сімферополя АР Крим обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Таким чином, з урахуванням матеріалів справи, законодавства, що регулює спірні відносини, доказів за матеріалами справи позовні вимоги підлягають задоволенню.
Згідно з частиною 4 статті 94 КАС України у справах, у яких позивачем є суб’єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються. Тому судові витрати по справі не підлягають стягненню з відповідача.
Постанова складена у повному обсязі 21.04.11 р.
Керуючись ст. ст. 94, 158, 160-163, 167 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Позовні вимоги задовольнити.
2. Стягнути з Сімферопольського управління виробничо-технічного обслуговування та комплектації Дочірнього підприємства НАК "Надра України" "Кримгеологія" (ЄДРПОУ 01431802) на користь Управління Пенсійного Фонду України в Залізничному р-ні м. Сімферополя АР Крим (ЄДРПОУ 20727038) заборгованість зі сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування у сумі 81450,70 грн. за період з вересня по листопад 2010 року .
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Шкляр Т.О.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 21.04.2011 |
Оприлюднено | 20.05.2011 |
Номер документу | 15259129 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Ілюхіна Ганна Павлівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Шкляр Т.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні