Постанова
від 14.04.2011 по справі 2а-5105/10/2570
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИ Й АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № 2а-5105/10/2570 Головуючий у 1-й інстанції: Житняк Л.О.

Суддя-доповідач: Глуще нко Я.Б.

ПОСТАНОВА

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

"14" квітня 2011 р. м. Київ

Київський апеляційний адміністративний суд у скла ді колегії суддів:

головуючог о - судді Глущенко Я.Б.,

суддів Земляної Г.В., Файдю ка В.В.,

розглянувши у письмовому п ровадженні справу за адмініс тративним позовом Чернігівс ького обласного відділення Ф онду соціального захисту інв алідів до Приватного підприє мства «Борзна-Метан»про стяг нення адміністративно-госпо дарських санкцій та пені, за а пеляційною скаргою Чернігів ського обласного відділення Фонду соціального захисту і нвалідів на постанову Черніг івського окружного адмініст ративного суду від 26 жовтня 2010 року,

В С Т А Н О В И В :

Чернігівське обласне відділення Фонду соціальног о захисту інвалідів звернуло ся в суд з позовом, в якому про сило стягнути з ПП «Борзна-Ме тан»3145,00 грн. адміністративно-г осподарських санкцій за недо тримання у 2009 році встановлен ого у відповідності зі ст. 19 За кону України «Про основи соц іальної захищеності інвалід ів в Україні»нормативу робоч их місць на підприємстві для працевлаштування інвалідів та 157,92 грн. пені за порушення те рмінів сплати адміністратив но-господарських санкцій.

Постановою Чернігі вського окружного адміністр ативного суду від 26 жовтня 2010 р оку позов залишено без задов олення.

Не погоджуючись з суд овим рішенням, позивач подав апеляційну скаргу, в якій про сить скасувати постанову суд у першої інстанції та ухвали ти нове рішення, яким задовол ьнити позовні вимоги.

Відповідно до ст. 197 КАС Укр аїни апеляційний розгляд спр ави відбувається в порядку п исьмового провадження.

Заслухавши суддю-доповіда ча, дослідивши матеріали спр ави та доводи апеляційної ск арги, колегія суддів вважає, щ о апеляційна скарга підлягає задоволенню, а постанова суд у - скасуванню з таких підстав .

Відмовляючи у задоволенні позову, суд першої інстанції виходив з того, що підприємст вом вжито заходів, передбаче них чинним законодавством по забезпеченню працевлаштува ння інвалідів. При цьому, відс утня вина відповідача у тому , що працевлаштований інвалі д не пропрацював на підприєм стві повний календарний рік.

З такими висновками суду п ершої інстанції не можна пог одитися.

Частиною 1 статті 19 Закону У країни «Про основи соціально ї захищеності інвалідів в Ук раїні»визначено, що для підп риємств, установ, організаці й, у тому числі підприємств, ор ганізацій громадських орган ізацій інвалідів, фізичних о сіб, які використовують найм ану працю, установлюється но рматив робочих місць для пра цевлаштування інвалідів у ро змірі чотирьох відсотків сер едньооблікової чисельності штатних працівників обліков ого складу за рік, а якщо працю є від 8 до 25 осіб - у кількості од ного робочого місця.

Відповідачем на виконання вимог Закону було подано поз ивачу Звіт про зайнятіст ь та працевлаштування інвалі дів за 2009 рік (форма № 10-ПІ).

Згідно Звіту на підприє мстві відповідача норматив р обочих місць для працевлашту вання інвалідів становить 1 о соба.

Як убачається із матеріалі в справи, на підприємстві від повідача у період з 14 жовтня 2008 року по 22 травня 2009 року працюв ав інвалід ОСОБА_1., тому ад міністративно-господарські санкції нараховані позиваче м за червень-грудень 2009 року, то бто за період невиконання ві дповідачем нормативу по прац евлаштуванню інвалідів.

Відповідно до ч. 3 ст. 18 Закону підприємства, установи, орга нізації, фізичні особи, які ви користовують найману працю, зобов'язані виділяти та ство рювати робочі місця для прац евлаштування інвалідів, у то му числі спеціальні робочі м ісця, створювати для них умов и праці з урахуванням індиві дуальних програм реабілітац ії і забезпечувати інші соці ально-економічні гарантії, п ередбачені чинним законодав ством, надавати державній сл ужбі зайнятості інформацію, необхідну для організації пр ацевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайня тість та працевлаштування ін валідів у порядку, встановле ному Кабінетом Міністрів Укр аїни.

За приписами ст. 218 Господар ського кодексу України підст авою господарсько-правової в ідповідальності учасника го сподарських відносин є вчине не ним правопорушення у сфер і господарювання.

Таким чином, з метою встанов лення факту вини відповідача у порушенні законодавчо вст ановленого нормативу робочи х місць на підприємстві для п рацевлаштування інвалідів н еобхідним є з'ясування викон ання останнім обов' язків, в изначених ст. 18 Закону, зокрем а, в частині надання державні й службі зайнятості інформац ію, необхідну для організаці ї працевлаштування інваліді в.

До апеляційної скарги пози вачем долучено відповідь Бор тнянського районного центру зайнятості від 03 листопада 2011 року, із якої убачається, що ві дповідач протягом 2009 року не п одавав звітів про наявність вакансій (форма 3-ПН).

За таких обставин, колегія с уддів доходить висновку про порушення відповідачем норм ативу робочих місць на підпр иємстві для працевлаштуванн я інвалідів, а тому нарахуван ня адміністративно-господар ських санкцій та пені є обґру нтованим.

З огляду на викладене, су д першої інстанції дійшов по милкового висновку про відмо ву у задоволенні адміністрат ивного позову.

Згідно зі ст.ст. 198 ч. 1 п. 3, 202 ч. 1 п. п . 4 КАС України, за наслідками р озгляду апеляційної скарги н а постанову суду першої інст анції суд апеляційної інстан ції скасовує її та ухвалює но ве рішення, якщо визнає, що суд ом першої інстанції порушено норми матеріального або про цесуального права, що призве ло до неправильного вирішенн я справи.

На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 160, 195, 197, 198, 202, 205, 207, 212, 254 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Че рнігівського обласного відд ілення Фонду соціального зах исту інвалідів - задовольнит и.

Постанову Чернігівського окружного адміністративног о суду від 26 жовтня 2010 року - ск асувати.

Адміністративний позов Че рнігівського обласного відд ілення Фонду соціального зах исту інвалідів - задовольни ти.

Стягнути з Приватного підп риємства «Борзна-Метан»(код ЄДРПОУ 33110688) адміністративно-г осподарські санкції у сумі 3145 (три тисячі сто сорок п' ять) гривень 00 копійок та пеню у ро змірі 157 (сто п' ятдесят сім) гр ивень 92 копійок на рахунок 312112307 00057, отримувач: Державний бюдже т Бортнянського району Черні гівської області, банк отрим увача: ГУ ДКУ у Чернігівській області, МФО 853592, код ЄДРПОУ 22813169.

Постанова набирає закон ної сили через п' ять днів пі сля направлення її копії осо бам, які беруть участь у справ і, та може бути оскаржена прот ягом двадцяти днів після наб рання законної сили шляхом п одання касаційної скарги без посередньо до Вищого адмініс тративного суду України.

Головуючий суддя Я.Б. Глущенко

суддя Г.В. Земляна

суддя В.В. Файдюк

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.04.2011
Оприлюднено23.05.2011
Номер документу15576868
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-5105/10/2570

Ухвала від 30.09.2010

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Житняк Л.О.

Постанова від 26.10.2010

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Житняк Л.О.

Постанова від 14.04.2011

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Глущенко Я.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні