КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа: № 2а-56/10/2370 Головуюч ий у 1-й інстанції: Гарань С.М.
Суддя-доповідач: Сорочк о Є.О.
У Х В А Л А
Іменем України
"14" квітня 2011 р. м. Київ
Київський апеляційни й адміністративний суд у скл аді:
Головуючого судді Сорочко Є.О.
Суддів: Бистрик Г.М.
Собків Я.М.
при секретарі Сварчевській А.С.
розглянувши у відкритому с удовому засіданні апеляційн у скаргу Комунального підпри ємства «Колодистенське сіль ське комунальне господарств о»на постанову Черкаського о кружного адміністративного суду від 04 березня 2010 року по сп раві за позовом Державної ін спекції з контролю за цінами в Черкаській області до Кому нального підприємства «Коло дистенське сільське комунал ьне господарство»про стягне ння економічних санкцій, -
В С Т А Н О В И В:
Державна інсп екція з контролю за цінами в Ч еркаській області звернулас я до суду з адміністративним позовом до комунального під приємства «Колодистенське с ільське комунальне господар ство»про стягнення економіч них санкцій в сумі 48157,20 грн. за п орушення державної дисциплі ни цін.
Постановою Черкасько го окружного адміністративн ого суду від 04 березня 2010 року п озов задоволено.
Не погоджуючись із вк азаною постановою, Комунальн е підприємство «Колодистенс ьке сільське комунальне госп одарство»подало апеляційну скаргу, в якій просить її скас увати та прийняти нову поста нову, якою у задоволенні позо вних вимог відмовити повніст ю, посилаючись необґрунтован ість висновків суду та поруш ення норм матеріального та п роцесуального права.
Дослідивши матеріали справи, колегія суддів вважа є, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Відповідно до матері алів справи, Комунальне підп риємство «Колодистенське сі льське комунальне господарс тво»зареєстроване як суб' є кт підприємницької діяльнос ті Уманською районною держав ною адміністрацією Черкаськ ої області з 27.03.2003 р.
Згідно Статуту підприємс тва предметом його діяльност і є надання комунальних посл уг згідно діючого законодавс тва.
За планом роботи Державної інспекції з контролю за ціна ми в Черкаській області на че твертий квартал 2009 року була п роведена перевірка комуналь ного підприємства «Колодист енське сільське комунальне г осподарство». За її результа тами був складений акт № 2664 ві д 24.12.2009 р., відповідно до якого та рифи на водопостачання, затв ерджені рішенням Колодистен ської сільської ради щодо ро зрахунку економічно обґрунт ованих планових витрат на ви робництво житлово-комунальн их послуг є нечинними, оскіль ки не були погоджені Державн ою інспекцією з контролю за ц інами відповідно до постанов и Кабінету Міністрів України від 27.02.2007 р. № 297 зі змінами «Про вн есення змін до деяких постан ов Кабінету Міністрів Україн и»затверджених постановою К абінету Міністрів України ві д 12.07.2006 р. № 959 «Про затвердження П орядку формування тарифів на послуги з централізованого водопостачання та водовідве дення».
Підставою для такого висно вку є факт постачання холодн ої води в період з 01.11.2008 р. по 01.11.2009 р . для населення за ціною 7 грн. 50 коп. за один кубічний метр, а д ля інших споживачів 5 грн. за о дин кубічний метр, відповідн о до рішення Колодистенської сільської ради «Про встанов лення тарифів на водовикорис тання»від 19.06.2007 р. № 7-6/У. За період що перевірявся зі споживачі в було отримано 16052 грн. 40 коп. ек ономічно необґрунтованого т арифу. Висновки, викладені в а кті перевірки, відповідачем не оспорювались.
За наслідками перевірки ві дповідачем було винесене ріш ення № 212 від 27.11.2009 р. про застосув ання до позивача економічних санкцій за порушення держав ної дисципліни цін, а саме вил учення у дохід бюджету суми п орушення в розмірі 16052 грн. 40 коп . та штрафу в сумі 32104 грн. 80 коп.
Згідно ст. 1 Закону України « Про житлово-комунальні послу ги»комунальні послуги це рез ультат господарської діяльн ості, спрямованої на задовол ення потреби фізичної чи юри дичної особи у забезпеченні холодною та гарячою водою, во довідведенням, газо- та елект ропостачанням, опаленням, а т акож вивезення побутових від ходів у порядку, встановлено му законодавством.
Статтею 2 цього Закону перед бачено, що одним з принципів д ержавної політики у сфері жи тлово-комунальних послуг є р егулювання цін/тарифів на жи тлово-комунальні послуги, пе релік яких визначено цим Зак оном, з урахуванням досягнут ого рівня соціально-економіч ного розвитку, природних осо бливостей відповідного регі ону та технічних можливостей .
Відповідно до ст. 14 цього Зак ону житлово-комунальні послу ги залежно від порядку затве рдження цін/тарифів на житло во-комунальні послуги поділя ються на три групи. Зокрема, до першої групи належать послу ги, ціни/тарифи на які затверд жують спеціально уповноваже ні центральні органи виконав чої влади.
Порядок формування та затв ердження цін/тарифів на житл ово-комунальні послуги встан овлений ст. 31 вказаного Закону якою передбачено, що на кожни й вид послуг першої і другої г руп такий порядок визначаєть ся Кабінетом Міністрів Украї ни.
Відповідно до пункту 52 розд ілу IV постанови Кабінету Міні стрів України від 12 лип ня 2006 р. № 959 «Про затвердження По рядку формування тарифів на послуги з централізованого в одопостачання та водовідвед ення»висновок щодо розрахун ків економічно обґрунтовани х планованих витрат, пов'язан их з наданням послуг з центра лізованого водопостачання т а водовідведення, надається Державною інспекцією з контр олю за цінами або її територі альними органами в порядку, в становленому Мінекономіки.
Процедура надання Державн ою інспекцією з контролю за ц інами або територіальними ор ганами Державної інспекції з контролю за цінами висновкі в, що подаються до розгляду ві дповідному вповноваженому о ргану із затвердження тарифі в на послуги з централізован ого водопостачання та водові дведення, виробництва, транс портування, постачання тепло вої енергії, послуги з центра лізованого опалення і постач ання гарячої води, послуги з в ивезення побутових відходів , технічного обслуговування ліфтів в установленому закон одавством порядку встановле на Наказом Міністерства екон оміки України від 07.03.2007 р. № 67 «Пр о затвердження Порядку надан ня висновків щодо розрахункі в економічно обґрунтованих п ланових витрат на послуги з ц ентралізованого водопостач ання та водовідведення, виро бництва, транспортування, по стачання теплової енергії, п ослуги з централізованого оп алення і постачання гарячої води, послуги з вивезення поб утових відходів, а також техн ічного обслуговування ліфті в».
Відповідно до цього Порядк у висновки надаються територ іальними органами Державної інспекції з контролю за ціна ми на підставі звернення суб 'єктів господарювання та под аних ними документів за вста новленим переліком.
Такий висновок позивачем б уло надано відповідачу на вс тановлення тарифів з водопос тачання затверджених рішенн ям Колодистенської сільсько ї ради від 18.01.2005 р. № 19-6. Відповід но до цього рішення економіч но обґрунтованими є тарифи н а споживання води для населе ння у розмірі: 5 грн. за місяць з однієї особи за 1 куб. метр вод и, та для організацій - 1 грн. 84 коп. за 1 куб. метр води.
Відповідно до ст. 13 Закону Ук раїни «Про ціни і ціноутворе ння»та Положення про Державн у інспекцію з контролю за цін ами, затвердженого постаново ю Кабінету Міністрів України від 13.12.2000 р. № 1819, на позивача покл адені контрольно-наглядові ф ункції з питань додержання ц ентральними та місцевими орг анами виконавчої влади, підп риємствами, установами та ор ганізаціями вимог щодо форму вання, встановлення та засто сування цін і тарифів. У зв'язк у з чим йому надано право пров одити перевірки документів, пов'язаних з формуванням, вст ановленням і застосуванням ц ін і тарифів, на підприємства х, в установах та організація х незалежно від форм власнос ті, а також одержувати необхі дні довідки, приймати рішенн я про застосування до суб'єкт ів підприємницької діяльнос ті передбачених чинним закон одавством економічних санкц ій за порушення порядку вста новлення і застосування цін.
Згідно ч. 1 ст. 14 Закону Україн и «Про ціни і ціноутворення» вся необґрунтовано одержана підприємством, організацією сума виручки в результаті по рушення державної дисциплін и цін підлягає вилученню в до ход відповідного бюджету зал ежно від підпорядкованості п ідприємства, організації. Кр ім того, в позабюджетні фонди стягується штраф в подвійно му розмірі необґрунтовано од ержаної суми виручки.
Пунктом 1.4 Інструкції про по рядок застосування економіч них та фінансових (штрафних) с анкцій органами державного к онтролю за цінами, затвердже ної наказом Міністерства еко номіки та з питань європейсь кої інтеграції України, Міні стерства фінансів України ві д 3 грудня 2001 року № 298/519, зареєстр ованої в Міністерстві юстиці ї України 18 грудня 2001 р. за № 1047/62 38 (далі - Інструкція), визначен о, що підставою для застосува ння економічних санкцій за п орушення державної дисциплі ни цін є одержання суб'єктами господарювання необґрунтов аної виручки в результаті по рушення ними чинного в періо ді, що перевіряється, порядку встановлення та застосуванн я цін і тарифів, які регулюють ся уповноваженими органами в ідповідно до вимог законодав ства.
Позивачем 30.11.2009 р. на адресу ві дповідача направлено рішенн я від 27.11.2009 р. № 212 про застосуванн я санкцій за порушення держа вної дисципліни цін.
Пунктом 3.6 Інструкції визна чено, що у разі невиконання рі шення, повного або частковог о відхилення претензії чи за лишення її без відповіді орг ан державного контролю за ці нами подає позов до суду про п римусове стягнення суми екон омічних санкцій.
Крім того. Колегія суддів зв ертає увагу, що вищевказане р ішення відповідачем не оскар жувалось.
Таким чином, колегія суддів вважає, що позов Державної ін спекції з контролю за цінами в Черкаській області до кому нального підприємства «Коло дистенське сільське комунал ьне господарство»про стягне ння економічних санкцій є за конним та обґрунтованим.
Враховуючи вищевикладене, колегія суддів погоджується з висновками суду першої інс танції, щодо задоволення поз ову, оскільки висновки суду є обґрунтованими, а постанова ухвалена з додержанням норм матеріального і процесуальн ого права, а тому апеляційну с каргу Комунального підприєм ства «Колодистенське сільс ьке комунальне господарство »необхідно залишити без задо волення, а постанову Черкась кого окружного адміністрати вного суду від 04 березня 2010 рок у - без змін.
Керуючись ст. ст. 160, 196, 198 , 200, 205, 206 КАС України, суд,-
У Х В А Л И В:
Апеляційну скаргу Ком унального підприємства «Кол одистенське сільське комуна льне господарство»залишити без задоволення, а пост анову Черкаського окружного адміністративного суду від 04 березня 2010 року - без змін .
Ухвала набирає законної си ли з моменту проголошення та може бути оскаржена в порядк у та строки передбачені ст. 212 К одексу адміністративного су дочинства України.
Головуючий суддя Сорочко Є.О.
Судді: Бистрик Г.М.
Собків Я.М.
Ухвалу складено в повном у обсязі 19.04.2011 року
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.04.2011 |
Оприлюднено | 23.05.2011 |
Номер документу | 15576229 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Сорочко Є.О.
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
Гарань Сергій Миколайович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні