Постанова
від 14.04.2008 по справі 17/56
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КІРОВОГРАДСЬКОЇ ОБЛАСТІ

17/56

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

Кіровоградської області

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

          "14" квітня 2008 р.       Справа №  17/56

   Господарський суд Кіровоградської області в складі судді Хилька Ю.І.,за участю секретаря судового засідання Волоткевича А.В. розглянув адміністративну справу № 17/56

за позовом: заступника прокурора Кіровоградської області в інтересах держави, уповноваженим органом якої є Міністерство палива та енергетики України, якому підпорядковано Державне підприємство "Національна енергетична компанія "Укренерго" м. Київ, в інтересах якої діє відокремлений підрозділ "Держенергонагляд у Дніпровському регіоні", м. Запоріжжя

до відповідача: комунального ремонтно-експлуатаційного підприємства           № 14, м. Кіровоград

про стягнення 5 100, 00 грн.

час прийняття вступної та резолютивної частини постанови 15 год. 10 хв..

Представники:

від прокуратури: Гребенюк Т.Г., посвідчення № 457;

від позивача: Скрипаль О.С., довіреність № 454 від 27.02.2008 року;

від відповідача: участі не брав;

Представник відповідача в судове засідання не з'явився, причини неявки суду не відомі. Про дату, час та місце проведення судового засідання відповідач повідомлений належним чином про що свідчить повідомлення про вручення поштового відправлення № 2881613 від 17.03.08 року.

Заявлено позов про стягнення 5 100, 00 грн. штрафу за невиконання припису Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Кіровоградській області.

Розглянувши наявні матеріали справи, заслухавши пояснення прокурора та представника позивача, господарський суд, -

                                                  ВСТАНОВИВ:

Державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії відповідно до Закону України “Про електроенергетику” здійснює Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії (Держенергонагляд), яка підпорядкована безпосередньо Міністерству палива та енергетики України та діє у складі Державного підприємства "Національна енергетична компанія "Укренерго”, здійснює централізоване диспетчерське (оперативно-технологічне) управління об'єднаною енергетичною системою України, та його територіальних структурних підрозділів.

Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Кіровоградській області і створена у відповідності до Положення про Державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії", затверджених постановою Кабінету Міністрів України № 929, та здійснює свою діяльність у складі регіональної державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії у Дніпровському регіоні та є її структурним підрозділом.

Відповідно до п. 13 Положення "Про державну інспекцію з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Кіровоградській області", затвердженого головним державним інспектором України з енергетичного нагляду - заступником директора державного підприємства "Національна енергетична компанія "Укренерго", мета діяльності Інспекції є сприяння забезпеченню сталого функціонування об'єднаної енергетичної" і системи України, посилення впливу на суб'єктів електроенергетики та споживачів щодо дотримання ними встановлених режимів виробництва, постачання й споживання енергії та забезпечення споживачами належного технічного стану електричних та тепловикористовуючих установок і теплових мереж. Згідно ст. 26 Закону України "Про електроенергетику" споживач енергії зобов'язаним додержуватись вимог нормативно-технічних документів та договору про постачання енергії та несе відповідальність за порушення умов договору з енергопостачання та правил користування електричною і тепловою енергією, а також виконання приписів державних інспекцій з енергетичного нагляду згідно із законодавством України.

Згідно із ст. 9 Закону України "Про електроенергетику" інспекція здійснює нагляд за електричними установками споживачів та має право надавати споживачам обов'язкові для виконання приписи і застосовувати до них в установленому порядку санкції за порушення норма нормативно-правових актів.

31.01.07 року державним інспектором з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії проведено обстеження КРЕП № 14 з питання виконання раніше виданого припису № 123-Т від 21.07.06 року. Виявлені в ході обстеження невиконанні заходи зафіксовані в акті обстеження № 9-Т від31.01.07 року, на підставі якого начальнику КРЕП 14 Рильцову П.Ю. видано для обов'язкового виконання припис № 40-Т від 02.03.07 року. Вказаний акт та припис були врученні особисто керівнику підприємства, про що свідчить підпис начальника КРЕПу та печатка підприємства.

07.09.07 року державним інспектором з енергетичного нагляду проведено перевірку виконання припису № 40-Т від 02.03.07 року в ході якої встановлено, що з 4 пунктів вищезгаданого припису 3 пунктів не виконано. За результатами перевірки складено відповідний акти обстеження № 136-Т від 07.09.07 року та акт перевірки від 07.09.07 року, які були врученні особисто керівнику підприємства, про що свідчить підпис начальника та печатка підприємства., де зафіксовані невиконані пункти припису.

На підставі вищевикладеного, за порушення Правил користування електричною енергією та за невиконання припису Держенергонагляду, керуючись ст. 27 Закону України “Про електроенергетику” і "Положенням про порядок накладення на суб'єктів господарської діяльності штрафів за порушення законодавства про електроенергетику", затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.99 р. № 1312 інспекцією накладено штраф на відповідача у розмірі 5100 грн. Постанова № 183/07 від 23.10.07 року про накладення штрафу за порушення законодавства про електроенергетику була вручена уповноваженій особі, про що свідчить повідомлення про вручення поштового відправлення № 112450 від 27.10.2007 року (а.с. 24 )

Зазначена сума штрафу мала бути сплачена протягом 30 днів з дня прийняття постанови до Державного бюджету України, але до цього часу штраф так і не сплачено.

Провівши системний аналіз законодавчих актів, що регулюють спірні правовідносини між відповідачем та позивачем господарський суд приходить до висновку, що заявлений позов підлягає до повного задоволення зі слідуючих підстав. На вимогу суду відповідач не надав будь-яких заперечень щодо заявлених позовних вимог, відомості про оскарження чи скасування документів, які послужили підставою для накладення штрафу суду не представлено.

Таким чином суд вважає, що відповідач фактично погодився з допущеними ним правопорушеннями Закону України “Про електроенергетику”, а ухилення відповідача від сплати суми штрафу в добровільному порядку послужило причиною звернення прокурора до суду за захистом державних інтересів.

За приписом ст. 27 Закону України “Про електроенергетику” правопорушення в електроенергетиці тягне за собою встановлену законодавством України цивільну, адміністративну і кримінальну відповідальність. Згідно п. 5 Положення про порядок накладення на суб'єктів господарської діяльності штрафів за порушення законодавства про електроенергетику” затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.1999 року № 1312 державний інспектор з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної енергії (начальник інспекції) має право накладати на суб'єктів господарської діяльності штрафи за несвоєчасне виконання приписів Держенергонагляду у розмірі до трьох тисяч  неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (тобто до 51000 грн).

На підставі викладеного, керуючись ст. ст.1, 9, 27 Закону України "Про електроенергетику”, ст.ст. 160, 163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, господарський суд, -

                                            ПОСТАНОВИВ :

Позов задовольнити повністю.

Стягнути з комунального ремонтно-експлуатаційного підприємства № 14,             м. Кіровоград вул. Луначарського, 1-В (р/р 26000300012345 в КОФ УСБ м. Кіровоград, МФО 323293, код ЄДРПОУ 30869951) на користь Міністерства палива та енергетики України якому підпорядковано Державне підприємство “Національна енергетична компанія ”Укренерго”, м. Київ, вул. Комінтерну, 25 в інтересах якої діє відокремлений підрозділ “Держенергонагляд у Дніпровському регіоні”, вул. Генераторна, 5, м. Запоріжжя (р/р 31112106700002 банк одержувача - ГУДК у Кіровоградській області, МФО банку - 823016, код одержувача 24145329, одержувач УДК у м. Кіровограді) несплачену суму штрафу в розмірі      5 100, 00 грн.

Після набрання судовим рішенням законної сили, за заявою стягувача, буде виданий виконавчий лист.

Сторони мають право оскаржити в апеляційному порядку постанову в порядку і строки відповідно до ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України. Про апеляційне оскарження рішення суду першої інстанції спочатку подається заява. Обґрунтування мотивів оскарження і вимоги до суду апеляційної інстанції викладаються в апеляційній скарзі. Заява про апеляційне оскарження та апеляційна скарга подаються до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Заява про апеляційне оскарження постанови суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 цього Кодексу - з дня складення в повному обсязі.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.

Заява про апеляційне оскарження чи апеляційна скарга, подані після закінчення строків, встановлених цією статтею, залишаються без розгляду, якщо суд апеляційної інстанції за заявою особи, яка їх подала, не знайде підстав для поновлення строку, про що постановляється ухвала.

Постанова набирає законної сили відповідно до ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України. Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого цим Кодексом, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений цим Кодексом, постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи. Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова чи ухвала суду не набрала законної сили.

Постанова виготовлена в повному обсязі 17 квітня 2008 року.

           Суддя

  Ю. І. Хилько

СудГосподарський суд Кіровоградської області
Дата ухвалення рішення14.04.2008
Оприлюднено23.04.2008
Номер документу1554837
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —17/56

Ухвала від 06.11.2018

Господарське

Господарський суд міста Києва

Удалова О.Г.

Ухвала від 23.10.2018

Господарське

Господарський суд міста Києва

Удалова О.Г.

Судовий наказ від 20.06.2011

Господарське

Господарський суд Донецької області

Татенко В.М.

Ухвала від 28.10.2010

Господарське

Господарський суд Полтавської області

Ю.О. Коршенко

Ухвала від 03.08.2010

Господарське

Господарський суд Полтавської області

Ю.О. Коршенко

Ухвала від 08.07.2010

Господарське

Господарський суд Полтавської області

Ю.О. Коршенко

Судовий наказ від 27.05.2010

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Петухов М.Г.

Судовий наказ від 27.05.2010

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Петухов М.Г.

Судовий наказ від 27.05.2010

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Петухов М.Г.

Ухвала від 21.04.2010

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Петухов М.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні