Постанова
від 04.03.2010 по справі 2а-56/10/2370
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

4 березня 2010 року справа № 2а -56/10/2370

15 год. 00 хв. м.Ч еркаси

Черкаський окружний адмін істративний суд у складі:

головуючого судді - Гаран я С.М.,

при секретарі - Лисенко С.С .,

за участю:

представника позивача Дер жавної інспекції з контролю за цінами в Черкаській облас ті Лобунця А.В. - за довірен істю,

представників комунальног о підприємства «Колодистенс ьке сільське комунальне госп одарство» Войцехівського В.В. - за посадою, Кошарно го Г.І. - за довіреністю,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні в приміщен ні суду адміністративну спра ву за позовом Державної інсп екції з контролю за цінами в Ч еркаській області до комунал ьного підприємства «Колодис тенське сільське комунальне господарство» про стягнення економічних санкцій

ВСТАНОВИВ:

Державна інспекція з кон тролю за цінами в Черкаській області звернулася до суду з адміністративним позовом до комунального підприємства « Колодистенське сільське ком унальне господарство» про ст ягнення економічних санкцій за порушення державної дисц ипліни цін.

Представник позивача в с удовому засіданні позовні ви моги підтримав повністю та п росив суд їх задовольнити. В о бґрунтування позовних вимог зазначив, що комунальним під приємством «Колодистенське сільське комунальне господа рство» застосовані тарифи на водопостачання та водовідве дення не затверджені відпові дно до діючого законодавства . З цих підстав позивачем було винесене рішення № 212 від 27.11.2009 р . про застосування економічн их санкцій у розмірі 48157 грн. 20 ко п. В зв' язку з тим, що сума еко номічних санкцій відповідач ем в добровільному порядку н е сплачена, то Державна інспе кція з контролю за цінами в Че ркаській області звернулася до суду про її стягнення у суд овому порядку.

Представники відповідач а позовні вимоги не визнали т а просили суд залишити їх без задоволення. В обґрунтуванн я свого заперечення зазначил и, що відповідач є комунальни м підприємством, засновником якого є Колодистенська сіль ська рада Уманського району. Рішенням вказаної ради як ор ганом місцевого самоврядува ння були затверджені тарифи на водопостачання та водовід ведення. Вказане рішення в ус тановленому законом порядку не скасоване, а тому є чинне, і відповідач зобов' язаний бу в його виконувати.

Заслухавши пояснення та доводи представників сторін , вивчивши та оцінивши письмо ві докази у справі у їх сукупн ості, суд прийшов до висновку , що позов підлягає задоволен ню виходячи з наступних підс тав.

Комунальне підприємство «Колодистенське сільське ко мунальне господарство» як су б' єкт підприємницької діял ьності зареєстроване Умансь кою районною державною адмін істрацією Черкаської област і 27.03.2003 р., ідентифікацій код 32267913.

Відповідно до Статуту під приємства предметом його дія льності є надання комунальни х послуг згідно діючого зако нодавства.

Згідно до плану роботи Держ авної інспекції з контролю з а цінами в Черкаській област і на четвертий квартал 2009 року нею проведена перевірка ком унального підприємства «Кол одистенське сільське комуна льне господарство». За її рез ультатами був складений акт № 2664 від 24.12.2009 р., відповідно до яко го тарифи на водопостачання, затверджені рішенням Колоди стенської сільської ради щод о розрахунку економічно обґр унтованих планових витрат на виробництво житлово-комунал ьних послуг є нечинними, оскі льки не були погоджені Держа вною інспекцією з контролю з а цінами відповідно до поста нови Кабінету Міністрів Укра їни від 27.02.2007 р. № 297 зі змінами «Пр о внесення змін до деяких пос танов Кабінету Міністрів Укр аїни» затверджених постанов ою Кабінету Міністрів Україн и від 12.07.2006 р. № 959.

Підставою для такого висно вку є факт постачання холодн ої води в період з 01.11.2008 р. по 01.11.2009 р . для населення за ціною 7 грн. 50 коп. за один кубічний метр, а д ля інших споживачів 5 грн. за о дни кубічний метр, відповідн о до рішення Колодистенської сільської ради «Про встанов лення тарифів на водовикорис тання» від 19.06.2007 р. № 7-6/У. За період що перевірявся зі споживачі в було отримано 16052 грн. 40 коп. ек ономічно необґрунтованого т арифу. Висновки, викладені в а кті перевірки, відповідачем не оспорювались.

За наслідками перевірки відповідачем було винесене рішення № 212 від 27.11.2009 р. про засто сування до позивача економіч них санкцій за порушення дер жавної дисципліни цін, а саме вилучення у дохід бюджету су ми порушення в розмірі 16052 грн. 40 коп. та штрафу в сумі 32104 грн. 80 к оп.

Основні засади організац ійних та господарських відно син, що виникають у сфері нада ння та споживання житлово-ко мунальних послуг між їхніми виробниками, виконавцями і с поживачами, а також їхні прав а та обов'язки визначені Зако ном України «Про житлово-ком унальні послуги» від 24 червня 2004 року № 1875-IV (далі - Закон № 1875-IV).

Згідно статті 1 Закону № 1875-IV к омунальні послуги це результ ат господарської діяльності , спрямованої на задоволення потреби фізичної чи юридичн ої особи у забезпеченні холо дною та гарячою водою, водові дведенням, газо- та електропо стачанням, опаленням, а також вивезення побутових відході в у порядку, встановленому за конодавством.

Статтею 2 Закону № 1875-IV передба чено, що одним з принципів дер жавної політики у сфері житл ово-комунальних послуг є рег улювання цін/тарифів на житл ово-комунальні послуги, пере лік яких визначено цим Закон ом, з урахуванням досягнутог о рівня соціально-економічно го розвитку, природних особл ивостей відповідного регіон у та технічних можливостей.

Відповідно до статті 14 Зако ну № 1875-IV житлово-комунальні по слуги залежно від порядку за твердження цін/тарифів на жи тлово-комунальні послуги под іляються на три групи. Зокрем а, до першої групи належать по слуги, ціни/тарифи на які затв ерджують спеціально уповнов ажені центральні органи вико навчої влади.

Порядок формування та затв ердження цін/тарифів на житл ово-комунальні послуги встан овлений статтею 31 Закону № 1875-IV я кою передбачено, що на кожний вид послуг першої і другої гр уп такий порядок визначаєтьс я Кабінетом Міністрів Україн и.

Спеціальним законом який в изначає основні принципи вст ановлення і застосування цін і тарифів та організацію кон тролю за їх дотриманням на те риторії республіки є Закон У країни «Про ціни і ціноутвор ення» від 3 грудня 1990 року № 507-XII (д алі - Закон № 507-XII).

Відповідно до вимог статті 6 Закону № 507-XII в народному госпо дарстві застосовуються віль ні ціни і тарифи та державні ф іксовані і регульовані ціни, тарифи. Вільні ціни і тарифи, відповідно до норм статті 7 да ного Закону, встановлюються на всі види продукції, товарі в і послуг, за винятком тих, по яких здійснюється державне регулювання цін і тарифів.

Державне регулювання цін і тарифів, відповідно до вимог статті 8 Закону № 507-XII, здійснюєт ься шляхом встановлення держ авних фіксованих цін (тарифі в), граничних рівнів цін (тариф ів) або граничних відхилень в ід державних фіксованих цін і тарифів.

Визначення переліку проду кції, товарів і послуг, держав ні фіксовані та регульовані ціни і тарифи на які затвердж уються відповідними органам и державного управління, від повідно до положень пункту 3 с татті 4 Закону № 507-XII, віднесено д о повноважень Кабінету Мініс трів України.

Відповідно до пункту 52 розд ілу IV постанови Кабінету Міні стрів України від 12 липня 2006 р. № 959 «Про затвердження Порядку формування тарифів на послуг и з централізованого водопос тачання та водовідведення» в исновок щодо розрахунків еко номічно обґрунтованих плано ваних витрат, пов'язаних з над анням послуг з централізован ого водопостачання та водові дведення, надається Державно ю інспекцією з контролю за ці нами або її територіальними органами в порядку, встановл еному Мінекономіки.

Процедура надання Державн ою інспекцією з контролю за ц інами або територіальними ор ганами Державної інспекції з контролю за цінами висновкі в, що подаються до розгляду ві дповідному вповноваженому о ргану із затвердження тарифі в на послуги з централізован ого водопостачання та водові дведення, виробництва, транс портування, постачання тепло вої енергії, послуги з центра лізованого опалення і постач ання гарячої води, послуги з в ивезення побутових відходів , технічного обслуговування ліфтів в установленому закон одавством порядку встановле на Наказом Міністерства екон оміки України від 07.03.2007 р. № 67 «Пр о затвердження Порядку надан ня висновків щодо розрахункі в економічно обґрунтованих п ланових витрат на послуги з ц ентралізованого водопостач ання та водовідведення, виро бництва, транспортування, по стачання теплової енергії, п ослуги з централізованого оп алення і постачання гарячої води, послуги з вивезення поб утових відходів, а також техн ічного обслуговування ліфті в».

Відповідно до цього Порядк у висновки надаються територ іальними органами Державної інспекції з контролю за ціна ми на підставі звернення суб 'єктів господарювання та под аних ними документів за вста новленим переліком.

Такий висновок позивачем б уло надано відповідачу на вс тановлення тарифів з водопос тачання затверджених рішенн ям Колодистенської сільсько ї ради від 18.01.2005 р. № 19-6. Відповідно до цього рішення економічно обґрунтованими є тарифи на с поживання води для населення у розмірі: 5 грн. за місяць з одн ієї особи за 1 куб. метр води, та для організацій - 1 грн. 84 коп. за 1 куб. метр води.

Відповідно до статті 13 Зако ну № 507-XII та Положення про Держа вну інспекцію з контролю за ц інами, затвердженого постано вою Кабінету Міністрів Украї ни від 13.12.2000 р. № 1819, на позивача по кладені контрольно-наглядов і функції з питань додержанн я центральними та місцевими органами виконавчої влади, п ідприємствами, установами та організаціями вимог щодо фо рмування, встановлення та за стосування цін і тарифів. У зв 'язку з чим йому надано право п роводити перевірки документ ів, пов'язаних з формуванням, в становленням і застосування м цін і тарифів, на підприємст вах, в установах та організац іях незалежно від форм власн ості, а також одержувати необ хідні довідки, приймати ріше ння про застосування до суб'є ктів підприємницької діяльн ості передбачених чинним зак онодавством економічних сан кцій за порушення порядку вс тановлення і застосування ці н.

Відповідно до частини 1 стат ті 14 Закону № 507-XII вся необґрунто вано одержана підприємством , організацією сума виручки в результаті порушення держав ної дисципліни цін підлягає вилученню в доход відповідно го бюджету залежно від підпо рядкованості підприємства, о рганізації. Крім того, в позаб юджетні фонди стягується штр аф в подвійному розмірі необ ґрунтовано одержаної суми ви ручки.

Пунктом 1.4 Інструкції про по рядок застосування економіч них та фінансових (штрафних) с анкцій органами державного к онтролю за цінами, затвердже ної наказом Міністерства еко номіки та з питань європейсь кої інтеграції України, Міні стерства фінансів України ві д 3 грудня 2001 року № 298/519, зареєстр ованої в Міністерстві юстиці ї України 18 грудня 2001 р. за № 1047/6238 ( далі - Інструкція), визначено, що підставою для застосуванн я економічних санкцій за пор ушення державної дисципліни цін є одержання суб'єктами го сподарювання необґрунтован ої виручки в результаті пору шення ними чинного в періоді , що перевіряється, порядку вс тановлення та застосування ц ін і тарифів, які регулюються уповноваженими органами від повідно до вимог законодавст ва.

30.11.2009 р. позивачем, відповідно до вимог пункту 3.5 Інструкції , направлено відповідачу ріш ення та претензію про перера хування економічних санкцій .

Пунктом 3.6 Інструкції визна чено, що у разі невиконання рі шення, повного або частковог о відхилення претензії чи за лишення її без відповіді орг ан державного контролю за ці нами подає позов до суду про п римусове стягнення суми екон омічних санкцій.

З підстав викладеного суд п рийшов до висновку, що позов Д ержавної інспекції з контрол ю за цінами в Черкаській обла сті до комунального підприєм ства «Колодистенське сільсь ке комунальне господарство» про стягнення економічних с анкцій є законним та обґрунт ованим, а відповідно таким, що підлягає до задоволення.

Відповідно до статті 94 Ко дексу адміністративного суд очинства України у справах, в яких позивачем є суб' єкт вл адних повноважень, а відпові дачем - фізична чи юридична особа, судові витрати з відпо відача не стягуються.

На підставі викладеного, керуючись статтями 159-163 Кодекс у адміністративного судочин ства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Позов Державної інспекц ії з контролю за цінами в Черк аській області до комунально го підприємства «Колодистен ське сільське комунальне гос подарство» про стягнення еко номічних санкцій - задовольн ити повністю.

Стягнути з комунального підприємства «Колодистенсь ке сільське комунальне госпо дарство», ідентифікаційний к од 32267913, в дохід бюджету через Де ржавну інспекцію з контролю за цінами в Черкаській облас ті економічні санкції в розм ірі 48157 (сорок вісім тисяч сто п ' ятдесят сім) грн. 20 коп.

Постанова набирає законн ої сили після закінчення стр оку подання заяви про апеляц ійне оскарження, яка підляга є поданню до Київського апел яційного адміністративного суду через Черкаський окруж ний адміністративний суд про тягом десяти днів з дня склад ення постанови в повному обс язі, а у випадку відсутності о соби, яка бере участь у справі з дня отримання нею копії пос танови. Апеляційна скарга на постанову подається протяго м двадцяти днів після поданн я заяви про апеляційне оскар ження.

Суддя С.М. Гарань.

Повний текст постанови виг отовлений 9 березня 2010 року.

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.03.2010
Оприлюднено22.11.2010
Номер документу8622567
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-56/10/2370

Ухвала від 29.01.2010

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

С.М. Гарань

Ухвала від 14.01.2010

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

С.М. Гарань

Ухвала від 14.04.2011

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Сорочко Є.О.

Постанова від 04.03.2010

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Гарань Сергій Миколайович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні