донецький апеляційний господарський суд
Постанова
Іменем України
11.05.2011 р. справа №5/171б
Донецький апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:
головуючого:
Волкова Р.В.
суддів
Новікової Р.Г., Дучал Н.М.
за участю представників сторін:
від кредитора:
ОСОБА_1 за дов. №11254 від 13.10.2010р.
від боржника:
від скаржника:
не з’явився
не з’явився
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу
Державної податкової інспекції у Київському районі м. Донецька
на постанову
господарського суду
Донецької області
від
31.01.2011 р.
у справі
№ 5/171б (суддя Чорненька І.К.)
за заявою кредитора
Суб’єкта підприємницької діяльності –фізичної особи ОСОБА_2 м. Сімферополь
до боржника
Приватного підприємства „Агроера 2009” м. Донецьк
про
банкрутство
В С Т А Н О В И В:
Господарським судом Донецької області 31.01.2011 винесено постанову по справі № 5/171б, якою:
- визнано банкрутом боржника приватне підприємство „АГРОЕРА 2006", м.Донецьк ЄДРПОУ 36513474, розташоване за адресою: 83027, м. Донецьк, Київський район, проспект Ціолковського, буд.9;
- відкрита ліквідаційна процедура;
- ліквідатором призначений арбітражний керуючий Карпенко Андрій Анатолійович, ліцензія серії НОМЕР_1, адреса: АДРЕСА_1, ідентифікаційний код НОМЕР_2;
- ліквідатора зобов‘язано у 5 денний термін опублікувати оголошення про визнання божника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури в офіційних друкованих органах;
- ліквідатору доручено до закінчення строку ліквідаційної процедури надати суду звіт та ліквідаційний баланс з доданими документами, передбаченими ст. 32 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
Державна податкова інспекція у Київському районі м.Донецька не погодилась з прийнятою постановою та звернулась з апеляційною скаргою, в якій просить постанову скасувати. Посилається на подання боржником податкової звітності до ДПІ у Київському районі м.Донецька (декларація з податку на додану вартість за вересень 2009 року), не доведення внаслідок цього неплатоспроможності боржника, та як наслідок –неповне встановлення судом всіх обставин по справі які стали підставою для порушення справи про банкрутство, фактичне позбавлення права проведення позапланової виїзної перевірки своєчасності, повноти та сплати податків і зборів у зв‘язку з відсутністю підприємства та його керівних органів за його юридичною адресою.
Суб‘єкт підприємницької діяльності фізична особа –підприємець ОСОБА_2 апеляційну скаргу не визнала, посилаючись на законність прийнятої судом постанови, правильне визначення судом факту неплатоспроможності боржника, вказує що апелянт не є кредитором боржника, заборгованість зі сплати податків відсутня. Звітність тривалий час не подається. Просить припинити провадження по апеляційній скарзі.
Розглянувши матеріали справи, судова колегія встановила наступне.
Господарським судом Донецької області ухвалою від 01.11.2010 за заявою суб‘єкта підприємницької діяльності фізичної особи –підприємця ОСОБА_2 м.Сімферополь порушена справа про банкрутство приватного підприємства „АГРОЕРА 2006" м. Донецьк внаслідок фінансової неспроможності останнього.
Господарським судом Донецької області 31.01.2011 по вказаній справі винесено постанову, якою:
- визнано банкрутом боржника приватне підприємство „АГРОЕРА 2006", м.Донецьк ЄДРПОУ 36513474, розташоване за адресою: 83027, м. Донецьк, Київський район, проспект Ціолковського, буд.9;
- відкрита ліквідаційна процедура;
- ліквідатором призначений арбітражний керуючий Карпенко Андрій Анатолійович, ліцензія серії НОМЕР_1, адреса: АДРЕСА_1, ідентифікаційний код НОМЕР_2;
- ліквідатора зобов‘язано у 5 денний термін опублікувати оголошення про визнання божника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури в офіційних друкованих органах;
- ліквідатору доручено до закінчення строку ліквідаційної процедури надати суду звіт та ліквідаційний баланс з доданими документами, передбаченими ст. 32 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
Відповідно до вимог ч. 2 ст. 4-1 Господарського процесуального кодексу України, господарські суди розглядають справи про банкрутство у порядку провадження, передбаченому цим Кодексом, з урахуванням особливостей, встановлених Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
П.1 ст.5 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом” визначає, що провадження у справах про банкрутство регулюється цим Законом, Господарським процесуальним кодексом України та іншими законодавчими актами України.
Згідно з п.8 ст.16 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом”, прийняття рішень про звернення до господарського суду з клопотанням про визнання боржника банкрутом, відкриття ліквідаційної процедури, призначення ліквідатора, віднесені до компетенції комітету кредиторів.
Саме з метою реалізації вказаних повноважень, на зборах комітету кредиторів 11.01.2011 були прийняті певні рішення, в тому числі і про звернення до господарського суду з клопотанням про визнання боржника банкрутом, відкриття ліквідаційної процедури, та призначення ліквідатора. Підставою для цього стала неможливість поновлення платоспроможності боржника.
Прийняття судом відповідної постанови за наслідками розгляду такого клопотання передбачено ст.22 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом”.
Частина 1 статті 24 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом” визначає, що у постанові про визнання боржника банкрутом господарський суд відкриває ліквідаційну процедуру та призначає ліквідатора в порядку, передбаченому для призначення керуючого санацією.
Посилання апелянта на недоведеність неплатоспроможності боржника внаслідок подання останнім податкової звітності не можуть бути прийняті до уваги. Оскільки надання звітності само по собі не стверджує про платоспроможність боржника та про його можливість належним чином та своєчасно виконувати грошові зобов‘язання перед кредиторами.
Щодо посилань апелянта на факт не проведення позапланової перевірки боржника як на підставу для скасування оскарженої постанови, судова звертає увагу апелянта на наступне.
Ні Закон України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом”, ні Закон України „Про державну податкову службу в Україні”, ні Наказ державної податкової адміністрації України N 979 від 22.12.2010 „Про затвердження Порядку обліку платників податків і зборів та визнання такими, що втратили чинність, наказів Державної податкової адміністрації України”, ні жоден інший нормативний акт не пов‘язують неможливість податкового органу здійснити перевірку боржника з необхідністю зупинення провадження по справі або з неможливістю здійснення процедури банкрутства. Крім того, оскаржена постанова місцевого господарського суду не є підсумовуючим документом по справі про банкрутство, не ліквідує банкрута як суб‘єкта підприємницької діяльності, тому не є перешкодою для проведення відповідних перевірок з боку податкових органів відповідно до вимог чинного законодавства.
Стаття 33 Господарського процесуального Кодексу України вказує, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх доводів та заперечень. Апелянт не надав жодних доказів, з якими чинне законодавство пов‘язує можливість скасування судового акту.
Вищенаведене свідчить про прийняття оскарженої постанови з дотриманням вимог чинного законодавства при повному та всебічному з‘ясуванні обставин справи.
За таких обставин, судова колегія не вбачає підстав для скасування постанови Господарського суду Донецької області від 31.01.2011 по справі № 5/171Б.
Керуючись ст.ст. 5, 16, 22, 24 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом”, ст.ст.105, 110 Цивільного Кодексу України, ст.ст. 4-1, 33, 86, 99, 101-106 Господарського процесуального Кодексу України, судова колегія, -
П О С Т А Н О В И Л А:
Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Київському районі м.Донецька на постанову господарського суду Донецької області від 31.01.2011 по справі № 5/171Б залишити без задоволення, а постанову суду залишити без змін.
Постанова апеляційної інстанції набирає законної сили з дня її прийняття.
Постанова апеляційної інстанції може бути оскаржена до Вищого господарського суду України через Донецький апеляційний господарський суд у касаційному порядку.
Головуючий Р.В. Волков
Судді: Р.Г. Новікова
Н.М. Дучал
Надруковано: 7 прим.
1- кредитору
1- боржнику
1- скаржнику
1- арб. Керуючого
1-госп. суду
1- у справу
1- ДАГС
Суд | Донецький апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 17.05.2011 |
Оприлюднено | 26.05.2011 |
Номер документу | 15564735 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Донецький апеляційний господарський суд
Волков Р.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні