Постанова
від 04.04.2008 по справі 5020-5/132
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД М. СЕВАСТОПОЛЯ

5020-5/132

ГОСПОДАРСЬКИЙ  СУД  МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ

 

справа № 5020-5/132

ПОСТАНОВА

і м е н е м     У к р а ї н и

"04" квітня 2008 р.  09:51                                                                                          м. Севастополь

Господарський суд міста Севастополя в складі:

судді Євдокимова І.В., при секретері Саксонової А.І.   

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Севастополі адміністративну справу:

За адміністративним позовом:  Товариства з обмеженою відповідальністю „Кримавтотранс” (99055 м. Севастополь, вул. Хрустальова, 173)

до Державного підприємства “Центр Державного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсах” в особі Севастопольської міської філії (99011 м. Севастополь, вул. Демидова, 13)

про спонукання до реєстрації договору  

                                                                    

Представники сторін:

Позивач - Терновой Володимир Володимирович, представник, довіреність № 53 від 03.04.08, ТОВ "Кримавтотранс";

Відповідач - Нєгреша Олександр Михайлович, представник, довіреність № б/н від 15.01.08, Севастопольська міська філія ДП "Центр державного земельного кадастру при державному комітеті України по земельних ресурсах";

встановив:

Позивач звернувся в порядку статей 104-106 Кодексу адміністративного судочинства України до господарського суду з позовної заявою до Державного підприємства “Центр Державного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсах” в особі Севастопольської міської філії про спонукання до проведення державної реєстрації договору оренди земельної ділянки площею 0,8 га, розташованої в урочище „Ласпі” в Балаклавському районі м. Севастополя, укладеного між позивачем та Севастопольською міською Радою.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відмова відповідача порушує права позивача.   

Відповідач позовні вимоги не визнав, мотивуючі свої заперечення тим, що вказаний договір оренди не може бути зареєстрований на підставі того, Законом України „Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України” внесені зміни до Земельного кодексу України,  та у відповідності до п. 2 ч. 1 ст. 124 Земельного кодексу України набуття права оренди земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється виключно на аукціонах, крім земельних ділянок, на яких розташовані об'єкти нерухомого майна, які перебувають у власності громадян і юридичних осіб і в яких відсутні акції (частки, паї), що належать державі. У зв'язку з чим, відповідач повинний керуватись вказаною вимогою закону.

Представники сторін звернулись до суду з клопотанням про розгляд справи у попередньому судовому засіданні (вх. № 6215 від 04.04.2008).

01.09.2005 набрав чинність Кодекс адміністративного судочинства України від 06.07.2005 №2747-IV, яким до компетенції адміністративних судів віднесено вирішення публічно-правових спорів, у яких хоча б однією стороною є суб'єкт владних повноважень.

Згідно з  ч. 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України до адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією чи законами України встановлено інший порядок судового провадження.

Згідно зі ст. 3 Кодексу адміністративного судочинства України справа адміністративної юрисдикції (далі - адміністративна справа) - переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Статтею 17 Кодексу адміністративного судочинства України визначена компетенція адміністративних судів, до якої віднесені спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності; спори між суб'єктами владних повноважень з приводу реалізації їхньої компетенції у сфері управління, у тому числі делегованих повноважень, а також спори, які виникають з приводу укладання та виконання адміністративних договорів;  спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених законом;  спори щодо правовідносин, пов'язаних з виборчим процесом чи процесом референдуму.

Відповідно до п. 2 ст. 4 Кодексу адміністративного судочинства України юрисдикція адміністративних судів поширюється на всі публічно-правові спори, крім спорів, для яких законом встановлений інший порядок судового вирішення.

Проаналізувавши суб'єктний склад та характер правовідносин, суд вважає, що звернення позивача до суду із вимогою про спонукання до проведення державної реєстрації договору оренди земельної ділянки є публічно-правовим спором, підвідомчим адміністративним судам України.

Відповідно до пункту 6 розділу VII Прикінцевих та Перехідних Положень Кодексу адміністративного судочинства України, до початку діяльності окружних та апеляційних адміністративних судів адміністративні справи, підвідомчі господарським судам відповідно до Господарського процесуального кодексу України 1991 року, вирішують у першій та апеляційній інстанціях відповідні місцеві та апеляційні господарські суди за правилами Кодексу адміністративного судочинства України.

Таким чином, позов підлягає розгляду господарським судом в порядку адміністративного судочинства.

Згідно зі ст.ст. 27, 49, 51, 121, 130 Кодексу адміністративного судочинства України, представникам сторін, роз'яснені їх процесуальні права і обов'язки.

Розглянувши матеріали справи, дослідивши представлені докази, заслуховуючи пояснення представників сторін , суд

В с т а н о в и в :

Рішенням Севастопольської міської ради № 2543 від 14.08.2007 „Про передачу в оренду ТОВ „Кримавтотранс” земельної ділянки в порядку впорядкування існуючого землекористування в урочище Ласпі для обслуговування бази відпочинку „Дельфин” ТОВ „Кримавтотранс” передано в оренду строком на 25 років земельна ділянка площею 0,8000 га.

25.12.2007 між позивачем та Севастопольською міською  Радою укладений договір оренди вказаної земельної ділянки.

25.02.2008 вказаний договір був переданий відповідачеві для проведення державної реєстрації.

28.02.2008 позивач за вих. № 80 звернувся до відповідача із запитом про час та дату реєстрації вказаного договору оренди.

Відповідач листом за вих. № 743 від 18.03.2008 повідомив позивача про те, що вказаний договір оренди не може бути зареєстрований на підставі того, що Законом України „Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України” внесені зміни до Земельного кодексу України, та у відповідності до п. 2 ч. 1 ст. 124 Земельного кодексу України набуття права оренди земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється виключно на аукціонах, крім земельних ділянок, на яких розташовані об'єкти нерухомого майна, які перебувають у власності громадян і юридичних осіб і в яких відсутні акції (частки, паї), що належать державі, у зв'язку з чим, відповідач повинний керуватись вказаною вимогою закону.

Вивчивши матеріали справи, надані докази, заслухавши представників сторін, суд вважає позовні вимоги такими, що підлягають задоволенню повністю, виходячи з наступного.  

Як вбачається із матеріалів справи, 25.12.2007 між позивачем та Севастопольською міською Радою укладений договір оренди земельної ділянки.

Вказаний договір укладений на підставі рішення Севастопольської міської ради № 2543 від 14.08.2007.

25.12.2007 сторони підписали акт прийому-передачі.

Відповідно до ст. 648 Цивільного кодексу України зміст договору, укладеного на підставі правового акта органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим, органу місцевого самоврядування, обов'язкового для сторін (сторони) договору, має відповідати цьому акту.

Згідно зі ст. 638 Цивільного кодексу України договір є укладеним, якщо сторони в належній формі досягли згоди з усіх істотних умов договору. Істотними умовами договору є умови про предмет договору, умови, що визначені законом як істотні або є необхідними для договорів даного виду, а також усі ті умови, щодо яких за заявою хоча б однієї із сторін має бути досягнуто згоди.

Як вбачається із укладеного договору оренди сторони досягли домовленості за всіма істотними умовами договору оренди.

Відповідно до ст. 20 Закону України „Про оренду землі” укладений договір оренди землі підлягає державній реєстрації. Державна реєстрація договорів оренди землі проводиться у порядку, встановленому законом.

Згідно з ч. 2 ст. 2 Закону України „Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обмежень” державна реєстрація прав - офіційне визнання і підтвердження державою фактів виникнення, переходу або припинення речових прав на нерухоме майно та їх обмежень, що супроводжується внесенням даних до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та їх обмежень.

Відповідно до п.п. 2, 3 ст. 5 Цивільного кодексу України акт цивільного законодавства не має зворотної дії у часі, крім випадків, коли він пом'якшує або скасовує цивільну відповідальність особи. Якщо цивільні відносини виникли раніше і регулювалися актом цивільного законодавства, який втратив чинність, новий акт цивільного законодавства застосовується до прав та обов'язків, що виникли з моменту набрання ним чинності.

Таким чином, при державної реєстрації договору оренди земельної ділянки повинні застосовуватись вимоги Земельного кодексу України, які діяли до набрання чинності Закону України „Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України” на підставі того, що вказаний закон набрав чинності пізніше, чим був укладений договір оренди земельної ділянки.

Крім того, факс № 2-1/50 від 15.02.2008 Державного підприємства “Центр Державного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсах” про порядок державної  реєстрації правовстановлюючих документів на земельні ділянки не має законодавчої сили, таким чином, посилання відповідача на вказаний факс суд не може прийняти до уваги.

Статтею 24 Закону України „Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обмежень” встановлений виключний перелік підстав відмови у державній реєстрації договору оренди земельної ділянки.

Відповідно до п. 3 ст. 24 Закону України „Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обмежень” відмова у державній реєстрації прав з підстав, не передбачених цим Законом, заборонена.

Як вбачається із матеріалів справи, ніяких підстав, передбачених ст. ст. 24 Закону України „Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обмежень” для відмови у державній реєстрації договору оренди не існує.

Згідно з п. 4 ст. 17 Закону України „Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обмежень” розгляд заяви і прийняття рішення про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно, відмову в реєстрації проводяться у строк, який не перевищує чотирнадцяти календарних днів з дня отримання органом державної реєстрації прав заяви та документів, необхідних для державної реєстрації речових прав на нерухоме майно.

Договір оренди, заява, та інші документи необхідні для реєстрації, надійшли до відповідача 25.02.2008, а відмова відповідача у реєстрації отримана відповідачем лише 18.03.2008, тобто відповідачем порушені вимоги ст. 17 Закону України „Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обмежень”.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.  94, 111, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд –

ПОСТАНОВИВ:

1.          Адміністративний позов задовольнити повністю.

2.          Визнати  незаконними дії Державного підприємства “Центр Державного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсах” в особі Севастопольської міської філії (99011 м. Севастополь, вул. Демидова, 13, код ЄДРПОУ 26457139) у видачі у реєстрації договору оренди земельної ділянки площею 0,8 га, розташованої в урочище „Ласпі” в Балаклавському районі м. Севастополя, укладеного між Товариством з обмеженою відповідальністю „Кримавтотранс” та Севастопольською міською Радою.

3.          Зобов'язати Державне підприємство “Центр Державного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсах” в особі Севастопольської міської філії (99011 м. Севастополь, вул. Демидова, 13, код ЄДРПОУ 26457139) здійснити державну реєстрацію договору оренди земельної ділянки площею 0,8 га, розташованої в урочище „Ласпі” в Балаклавському районі м. Севастополя, укладеного між Товариством з обмеженою відповідальністю „Кримавтотранс” (99055 м. Севастополь, вул. Хрустальова, 173) та Севастопольською міською Радою(99011 м. Севастополь, вул. Леніна, 3).

4.          Копії постанови направити сторонам.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Севастопольського апеляційного господарського суду через суд першої інстанції шляхом подачі в 10-денний строк з дня проголошення постанови заяви про апеляційне оскарження і поданням після цього протягом 20 днів апеляційної скарги, з подачею її копії до апеляційної інстанції або в порядку частини 5 статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана в строк, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку.

 Суддя                                                                                                         І.В. Євдокимов

Постанова складена та підписана

в порядку ч. 3 ст. 160 КАС України

07.04.2008

Розсилка:

1.          ТОВ „Кримавтотранс” (99055 м. Севастополь, вул. Хрустальова, 173

2.          ДП “Центр Державного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсах” в особі Севастопольської міської філії (99011 м. Севастополь, вул. Демидова, 13)

3.          Справа

4.          наряд

СудГосподарський суд м. Севастополя
Дата ухвалення рішення04.04.2008
Оприлюднено17.04.2008
Номер документу1536331
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —5020-5/132

Ухвала від 20.04.2011

Господарське

Господарський суд м. Севастополя

Головко Валерія Олегівна

Ухвала від 13.04.2011

Господарське

Господарський суд м. Севастополя

Головко Валерія Олегівна

Ухвала від 14.01.2011

Господарське

Господарський суд м. Севастополя

Головко Валерія Олегівна

Ухвала від 20.12.2010

Господарське

Господарський суд м. Севастополя

Головко Валерія Олегівна

Постанова від 04.04.2008

Господарське

Господарський суд м. Севастополя

Євдокимов І.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні